Τι δουλειά έχουν στο ίδιο event η Λέρος, το Delano, η αργυροχοΐα στο Σουφλί και το Four Seasons στη Μύκονο; Το Hotel Experience τα φέρνει όλα σε διάλογο. Πρόκειται για μια διήμερη εμπειρία γύρω από την αρχιτεκτονική, τη φιλοξενία, τον σχεδιασμό και τον πολιτισμό, στημένη σαν κινηματογραφικό ξενοδοχείο, στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, στις 18-19 Οκτωβρίου. Απευθύνεται σε αρχιτέκτονες, operators, ξενοδόχους, επαγγελματίες του τουρισμού, επενδυτές και σε όσους βλέπουν τη φιλοξενία ως πολιτιστικό εργαλείο, στρατηγική ανάπτυξης και πεδίο έμπνευσης.
Το Hotel Experience είναι το μοναδικό event στην Ελλάδα που ενορχηστρώνει τη συνάντηση του παγκόσμιου με το εγχώριο, σε ένα σκηνοθετημένο ξενοδοχειακό σύμπαν – ένα περιβάλλον όπου έκθεση και συνέδριο τοποθετούνται μέσα σε μια κινηματογραφική εγκατάσταση.
Από τη χωροταξία έως τον ήχο, το φως και τα υλικά, κάθε στοιχείο της εμπειρίας έχει σχεδιαστεί ώστε οι επισκέπτες να «μένουν» στο Hotel Experience σαν να βιώνουν ένα ξενοδοχείο του μέλλοντος.

Το Hotel Experience 2025 πραγματοποιείται στις 18 και 19 Οκτωβρίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, με μια νέα διάταξη χώρων που ενισχύει τη ροή, την κινηματογραφική αφήγηση και την αίσθηση σκηνής. Ειδικά διαμορφωμένα σκηνικά υποδέχονται τις συζητήσεις, τις προβολές και τις εγκαταστάσεις που συνθέτουν το περιεχόμενο του διήμερου.
Φέτος, περισσότεροι από 100 ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα που θέτει τα πιο κρίσιμα ερωτήματα της σύγχρονης φιλοξενίας: από το design ως αφήγηση μέχρι τα brands ως δομές νοήματος και από τη βιωσιμότητα των τόπων και των κοινωνιών έως την πολιτισμική διάσωση που μπορεί να πετύχει ένα ξενοδοχείο.
Ανάμεσα στις φετινές θεματικές, το ζήτημα της «μετα-πολυτέλειας» τίθεται στο προσκήνιο από σχεδιαστές όπως η Afroditi Krassa, η Κωνσταντίνα Τσουτσίκου (Studio Lost) και η Δέσποινα Καλαπόδα (Marriott International), με συντονιστή τον Harry McKinley (Mix Interiors), σε μια συζήτηση για τη στροφή από την αισθητική στην πρόθεση. Η Ρία Βογιατζή των Elastic Architects και ο Mark Eacott (Ennismore) ανοίγουν τον προβληματισμό για το τι σημαίνει σήμερα να είναι ένα ξενοδοχείο εμβληματικό, όχι μόνο αισθητικά αλλά και πολιτισμικά, μαζί με τον Elie και τη Sophie Khoury (Vivium), που δημιουργούν ένα νέο brand experience με το Luura στην Πάρο. Η πολιτιστική αποκατάσταση μέσω του τουρισμού αναδεικνύεται μέσα από έργα όπως το «Κύριος» στη Λέρο από το γραφείο Anaktae, ενώ η Αρχαία Κόρινθος προσεγγίζεται ως ένα ζωντανό case study από τον Δημήτρη Πούλιο (TPA Architects), με οικοδεσπότη τον στρατηγικό σχεδιασμό φιλοξενίας. Η κοινότητα ως αρχιτεκτονική πρόθεση συζητείται από τους Mykonos Architects, Creative Architects, Kordas Architects και RC Tech. H σύνδεση πολεοδομικού σχεδιασμού και τοπικής οικονομίας παρουσιάζεται από την Ήβη Νανοπούλου (TPA Architects). Κατόπιν, μαζί της, ο Aris Ikkos (INSETE), η Καίτη Πολυμέρου-Καμηλάκη και ο Αλέξης Κατσαρός (MedINA) εξετάζουν πώς η τοπική παραγωγή και η δεξιοτεχνία μπορούν να αποκτήσουν κομβικό ρόλο στον τουριστικό σχεδιασμό. Ο Adrian Caddy (Greenspace) και η Jill O’Hare (Raffles London at The OWO) αναλύουν το τρόπο με τον οποίο μια ξενοδοχειακή ταυτότητα χτίζεται πάνω στην κληρονομιά και την αφήγηση. Η δημιουργική ομάδα του Four Seasons Mykonos, με τους Shawn Sullivan (Rockwell Group), Double Decker και τον γενικό διευθυντή του ξενοδοχείου, Ryan Grande, παρουσιάζει τη σχεδιαστική σκέψη πίσω από ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα openings του 2025. Τέλος, η σχέση σύγχρονης τέχνης και φιλοξενίας εξετάζεται από την ομάδα του Double Decker και τον Poka-Yio, σε ένα πάνελ που θέτει την τέχνη όχι ως διακόσμηση αλλά ως βιωματική στρατηγική αφήγησης και πολιτισμικού βάρους.
Για την Design Ambassador, που επιμελείται και παράγει το Hotel Experience, σε συνεργασία με την Aris Marinakis Architectural Editions, το συγκεκριμένο event δεν αποτελεί μια απλή συνάντηση επαγγελματιών του κλάδου. Λειτουργεί ως πολιτισμικός κόμβος που τοποθετεί την ελληνική φιλοξενία στον παγκόσμιο διάλογο, ως δημιουργικό, επενδυτικό και συναισθηματικό case study. Όραμα της ομάδας είναι να συνθέσει ένα περιβάλλον υψηλής αισθητικής και περιεχομένου, όπου η αρχιτεκτονική, το branding, το επιχειρείν και η κουλτούρα συνδιαμορφώνουν το μέλλον του τουρισμού.