Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter
0

[Αργυρώ Μποζώνη]

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

 

 


O Andy Warhol είχε  προβλέψει ότι το  εξώφυλλο των δίσκων είναι ένας τρόπος να επηρεάσει άμεσα τη λαϊκή κουλτούρα. Έκανε αριστουργηματικά εξώφυλλα στη δεκαετία του 60. Ενώ πολύ λίγοι έχουν στη συλλογή τους έναν αληθινό Γουόρχολ, εκατομμύρια άνθρωποι έχουν έναν Γουόρχολ  στο εξώφυλλο των Velvet Underground ή του Sticky Fingers των Rolling Stones.

Η έκθεση στο μουσείο τέχνης του Cranbrook, περιλαμβάνει μια πλούσια γκάμα από τα εξώφυλλα που είχε ζωγραφίσει, ανάμεσά τους μερικά που δεν είχαν εκτεθεί ποτέ πριν. Είχε κάνει τόσα πολλά που ένα τελευταίο ανακαλύφθηκε μόλις πέρσι. Το Cranbrook εκθέτει την πιο ολοκληρωμένη συλλογή εξωφύλλων που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα. Τα εκατό εξώφυλλα που εκτίθενται προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία να  καταγράψει κανείς την πορεία ενός γραφίστα σε πολιτιστικό φαινόμενο, καταγράφοντας ταυτόχρονα την αισθητική ιστορία του βινυλίου. Ο Γουόρχολ με τη δουλειά του κάλυπτε όλο το μουσικό φάσμα. Εξώφυλλα για δίσκους ροκ, κλασικής μουσικής, όπερας, jazz, soul και πειραματικής μουσικής.


Η έκθεση έχει τίτλο «Warhol On Vinyl: Εξώφυλλα, 1949-1987» και θα διαρκέσει έως τις 15 Μαρτίου 2015. Συνολικά τα εξώφυλλα που έχουν μέχρι σήμερα αποδοθεί στον Άντι Γουόρχολ είναι 60. Με τις διάφορες παραλλαγές εκδόσεων φτάνουν τα 100. Ανάμεσά τους υπάρχουν αναγνωρίσιμα και σπάνια. Στην έκδοση του 1967 του άλμπουμ των Velvet Underground ντεμπούτο, "The Velvet Underground & Nico», η μπανάνα αποσπάται και αποκαλύπτεται από κάτω μια άλλη ροζ, ενώ στο "Sticky Fingers» του 1971, κατεβάζοντας το φερμουάρ μπορούσε κανείς να δει το λευκό εσώρουχο του μοντέλου. Ανάμεσα σε αυτά που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ δημοσίως είναι το “Melodic Magic: Lew White at the Organ with His Orchestra”, του 1953, το οποίο αποκαλύφθηκε μόλις πέρσι, ένα εξώφυλλο δίσκου του Count Basie του 1955 και το “Giant Size $1.57 Each”, το οποίο υπήρξε το πρώτο ποπ απ εξώφυλλο. Είναι η εποχή που ο Γουόρχολ αρχίσει να μεταμορφώνει τα εξώφυλλα σε έργα τέχνης.

 

Πρώτη του δουλειά ήταν το 1949, όταν μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, έχοντας αποφοιτήσει από το Pittsburgh’s Carnegie Tech, και σχεδιάζει το “A Program of Mexican Music”, ένα άλμπουμ που σχεδιάστηκε για να συνοδεύσει μια έκθεση μεξικάνικης τέχνης. Στον Γουόρχολ άρεσε πολύ η πρώτη αυτή εμπειρία. Άρχισε να κάνει βόλτες στα δισκάδικα και τηλεφωνούσε στις εταιρείες συστήνοντας τον εαυτό του και προτείνοντας να τους κάνει το εξώφυλλο. Δε σταμάτησε ποτέ να κάνει εξώφυλλα, κάτι που τον ευχαριστούσε ιδιαίτερα μέχρι το θάνατό του το 1987. Στον εκθεσιακό χώρο σε ειδικές καμπίνες μπορεί κανείς να ακούσει 20 από αυτά τα βινύλια. 

 

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ