Τα αλλεπάλληλα ρεκόρ του λιμανιού του Πειραιά

Τα αλλεπάλληλα ρεκόρ του λιμανιού του Πειραιά Facebook Twitter
To λιμάνι του Πειραιά εκτείνεται σε μια ακτογραμμή μήκους άνω των 24 χιλιομέτρων και παράλληλα καλύπτει μια συνολική έκταση άνω των 5 εκατ. τετραγωνικών μέτρων. Φωτο: Shutterstock
6

Το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο της Ελλάδας. Εκτείνεται σε μια ακτογραμμή μήκους άνω των 24 χιλιομέτρων και παράλληλα καλύπτει μια συνολική έκταση άνω των 5 εκατ. τετραγωνικών μέτρων. Η γεωγραφική του θέση αλλά και η μεγάλη γκάμα υπηρεσιών που προσφέρει (κρουαζιερόπλοια, ακτοπλοΐα, κοντέινερ, car terminals, εφοδιαστική αλυσίδα) έχουν συμβάλει στην καθιέρωσή του όχι μόνο ως πρώτου λιμανιού της Μεσογείου αλλά και ως ενός από τα σημαντικότερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα. Ήδη το τελευταίο χρονικό διάστημα τα αλλεπάλληλα ρεκόρ στη διακίνηση κοντέινερ καταρρίπτονται κι έχει καταγραφεί μια σημαντική αύξηση των διακινούμενων φορτίων σε νέα, υψηλότερα επίπεδα, που ξεπερνούν τα 5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.


Την ίδια στιγμή, επενδυτικά σχέδια, αξιοποιήσεις εκτάσεων, κτιρίων και περιοχών, στρατηγικές παρεμβάσεις και νέες συγκοινωνιακές λειτουργίες διαμορφώνουν το νέο πρόσωπο του μεγάλου λιμανιού της χώρας. Τον Αύγουστο του 2016 ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. από το ΤΑΙΠΕΔ στον μεγαλύτερο ναυτιλιακό όμιλο του κόσμου, την Cosco Shipping. Η αγορά των μετοχών συνοδευόταν με την ανάληψη της υποχρέωσης ενός πακέτου επενδύσεων 294 εκατ. ευρώ που αφορούν το σύνολο των λιμενικών υπηρεσιών και στοχεύουν στη συνολική ανάπτυξη του λιμένος. Η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε., λειτουργώντας ως μακροχρόνιος και υπεύθυνος επενδυτής, συμπεριέλαβε στο master plan του λιμένος, πέραν των υποχρεωτικών, επιπλέον εθελοντικές επενδύσεις ύψους περίπου 625 εκατ. ευρώ, οι οποίες είναι απολύτως απαραίτητες ώστε να μην απολέσει ο Πειραιάς το συγκριτικό του πλεονέκτημα. Συνολικά, το master plan της ΟΛΠ Α.Ε. περιλαμβάνει επενδύσεις συνολικού ύψους 920 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το ποσό των 120 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής (ΕΣΠΑ).

Bασική φιλοδοξία της Cosco είναι η αναρρίχηση του λιμανιού σε θέση αντίστοιχη με αυτήν των λιμανιών του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας, ώστε όχι μόνο να βελτιώσει τις υποδομές του αλλά και να πρωταγωνιστήσει στην ευρωπαϊκή αγορά.


Επιπρόσθετα, βάσει υπολογισμών οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά κατά την τελευταία δεκαετία έχουν αποφέρει επιπλέον έσοδα στο ελληνικό Δημόσιο που αγγίζουν τα 800 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται τα ποσά από τις επενδύσεις σε υποδομές ή το τίμημα για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε., με τα οποία το συνολικό ποσό φτάνει περίπου στα 1,8 δισ. ευρώ. Μάλιστα, οι επιδόσεις του ΟΛΠ έχουν προσελκύσει τα βλέμματα επενδυτών, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που πριν από λίγο καιρό συμφώνησε να χορηγήσει 140 εκατ. ευρώ, προκειμένου να στηρίξει την επέκταση και αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά.


Άλλωστε, όπως έχει επισημανθεί στο πρόσφατο παρελθόν, βασική φιλοδοξία της Cosco είναι η αναρρίχηση του λιμανιού σε θέση αντίστοιχη με αυτήν των λιμανιών του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας, ώστε όχι μόνο να βελτιώσει τις υποδομές του αλλά και να πρωταγωνιστήσει στην ευρωπαϊκή αγορά. 

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Ελλάδα
6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μού σχίζει την ψυχή

Ελλάδα / Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μου σκίζει την ψυχή

«Ο καθηγητής έλεγε ότι πας καλά και ότι δεν χρειάζεσαι παραπάνω υποστήριξη όταν εσύ έσβηνες από τη δύσπνοια» γράφει ο βουλευτής της ΝΔ και μετεωρολόγος στο τελευταίο αντίο προς τον πατέρα του Δημήτρη
NEWSROOM
Δίκη για το τροχαίο στη Βουλή: Προκλητικές μαρτυρίες για τον θάνατο του Ιάσονα Λαλαούνη

Ελλάδα / Δίκη για τροχαίο στη Βουλή: «Η μηχανή έκανε παράνομη προσπέραση» είπε ο συνοδηγός του υπηρεσιακού που σκότωσε τον Ιάσονα Λαλαούνη

«Η ουσία είναι ότι μας έχει δει από 60 μέτρα και δεν κόβει ταχύτητα» είπε ο βασικός μάρτυρας και συνοδηγός του υπηρεσιακού οχήματος επιχειρώντας να μεταθέσει την ευθύνη στον 23χρονο Ιάσονα
NEWSROOM