«Αξιοποιούμε τις ευκαιρίες επικοινωνίας για να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο του στίγματος»

«Αξιοποιούμε τις ευκαιρίες επικοινωνίας για να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο του στίγματος» Facebook Twitter
Η αποστολή μας στην Gilead είναι συγκεκριμένη: να αξιοποιούμε τις δυνατότητες, τα εργαλεία της σύγχρονης επιστήμης και την καινοτομία, ώστε να προσφέρουμε διαρκώς νέες, αποτελεσματικές θεραπείες για ασθένειες που απειλούν τη ζωή πολλών συνανθρώπων μας.
0

— Κυρία Τσάμη, η Gilead Sciences δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1995, ωστόσο τον τελευταίο καιρό δείχνει μια πρωτοφανή εξωστρέφεια στην επικοινωνία, δημοσιεύοντας αναρτήσεις για την εξάλειψη του στίγματος για τον HIV ή πληροφορίες για τον καρκίνο του μαστού. Γιατί μια βιοφαρμακευτική εταιρεία επιδιώκει μια τέτοια κοινωνική εξωστρέφεια;
Η αποστολή μας στην Gilead είναι συγκεκριμένη: να αξιοποιούμε τις δυνατότητες, τα εργαλεία της σύγχρονης επιστήμης και την καινοτομία, ώστε να προσφέρουμε διαρκώς νέες, αποτελεσματικές θεραπείες για ασθένειες που απειλούν τη ζωή πολλών συνανθρώπων μας. Ωστόσο, η επιστημονική πρόοδος και η ανακάλυψη νέων θεραπειών και φαρμάκων από μόνες τους δεν αρκούν. Για να αλλάξει η ζωή των ανθρώπων, πρέπει αυτές οι νέες θεραπευτικές μέθοδοι να γίνουν γνωστές στους ανθρώπους που τους αφορούν και να ενισχυθεί η πρόσβαση σε αυτές. Πιστεύουμε ότι η κοινωνία είναι πλέον αρκετά ώριμη ώστε να σπάσουν κάποια στεγανά και να ξεπεραστούν στερεότυπα δεκαετιών, όπως ο κοινωνικός στιγματισμός, που δυσκολεύουν τη ζωή των ασθενών, μπλοκάρουν ή σαμποτάρουν την πρόληψη. 

portrait
Βίκυ Τσάμη
Public Affairs Director Greece, Czech Republic & Slovakia, Gilead Sciences

Γι’ αυτό και σήμερα, ζώντας στην εποχή της πληροφόρησης, θεωρήσαμε χρέος μας να αναπτύξουμε εξωστρεφή δράση μέσα από την οποία θα πετύχουμε να πληροφορήσουμε επαρκώς και με υπευθυνότητα τους ανθρώπους σχετικά με συγκεκριμένες ασθένειες, τις εξελίξεις, την πρόοδο και τις νέες θεραπευτικές δυνατότητες. Αυτό ήταν και το πρώτο που μας απασχόλησε με τον γενικό διευθυντή της Gilead, κ. Σάββα Χαραλαμπίδη, όταν ανέλαβα τη θέση της Public Affairs Director, πώς δηλαδή θα καταφέρουμε να μιλήσουμε ανοιχτά και αποτελεσματικά για θέματα και δεδομένα για τον HIV, την ηπατίτιδα C, τον καρκίνο του μαστού και άλλες εξίσου απειλητικές για τη ζωή νόσους. Γιατί μπορεί οι συνθήκες να είναι πλέον πιο ώριμες, αλλά ένα τέτοιο εγχείρημα δεν παύει να αποτελεί σημαντική πρόκληση.

Ως εταιρεία που δραστηριοποιείται στον παγκόσμιο βιοφαρμακευτικό κλάδο, έχουμε πρόσβαση σε στοιχεία και πληροφορίες που μπορούν, εφόσον προβληθούν ορθά, να συμβάλουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση κρίσιμων ομάδων κοινού για τις πραγματικές διαστάσεις των ασθενειών, ώστε να πετύχουμε την αλλαγή νοοτροπίας γύρω από αυτές αλλά και να ενημερώσουμε για το πώς οι νέες θεραπείες αλλά και η έγκαιρη πρόληψη μπορούν να σώσουν ζωές.

Με λίγα λόγια, αξιοποιούμε τις ευκαιρίες επικοινωνίας για να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο του στίγματος, να καταρρίψουμε στερεότυπα και να περάσουμε το μήνυμα της ελπίδας για μια καλύτερη ζωή για όλους τους ανθρώπους και όλους τους ασθενείς.

— Οι καμπάνιες ενημέρωσης της Gilead είναι πράγματι αρκετά τολμηρές, με γενναία μηνύματα και εμφανή διάθεση να ξεπεραστούν στερεότυπα και προκαταλήψεις. Πώς καταλήξατε σε αυτή την επικοινωνιακή προσέγγιση;
Καθημερινά αντιμετωπίζουμε ασθένειες γύρω από τις οποίες έχουν χτιστεί μύθοι, που με τη σειρά τους έχουν οδηγήσει σε χρόνιες προκαταλήψεις και συμβατικές κοινωνικές πεποιθήσεις, και έχουμε πλήρη επίγνωση των αντιλήψεων που επικρατούν. Έχοντας βρεθεί η ίδια αντιμέτωπη με τον καρκίνο του μαστού και αξιοποιώντας την επαφή και την ανταλλαγή απόψεων με συλλόγους ασθενών, στην Gilead επιδιώξαμε, μαζί με την εταιρεία επικοινωνίας Gravity the Newtons, να υιοθετήσουμε μια αντισυμβατική κουλτούρα που απορρίπτει τα ταμπού και θέτει τον πήχη πολύ ψηλά σε ό,τι αφορά την αποδόμησή τους και την αλλαγή νοοτροπίας.

Πιστεύω ακράδαντα ότι για να ανατρέψουμε πεποιθήσεις πολλών δεκαετιών χρειάζεται να δομήσουμε και να περάσουμε ένα ξεκάθαρο και ηχηρό μήνυμα που θα έχει ισχυρό αντίκτυπο. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο οι εκστρατείες ενημέρωσης που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε είναι τολμηρές, έως και προκλητικές για πολλούς. Γιατί θέλουμε το μήνυμά μας να τραβά την προσοχή των ανθρώπων, να ξυπνάει μέσα τους αμφισβήτηση σε σχέση με ό,τι γνώριζαν ή πίστευαν έως εκείνη τη στιγμή γύρω από μια ασθένεια.

Προσπαθούμε πάντα οι ενημερωτικές πρωτοβουλίες μας να ξεχωρίζουν για να είναι όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικές στην επίτευξη του σκοπού τους, που δεν είναι άλλος από την αντιμετώπιση του φόβου, την εξάλειψη του στίγματος, τη δραστική αλλαγή νοοτροπίας, την εκτεταμένη επιρροή αλλά και την ενθάρρυνση ώστε να σκεφτόμαστε και να πράττουμε αντισυμβατικά, έξω από τα στεγανά και τις ανησυχητικές αντιλήψεις που επιτάσσουν τα επικίνδυνα στερεότυπα άλλων εποχών.

Γιατί, όπως είναι πολύ φυσικό, οι πεποιθήσεις που πηγάζουν από φόβο ο οποίος έχει καλλιεργηθεί επί σειρά ετών αποδομούνται πολύ δύσκολα. Γνωρίζοντας, λοιπόν, ότι χρειάζονται δραστικές ενέργειες και τολμηρή δράση, αποτέλεσε συνειδητή αλλά και στρατηγική απόφαση η ανάληψη αυτού του ρόλου. 

portrait
Δημήτρης Ιωάννοβιτς
HR Director Greece, Romania & European Distributor Markets, Gilead Sciences

— Κύριε Ιωάννοβιτς, πρόσφατα, η Gilead Sciences διακρίθηκε ως Best Workplace. Ποιοι είναι οι παράγοντες που θεωρείτε πως οδήγησαν σε αυτή την επιβράβευση; Και ποια είναι η προσέγγισή σας στις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των εργαζομένων στη μεταπανδημική πραγματικότητα, όπως το remote work;
Η βάση που δίνει η ηγεσία στον τρόπο που βιώνουμε τις εταιρικές αξίες στην καθημερινότητά μας είναι βασικό σημείο διαφοροποίησης. Ακεραιότητα, συμπερίληψη, αριστεία, υπευθυνότητα, ομαδικότητα: πέντε απαρέγκλιτες αρχές που λειτουργούν ως οδηγός για τις πράξεις και τις αποφάσεις μας. Εν τέλει, αυτές οι αξίες χρωματίζουν την καθημερινότητα των εργαζομένων και φαίνεται ότι το κάνουν με μια αίσθηση σεβασμού, φροντίδας, αξιοκρατίας και ανθρωπιάς. 

Η εστίαση στην καλή και αποδοτική ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής αλλά και γενικότερα στην ευεξία των εργαζομένων είναι ακόμη μία ειδοποιός διαφορά. Τα τελευταία χρόνια έχουμε επενδύσει σημαντικά σε ενέργειες που ενθαρρύνουν και διευκολύνουν την άσκηση, τη σωστή διατροφή, την καλή σωματική κατάσταση, την ψυχική υγεία, την αποφυγή του εργασιακού burnout και τις υγιείς συναδελφικές σχέσεις. 

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το remote work, δίνουμε την ευκαιρία να εργάζεται ο κόσμος δύο ημέρες την εβδομάδα από το σπίτι, αλλά το βασικότερο είναι ότι έχουμε αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης που διευκολύνουν την ευελιξία στο ωράριο σε βαθμό που επιτρέπει στους εργαζόμενους να αντεπεξέρχονται και στις οικογενειακές τους υποχρεώσεις. Τέλος, δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην εξέλιξη και ανάπτυξη των εργαζομένων, προσφέροντας εκπαίδευση, νέους ρόλους και εμπλοκή σε ποικιλία έργων ώστε να έχουν τη δυνατότητα να αποκομίζουν νέες και εποικοδομητικές εμπειρίες.

— Πώς καταφέρνει η Gilead Sciences να είναι ένα συμπεριληπτικό εργασιακό περιβάλλον και πώς χτίζει μια εταιρική κουλτούρα ίσων ευκαιριών για κάθε εργαζόμενο (γυναίκες, ΛΟΑTΚΙ+, ΑμΕΑ);
Η συμπερίληψη είναι μία εκ των θεμελιωδών αξιών της εταιρείας. Η προσέγγισή μας ξεφεύγει από τη συνηθισμένη διασφάλιση της δημογραφικής διαφορετικότητας. Αποδεχόμαστε, αγκαλιάζουμε και νοιαζόμαστε όλους τους εργαζόμενους ανεξαρτήτως χαρακτηριστικών, πεποιθήσεων, καταβολών και προτιμήσεων, ενθαρρύνοντας και δίνοντας αξία στη διαφορετικότητα στον τρόπο σκέψης. Γι’ αυτό έχουμε πρακτικές που διασφαλίζουν ότι όλοι έχουν λόγο, όλοι ακούγονται, όλοι είναι ισότιμοι και οι διαδικασίες τηρούνται στο ακέραιο. 

Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι ότι στις συναντήσεις γίνεται συνειδητή προσπάθεια να πάρουν τον λόγο όλοι οι συμμετέχοντες, κυρίως οι πιο σιωπηλοί, και ότι οι υφιστάμενοι έχουν συνεισφορά στην αξιολόγηση των προϊσταμένων τους. Ακόμη, έχουμε φτιάξει μια ομάδα εργασίας αποστολή της οποίας είναι η διατήρηση κλίματος ψυχολογικής ασφάλειας, που θα ενδυναμώσει την πεποίθηση ότι κάποιος μπορεί να εκφράσει ανοιχτά τις ιδέες, τις ανησυχίες ή τα λάθη του χωρίς να φοβάται ότι θα αντιμετωπίσει αρνητικές συνέπειες∙ αυτή η ομάδα έχει αναλάβει συγκεκριμένες δράσεις. Τέλος, σε αποφάσεις που ενέχουν εκ φύσεως μια υποκειμενική διάσταση, φροντίζουμε πάντα να υπάρχουν εργαλεία ή διαδικασίες που ελέγχουν και μετριάζουν την υποκειμενικότητα. Για παράδειγμα, οι προαγωγές και οι αξιολογήσεις, ενώ είναι αποφάσεις του άμεσου προϊστάμενου, για να κατοχυρωθούν πρέπει να πεισθεί και να συμφωνήσει όλη η ηγετική ομάδα.  

Παρομοίως, φροντίζουμε η ομάδα αξιολόγησης των υποψηφίων για πρόσληψη να χαρακτηρίζεται από τη διαφορετικότητα, έτσι ώστε να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και εποικοδομητικός διάλογος.

Good Business Directory Vol.3:  H νέα ειδική ειδική έκδοση για όλες τις τάσεις που καθορίζουν το ελληνικό επιχειρείν

Θέματα
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι εργαζόμενες της Gilead Sciences Ελλάδας στέλνουν το μήνυμα πως «ο καρκίνος του μαστού μάς αφορά όλες»

Υγεία & Ευεξία / Οι εργαζόμενες της Gilead Sciences Ελλάδας στέλνουν το μήνυμα πως «ο καρκίνος του μαστού μάς αφορά όλες»

«Για τον Μήνα Πρόληψης και Ενημέρωσης κατά του Καρκίνου του Μαστού θα δώσουμε στην καμπάνια μας το δικό μας πρόσωπο. Είμαστε οι γυναίκες της Gilead».
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
#ZeroStigma: Νίκησε τον φόβο του στίγματος και κάνε την εξέταση για τον HIV.

Υγεία & Ευεξία / #ZeroStigma: Νίκησε τον φόβο του στίγματος και κάνε την εξέταση για τον HIV.

«Αν θες να μάθεις, βάζεις δάχτυλο» είναι το αντισυμβατικό μήνυμα που στέλνουν σε όλους τους άνδρες και όλες τις γυναίκες η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης και Αντιμετώπισης του AIDS, ο Σύλλογος Οροθετικών Ελλάδος «Θετική Φωνή» και η βιοφαρμακευτική εταιρεία Gilead Sciences Ελλάδας στην εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για τον ιό HIV.
THE LIFO TEAM
Η γνώση είναι δύναμη στον τριπλά αρνητικό καρκίνο του μαστού

Υγεία & Ευεξία / Η γνώση είναι δύναμη στον τριπλά αρνητικό καρκίνο του μαστού

Ο καρκίνος του μαστού είναι η πιο συχνή μορφή καρκίνου στον γυναικείο πληθυσμό και έχει συντελεστεί μεγάλη πρόοδος στην αντιμετώπισή του τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, δεν είναι μία νόσος αλλά πολλές διαφορετικές, καθώς κάθε υπότυπος διαφέρει. Ανάμεσά τους υπάρχει μια μορφή που ονομάζεται τριπλά αρνητικός καρκίνος, στην αντιμετώπιση του οποίου έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι να δούμε αισιόδοξο αποτέλεσμα. Το πρώτο βήμα είναι να μάθουμε περί τίνος πρόκειται.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δεν αξίζουν όλοι τα ίδια δώρα και εξεταστικές επιτροπές

Άλλο ένα podcast 3.0 / Δεν αξίζουν όλοι τα ίδια δώρα και εξεταστικές επιτροπές

Το τελευταίο «Άλλο ένα podcast 3.0» της χρονιάς έρχεται με τον Θωμά Ζάμπρα σε mode απολογισμού: δρόμοι γεμάτοι νεύρα, Χριστούγεννα γεμάτα άβολα δώρα, ένα ψυγείο που πέρασε στην αντεπίθεση και λίγη ελληνική επικαιρότητα για να κλείσει σωστά η χρονιά. Ό,τι πρέπει πριν πούμε «καλό 2026».
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
Αργυρώ Κουτσού: «Δεν είναι οι κουζίνες ανδροκρατούμενες, όλος ο κόσμος είναι»

Lifo Videos / Αργυρώ Κουτσού: «Δεν είναι μόνο οι κουζίνες ανδροκρατούμενες, όλος ο κόσμος είναι»

Μια μαγείρισσα μιλά για τη σκληρότητα της κουζίνας, τη χαρά που ξεπερνά την κούραση, την ηθική στο φαγητό που επιβάλλει να μην πετιέται τίποτα και για το ότι το πρόβλημα δεν είναι αν τρως κρέας ή όχι αλλά πώς παράγεται αυτό που τρως.
THE LIFO TEAM
Ποια κτίρια στην Αθήνα μπορούν να γίνουν συνεταιριστικές κατοικίες;

H κατάσταση των πραγμάτων / Ποια κτίρια στην Αθήνα μπορούν να γίνουν συνεταιριστικές κατοικίες;

Μπορεί αυτή η λύση να αποτελέσει μια ρεαλιστική απάντηση στη στεγαστική κρίση; Ποια είναι τα κτίρια της Αθήνας που έχουν αποτελέσει αντικείμενο μελέτης και αναδεικνύονται σε πιθανούς χώρους συνεργατικής κατοίκησης;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η σκληρή αλήθεια για το πώς «άλλαξαν» τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα

Σκληρές Αλήθειες / Η σκληρή αλήθεια για το πώς «άλλαξαν» τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα

Τι βελτιώθηκε -και τι χάλασε- τις τελευταίες δεκαετίες στο πώς γιορτάζουμε Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά; Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη που κρύβει ένα ωραίο χριστουγεννιάτικο θαύμα
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Υπάρχει τρόπος να θωρακιστούμε απέναντι στις φυσικές καταστροφές;

Radio Lifo / Υπάρχει τρόπος να θωρακιστούμε απέναντι στις φυσικές καταστροφές;

Η Ευρυδίκη Κατσουλάκη, Head of Corporate Communications & CSR στον Όμιλο Interamerican και η Κατερίνα Ματιάτου, Head of Development στην ActionAid στην Ελλάδα, συζητούν με τον Γιάννη Πανταζόπουλο για το πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ανθεκτικές κοινωνίες απέναντι στα ακραία φαινόμενα, μέσα από την προετοιμασία, την εκπαίδευση και τη συνεργασία.
THE LIFO TEAM
Η διαφορά μίσους-κριτικής και διαφημίσεις μες στα σπίτια μας

Άλλο ένα podcast 3.0 / Η διαφορά μίσους-κριτικής και διαφημίσεις μες στα σπίτια μας

Στο νέο επεισόδιο του «Άλλο ένα podcast 3.0», ο Θωμάς Ζάμπρας ξεχωρίζει την ορθολογική κριτική από το τυφλό μίσος, μιλά για τις διαφημίσεις που απειλούν να μπουν κυριολεκτικά στα σπίτια μας και μοιράζεται εικόνες και προτάσεις από την εβδομάδα που πέρασε σε Βουδαπέστη και Βελιγράδι.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
«Η εντομοφαγία μπαίνει σταδιακά στη διατροφή μας»

Άκου την επιστήμη / «Η εντομοφαγία μπαίνει σταδιακά στη διατροφή μας»

Είναι σωστό να σκοτώνουμε τις αράχνες που έχουμε σπίτι μας; Γιατί έχουμε κουνούπια όλο τον χρόνο; Και πώς «συνομιλούν» τα έντομα με τα φυτά; Η καθηγήτρια Εντομολογίας και Ακαρεολογίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Μαρία Παππά, εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Όσοι λένε σε θύματα κακοποίησης “εγώ θα έφευγα”, μακάρι να μη βρεθούν ποτέ στη θέση αυτή»

ΟΙ ΑΛΛΟΙ / «Όσοι λένε σε θύματα κακοποίησης “εγώ θα έφευγα”, μακάρι να μη βρεθούν ποτέ στη θέση αυτή»

Η Λίλα Μπακλέση μιλά για τις επιλογές που καθόρισαν τη διαδρομή της, το θέατρο ως χώρο ουσιαστικής επικοινωνίας και τη σημασία του να σπας τη σιωπή γύρω από την κακοποίηση.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Zero Waste Horeca: Λιγότερα απορρίμματα, περισσότερα οφέλη

Radio Lifo / Zero Waste Horeca: Λιγότερα απορρίμματα, περισσότερα οφέλη

Ο πρόεδρος της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης, Φίλιππος Κυρκίτσος, εξηγεί πώς το πρόγραμμα Zero Waste HORECA αλλάζει τη νοοτροπία των επιχειρήσεων, αποδεικνύοντας ότι η μείωση απορριμμάτων και η εξοικονόμηση πόρων μπορούν να γίνουν σύμμαχος της καθημερινής λειτουργίας και της ανταγωνιστικότητάς τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ