Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter
0

[Αργυρώ Μποζώνη]

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

 

 


O Andy Warhol είχε  προβλέψει ότι το  εξώφυλλο των δίσκων είναι ένας τρόπος να επηρεάσει άμεσα τη λαϊκή κουλτούρα. Έκανε αριστουργηματικά εξώφυλλα στη δεκαετία του 60. Ενώ πολύ λίγοι έχουν στη συλλογή τους έναν αληθινό Γουόρχολ, εκατομμύρια άνθρωποι έχουν έναν Γουόρχολ  στο εξώφυλλο των Velvet Underground ή του Sticky Fingers των Rolling Stones.

Η έκθεση στο μουσείο τέχνης του Cranbrook, περιλαμβάνει μια πλούσια γκάμα από τα εξώφυλλα που είχε ζωγραφίσει, ανάμεσά τους μερικά που δεν είχαν εκτεθεί ποτέ πριν. Είχε κάνει τόσα πολλά που ένα τελευταίο ανακαλύφθηκε μόλις πέρσι. Το Cranbrook εκθέτει την πιο ολοκληρωμένη συλλογή εξωφύλλων που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα. Τα εκατό εξώφυλλα που εκτίθενται προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία να  καταγράψει κανείς την πορεία ενός γραφίστα σε πολιτιστικό φαινόμενο, καταγράφοντας ταυτόχρονα την αισθητική ιστορία του βινυλίου. Ο Γουόρχολ με τη δουλειά του κάλυπτε όλο το μουσικό φάσμα. Εξώφυλλα για δίσκους ροκ, κλασικής μουσικής, όπερας, jazz, soul και πειραματικής μουσικής.


Η έκθεση έχει τίτλο «Warhol On Vinyl: Εξώφυλλα, 1949-1987» και θα διαρκέσει έως τις 15 Μαρτίου 2015. Συνολικά τα εξώφυλλα που έχουν μέχρι σήμερα αποδοθεί στον Άντι Γουόρχολ είναι 60. Με τις διάφορες παραλλαγές εκδόσεων φτάνουν τα 100. Ανάμεσά τους υπάρχουν αναγνωρίσιμα και σπάνια. Στην έκδοση του 1967 του άλμπουμ των Velvet Underground ντεμπούτο, "The Velvet Underground & Nico», η μπανάνα αποσπάται και αποκαλύπτεται από κάτω μια άλλη ροζ, ενώ στο "Sticky Fingers» του 1971, κατεβάζοντας το φερμουάρ μπορούσε κανείς να δει το λευκό εσώρουχο του μοντέλου. Ανάμεσα σε αυτά που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ δημοσίως είναι το “Melodic Magic: Lew White at the Organ with His Orchestra”, του 1953, το οποίο αποκαλύφθηκε μόλις πέρσι, ένα εξώφυλλο δίσκου του Count Basie του 1955 και το “Giant Size $1.57 Each”, το οποίο υπήρξε το πρώτο ποπ απ εξώφυλλο. Είναι η εποχή που ο Γουόρχολ αρχίσει να μεταμορφώνει τα εξώφυλλα σε έργα τέχνης.

 

Πρώτη του δουλειά ήταν το 1949, όταν μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, έχοντας αποφοιτήσει από το Pittsburgh’s Carnegie Tech, και σχεδιάζει το “A Program of Mexican Music”, ένα άλμπουμ που σχεδιάστηκε για να συνοδεύσει μια έκθεση μεξικάνικης τέχνης. Στον Γουόρχολ άρεσε πολύ η πρώτη αυτή εμπειρία. Άρχισε να κάνει βόλτες στα δισκάδικα και τηλεφωνούσε στις εταιρείες συστήνοντας τον εαυτό του και προτείνοντας να τους κάνει το εξώφυλλο. Δε σταμάτησε ποτέ να κάνει εξώφυλλα, κάτι που τον ευχαριστούσε ιδιαίτερα μέχρι το θάνατό του το 1987. Στον εκθεσιακό χώρο σε ειδικές καμπίνες μπορεί κανείς να ακούσει 20 από αυτά τα βινύλια. 

 

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ