«Μπρίτζερτον»: Με ένα Άρλεκιν ξεχνιέσαι

«Μπρίτζερτον»: Με ένα Άρλεκιν ξεχνιέσαι Facebook Twitter
Το «Μπρίτζερτον» είναι ανάλαφρο και διασκεδαστικό, μια τέλεια διαφυγή την ώρα που σφουγγαρίζεις ή τρως έναν κουβά παγωτό. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΑΝ ΜΟΥ ΖΗΤΟΥΣΕ ΚΑΝΕΙΣ να συνοψίσω το «Μπρίτζερτον», τη σειρά-φαινόμενο του Netflix, της οποίας η τρίτη σεζόν ολοκληρώθηκε πριν μερικές μέρες, με μια φράση, θα έλεγα πώς πρόκειται για ένα «μείγμα Τζέιν Όστεν με ολίγη τσόντα». Χρησιμοποιώ τη λέξη «τσόντα» επίτηδες, γιατί μου φαίνεται κάπως ρετρό και στρογγυλεμένη – τα χρόνια τής έχουν προσδώσει μια γλυκύτητα. H σειρά δεν έχει ακριβώς σεξ, αλλά σκηνές πάθους μέσα σε άμαξες και κήπους αρχοντικών με ψευδο-αρχαϊκές κολόνες: στήθη ξεχύνονται περήφανα μέσα από παστέλ κορσέδες, χείλια δαγκώνονται, λιλά σατέν φουφούλες κάνουν φτερά.

Το «Μπρίτζερτον», ίσως το πιο επικερδές franchise του Νetflix με δισεκατομμύρια προβολές παγκοσμίως, κάτι σαν ρομάντσο εποχής με κάποιο φεμινισμό και κάποιο σεξ, εκτυλίσσεται την περίοδο της Βρετανικής Αντιβασιλείας, από το 1811 έως το 1820, τότε που ο αντιβασιλέας Γεώργιος κυβερνούσε αντί του πατέρα του βασιλέα Γεωργίου Γ’, ο οποίος έπασχε από άγνωστη ψυχική ασθένεια. Αυτό πιθανώς να μην είναι τυχαίο, καθώς αυτά είναι και τα χρόνια που μεγαλούργησε η Τζέιν Όστεν.

Το «Μπρίτζερτον», ίσως το πιο επικερδές franchise του Νetflix με δισεκατομμύρια προβολές παγκοσμίως, κάτι σαν ρομάντσο εποχής με κάποιο φεμινισμό και κάποιο σεξ, εκτυλίσσεται την περίοδο της Βρετανικής Αντιβασιλείας, από το 1811 έως το 1820.

Η σειρά βασίζεται στα βιβλία που έχει γράψει η Αμερικανίδα συγγραφέας Τζούλια Κουίν. H Κουίν έχει γράψει 22 βιβλία, όλα ρομάντσα εποχής, 14 εκ των οποίων έχουν γίνει best sellers. Οι οκτώ τόμοι της σειράς «Μπρίτζερτον» (ένας για κάθε παιδί της οικογένειας) κυκλοφορούν και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Εlxis, με τίτλους όπως Το φιλί σου μόνο, Μαγεμένη καρδιά και Ένα σκάνδαλο για μια Μπρίτζερτον. Τα οκτώ αδέρφια της οικογένειας ψάχνουν να βρουν τον έρωτα και την ευτυχία στη βρετανική αυλή. 

Το τηλεοπτικό σύμπαν του «Μπρίτζερτον» διαφέρει από αυτό των βιβλίων, καθώς η δημιουργός του, η θρυλική παραγωγός και σεναριογράφος Shonda Rhimes, έχει δημιουργήσει ένα είδος εναλλακτικής ιστορίας, σύμφωνα με το οποίο ο Γεώργιος Γ’ παντρεύεται τη βασίλισσα Καρλότα, η οποία είναι αφρικανικής καταγωγής (στην πραγματικότητα η Καρλότα ήταν γερμανικής καταγωγής) και καθιερώνει τη φυλετική ισότητα – η βρετανική αυλή είναι πολύχρωμη.

Παράλληλα, όπως και στα βιβλία της Τζέιν Όστεν, έτσι κι εδώ η εξάρτηση των γυναικών από τους άντρες και πιο συγκεκριμένα από τον γάμο είναι ένα βασικό συστατικό της πλοκής, και είναι και κάτι που διατυπώνεται ξεκάθαρα. Οι πρωταγωνίστριες συχνά υποφέρουν και ασφυκτιούν μέσα στον ρόλο τους ως «μελλοντικές νύφες». Η ηρωίδα της τρίτης σεζόν Πενέλοπι Φέδερινγκτον, σε μια έξαρση girl power, είναι διάσημη και πλούσια με ψευδώνυμο: γράφει και κυκλοφορεί ένα ανώνυμο φυλλάδιο με κουτσομπολιά της ανώτερης τάξης.

Η σειρά περιέργως είναι εξαιρετικά ακριβής ιστορικά με πολλούς άλλους τρόπους (χρησιμοποιεί μάλιστα και διακεκριμένους ιστορικούς ως συμβούλους), αλλά παραμένει ένα καλοφτιαγμένο, μοντέρνο Άρλεκιν: το Λονδίνο έχει πάντα ήλιο, τα χρώματα είναι όλα έντονα και παστέλ, και βασικό μέλημα των πρωταγωνιστών/-ριών είναι το κυνήγι της ευτυχίας, του έρωτα και του σεξ στα γρασίδια. Όλο αυτό είναι ανάλαφρο και διασκεδαστικό, μια τέλεια διαφυγή την ώρα που σφουγγαρίζεις ή τρως έναν κουβά παγωτό. Eξάλλου, όπως έλεγε κάποτε κι ένα θρυλικό σλόγκαν, «Με ένα Άρλεκιν ξεχνιέσαι».

To τρέιλερ της τελευταίας σεζόν του Bridgerton.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Οθόνες / Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Μέσα από ένα μοιραίο ερωτικό τρίγωνο στο Παρίσι των ‘70s, η σειρά «Becoming Karl Lagerfeld» μας κάνει, αν όχι να συμπαθήσουμε, να κατανοήσουμε τον Καρλ Λάγκερφελντ, παρακολουθώντας τον στα άσημα χρόνια του στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ