Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ

Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Pablo Picasso, The Soler Family (La famille Soler), Musee des Beaux Arts-Liege
0

Τέχνη και ιστορία συνδυάζονται σε μια έκθεση που παρουσιάζεται στη Λιέγη αφιερωμένη στα έργα που πωλήθηκαν από τους Γερμανούς κατά τη δημοπρασία της Λουκέρνης το 1939.H έκθεση έχει τίτλο "Degenerate art according to Hitler" και πίσω από τον τίτλο υπάρχει η εξής ιστορία:

 

Την παραμονή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι ναζιστικές αρχές ήθελαν να αποσύρουν τα μοντέρνα έργα τέχνης που θεωρείτο «εκφυλισμένη» από τις γκαλερί. Τον Ιούνιο του 1939, οργάνωσαν μια μεγάλη δημοπρασία στη Λουκέρνη. Αυτή η δημοπρασία, η οποία επρόκειτο να πάρει ιστορική διάσταση,  προσέφερε έργα μερικών από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής: Γκογκέν, Σαγκάλ, Ματίς, Κοκόσκα, Ότο Ντιξ, ακόμη και Πικάσο.

Σήμερα, πολλά από αυτά τα έργα βρίσκονται διάσπαρτα σε όλο τον κόσμο σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτά εκτίθεται και παρουσιάζεται για πρώτη φορά αποκλειστικά στο Cité Miroir στη Λιέγη.

Η βελγική κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε στη δημοπρασία, όπως υπήρχε και αντιπροσωπεία από τη Λιέγη, που είχε καταφέρει να συγκεντρώσει ένα  αρκετά μεγάλο χρηματικό ποσό. Το Βέλγιο απέκτησε πολλά έργα τέχνης για τα μουσεία της Αμβέρσας και των Βρυξελλών, ενώ η Λιέγη αγόρασε εννέα εξαιρετικές τοιχογραφίες που αποτελούν σήμερα μέρος της μεγάλης συλλογής που ανήκει στην πόλη.

Σήμερα, πολλά από αυτά τα έργα βρίσκονται διάσπαρτα σε όλο τον κόσμο σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτά εκτίθεται και παρουσιάζεται για πρώτη φορά αποκλειστικά στο Cité Miroir στη Λιέγη. Η έκθεση θα εμπλουτιστεί με πολλά έγγραφα που αναφέρονται το ιστορικό πλαίσιο της δημοπρασίας και θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη Μαρτίου.

Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Chevaux au pâturage (Pferde auf der Weide), 1910 Franz Marc, Musée des Beaux-Arts de Liège
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Bildnis Georg Brandes, Musée Royal des Beaux-Arts d'Anvers
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Le Déjeuner, Jules Pascin, Musée des Beaux-Arts de Liège
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Sitzendes Mädchen, Musée Royal des Beaux-Arts d'Anvers
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Le Marquisien à la cape rouge, Paul Gauguin, Musée des Beaux-Arts de Liège
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Les Masques et la Mort, James Ensor, Musee des BeauxArts-Liege
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
The Blue House (La maison bleue), Marc Chagall, Musée des Beaux-Arts de Liège
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Monte-Carlo , Oskar Kokoschka, Musee des BeauxArts-Liege
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Franz Marc, The Blue Horses (Les chevaux bleus), Musee des Beaux Arts-Liege
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Max Liebermann - Le Cavalier sur la plage, Musee des Beaux Arts-Liege

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ