Ιδού πώς η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ κατέκτησε τα social media

Ιδού πώς η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ κατέκτησε τα social media Facebook Twitter
1

Ως γνωστόν, για δεκαετίες οι πρώτες κυρίες των ΗΠΑ αναλαμβάνουν μέσω του ρόλου τους, εκτός από το να στέκονται στο πλευρό των ισχυρών συζύγων τους, να δίνουν το "παρών" σε διάφορα κοινωνικά ζητήματα, όπως το περιβάλλον, η εκπαίδευση ή οι μειονότητες. Και η Michelle Obama, δεν ξέφυγε από αυτό τον κανόνα.

Κατά τη διάρκεια της Προεδρίας Ομπάμα στον Λευκό Οίκο, η Michelle καταπιάστηκε με μια σειρά από προβλήματα "κοινωνικής" φύσεως, όπως η επιμόρφωση των γυναικών, η παιδική παχυσαρκία, η αρωγή των βετεράνων ώστε να επανενταχθούν στην κοινωνία και η βοήθεια σε αναξιοπαθούντες εφήβους που θέλουν να λάβουν πανεπιστημιακή μόρφωση.

Ιδού πώς η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ κατέκτησε τα social media Facebook Twitter

Όμως, υπήρξε μια συγκυριακή λεπτομέρεια, που έκανε την δουλειά του γραφείου της Michelle, αρκετά πιο εύκολη σε σχέση με τις προκατόχους της, Nancy, Laura, Barbara κ.α. Κατά τη διάρκεια της θητείας του συζύγου της και της ενασχόλησής της με τα κοινά, ως όφειλε, συνέβη η έκρηξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Εκεί όπου η Laura ή η Hillary έπρεπε να κινητοποιήσουν έναν μικρό στρατό επικοινωνιολόγων και PR specialists για να περάσουν το όποιο μήνυμά τους σε μερικές χιλιάδες κόσμου, η Michelle ως πρώτη κυρία των ΗΠΑ, έχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε ένα πολυποίκιλο, στοχευμένο -ανάλογα με την περίσταση- κοινό πολλών εκατομμυρίων, με το -καλομελετημένο- πάτημα ενός κουμπιού στο iPhone.

Ιδού πώς η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ κατέκτησε τα social media Facebook Twitter

 

"Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρκάμπτουν τους μεσάζοντες", αναφέρει στην πρώτη virtual reality συνέντευξη που παραχώρησε στο The Verge η Michelle Obama. "Ο κόσμος μπορεί να σχηματίσει μια άμεση, αδιαμεσολάβητη εικόνα για εμένα και να δει ακόμα και τις ανοησίες που κάνω. Μπορούν όμως να με νιώσουν και όταν παθιάζομαι με πράγματα. Χωρίς να φιλτράρεται αυτή η εικόνα από κάποια άλλη πηγή. Και αυτό έχει πέραση στους νέους. Το εκτιμούν".

Γνωρίζαμε εδώ και καιρό ότι οποιαδήποτε επικοινωνιακή ενέργεια που αφορά την Πρώτη Κυρία και περνά από το χέρι μας, θα πρέπει να περιλαμβάνει και κάποιο ψηφιακό στοιχείο", αναφέρει η Caroline Adler, διευθύνουσα του γραφείου τύπου της Πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ. "Όλο και περισσότερο, η σύνδεσή της με το κοινό, περνά πρώτα μέσω της ψηφιακής οδού". 

 

Ιδού πώς η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ κατέκτησε τα social media Facebook Twitter

 

Πάντως, και εξωτερικοί παρατηρητές και ειδικοί, εξάρουν τις προσπάθειες της Michelle Obama. "Έχει κατακτήσει το μέσο", αναφέρει στο The Verge ο διευθύνων σύμβουλος της επιτυχημένης digital διαφημιστικής εταιρείας 360i. "Είναι πολύ προσωπική. Πολύ προσβάσιμη, αυθεντική, ταυτίζεσαι εύκολα μαζί της και διαθέτει και εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ".

 

Ιδού πώς η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ κατέκτησε τα social media Facebook Twitter

 

To team των ειδικών που την πλαισιώνουν, φροντίζουν ώστε η εικόνα της Πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ, να βγαίνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακριβώς όπως την σκιαγράφησε η Michelle Barna-Stern της εταιρείας 360i. Ενδιαφέρονται για τις μετρήσεις, τoον αριθμό των likes, των shares και των views, όπως θα έκανε κάθε ψηφιακή startup και ζουν καθημερινά το ρίσκο της διαχείρισης της εικόνας μιας σημαίνουσας προσωπικότητας στα -εν πολλοίς- αχαρτογράφητα νερά των social media.

 

 

Μπορούν να λυθούν όμως τα προβλήματα με τα οποία καταπιάνεται η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ, με ένα post στο Vine, στο οποίο η Michelle θεωρείται υπερβολικά δημοφιλής, με μια ανάρτηση και μερικές χιλιάδες likes στο Facebook ή ένα tweet; Μπορεί ένα hashtag να μειώσει την παιδική παχυσαρκία ή ένα βιντεάκι να βελτιώσει τον αριθμό των άπορων εισακτέων στα πανεπιστήμια; Αναρωτιέται το The Verge. 

 

"Νομίζω πως καταφέραμε να αλλάξουμε τα δεδομένα σε μια σειρά ζητημάτων", αναφέρει στη συνέντευξή της η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ. "Όταν μπήκαμε στο Λευκό Οίκο, υπήρχε κόσμος που δεν αναγνώριζε κάν την παιδική παχυσαρκία, φερ' ειπείν, ως πρόβλημα. Τώρα βλέπουμε ότι η συζήτηση, έχει αλλάξει". 

 

Ιδού πώς η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ κατέκτησε τα social media Facebook Twitter

 

Όποιος κι αν είναι ο επόμενος ένοικος του Λευκού Οίκου, το 2017, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα εκμεταλλευτεί την ψηφιακή κληρονομιά που αφήνει πίσω της, η επικοινωνιακά χαρισματική οικογένεια Ομπάμα, που έθεσε πολύ ψηλά τον πήχη για την επόμενη Πρώτη Οικογένεια των ΗΠΑ, αλλά μέχρι τότε, έχουν ακόμα να γίνουν πολλά, σημειώνει το The Verge.

 

"Αυτή η πλατφόρμα είναι μοναδική" λέει η Michelle Obama, αναφερόμενη στον Λευκό Οίκο. "Δεν θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναβρεθούμε εδώ, οπότε θα εκμεταλλευτούμε τους επόμενους 12 μηνές (σσ. η συνέντευξη έγινε τον περασμένο Ιανουάριο) που μας απομένουν εδώ, ώστε να εγείρουμε το ενδιαφέρον του κόσμου και να λύσουμε αρκετά ακόμα ζητήματα που βρίσκονται στην ατζέντα μας".

 

Παρακολουθήστε την εντυπωσιακή πρώτη συνέντευξη σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας της Michelle Obama, στο παρακάτω βίντεο, χρησιμοποιώντας το ποντίκι (εάν δεν διαθέτετε κάσκα εικονικής πραγματικότητας) για να περιηγηθείτε στα γραφικά και το χώρο του πανοραμικού βίντεο:


TV & Media
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM