Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Επισκέπτες παρακολουθούν την έκθεση "David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition" στην γκαλερί Lightroom στο Λονδίνο.

Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ

0

Ο κόσμος του 85χρονου Ντέιβιντ Χόκνεϊ ανοίγει διάπλατα στο κοινό μέσα από μια έκθεση κατά τα πρότυπα αυτών που έχουν γνωρίσει μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο, όπως αυτές για τον Βαν Γκογκ, τον Κλιμτ και τη Φρίντα Κάλο, με τον τίτλο «Bigger & Closer (Not Smaller & Further Away)». Μεγεθύνει τα έργα του Βρετανού καλλιτέχνη και τα προβάλλει στους τοίχους και τα πατώματα άδειων και μεγάλων δωματίων, τα οποία υποδέχονται τους θεατές, προσκαλώντας τους να γίνουν μέρος της εμπειρίας και εξετάζοντας την καριέρα του διάσημου καλλιτέχνη.

Όλα αυτά συμβαίνουν στο Lightroom, έναν νέο χώρο στο Λονδίνο, και θα διαρκέσουν έως τις 4 Ιουνίου 2023.

Ο  Χόκνεϊ, που βοήθησε στον σχεδιασμό της εμπειρίας, λέει στους «New York Times» ότι, παρόλο που δεν έχει δει κανένα από αυτά τα θεάματα που βασίζονται στο έργο άλλων καλλιτεχνών, πιστεύει ότι το δικό του είναι διαφορετικό. «Είναι νεκροί», λέει ο Χόκνεϊ. «Εγώ είμαι ζωντανός, και συμμετείχα στη δημιουργία του».

Ο  Χόκνεϊ λέει στους «New York Times» ότι, παρόλο που δεν έχει δει κανένα από αυτά τα θεάματα που βασίζονται στο έργο άλλων καλλιτεχνών, πιστεύει ότι το δικό του είναι διαφορετικό. «Αυτοί είναι νεκροί», λέει ο Χόκνεϊ. «Εγώ είμαι ζωντανός, και συμμετείχα στη δημιουργία του».

Η γοητεία που του ασκούν διαχρονικά οι δυνατότητες των νέων μέσων εκφράζεται με ζωντάνια σε μια έκθεση που μας καλεί να την κοιτάξουμε πιο προσεκτικά, χωρίς προκατάληψη και με χαρούμενη διάθεση.

Σε έναν κύκλο έξι θεματικών ο Χόκνεϊ αποκαλύπτει τη διαδικασία της δουλειάς του. Ακούμε τη φωνή του καθώς τον παρακολουθούμε να πειραματίζεται με την προοπτική, να χρησιμοποιεί τη φωτογραφία ως έναν τρόπο «ζωγραφικής με φωτογραφική μηχανή», να αποτυπώνει το πέρασμα του χρόνου στα κολάζ του με polaroid και τη χαρά της άνοιξης στο iPad του και να μας δείχνει γιατί μόνο η ζωγραφική μπορεί να αποδώσει σωστά την τεράστια έκταση του Grand Canyon.

Από το Λος Άντζελες μέχρι το Γιόρκσαϊρ και τη Νορμανδία, όπου ζει ο Χόκνεϊ σήμερα, η έκθεση αποτελεί μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία να βρεθείτε μαζί με μία από τις μεγαλύτερες ιδιοφυΐες του κόσμου της τέχνης, που εξακολουθεί να καινοτομεί, δημιουργώντας ομορφιά και δέος.

«Ο κόσμος είναι πολύ πολύ όμορφος αν τον κοιτάξεις σωστά, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αφιερώνουν πολύ χρόνο. Σκανάρουν το έδαφος μπροστά τους για να μπορέσουν να περπατήσουν, δεν κοιτάζουν ουσιαστικά τα πράγματα, με ένταση. Εγώ το κάνω».

Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Ο καλλιτέχνης μπροστά από το ¨"The Arrival of Spring in Woldgate", 2011.

Γεννημένος στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1937, ο Χόκνεϊ μετακόμισε στο Λος Άντζελες το 1964, όπου εμπνεύστηκε τις πολύχρωμες, λαμπερές σκηνές του, που ζωγράφισε χρησιμοποιώντας ακρυλικά, ένα σχετικά νέο είδος χρώματος εκείνη την εποχή.

Τη δεκαετία του '80 ο Χόκνεϊ στράφηκε στην τεχνολογία. Χρησιμοποίησε μηχανές polaroid για να φτιάξει ασύνδετα πορτρέτα και τοπία που ταξίδευαν στον χρόνο και στον χώρο. Πειραματίστηκε με φαξ και φωτοτυπικά μηχανήματα. Δεκαετίες αργότερα, όταν κυκλοφόρησαν τα iPad, τα χρησιμοποίησε κι αυτά για να κάνει τέχνη.

Ωστόσο δεν έχουν όλοι οι κριτικοί την ίδια γνώμη. Αν και ο Χόκνεϊ έχει κερδίσει από καιρό τον σεβασμό του κόσμου της τέχνης, οι κριτικές για το «Bigger & Closer» δεν ήταν πολύ ευνοϊκές. «Υπάρχουν πάρα πολλά στοιχεία που απογοητεύουν και εκνευρίζουν», γράφει ο Ben Luke στην «Evening Standard». «Πραγματικά δεν βλέπεις πολλά από τα καλύτερα κομμάτια της δουλειάς του». Ο Τζόναθαν Τζόουνς της «Guardian» λέει ότι ο Χόκνεϊ «δανείζει τη φήμη του σε μια ανόητη σύγχρονη μόδα που δεν μπορεί να συλλάβει την ομορφιά της τέχνης του».

Ο Χόκνεϊ, ωστόσο, λέει στους «Times» ότι δεν τον ενοχλούν τέτοιες παρατηρήσεις.«Δεν με νοιάζει τι λένε οι κριτικοί για μένα», λέει ο Χόκνεϊ που με αυτή την έκθεση μας ταξιδεύει στα εξήντα χρόνια της τέχνης του.

Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Προβολή του έργου: Pearblossom Hwy., 11-18 Απριλίου 1986
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Άποψη της έκθεση "David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition" στην γκαλερί Lightroom στο Λονδίνο.
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Προβολή του έργου: Mulholland Drive, June 1986 (1986).
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Επισκέπτες παρακολουθούν την έκθεση "David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition" στην γκαλερί Lightroom στο Λονδίνο.
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ φωτογραφίζει μακέτα του Lightroom.
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ, τα νέα έργα του και οι επιστήμες στο Μουσείο Fitzwilliam του Κέμπριτζ

Εικαστικά / Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ, τα νέα έργα του και οι επιστήμες στο Μουσείο Fitzwilliam του Κέμπριτζ

Η έκθεση εξερευνά τους τρόπους με τους οποίους δημιουργεί ο διάσημος Βρετανός καλλιτέχνης, αλλά και την εμμονή του για το πώς ο κόσμος του χρόνου και του χώρου μας μπορεί να αποτυπωθεί στην επιφάνεια μιας επίπεδης οθόνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναβρίσκοντας τον παράδεισο: Ματίς και Χόκνεϊ σε μια συνομιλία-έκρηξη φωτός και ζωής

Εικαστικά / Ξαναβρίσκοντας τον παράδεισο: Ματίς και Χόκνεϊ σε μια συνομιλία γεμάτη φως και ζωή

Τη σχέση των δύο καλλιτεχνών αλλά και αυτή με το φως και τη φύση παρουσιάζει το Μουσείο Ματίς στη Νίκαια, σε μια νέα έκθεση που αποτελεί μια άνευ προηγουμένου συνομιλία μεταξύ του Ντέιβιντ Χόκνεϊ και του Ανρί Ματίς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ