Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο Ποταμό

Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
0

Ένα θέατρο με μεταλλική επένδυση, το εξωτερικό του οποίου είναι εμπνευσμένο από τα πανιά και τα κύτη των πλοίων, μοιάζει να ετοιμάζεται να αρμενίσει στην κινεζική επαρχία Henan.

Το Zhengzhou Grand Theatre περιλαμβάνει μια θεατρική αίθουσα 1.687 θέσεων, μια αίθουσα συναυλιών 884 θέσεων και μια αίθουσα προβών όπερας, καθώς και μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και χώρους προβών.

Ενώ είναι ξεχωριστές μέσα στο κτίριο, όλες αυτές οι αίθουσες ενώνονται από χώρους φουαγιέ και κυκλοφορίας σχεδιασμένους με ρέουσες μορφές που παραπέμπουν στον κοντινό Κίτρινο Ποταμό.

«Το concept του σχεδιασμού του Zhengzhou Grand Theatre, που είναι υψηλότατου επιπέδου τοπόσημο για τις παραστατικές τέχνες στην Κεντρική Πεδιάδα της Κίνας, είναι ένα σκάφος τέχνης που πλέει στον Κίτρινο Ποταμό», δήλωσε το The Architectural Design and Research Institute of HIT.

«Μέσω των σύγχρονων αρχιτεκτονικών γλωσσών, το έργο δημιουργεί την εικόνα ενός μεγαλοπρεπούς πλοίου, το οποίο μεταφέρει τη σημαντική κουλτούρα και τον πολιτισμό της Κεντρικής Πεδιάδας».

«Το concept του σχεδιασμού του Zhengzhou Grand Theatre, που είναι υψηλότατου επιπέδου τοπόσημο για τις παραστατικές τέχνες στην Κεντρική Πεδιάδα της Κίνας, είναι ένα σκάφος τέχνης που πλέει στον Κίτρινο Ποταμό», δήλωσε το The Architectural Design and Research Institute of HIT.

Εξωτερικά, αυτές οι μορφές που μοιάζουν με πλοίο τέμνονται μεταξύ τους, με τα σημεία όπου συναντώνται να γίνονται μεγάλες, προστατευμένες είσοδοι στα φουαγιέ, στα οποία η πρόσβαση γίνεται με τσιμεντένια σκαλοπάτια.

Οι προσόψεις, επενδυμένες με πάνελ αλουμινίου, διακόπτονται από μεγάλες, μονοκόμματες επιφάνειες τζαμιών που παρέχουν θέα προς την πόλη, ενώ διαγώνιες λωρίδες φωτισμού φωτίζουν το κτίριο τη νύχτα.

«Η απλότητα βρίσκεται στον πυρήνα του σχεδιασμού. Συνδυάζοντας "πανιά" διαφορετικής καμπυλότητας, τα πάνελ της πρόσοψης βελτιστοποιήθηκαν σε ακανόνιστες υπερβολικές επιφάνειες», δήλωσε η εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή. «Τα αρθρωτά πάνελ δημιουργούν μια καμπυλωτή μορφή που μιμείται την ακανόνιστη ροή του Κίτρινου Ποταμού».

Στο εσωτερικό, τα φουαγιέ καταλαμβάνουν έναν μεγάλο, ψηλό χώρο μεταξύ του εξωτερικού περιβλήματος και των χώρων εκδηλώσεων, ο οποίος φωτίζεται από τις μεγάλες επιφάνειες υαλοπινάκων στην πρόσοψη καθώς και από τους φεγγίτες σε σχήμα ρόμβου που χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργήσουν ένα μοτίβο στην οροφή. Οι χαλύβδινες κολόνες και τα δοκάρια των κατασκευών των προσόψεων έχουν παραμείνει εκτεθειμένα εσωτερικά, σε αντίθεση με τη χάλκινη μεταλλική επένδυση των χώρων και το γυαλιστερό πέτρινο δάπεδο.

Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: Wei Shuxiang

Σε κάθε έναν από τους χώρους υπάρχει ξεχωριστή επεξεργασία υλικών, αλλά δίνεται μια αίσθηση συνέχειας μέσω της χρήσης δυναμικών μορφών που ρέουν.

Στην αίθουσα συναυλιών, το ανοιχτόχρωμο ξύλο και η κυματιστή οροφή δημιουργούν έναν ελαφρύ, ανοιχτό χώρο, ενώ στο θέατρο έχει δοθεί ένα πιο σκούρο ξύλινο φινίρισμα με κρυφό φωτισμό για να δημιουργηθεί μια αίσθηση οικειότητας παρά το μεγάλο του ύψος.

Ένας ραβδωτός τοίχος από βαθύ κόκκινο και χρυσό περιβάλλει την αίθουσα προβών της όπερας, ενώ ξύλινες επενδύσεις και καθρέφτες πλαισιώνουν τους τοίχους του στούντιο χορού.

Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: Wei Shuxiang
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: Wei Shuxiang
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: Wei Shuxiang
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: Wei Shuxiang
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: TimeRaw-Studio
Ένα θέατρο που μοιάζει με καράβι ετοιμάζεται να αρμενίσει στον Κίτρινο ποταμό Facebook Twitter
Zhengzhou Grand Theatre, Φωτό: Wei Shuxiang

H ειδική έκδοση Architecture Design Map: The Leisure Architecture Issue δωρεάν στο σπίτι σας με ένα κλικ.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Φρανκ Γκέρι αποκάλυψε τη νέα σχολή τεχνών στο κέντρο του Λος Άντζελες

Design / Το νέο κτίριο της φημισμένης σχολής μουσικής και χορού Colburn στο Λος Άντζελες σχεδιάστηκε από τον Φρανκ Γκέρι

Ο 93χρονος αρχιτέκτονας δεν σταματά να είναι ενεργός και να παρουσιάζει τα νέα του σχέδια. Ένα από αυτά είναι το Colburn School στο κέντρο του Λος Άντζελες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας ολόχρυσος κινηματογράφος ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό φωτίζοντας όλη την πόλη

Πολιτισμός / Ένας ολόχρυσος κινηματογράφος ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό φωτίζοντας όλη την πόλη

Η αρχιτεκτονική του κινηματογράφου αγγίζει τους παλιούς κατοίκους του Cahors, την ιστορία της πλατείας και τη χαμένη ιδέα των παλιών λαμπρών κινηματογραφικών αιθουσών.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ