Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ

0

Τέτοια εποχή, μέσα στην άνοιξη, μπορεί κανείς να δει στα καλύτερά τους το σπίτι και τους κήπους του Κλωντ Μονέ, εκεί που ο Γάλλος ιμπρεσιονιστής πέρασε 40 χρόνια της ζωής του και εμπνεύστηκε τους μοναδικούς του πίνακες. Το τρένο από το Παρίσι κάνει λιγότερο από μια ώρα να φτάσει στον μικρό οικισμό Ζιβερνί όπου βρίσκεται το σπίτι του ζωγράφου, αλλά μέχρι αυτή η βόλτα να γίνει και πάλι εφικτή και ασφαλής το Fondation Claude Monet προσφέρει μια διαδικτυακή περιήγηση εκεί.

Μέσα από την εικονική περιήγηση και ένα βίντεο βλέπουμε τους θαυμαστούς κήπους που περιβάλλουν την κατοικία αλλά και το εσωτερικό του σπιτιού με την λαμπερή, κίτρινη τραπεζαρία και την κουζίνα να εντυπωσιάζουν εξίσου.

  

Στις 29 Απριλίου του 1883 ο Κλωντ Μονέ μετακόμισε στο Ζιβερνί και έμεινε εκεί μέχρι τον θάνατό του, τον Δεκέμβριο του 1926, εξασκώντας τις δύο πιο αγαπημένες του ασχολίες, τη ζωγραφική και την κηπουρική. Τριανταφυλλιές, παιώνιες, νούφαρα και γεράνια κατακλύζουν μέχρι και σήμερα (χάρη στην αναδημιουργία του κήπου που έγινε τη δεκαετία του ’70) τον περίβολο του σπιτιού.

Με τη βοήθεια επαγγελματιών αλλά και πολλή προσωπική ενασχόληση και μελέτη ο Μονέ συνέθετε πρώτα τα τοπία φυτεύοντας δέντρα και λουλούδια, και αργότερα περνούσε τις ώρες του στον ήλιο αποτυπώνοντάς τα στον καμβά.

Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Πάνω από το νερό περνά ακόμα η γνωστή πράσινη γέφυρα με τις κρεμαστές γλυσίνες που εμφανίζεται σε πολλά από τα έργα του.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Bridge over a Pond of Water Lilies, Claude Monet, 1899

Στον έναν από τους δύο κήπους του σπιτιού, εκείνον που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο κτίριο, απλά λουλούδια όπως μαργαρίτες και παπαρούνες φύτρωναν δίπλα σε εξαιρετικά σπάνια άνθη και σιδερένιες αψίδες με τριαντάφυλλα. Ο ζωγράφος πάντρευε τα λουλούδια με βάση το χρώμα και τα άφηνε να μεγαλώσουν ελεύθερα.

Σε δεύτερη φάση, 10 χρόνια μετά την άφιξή του στο Ζιβερνί, άρχισε να σχεδιάζει τον γιαπωνέζικο κήπο του. Αφού δημιούργησε μια τεχνητή λίμνη –παρά τις αντιδράσεις των γειτόνων που πίστευαν ότι θα δηλητηρίαζε τα νερά με τα εξωτικά φυτά του– φύτεψε τριγύρω κλαίουσες και μπαμπού και γέμισε σταδιακά την επιφάνειά της με τα περίφημα νούφαρά του. Πάνω από το νερό περνά ακόμα η γνωστή πράσινη γέφυρα με τις κρεμαστές γλυσίνες που εμφανίζεται σε πολλά από τα έργα του.

Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Στη υπέροχη κουζίνα τα γαλανολευκά πλακάκια κάνουν την τέλεια αντίθεση με τα χάλκινα σκεύη.

Τα χρώματα και η ζωντάνια όμως δεν σταματούν στον κήπο. Η πρόσοψη του σπιτιού είναι ροζ με σμαραγδί τελειώματα ενώ πολλά από τα δωμάτια έχουν και αυτά έντονο το στίγμα του μεγάλου κολορίστα.

Στη υπέροχη κουζίνα τα γαλανολευκά πλακάκια κάνουν την τέλεια αντίθεση με τα χάλκινα σκεύη ενώ η τραπεζαρία, στην οποία ο καλλιτέχνης συνήθιζε να τρώει μαζί με τη δεύτερη σύζυγό του Alice Hoschedé και τα οκτώ τους παιδιά, λάμπει σχεδόν με τους κατακίτρινους τοίχους και τις επίσης κίτρινες καρέκλες της. Στο πάτωμα της ακόμη περισσότερο χρώμα: πλακάκια-σκακιέρα σε κόκκινο και λευκό. Στους τοίχους βρίσκονται κρεμασμένα δεκάδες έργα ιαπωνικής ξυλογραφίας από την εντυπωσιακή συλλογή του καλλιτέχνη.

Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Η κίτρινη τραπεζαρία.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Άποψη της τραπεζαρίας. Αριστερά στο βάθος η γάτα-θήκη για μπισκότα, δώρο από κάποιον θαυμαστή του Μονέ εξ Ιαπωνίας.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Στις 29 Απριλίου του 1883 ο Κλωντ Μονέ μετακόμισε στο Ζιβερνί και έμεινε εκεί μέχρι τον θάνατό του, τον Δεκέμβριο του 1926, εξασκώντας τις δύο πιο αγαπημένες του ασχολίες, τη ζωγραφική και την κηπουρική.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Ο Μονέ στον κήπο του σπιτιού του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 18.5.2020

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Ρεπορτάζ / Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Πόσο προετοιμασμένοι ήταν και πώς ανταποκρίθηκαν οι πολιτιστικοί οργανισμοί της Ελλάδας στην ανάγκη για διάθεση ψηφιακού πολιτιστικού προϊόντος κατά τη διάρκεια του lockdown και πώς θα δημιουργηθεί το επόμενο διάστημα ψηφιακή τέχνη που να έχει λόγο ύπαρξης, μέχρι να επιστρέψουμε στα θέατρα, στα σινεμά και στις συναυλίες;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ