Τζίνα Μαμιδάκη: «Η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας είναι δώρο του Θεού και κατάρα του ανθρώπου»

Τζίνα Μαμιδάκη: «Η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας είναι δώρο του Θεού και κατάρα του ανθρώπου» Facebook Twitter
Ο κοινωνικός ηγέτης οφείλει να είναι πρότυπο ηγεσίας ανθρώπων, αφήνοντας πίσω ξεπερασμένα μοντέλα διοίκησης επιχειρήσεων που έχουν πεθάνει πλέον.
0

— Πώς μπορεί ένα ξενοδοχείο να ενσωματωθεί με βιώσιμο τρόπο στην κοινωνία ενός τόπου και να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπό του στο οικοσύστημα; Τι ρόλο παίζει η αρχιτεκτονική παρέμβαση στη διαδικασία της ενσωμάτωσης στο τοπίο;
Η αληθινή αρχιτεκτονική πρέπει να ακολουθεί αρμονικά το τοπίο. Μόνο έτσι μπορεί ανθήσει το κτίσμα ως αυτονόητο μέσα στο φυσικό στοιχείο. Οφείλει να είναι παράδειγμα αειφόρου διαχείρισης με σεβασμό στις ισορροπίες τοπίου και φυσικής γεωγραφίας, χαμηλή ένταση αρχιτεκτονικής επεξεργασίας και το ελάχιστο ανθρωπογενές αποτύπωμα. Όπως έλεγε και ο Κωνσταντινίδης, «η αρχιτεκτονική πρέπει να φυτρώνει στον τόπο όπως ένα δέντρο», και ο Le Corbusier, «η αρχιτεκτονική είναι ένα παιχνίδι όγκων κάτω από το φως». Θα πρέπει να είναι δοχείο ζωής, οργανισμοί που εξυπηρετούν και εκφράζουν ανθρώπινες ανάγκες. Θα πρέπει να είναι όμορφη για την ωφέλεια της ψυχής, απλή για τη διάρκειά της στον χρόνο, πρότυπο και αρχέτυπο μαζί.   

Πολιτικοί, ξενοδόχοι, επενδυτές και μηχανικοί συνωμοτήσαν στη βίαιη αρπαγή της ομορφιάς. Χρειαζόμαστε συνετή και οραματική στρατηγική επενδύσεων και αδειοδοτήσεων και όχι απλή άντληση κεφαλαίων με «υποσχέσεις» που οδηγούν σε αρχιτεκτονικές υπερπαραγωγές.

— Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας παγκοσμίως και πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε καλύτερα;
Η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας είναι δώρο του Θεού και κατάρα του ανθρώπου. Πολιτικοί, ξενοδόχοι, επενδυτές και μηχανικοί συνωμοτήσαν στη βίαιη αρπαγή της ομορφιάς. Χρειαζόμαστε συνετή και οραματική στρατηγική επενδύσεων και αδειοδοτήσεων και όχι απλή άντληση κεφαλαίων με «υποσχέσεις» που οδηγούν σε αρχιτεκτονικές υπερπαραγωγές. Χρειαζόμαστε άνοιγμα της τουριστικής βεντάλιας σε 10μηνη και 11μηνη λειτουργία αν θέλουμε να αποτρέψουμε τον υπερκορεσμό και το ποδοπάτημα των τοπικών κοινωνιών και του φυσικού περιβάλλοντος. Δεν μπορεί ο δείκτης αφίξεων προς τον πληθυσμό στην Ελλάδα να είναι 3,5, ενώ στη βαριά τουριστική Ισπανία να είναι 1,5.  

Χρειαζόμαστε την απαγόρευση ή επιβολή τέλους εισόδου στα εκτός κλίμακας κρουαζιερόπλοια που κατακλύζουν τα μικρά αιγαιοπελαγίτικα νησιά, μα κυρίως χρειαζόμαστε έργα υποδομών με μακροπρόθεσμο όραμα και σεβασμό στην ομορφιά μας. 

Τζίνα Μαμιδάκη: «Η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας είναι δώρο του Θεού και κατάρα του ανθρώπου» Facebook Twitter
Η αληθινή αρχιτεκτονική πρέπει να ακολουθεί αρμονικά το τοπίο. Μόνο έτσι μπορεί ανθήσει το κτίσμα ως αυτονόητο μέσα στο φυσικό στοιχείο.

— Ποιες πιστεύετε πως είναι οι τάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον του τουρισμού; Πώς θα μοιάζουν οι απαιτήσεις του ταξιδιώτη του μέλλοντος;
Σταδιακά, κατευθυνόμαστε προς έναν επαναπροσδιορισμό του τι σημαίνει service, με επιστροφή στο family-style service. Οφείλουμε να παρέχουμε αυθεντικές, μοναδικές εμπειρίες, μακριά από το overcrowding, να εξελίξουμε ακόμα περισσότερο τις εμπειρίες προσωπικής ανάπτυξης, γιατί οι ταξιδιώτες που αποζητούν εσωτερική ηρεμία, ανάπτυξη και επανασύνδεση με τον εαυτό τους αυξάνονται συνέχεια· να επενδύσουμε με την ίδια έμφαση σε ολόκληρο το ταξίδι κάθε φιλοξενούμενου, το οποίο στην πραγματικότητα ξεκινά πολύ προτού φτάσει στο ξενοδοχείο μας και τελειώνει πολύ μετά την αποχώρησή του· να επιτρέψουμε στα ακούσματα και τις μυρωδιές της φύσης να κατακλύζουν χώρους φιλοξενίας σχεδιασμένους σε πλήρη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον· να επιστρέψουμε, με λίγα λόγια, στις αυθεντικές αξίες της φιλοξενίας.  

— Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια αποτελεσματική και κοινωνικά ευαισθητοποιημένη επιχειρηματική ηγεσία, η οποία ισορροπεί το managerial success με τον κοινωνικό αντίκτυπο;
Ο κοινωνικός ηγέτης οφείλει να είναι πρότυπο ηγεσίας ανθρώπων, αφήνοντας πίσω ξεπερασμένα μοντέλα διοίκησης επιχειρήσεων που έχουν πεθάνει πλέον. Οφείλει να είναι ανθρωπιστικός και φροντιστικός. Να μη διευθύνει, αντ’ αυτού να καθοδηγεί, με γνώμονα μακροχρόνια οράματα. Η επιχειρηματική ηγεσία πρέπει να χαρακτηρίζεται από διορατικότητα, ενσυναίσθηση, εμπιστοσύνη και ειλικρίνεια, και να υπενθυμίζει συνεχώς πως η αφθονία είναι καταστροφική διότι αφαιρεί από τα πράγματα την αξία τους, και τη θέση της πρόκλησης την παίρνει ο πειρασμός. Οι επιχειρηματίες που χρειαζόμαστε οραματίζονται το κέρδος της επιχείρησης ως μέσο αριστείας και όχι ως τελικό προορισμό. 

— Ποια είναι μερικά από τα μελλοντικά πρότζεκτ με τα οποία θα ασχοληθείτε και ποιες οι προβλέψεις και οι φιλοδοξίες σας για τη φετινή τουριστική σεζόν της Ελλάδας;
Στο Minos Palace ολοκληρώνεται σύντομα μια πλήρης μετατροπή του spa σε health spa αλλά και των κοινόχρηστων χώρων σε χώρους ηρεμίας, ευεξίας και προσωπικής αρμονίας. Το ξενοδοχείο θα χαρακτηρίζεται πλέον από το «I» (το εγώ), με πηγή έμπνευσης τη νέα ανερχόμενη τάση του «hyper-personal stay». Μέσω συλλογής επιστημονικών δεδομένων από διαγνωστικά τελευταίας τεχνολογίας θα δημιουργούνται εξατομικευμένα προγράμματα ευεξίας σε μια προσέγγιση βασισμένη σε επιστημονικές μελέτες για τη βελτιστοποίηση της διάρκειας της υγείας και της μακροζωίας. Με αυτόν τον τρόπο θα επεκταθεί και η τουριστική σεζόν, ομαλοποιώντας την έντονη, σε βαθμό έξαρσης εποχικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Τέλος, οι κήποι του ξενοδοχείου θα μετατραπούν σε χώρο πειραματισμού για καλλιτέχνες, δίνοντας χώρο για να αναπτυχθεί περαιτέρω η τέχνη του land art στην Ελλάδα.  

Επίσης, μεγάλες αλλαγές έρχονται και στο Candia Park Village, όπου, εκτός από την αναβάθμιση της κατηγορίας του σε 5αστερο ξενοδοχείο, θα υλοποιηθεί και επέκταση 100 δωματίων και 15 υπόσκαφων villas. Όπως πάντα, με την ελάχιστη ένταση αρχιτεκτονικής επεξεργασίας και περιβαλλοντικού αποτυπώματος στοχεύουμε να δημιουργήσουμε καινοτόμες οικίες φιλοξενίας και όχι φρούρια εγκλεισμού. Τέλος, θα κατασκευαστεί και ένα υπόγειο μουσείο με άνοιγμα 1.000 τ.μ. απ’ όπου θα μπαίνει φως, για τη φιλοξενία εθνικών και παγκόσμιων πολιτιστικών δρωμένων.  

Η φετινή τουριστική σεζόν δείχνει να ακολουθεί την περσινή. Οι υπεραισιόδοξες προσδοκίες που είχαμε στην αρχή του έτους έδωσαν τη θέση τους σε απλά αισιόδοξες. Ο έντονος ρυθμός των κρατήσεων τον Γενάρη και τον Φλεβάρη έχει χαθεί, ειδικά για τα 5άστερα ξενοδοχεία, πράγμα παράδοξο, αφού θα έπρεπε το κόστος των μεταφορικών να επηρεάζει λιγότερο αυτή την πελατειακή τάξη.

Good Business Directory Vol.3:  H νέα ειδική ειδική έκδοση για όλες τις τάσεις που καθορίζουν το ελληνικό επιχειρείν

Θέματα
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αν δεν υπήρχε η βοήθεια του κόσμου, θα είχα πεθάνει στο σπίτι»

Lifo Videos / «Αν δεν υπήρχε η βοήθεια του κόσμου, θα είχα πεθάνει στο σπίτι»

Αμέτρητα χειρουργεία, μερική μαστεκτομή και μια ζωή αναμονή στους διαδρόμους των νοσοκομείων. Η Ελισάβετ Βακόλα, που πάσχει από Kearns-Sayre Syndrome, παραδίδει μαθήματα δύναμης και επιμονής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Έλλη Λαμπέτη: Πλασμένη από υλικά ονείρων

Σεμίνα Διγενή / Έλλη Λαμπέτη: Πλασμένη από υλικά ονείρων

Τη συνέκριναν με την Μπερνάρ και την Γκάρμπο, ήταν όμως μόνο η Λαμπέτη. Ένα μοναχικό ιερό τέρας, ένας μάταιος αντάρτης, ένα λεηλατημένο, μα νικηφόρο πρόσωπο. H Σεμίνα Διγενή ψάχνει τις συντεταγμένες του μύθου της σπουδαίας ηθοποιού που πέθανε σαν σήμερα.
ΣΕΜΙΝΑ ΔΙΓΕΝΗ
Πατέρας – «χάρος»: Η τραγωδία της Χαλάστρας

Αληθινά εγκλήματα / Ο πατέρας που σκότωσε τα τρία του παιδιά

Αυτό που συνέβη στη Θεσσαλονίκη τον Μάρτιο του 1988 ήταν ό,τι πιο αποτρόπαιο, φρικιαστικό και ακατανόητο θα μπορούσε να χωρέσει στο μυαλό και την καρδιά ενός ανθρώπου· μια πράξη σχεδόν αδύνατο να περιγραφεί με λόγια. Τρία αγοράκια, ηλικίας 9, 7 και 5 ετών, που μόλις είχαν προλάβει να γνωρίσουν τη ζωή, βρέθηκαν αντιμέτωπα με τον θάνατο από το ίδιο το χέρι του πατέρα τους.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
«Το πρότυπο του συνταξιούχου που παίζει πρέφα επί 40 χρόνια τελείωσε»

Πλάτων Τήνιος / «Το πρότυπο του συνταξιούχου που παίζει πρέφα επί 40 χρόνια τελείωσε»

Τι διδαχτήκαμε –και τι ξεχάσαμε– από την κρίση του 2008; Είναι εφικτή η 4ήμερη εργασία ή ένα βασικό εισόδημα στην Ελλάδα; Πώς αλλάζουν το ασφαλιστικό και την αγορά εργασίας η μετανάστευση, η γήρανση του πληθυσμού και η τεχνητή νοημοσύνη; Ο ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Πλάτων Τήνιος, απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Lifo Videos / «Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Η Όλγα Κοτλιδά έγινε γνωστή από τη συμμετοχή της στο My Style Rocks και πλέον δραστηριοποιείται ως content creator στο OnlyFans, διαμορφώνοντας ένα σταθερά αυξανόμενο γυναικείο κοινό και υπερασπιζόμενη την αυτοδιάθεση και την αυθεντική γυναικεία έκφραση.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Άκου την επιστήμη / Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Τι είναι η γήρανση; Μια αναπόφευκτη φθορά του σώματος ή μια βιολογική διαδικασία που μπορούμε πλέον να κατανοήσουμε και να επιβραδύνουμε; Μπορούμε τελικά να επηρεάσουμε τη διάρκεια και την ποιότητα της ζωής μας; Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Στάθης Γκόνος απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα σήμερα

Ζούμε, ρε! / Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα

Πώς επικοινωνούν τα τυφλοκωφά άτομα; Τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση και την εργασία; Και πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία να τα αντιμετωπίσει ως ισότιμα μέλη της; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συνομιλούν με τον αρχιτέκτονα Γιάννη Παναϊρλή, ο οποίος μοιράζεται την προσωπική του εμπειρία ως τυφλοκωφός επαγγελματίας στην Ελλάδα.
THE LIFO TEAM
Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ψυχή & Σώμα / Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ο Μάρκος Ψαλτάκης, ένας από τους κορυφαίους kite surfers στην Ελλάδα, μιλάει για τις πιο δυνατές στιγμές του στη θάλασσα, για την αδρεναλίνη, τη δύναμη της φύσης και τη ζωή ανάμεσα σε κύματα, ταξίδια και προκλήσεις.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η φαντασίωση της «Ωραίας Κοιμωμένης»

Lifo Videos / Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει ένα διήγημα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει στη LiFO «Το αεροπλάνο της Ωραίας Κοιμωμένης» του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες από τη συλλογή «Δώδεκα διηγήματα περιπλανώμενα» σε μετάφραση Κλαίτης Σωτηριάδου-Μπαράχας (εκδ. Λιβάνης, 1993). Ο πρωτότυπος τίτλος της είναι «Doce cuentos peregrinos» και εκδόθηκε αρχικά το 1992, δέκα χρόνια αφότου ο συγγραφέας είχε τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Ψυχή & Σώμα / Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Πόσες ώρες περνάμε μπροστά σε μια οθόνη κάθε μέρα, και τι σημαίνει αυτό για τη σκέψη, τη μνήμη και τη συγκέντρωσή μας; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τον νευρολόγο Οδυσσέα Παζιώνη για το πώς επηρεάζουν την εγκεφαλική μας λειτουργία πρακτικές όπως το απλό multitasking, το binge watching και το endless scrolling.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ