O EMSA «αδειάζει» ξανά τον Κουρουμπλή: Το κοντινότερο πλοίο βρισκόταν στη Λεμεσό

O EMSA «αδειάζει» ξανά τον Κουρουμπλή: Το κοντινότερο πλοίο βρισκόταν στη Λεμεσό Facebook Twitter
10

Νέο «άδειασμα» από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA) στον υπουργό Ναυτιλίας, με αφορμή τις χθεσινές δηλώσεις του τελευταίου σύμφωνα με τις οποίος το κοντινότερο πλοίο του οργανισμού βρισκόταν στη Μάλτα.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία του skai.gr με την εκπρόσωπο Τύπου του EMSA έγινε σαφές πως το κοντινότερο πλοίο στην Ελλάδα από την πλευρά του Μηχανισμού βρισκόταν στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Λεμεσού ενώ υπήρχε ακόμη ένα σκάφος του στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία.

Αναλυτικότερα, η κ. Ρούσεβα εξήγησε πως αυτή τη στιγμή ο EMSA βρίσκεται σε διαδικασία προσομοίωσης των δρομολογίων των συγκεκριμένων σκαφών προκειμένου να διαπιστωθεί πόσος χρόνιος απαιτείται από την λήψη του ελληνικού αιτήματος μέχρι τα συγκεκριμένα σκάφη να είναι σε θέση να επιχειρήσουν στην περιοχή της ρύπανσης.

Σε ερώτηση για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές αναφέρει «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν έχουν ως Οργανισμός σήμερα στοιχεία για το μέγεθος της ρύπανσης αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την απορρύπανση της περιοχής η κα Ρούσεβα ανέφερε: «αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα».

Κλείνοντας η κα. Ρούσεβα τόνισε πως σε κάθε περίπτωση ο μηχανισμός του EMSA έχει την μορφή «πρόσθετης βοήθειας» και κάθε χώρα μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης το οποίο πρέπει να έχει ακολουθήσει πριν τη χρήση του μηχανισμού.

Πηγή: ΣΚΑΪ

Ελλάδα
10

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

6 σχόλια
Παιδία συγγνώμη αν σας χαλάω το πάρτι αλλά η Μάλτα είναι πιο κοντά από την Λεμεσό.. τουλάχιστον "as the crow flies" που λέμε, δηλαδή στην ευθεία. Πριν αρχίσετε όλη αυτή τη βαβούρα γιατί δεν συμβουλεύεστε ένα χάρτη?
Βεβαίως, καθώς τα πλοία ως γνωστόν ταξιδεύουν στην ευθεία. Οπότε από την Μάλτα πάς μέχρι Φιλιατρά και μετά το καράβι βγάζει ρόδες και περνάει πάνω από την Πελοπόννησο :DΣτην Κουμουνδούρου το πάρτυ πώς πάει; ;)Πάντως από το site της EMSA, στην Κύπρο είναι το Alexandria με 12.6 κόμβους ταχύτητα. Στην Μάλτα είναι το Balluta Bay με 12 κόμβους (και όχι 10 που λέει ο Κουρουμπλής)Μπορείς να βρείς αποστάσεις εδώhttp://www.sailgreeceyachts.com/sailing-distances-greece.htmlΑπό Μάλτα ~550 ναυτικά μίλια (~1020km) με 12 κόμβους (~22.2 km/h) σε λιγότερο από 2 μέρες (1020/22.2 = 46 ώρες) θα είχε φτάσει (και όχι σε 3,5).Κύπρος ~500 ναυτικά μίλια με 12,6 κόμβους σε 1,5 ημέρες δηλαδή αν είχε ειδοποιηθεί την Κυριακή, την Δευτέρα θα δούλευε (πρίν φτάσει η κηλίδα Αττική).Τελικά όμως να σε ρωτήσω το εξής. Πες ότι εγώ δεν σου εξηγούσα, γιατί να πιστέψεις τον Κουρουμπλή και όχι την ίδια την EMSA για το ποιά από τα ΔΙΚΑ ΤΗΣ πλοία είναι πιο κοντά; Τον πίστεψες και όταν είπε ότι η θάλασσα είναι για μπάνιο;;;Αλλά να σε ρωτήσω και το άλλο. Το ελληνικό καράβι Aktaia που τελικά πήγε γιατί δεν το ζητήσανε από την Κυριακή; Αφού διέκοψε ότι έκανε την Τετάρτη και πήγε. Από ανακοίνωση EMSA: "Within a few hours, during the night, the ship ceased its commercial activities and prepared for pollution response operations"Αν κάποιος δεν ήθελε μπορείς και να το επιτάξεις με κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, σχέδιο Ξενοκράτης.---------------------------------------------------Υ.Γ. Προς σύνταξη Lifo: ορίστε ένα αποκλειστικό - το έστειλα και στα Ellinika hoaxes αλλά δεν βλέπω να το δημοσιοποιούν ακόμη:---------------------------------------------------Η αίτηση στην EMSA δίνει και πρόσβαση στο δορυφορικό σύστημα CleanSeaNet αυτόματου εντοπισμού της πορείας των κηλίδων μέσω δορυφόρου. http://www.emsa.europa.eu/csn-menu/csn-service/oil-spill-detection-examples.htmlτο οποίο το ζήτησαν την Τετάρτη 13-9 όταν ήταν ήδη αργά. Από την ίδια ανακοίνωση EMSA: "Greek authorities also requested additional satellite images from EMSA"Αφού η οπτική αναγνώριση με αεροπλάνα είδαμε που οδήγησε - γιατί δεν ζήτησαν την δορυφόρική βοήθεια από την αρχή;;;
Εντάξει αγαπητέ, προφανώς έχεις πληροφορίες που δεν έδωσε το άρθρο ούτε ήταν ευρύτερα γνωστές. Το "στην ευθεία" το είπα γνωρίζοντας ότι είναι ένας χοντροκομμένος τρόπος υπολογισμού μιας και δεν είχα τα εργαλεία να βρω ακριβώς την απόσταση. Αλλά αυτό που ήθελα να πω το απέδειξες και εσύ με τους υπολογισμούς σου, ότι δηλαδή το πολύ μιλάμε για διαφορά μερικών ωρών, όχι ημερών. Το ότι το καράβι από Κύπρο πάει με 12,6 ενώ και το από Μάλτα με 12 επίσης είναι καινούρια δεδομένα που εσύ μας δίνεις. Γενικά ενώ το άρθρο αναφέρει πως η υπηρεσία βρίσκεται σε διαδικασία προσομοίωσης για να βρει το ποιο πλοίο θα ερχόταν πιο γρήγορα, εσύ τα βρήκες όλα! Μπράβο ρε συ φίλε, νομίζω πως πρέπει να τους πεις να πετάξουν τα κομπιούτερ τους και να πάρουν εσένα, καλύτερη δουλειά θα κάνεις.
Δεν έχει νόημα αυτό που συμβαίνει. Όσο και να εκτεθεί ο Κουρουμπλής, όσο και να ξεφτιλιστεί, όσο βαριές και να αποδειχθούν οι ευθύνες του ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ!!!!KSIDAKI FELELEREW
Το πρόβλημα τελικά είναι πόσο πολιτικό μαζούτ έχει κατακάτσει στους εγκεφάλους του υπουργείου Ναυτιλίας - υπουργών τε και μετακλητών συγγενών υπαλλήλων.Και ποιος να κάνει απάντληση ;...
Ανακάλυψα ότι το "πολιτικό μαζούτ" είχε χρησιμοποιηθεί σαν έκφραση από τον Τράγκα στην "Ελευθερία" στις 19 του μήνα.Σύμπτωση. Εγώ δεν θα την ξαναχρησιμοποιήσω και μόνο με την υπόνοια...