Το εκπαιδευτικό σύστημα και τα προβλήματά του σε μια εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη

Το εκπαιδευτικό σύστημα και τα προβλήματά του σε μια εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Image courtesy of the artist and Madison Square Park Conservancy, by Yasunori Matsui
0

Πόσο δείχνει μια σχολική τάξη τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος;

Ο εικαστικός και γλύπτης Χιου Χέιντεν εξερευνά την ανθρώπινη κατάσταση μέσα από τα έργα του και μορφοποιεί τον φυσικό κόσμο μετατρέποντας κοινά αντικείμενα σε σύμβολα της ατομικής και συλλογικής ζωής. Ο εικαστικός χρησιμοποιεί το ξύλο ως κύριο μέσο του.

Δημιούργησε εκατό ξύλινα θρανία στην τελευταία του αυτή εγκατάσταση που θυμίζουν το δημοτικό σχολείο και από τα καθίσματα ξεπηδούν δέντρα με τα κλαδιά τους να μπλέκονται.

Η διάταξη θυμίζει τον προστατευτικό χώρο του σχολείου, ωστόσο, μέσα σε αυτό τον χώρο δημιουργείται και μια επικίνδυνη κατάσταση για μερικούς, με έκδηλες της ανισότητες εντός του εκπαιδευτικού συστήματος και του ιδεώδους του αμερικάνικου ονείρου.

Το έργο σηματοδοτεί ταυτόχρονα την πνευματική ανάπτυξη και τη στασιμότητα, διπλά αποτελέσματα ενός εκπαιδευτικού συστήματος όπου άλλοι διαπρέπουν και άλλοι μένουν πίσω.

Η στάση του Χέιντεν αντανακλά την καλλιτεχνική φιλοσοφία του που ζητά από τον θεατή να εξετάσει τη θέση του μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο οικοσύστημα.

Στην εγκατάσταση στη Madison Square κάθε θρανίο, όπως μια ταφόπλακα, είναι ο χώρος, η βάση ενός ατόμου.

Οι χαοτικές δομές των κλαδιών διαταράσσουν την επιδιωκόμενη ηρεμία του σχηματισμού, ενώνοντας μεμονωμένα στοιχεία για να σχηματίσουν μια διασυνδεδεμένη κοινότητα.

Το έργο σηματοδοτεί ταυτόχρονα την πνευματική ανάπτυξη και τη στασιμότητα, διπλά αποτελέσματα ενός εκπαιδευτικού συστήματος όπου άλλοι διαπρέπουν και άλλοι μένουν πίσω.

Για τον Χέιντεν, ο συμβολισμός επεκτείνεται και στην οικονομική εμπλοκή του χρέους των φοιτητικών δανείων που προκύπτουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το εκπαιδευτικό σύστημα και τα προβλήματά του σε μια εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Image courtesy of the artist and Madison Square Park Conservancy, by Yasunori Matsui
Το εκπαιδευτικό σύστημα και τα προβλήματά του σε μια εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Image courtesy of the artist and Madison Square Park Conservancy, by Yasunori Matsui
Το εκπαιδευτικό σύστημα και τα προβλήματά του σε μια εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Image courtesy of the artist and Madison Square Park Conservancy, by Yasunori Matsui
Το εκπαιδευτικό σύστημα και τα προβλήματά του σε μια εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Image courtesy of the artist and Madison Square Park Conservancy, by Yasunori Matsui
Το εκπαιδευτικό σύστημα και τα προβλήματά του σε μια εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Image courtesy of the artist and Madison Square Park Conservancy, by Yasunori Matsui
Το εκπαιδευτικό σύστημα και τα προβλήματά του σε μια εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Ο εικαστικός και γλύπτης Χιου Χέιντεν φωτογραφίζεται με το έργο του. Image courtesy of the artist and Madison Square Park Conservancy, by Yasunori Matsui
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ