Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter
0

[Αργυρώ Μποζώνη]

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

 

 


O Andy Warhol είχε  προβλέψει ότι το  εξώφυλλο των δίσκων είναι ένας τρόπος να επηρεάσει άμεσα τη λαϊκή κουλτούρα. Έκανε αριστουργηματικά εξώφυλλα στη δεκαετία του 60. Ενώ πολύ λίγοι έχουν στη συλλογή τους έναν αληθινό Γουόρχολ, εκατομμύρια άνθρωποι έχουν έναν Γουόρχολ  στο εξώφυλλο των Velvet Underground ή του Sticky Fingers των Rolling Stones.

Η έκθεση στο μουσείο τέχνης του Cranbrook, περιλαμβάνει μια πλούσια γκάμα από τα εξώφυλλα που είχε ζωγραφίσει, ανάμεσά τους μερικά που δεν είχαν εκτεθεί ποτέ πριν. Είχε κάνει τόσα πολλά που ένα τελευταίο ανακαλύφθηκε μόλις πέρσι. Το Cranbrook εκθέτει την πιο ολοκληρωμένη συλλογή εξωφύλλων που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα. Τα εκατό εξώφυλλα που εκτίθενται προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία να  καταγράψει κανείς την πορεία ενός γραφίστα σε πολιτιστικό φαινόμενο, καταγράφοντας ταυτόχρονα την αισθητική ιστορία του βινυλίου. Ο Γουόρχολ με τη δουλειά του κάλυπτε όλο το μουσικό φάσμα. Εξώφυλλα για δίσκους ροκ, κλασικής μουσικής, όπερας, jazz, soul και πειραματικής μουσικής.


Η έκθεση έχει τίτλο «Warhol On Vinyl: Εξώφυλλα, 1949-1987» και θα διαρκέσει έως τις 15 Μαρτίου 2015. Συνολικά τα εξώφυλλα που έχουν μέχρι σήμερα αποδοθεί στον Άντι Γουόρχολ είναι 60. Με τις διάφορες παραλλαγές εκδόσεων φτάνουν τα 100. Ανάμεσά τους υπάρχουν αναγνωρίσιμα και σπάνια. Στην έκδοση του 1967 του άλμπουμ των Velvet Underground ντεμπούτο, "The Velvet Underground & Nico», η μπανάνα αποσπάται και αποκαλύπτεται από κάτω μια άλλη ροζ, ενώ στο "Sticky Fingers» του 1971, κατεβάζοντας το φερμουάρ μπορούσε κανείς να δει το λευκό εσώρουχο του μοντέλου. Ανάμεσα σε αυτά που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ δημοσίως είναι το “Melodic Magic: Lew White at the Organ with His Orchestra”, του 1953, το οποίο αποκαλύφθηκε μόλις πέρσι, ένα εξώφυλλο δίσκου του Count Basie του 1955 και το “Giant Size $1.57 Each”, το οποίο υπήρξε το πρώτο ποπ απ εξώφυλλο. Είναι η εποχή που ο Γουόρχολ αρχίσει να μεταμορφώνει τα εξώφυλλα σε έργα τέχνης.

 

Πρώτη του δουλειά ήταν το 1949, όταν μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, έχοντας αποφοιτήσει από το Pittsburgh’s Carnegie Tech, και σχεδιάζει το “A Program of Mexican Music”, ένα άλμπουμ που σχεδιάστηκε για να συνοδεύσει μια έκθεση μεξικάνικης τέχνης. Στον Γουόρχολ άρεσε πολύ η πρώτη αυτή εμπειρία. Άρχισε να κάνει βόλτες στα δισκάδικα και τηλεφωνούσε στις εταιρείες συστήνοντας τον εαυτό του και προτείνοντας να τους κάνει το εξώφυλλο. Δε σταμάτησε ποτέ να κάνει εξώφυλλα, κάτι που τον ευχαριστούσε ιδιαίτερα μέχρι το θάνατό του το 1987. Στον εκθεσιακό χώρο σε ειδικές καμπίνες μπορεί κανείς να ακούσει 20 από αυτά τα βινύλια. 

 

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ