H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern

 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter
0
 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter

H Marlene Dumas είναι μια από τις πιο επιφανείς ζωγράφους σήμερα. Τα έντονα ψυχολογικά φορτισμένα έργα της εξερευνούν θέματα της σεξουαλικότητας, της αγάπης, του θανάτου και της ντροπής, με συχνή  αναφορά στην ιστορία της τέχνης, λαϊκή κουλτούρα και τις σύγχρονες καταστάσεις, τις οποίες εξερευνά μέσα από τις καθημερινές τους εκδηλώσεις.

«Οι εικόνες από δεύτερο χέρι», έχει πει, «μπορούν να δημιουργήσουν από πρώτο χέρι συναισθήματα».

Η Dumas ποτέ δε ζωγραφίζει άμεσα από τη ζωή, αλλά η ζωή σε όλη την πολυπλοκότητά της βρίσκεται εκεί, στον καμβά. Τα θέματά της αντλούνται από την καθημερινότητα τη δική της ή της κόρης της καθώς και από αναγνωρίσιμα πρόσωπα όπως η Έιμι Γουάινχάουζ, η Ναόμι Κάμπελ, η πριγκίπισσα Νταϊάνα, ακόμη και ο Οσάμα Μπιν Λάντεν. Τα αποτελέσματα είναι συχνά αμφιλεγόμενα καθώς οι πολιτικοί γίνονται ερωτικά αντικείμενα και τα πορτρέτα πολιτικά. Η Ντιμάς παίζει με τη φαντασία των θεατών της, τις προκαταλήψεις και τους φόβους τους.

Γεννήθηκε το 1953 στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρική, και από το 1976 μετακόμισε στις Κάτω Χώρες. ΄Ηρθε στο προσκήνιο στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Αυτή η μεγάλης κλίμακας έρευνα είναι η πιο σημαντική έκθεση της δουλειάς της, που οργανώθηκε ποτέ στην Ευρώπη, η οποία διατρέχει την καριέρα της από τα πρώτα της έργα, μέχρι τα τελευταία της σε χαρτί.

Ο τίτλος της έκθεσης «Η εικόνα ως βάρος», προέρχεται από ένα μικρό πίνακα που απεικονίζει έναν άντρα να μεταφέρει μια γυναίκα. Όπως και με πολλά άλλα έργα της η επιλογή του τίτλου επηρεάζει βαθιά την ερμηνεία του έργου. Υπαινίσσεται μια αίσθηση ευθύνης του καλλιτέχνη που επιλέγει να δημιουργήσει μια εικόνα για να μπορεί να μεταφράσει τις θέσεις του για τη ζωγραφική και την ίδια τη θέση του καλλιτέχνη. Για την Ντιμάς είναι σημαντικό να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή "σε αυτό που ο πίνακας κάνει με την εικόνα, όχι μόνο σε ό, τι η εικόνα κάνει με τη ζωγραφική".

Σε μια εποχή που κυριαρχείται από την ψηφιακή εικόνα και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η Dumas καλλιεργεί τη σωματικότητα της ανθρώπινης επαφής με τη δουλειά της, που είναι μια απόδειξη για τη σημασία και τη δύναμη της ζωγραφικής.

H έκθεση The Image as Burden θα διαρκέσει στην Tate Modern μέχρι τις 10 Μαΐου.

 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter
The Image as Burden
 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter
 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter
 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter
 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter

 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter

 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter

 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter

 H Marlene Dumas και η εικόνα ως βάρος στην Tate Modern Facebook Twitter


0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ