ΑΘΗΝΑ

Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου

Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
0

Το στούντιο K Architectures του Παρισιού δημιούργησε κοντά στο Béziers της Γαλλίας μια μόνιμη έδρα για το Θέατρο Domaine de Bayssan, η οποία είναι εμπνευσμένη από τις τέντες του τσίρκου.

Χτισμένο στο κτήμα Domaine de Bayssan κοντά στην πόλη Béziers στη νότια Γαλλία, το μόνιμο θέατρο αντικατέστησε μια σκηνή τσίρκου που είχε ανεγερθεί στον χώρο το 2006. Η αρχιτεκτονική εταιρεία άντλησε έμπνευση από τις δομές που προϋπήρχαν και δημιούργησε ένα σύνολο από ξύλινα κτίσματα που μιμούνται τις πάνινες σκηνές και συνδέονται μεταξύ τους, ενσωματώνοντας την εφήμερη και παιχνιδιάρικη αρχιτεκτονική στην ιστορία τους.

Το αποτέλεσμα είναι ότι ένα μποέμ και ιδιότροπο πνεύμα που θυμίζει την φαντασμαγορία του τσίρκου και τη μεταφέρει στην έννοια της μόνιμης αρχιτεκτονικής έχει καταλάβει το κτήμα.

Το συγκρότημα αποτελείται από τρεις στρογγυλεμένους χώρους που ο καθένας είναι τυλιγμένος με χαρακτηριστική ξύλινη επένδυση η οποία έχει σχεδιαστεί για να μοιάζει με τον καμβά που έχουν οι σκηνές του τσίρκου, προσαρμόζοντας σε άλλο υλικό τη δύσκολη γεωμετρία των εγκαταστάσεων ενός τσίρκου.

Το συγκρότημα αποτελείται από τρεις στρογγυλεμένους χώρους που ο καθένας είναι τυλιγμένος με χαρακτηριστική ξύλινη επένδυση η οποία έχει σχεδιαστεί για να μοιάζει με τον καμβά που έχουν οι σκηνές του τσίρκου, προσαρμόζοντας σε άλλο υλικό τη δύσκολη γεωμετρία των εγκαταστάσεων ενός τσίρκου.

Στο κέντρο του χώρου, η μικρότερη κατασκευή είναι ένα κυκλικό κτίριο που περιέχει το κεντρικό φουαγιέ του θεάτρου μαζί με ένα εστιατόριο και βιβλιοπωλείο. Άμεσα προσαρτημένη σε αυτό είναι η μεγαλύτερη τέντα με την ψηλότερη κορυφή, η οποία περιέχει έναν ευέλικτο χώρο θεάτρου 925 θέσεων.

Το τελευταίο κτίριο της τριάδας περικλείει ένα υπαίθριο αμφιθέατρο που μπορεί να φιλοξενήσει 1.440 θεατές με 965 καθήμενους. Τα κτίρια απαιτούσαν πολύ διαφορετικές τεχνικές προδιαγραφές και η κεντρική ιδέα ήταν να βρεθούν σχήματα και υλικά πιο συμβατά με τον τόπο. Το κεντρικό θέατρο έχει χαλύβδινο σκελετό, επειδή λόγω των σκηνικών εγκαταστάσεων θα έχει μεγάλες υπερφορτώσεις, ενώ το αμφιθέατρο κατασκευάστηκε σε μεγάλο βαθμό από σκυρόδεμα.

Το κτίριο του εστιατορίου στο εσωτερικό του θυμίζει καμπαρέ, με τη δομή και την εσωτερική του επένδυση να είναι από ξύλο.

Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Η τριάδα των κτιρίων απαρτίζει το Θέατρο Domaine de Bayssan | K Architectures
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Domaine-de-Bayssan
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Domaine-de-Bayssan
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Η τριάδα των κτιρίων απαρτίζει το Θέατρο Domaine de Bayssan | K Architectures
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Domaine-de-Bayssan
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Domaine-de-Bayssan
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Η τριάδα των κτιρίων απαρτίζει το Θέατρο Domaine de Bayssan | K Architectures
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Domaine-de-Bayssan
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Ο θόλος στο Θέατρο Domaine de Bayssan | K Architectures
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Εσωτερικό στο Θέατρο Domaine de Bayssan | K Architectures
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Τομή στο Θέατρο Domaine de Bayssan | K Architectures
Ένα νέο θέατρο στη Γαλλία χτίστηκε με έμπνευση από τις τέντες του τσίρκου Facebook Twitter
Domaine-de-Bayssan
Design
0

ΑΘΗΝΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR