Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ

0

Τέτοια εποχή, μέσα στην άνοιξη, μπορεί κανείς να δει στα καλύτερά τους το σπίτι και τους κήπους του Κλωντ Μονέ, εκεί που ο Γάλλος ιμπρεσιονιστής πέρασε 40 χρόνια της ζωής του και εμπνεύστηκε τους μοναδικούς του πίνακες. Το τρένο από το Παρίσι κάνει λιγότερο από μια ώρα να φτάσει στον μικρό οικισμό Ζιβερνί όπου βρίσκεται το σπίτι του ζωγράφου, αλλά μέχρι αυτή η βόλτα να γίνει και πάλι εφικτή και ασφαλής το Fondation Claude Monet προσφέρει μια διαδικτυακή περιήγηση εκεί.

Μέσα από την εικονική περιήγηση και ένα βίντεο βλέπουμε τους θαυμαστούς κήπους που περιβάλλουν την κατοικία αλλά και το εσωτερικό του σπιτιού με την λαμπερή, κίτρινη τραπεζαρία και την κουζίνα να εντυπωσιάζουν εξίσου.

  

Στις 29 Απριλίου του 1883 ο Κλωντ Μονέ μετακόμισε στο Ζιβερνί και έμεινε εκεί μέχρι τον θάνατό του, τον Δεκέμβριο του 1926, εξασκώντας τις δύο πιο αγαπημένες του ασχολίες, τη ζωγραφική και την κηπουρική. Τριανταφυλλιές, παιώνιες, νούφαρα και γεράνια κατακλύζουν μέχρι και σήμερα (χάρη στην αναδημιουργία του κήπου που έγινε τη δεκαετία του ’70) τον περίβολο του σπιτιού.

Με τη βοήθεια επαγγελματιών αλλά και πολλή προσωπική ενασχόληση και μελέτη ο Μονέ συνέθετε πρώτα τα τοπία φυτεύοντας δέντρα και λουλούδια, και αργότερα περνούσε τις ώρες του στον ήλιο αποτυπώνοντάς τα στον καμβά.

Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Πάνω από το νερό περνά ακόμα η γνωστή πράσινη γέφυρα με τις κρεμαστές γλυσίνες που εμφανίζεται σε πολλά από τα έργα του.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Bridge over a Pond of Water Lilies, Claude Monet, 1899

Στον έναν από τους δύο κήπους του σπιτιού, εκείνον που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο κτίριο, απλά λουλούδια όπως μαργαρίτες και παπαρούνες φύτρωναν δίπλα σε εξαιρετικά σπάνια άνθη και σιδερένιες αψίδες με τριαντάφυλλα. Ο ζωγράφος πάντρευε τα λουλούδια με βάση το χρώμα και τα άφηνε να μεγαλώσουν ελεύθερα.

Σε δεύτερη φάση, 10 χρόνια μετά την άφιξή του στο Ζιβερνί, άρχισε να σχεδιάζει τον γιαπωνέζικο κήπο του. Αφού δημιούργησε μια τεχνητή λίμνη –παρά τις αντιδράσεις των γειτόνων που πίστευαν ότι θα δηλητηρίαζε τα νερά με τα εξωτικά φυτά του– φύτεψε τριγύρω κλαίουσες και μπαμπού και γέμισε σταδιακά την επιφάνειά της με τα περίφημα νούφαρά του. Πάνω από το νερό περνά ακόμα η γνωστή πράσινη γέφυρα με τις κρεμαστές γλυσίνες που εμφανίζεται σε πολλά από τα έργα του.

Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Στη υπέροχη κουζίνα τα γαλανολευκά πλακάκια κάνουν την τέλεια αντίθεση με τα χάλκινα σκεύη.

Τα χρώματα και η ζωντάνια όμως δεν σταματούν στον κήπο. Η πρόσοψη του σπιτιού είναι ροζ με σμαραγδί τελειώματα ενώ πολλά από τα δωμάτια έχουν και αυτά έντονο το στίγμα του μεγάλου κολορίστα.

Στη υπέροχη κουζίνα τα γαλανολευκά πλακάκια κάνουν την τέλεια αντίθεση με τα χάλκινα σκεύη ενώ η τραπεζαρία, στην οποία ο καλλιτέχνης συνήθιζε να τρώει μαζί με τη δεύτερη σύζυγό του Alice Hoschedé και τα οκτώ τους παιδιά, λάμπει σχεδόν με τους κατακίτρινους τοίχους και τις επίσης κίτρινες καρέκλες της. Στο πάτωμα της ακόμη περισσότερο χρώμα: πλακάκια-σκακιέρα σε κόκκινο και λευκό. Στους τοίχους βρίσκονται κρεμασμένα δεκάδες έργα ιαπωνικής ξυλογραφίας από την εντυπωσιακή συλλογή του καλλιτέχνη.

Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Η κίτρινη τραπεζαρία.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Άποψη της τραπεζαρίας. Αριστερά στο βάθος η γάτα-θήκη για μπισκότα, δώρο από κάποιον θαυμαστή του Μονέ εξ Ιαπωνίας.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Στις 29 Απριλίου του 1883 ο Κλωντ Μονέ μετακόμισε στο Ζιβερνί και έμεινε εκεί μέχρι τον θάνατό του, τον Δεκέμβριο του 1926, εξασκώντας τις δύο πιο αγαπημένες του ασχολίες, τη ζωγραφική και την κηπουρική.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Ο Μονέ στον κήπο του σπιτιού του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 18.5.2020

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Ρεπορτάζ / Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Πόσο προετοιμασμένοι ήταν και πώς ανταποκρίθηκαν οι πολιτιστικοί οργανισμοί της Ελλάδας στην ανάγκη για διάθεση ψηφιακού πολιτιστικού προϊόντος κατά τη διάρκεια του lockdown και πώς θα δημιουργηθεί το επόμενο διάστημα ψηφιακή τέχνη που να έχει λόγο ύπαρξης, μέχρι να επιστρέψουμε στα θέατρα, στα σινεμά και στις συναυλίες;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ