Mac Miller: Το μεταθανάτιο άλμπουμ «Circles» επιβεβαιώνει το ταλέντο του πρόωρα χαμένου ράπερ

Mac Miller: Το μεταθανάτιο άλμπουμ «Circles» επιβεβαιώνει το ταλέντο του πρόωρα χαμένου ράπερ Facebook Twitter
Σε ηλικία 18 χρονών είχε κατακτήσει ήδη το όνειρό του, να κάνει καριέρα σε αυτό που αγαπούσε περισσότερο απ' όλα. Μια καριέρα, όμως, που επισκιαζόταν από τις καταχρήσεις και τη χρόνια κατάθλιψη.
0

Το πιο λυπηρό, όσον αφορά τον θάνατο του Mac Miller από υπερβολική δόση ναρκωτικών τον Σεπτέμβριο του 2018, πέρα από το νεαρό της ηλικίας του –ήταν μόλις 26 χρονών–, ήταν ότι μάλλον δεν αξιοποίησε στο μέγιστο το σύνολο των δυνατοτήτων του. Κάποιος κυνικός μπορεί να μην το δει ακριβώς έτσι, αλλά τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνει κανείς όταν ακούει το άλμπουμ του που μόλις κυκλοφόρησε – το ολοκλήρωσε μετά τον θάνατό του ο στενός συνεργάτης και μέντοράς του Jon Brion.


Το «Circles», αν μη τι άλλο, δείχνει έναν δημιουργικά ανήσυχο μουσικό που δεν επαναπαύεται στις χιπ χοπ δάφνες του, αλλά ψάχνεται με ήχους και μουσικά είδη πέρα από τα τετριμμένα και τις σύγχρονες τάσεις. Είναι μια σπάνια παρακαταθήκη ενός πηγαίου ταλέντου. Ο 26χρονος ράπερ από το Πίτσμπουργκ στην Πενσιλβάνια φαίνεται ότι ήταν πολύ περισσότερα από γκόμενος της Αριάνα Γκράντε για ένα φεγγάρι. Βέβαια, η ίδια δεν ξεπέρασε εύκολα τον χαμό του. Τον θεωρούσε κάτι σαν αδερφή-ψυχή της. Λίγες μέρες μετά τον θάνατό του, χώρισε από τον τότε αγαπημένο της –και ολίγον τι αχώνευτο– κωμικό Pete Davidson. Με τον Miller την ένωνε το γεγονός ότι γνώρισαν την επιτυχία σε μικρή ηλικία.


Και δεν ήταν η μόνη που ταράχτηκε από τα νέα του θανάτου του. Σκληροπυρηνικοί ράπερ, ονόματα που πραγματικά δεν το περίμενες, ξέσπασαν σε λυγμούς με την είδηση. Τόσο συμπαθής ήταν στη χιπ χοπ κοινότητα, παρά το γεγονός ότι ήταν λευκός.

Ο αρνητικός τρόπος με τον οποίο η κριτική αντιμετώπισε το έργο του τον έκανε να εξελιχθεί καλλιτεχνικά και να ανοίξει τη μουσική του προς διάφορες κατευθύνσεις.


Ο Mac Miller, που το πραγματικό του όνομα ήταν Malcolm James McCormic, ήξερε να παίζει πιάνο, κιθάρα, ντραμς και μπάσο από την ηλικία των έξι ετών. Ήταν αυτοδίδακτος μουσικός. Στα 14 άρχισε να ραπάρει και έναν χρόνο μετά αποφάσισε να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τη μουσική. Κυκλοφόρησε αρκετά mixtapes προτού γίνει διάσημος.

To 2011, το ντεμπούτο άλμπουμ του, Blue Slide Park, παρά τις αρνητικές κριτικές –το Pitchfork του έδωσε το θρυλικό σκορ 1–, πήγε απευθείας στην κορυφή του Billboard. Σε ηλικία 18 χρονών είχε κατακτήσει ήδη το όνειρο του, ήταν ολοκληρωμένος συνθέτης και παραγωγός και είχε καταφέρει να κάνει καριέρα σε αυτό που αγαπούσε περισσότερο απ' όλα.

Αυτή η καριέρα, όμως, επισκιαζόταν από τις καταχρήσεις και τη χρόνια κατάθλιψη. Η σχέση του με την Γκράντε κλονίστηκε όταν συνελήφθη επειδή τράκαρε σε έναν στύλο, όντας υπό την επήρεια ουσιών – στο ίδιο αυτοκίνητο ήταν άλλοι δύο επιβάτες.

Mac Miller: Το μεταθανάτιο άλμπουμ «Circles» επιβεβαιώνει το ταλέντο του πρόωρα χαμένου ράπερ Facebook Twitter
H Aριάνα Γκράντε δεν ξεπέρασε εύκολα τον χαμό του. Τον θεωρούσε κάτι σαν αδερφή-ψυχή της.


Σύμφωνα με μαρτυρίες συναδέλφων του αλλά και με βάση τις συνεντεύξεις του, ήταν αρκετά μετρημένος χαρακτήρας. Ένα ντροπαλό και νευρικό παιδί, όπως τον περιγράφει ο Brion, που στο βιογραφικό του έχει συνεργασίες με μεγαθήρια όπως η Fiona Apple και ο Kanye West και είναι υπεύθυνος για τα σκορ πολυβραβευμένων φιλμ όπως τα «Magnolia», «Punch-Drunk Love», «Lady Bird». Δεν είχε ανάγκη τόσο την επιτυχία ή την καλλιτεχνική καταξίωση όσο τη μουσική καθαυτή.

Στην τελευταία συνέντευξη που έδωσε στους «New York Times» και δημοσιεύτηκε λίγες μέρες προτού πεθάνει είχε σχολιάσει την τρίτη θέση του «Swimming» (το πέμπτο και τελευταίο εν ζωή άλμπουμ του) στα τσαρτ, πίσω από τον Travis Scott και τον Post Malone, ως εξής: «Δεν με απασχολεί τόσο το να είμαι ο πρώτος του χωριού, όσο το να βγάζω πράγματα προς τα έξω».


Ο αρνητικός τρόπος με τον οποίο η κριτική αντιμετώπισε το έργο του τον έκανε να εξελιχθεί καλλιτεχνικά και να ανοίξει τη μουσική του προς διάφορες κατευθύνσεις.


Το «Circles» ήταν σχεδιασμένο να λειτουργήσει συνοδευτικά στο «Swimming», που κινούνταν προς τη σόουλ και την τζαζ. Ο Brion πήρε στα χέρια του έναν θησαυρό από μισοτελειωμένα τραγούδια που άφησε πίσω του ο Miller και με τις ευλογίες της οικογένειάς του άρχισε να τα δουλεύει όπως θα ήθελε ο συνεργάτης του.

Το αποτέλεσμα αγκαλιάζει τo indie με ήρεμες και γλυκόπικρες κιθαριστικές μελωδίες που ο ράπερ πλαισιώνει με μια ιδιαίτερη ερμηνεία. Είναι η χροιά της φωνής του –και όχι τόσο οι στίχοι– που εκφράζει την απόγνωση και τον πόνο που ένιωθε εκείνο το διάστημα, παρατήρησε μια Βρετανίδα αρθρογράφος. Δεν τα λες ραπ άλμπουμ πάντως, ούτε το ένα ούτε το άλλο. Θυμίζει Beck στα πιο ώριμά του, όπως σωστά το είπαν, ακόμη και John Lennon, που ήταν ένας από τους μουσικούς του ήρωες. Και, παρά τη λυπητερή θεματική του, ο Miller φαίνεται να τείνει προς την αισιοδοξία και το φως.

 

Mac Miller - I Can See


Όταν βγήκε το «Swimming», πολλοί θεώρησαν ότι ήταν ένα άλμπουμ που γράφτηκε για τον χωρισμό του με την Γκράντε. Το ίδιο έγινε και με το «Circles»: ο κόσμος άρχισε να λέει ότι στο κομμάτι I can see ακούγεται η φωνή της στο βάθος και ότι κάνει κρυφά φωνητικά. Ο Brion, για να προκαλέσει ακόμη περισσότερο, είπε ότι είχε λάβει το κομμάτι έτοιμο, χωρίς να το πειράξει καθόλου. Η Γκράντε απάντησε εξίσου σιβυλλικά στα social media, χωρίς να επιβεβαιώσει τη συμμετοχή της.


Τον Σεπτέμβριο του 2019 συνελήφθησαν τρία άτομα που φέρονται να πούλησαν τα μοιραία χάπια στον Miller δύο μέρες προτού πάρει τη μοιραία δόση. Στο κομμάτι Good News τραγουδάει: «Αισθάνομαι σαν να με περιμένουν πολύ περισσότερα πράγματα στην άλλη πλευρά. Αναρωτιέμαι αν θα μοιάζει με καλοκαίρι». Πραγματικά, η μουσική τελευταία φαντάζει ολοένα και φτωχότερη.

 

Mac Miller - Good News 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ariana Grande: Πραγματικό ταλέντο ή επικοινωνιακό πυροτέχνημα;

Μουσική / Ariana Grande: Πραγματικό ταλέντο ή επικοινωνιακό πυροτέχνημα;

Με λάθος διαχείριση, η καριέρα της νεαρής pop star με την καταπληκτική φωνή θα μπορούσε να έχει καταστραφεί μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στη συναυλία της στο Μάντσεστερ, όμως εκείνη όχι μόνο κατάφερε να ανακάμψει αλλά δείχνει να τα πηγαίνει καλύτερα από ποτέ.
ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΛΕΙΤΣΙΚΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ