Η Νταϊάν Κίτον έγραψε ένα συγκινητικό βιβλίο για τον ψυχικά ασθενή αδελφό της

Η Νταϊάν Κίτον έγραψε ένα συγκινητικό βιβλίο για τον ψυχικά ασθενή αδελφό της Facebook Twitter
«Για πολλά χρόνια, όταν ήμασταν νέοι, αντιμετώπιζα τον αδελφό μου ως ένα ανεξήγητο βάρος», γράφει η Νταϊάν Κίτον.
1

Η Νταϊάν Κίτον είναι διάσημη για πολλά πράγματα. Για τα πενήντα σχεδόν χρόνια καριέρας της στο σινεμά, για το εμβληματικό της ντύσιμο από την εποχή του «Νευρικού εραστή» (Annie Hall) και μέχρι σήμερα, για το ιδιαίτερο, πάντα καλοπροαίρετο χιούμορ της. Τίποτα αστείο όμως ή αινιγματικό ή σαρκαστικό δεν υπάρχει στο τρίτο της βιβλίο, που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες με τίτλο "Brother & Sister" (Αδελφός και αδελφή) και ήδη βρίσκεται στη λίστα των μπεστ σέλερ στην Αμερική.

Σ' αυτό το γενναίο και συγκινητικό βιβλίο απομνημονευμάτων, η Κίτον εστιάζει στην σχέση της με τον μικρότερο αδελφό της, τον Ράντι, η κατάδυση του οποίου στα βάθη της ψυχικής ασθένειας υπήρξε παράλληλη με την δική της άνοδο στην στρατόσφαιρα της φήμης.

«Για πολλά χρόνια, όταν ήμασταν νέοι, αντιμετώπιζα τον αδελφό μου ως ένα ανεξήγητο βάρος», γράφει. «Ήταν ενοχλητικός, φοβιτσιάρης και κλαψιάρης. Όσο μεγαλώναμε, ήταν σα να εκπροσωπεί μια απούσα παρουσία. Τον απέφευγα καθώς η ζωή μου γινόταν όλο και πιο πολυάσχολη ενώ η δική του γινόταν διαρκώς μικρότερη και πιο δύσκολη».

Η Νταϊάν Κίτον έγραψε ένα συγκινητικό βιβλίο για τον ψυχικά ασθενή αδελφό της Facebook Twitter

Στο βιβλίο περιλαμβάνονται αποσπάσματα από ημερολόγια, επιστολές, ποιήματα, φωτογραφίες, κολάζ... «Ο αδελφός μου είναι σοβαρά άρρωστος εδώ και δέκα χρόνια», λέει η Κίτον, που στο βιβλίο της σημειώνει ότι η ιδιαίτερη προσωπικότητα του ήταν εκείνη που ενέπνευσε τον «πειραγμένο» χαρακτήρα του κινηματογραφικού «αδελφού» της στο "Annie Hall", ρόλο που είχε υποδυθεί ο Κρίστοφερ Γουόκεν.

«Σταδιακά έχασε την ικανότητα ομιλίας. Είμαι η μοναδική κάτοχος όλων των κολάζ που είχε φτιάξει – πρόκειται για εκατοντάδες ή και χιλιάδες – και όλων των γραπτών του, όπως και της μητέρας μου. Οι δύο τους ήταν οι αγαπημένες μου ψυχές. Είχαν διαρκώς την ανάγκη να γράφουν και να εκφράζουν την αντίληψή τους για τον κόσμο. Κάποια στιγμή, αποφάσισα απλά ότι έπρεπε να κάτσω και να παρατηρήσω σε βάθος, από την δική μου σκοπιά, την ζωή του αδελφού μου».

Η Νταϊάν Κίτον έγραψε ένα συγκινητικό βιβλίο για τον ψυχικά ασθενή αδελφό της Facebook Twitter
Η Νταϊάν Κίτον μικρή, με τον αδελφό της Ράντι.

«Εκείνος πάντα έβλεπε πράγματα που εγώ δεν μπορούσα να δω και τα εξέφραζε με έναν μαγικό τρόπο. Ήταν πολύ σημαντικό για μένα να περάσω πολύ χρόνο μαζί του, να καθόμαστε απλά μαζί, να κάνουμε βόλτες, να παρατηρούμε τις ίδιες εικόνες. Νομίζουμε ότι τέτοιες στιγμές είναι συνηθισμένες, αλλά δεν είναι και συνήθως το συνειδητοποιούμε αργά».

«Το πιο δύσκολο είναι ότι δεν βρήκε ποτέ τη θέση του στον κόσμο. Ήταν αναγκασμένος να υποχωρεί διαρκώς. Ήταν πολλές οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες για ένα τόσο σπουδαίο μυαλό, αλλά η ευαισθησία του ήταν τόσο βαθιά που δεν μπορούσε να ανταποκριθεί».

Με στοιχεία από τους New York Times

Βιβλίο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Υπάρχει η βουλιμική, υπάρχει και η ανάγνωση dégustation. Προτιμώ τη δεύτερη»

The Book Lovers / «Υπάρχει η βουλιμική, υπάρχει και η ανάγνωση dégustation. Προτιμώ τη δεύτερη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον Νίκο Τσούχλο, πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ωδείου Αθηνών και αναπληρωτή καθηγητή στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, για το αναγνωστικό του εκκρεμές.
THE LIFO TEAM
σταινμπεκ

Σαν Σήμερα / Σαν σήμερα το 1940 «Τα σταφύλια της οργής», το magnum opus του Τζον Στάινμπεκ, τιμάται με το βραβείο Πούλιτζερ

Στο δημοφιλέστερο βιβλίο του, που τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ σαν σήμερα το 1940, ο Στάινμπεκ αποτυπώνει την ψευδαίσθηση του αμερικανικού ονείρου κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ύφεσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Με το καινούργιο κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Βιβλίο / Ο Σαλμάν Ρούσντι έζησε για να ξαναβάλει κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Τα πιο κρίσιμα 27 δευτερόλεπτα της ζωής του, η δολοφονική επίθεση που δέχτηκε το 2022 σε ένα κέντρο για συγγραφείς στη Νέα Υόρκη αποτελεί τον πυρήνα του αυτοβιογραφικού βιβλίου του «Μαχαίρι».
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Απώλειες / Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Η ζωή και το έργο του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα που στις σελίδες του κατάφερε να συνδυάσει τη μαγεία των Γνωστικών με την περιπέτεια της περιπλάνησης και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πέτρος Μάρκαρης: «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»

Το πίσω ράφι / «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»: Η περιήγηση του Πέτρου Μάρκαρη στις γειτονιές από τις οποίες περνά ο Ηλεκτρικός

Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά δεν είναι απλώς ο συντομότερος δρόμος για ν’ ανακαλύψει κανείς την Αθήνα, αλλά κι ο προσφορότερος για να διεισδύσει στην κοινωνική της διαστρωμάτωση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

The Book Lovers / Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με την πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις «διαδρομές» που κάνει από τα βιβλία στο σινεμά και από το σινεμά στα βιβλία.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ