Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter

Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε

0

Tο Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη φιλοξενεί μέχρι τις 13 Ιανουαρίου 2019 την πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στον σπουδαιότερο Ολλανδό ζωγράφο του 16ου αιώνα, τον Πίτερ Μπρέγκελ (ή Μπρίγκελ) τον πρεσβύτερο, με αφορμή την συμπλήρωση 450 χρόνων από τον θάνατό του.

Ο Μπρέγκελ γεννήθηκε πιθανότατα το 1526 στην Μπρέντα και καθώς ζωγράφοι έγιναν αργότερα και οι γιοι του Γιαν και Πίτερ ο νεότερος, ο ίδιος είναι γνωστός με το προσωνύμιο «ο πρεσβύτερος».

Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Πίτερ Μπρέγκελ ο πρεσβύτερος ήταν ήδη ανάμεσα στους πιο περιζήτητους καλλιτέχνες της εποχής του, με τα έργα του να πωλούνται σε εξαιρετικά υψηλές τιμές. Μόνο περίπου σαράντα έργα ζωγραφικής και εξήντα χαρακτικά είναι συνολικά τα έργα του που έχουν σωθεί μέχρι σήμερα.

Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Πίτερ Μπρέγκελ ο πρεσβύτερος ήταν ήδη ανάμεσα στους πιο περιζήτητους καλλιτέχνες της εποχής του, με τα έργα του να πωλούνται σε εξαιρετικά υψηλές τιμές. Μόνο περίπου σαράντα έργα ζωγραφικής και εξήντα χαρακτικά είναι συνολικά τα έργα του που έχουν σωθεί μέχρι σήμερα.

Οι δώδεκα πίνακες που διαθέτει το Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης είναι μακράν η μεγαλύτερη συλλογή έργων του ζωγράφου στον κόσμο, γεγονός που οφείλεται στο ότι οι Αψβούργοι ήδη από τον 16ο αιώνα εκτιμούσαν την εξαιρετική ποιότητα των έργων του και προσπάθησαν να αποκτήσουν αυτούς τους διάσημους πίνακες ζωγραφικής.

Ο Μπρέγκελ έφερε την επανάσταση στην τοπιογραφία και οι συνθέσεις του συνεχίζουν να προκαλούν ποικίλες και αμφιλεγόμενες ερμηνείες. Το βάθος και το πλάτος του εικονογραφικού του κόσμου και η παρατηρητικότητά του, που διαφαίνεται στις απεικονίσεις της καθημερινής ζωής, εξακολουθούν να γοητεύουν όλους όσοι αντικρίζουν τα έργα του.

Μουσεία και συλλέκτες κατατάσσουν τα έργα του Μπρέγκελ μεταξύ των πιο πολύτιμων και εύθραυστων αποκτημάτων τους και τα περισσότερα από αυτά που παρουσιάζονται στο Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης δεν έχουν δανειστεί ποτέ στο παρελθόν για μια έκθεση. Με τη συγκέντρωση πάνω από 90 έργων του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου, η έκθεση στη Βιέννη επιτυγχάνει για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη επισκόπηση του έργου του.

Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Haymaking, 1565 © The Lobkowicz Collections

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 30 πίνακες ζωγραφικής -δηλαδή τα τρία τέταρτα των υφιστάμενων ζωγραφικών έργων- και σχεδόν τα μισά από τα συντηρημένα σχέδια και χαρακτικά, προσφέροντας στους επισκέπτες μια μοναδική ευκαιρία να βυθιστούν στον εικαστικό κόσμο του καλλιτέχνη, να μελετήσουν την εξέλιξη και τη μέθοδο εργασίας του και να γνωρίσουν το εικονογραφικό του χιούμορ και τις μοναδικές αφηγηματικές του δυνάμεις.

Ανάμεσα στα έργα που θα εκτεθούν είναι «Ο Πύργος της Βαβέλ» από το Museum Boijmans Van Beuningen στο Ρότερνταμ, «Οι δυο μαϊμούδες» από το Staatliche Museen zu Berlin στο Βερολίνο, «Ο θρίαμβος του θανάτου» από το Πράδο στη Μαδρίτη, η «Ναυμαχία στον κόλπο της Νάπολης» από την Galleria Doria Pamphilij στη Ρώμη, «Dulle Griet» (Η μανιασμένη Ρίτα), από το Museum Mayer van de Berg στην Αμβέρσα και η «Η προσκύνηση των Μάγων» από την Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο.

Τα έργα του Μπρέγκελ παρουσιάζονται με χρονολογική σειρά αλλά και σύμφωνα με το θέμα τους, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να μελετήσουν και να εκτιμήσουν την εξέλιξη του ύφους του και την εντυπωσιακή ποικιλία του έργου του.

Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - Dulle Griet, 1563 © Museum Mayer van den Bergh

Ο Πίτερ Μπρέγκελ ο πρεσβύτερος είναι ο πρώτος Φλαμανδός που εισήγαγε το ηθογραφικό στοιχείο στο έργο του, καθώς οι σύγχρονοί του ασχολούνταν πρωτίστως με θρησκευτικά θέματα και δευτερευόντως με τη ζωή της αριστοκρατίας. Ο ζωγράφος εξειδικεύτηκε σε τοπία «κατοικημένα» από αγρότες, κάνοντας τους μελετητές να τον χαρακτηρίσουν «Μπρέγκελ των χωρικών» και «αγρότη».

Θεωρείται από τους σπουδαιότερους τοπιογράφους, ενώ για πολλούς είναι ο πρώτος Δυτικός ζωγράφος που είχε ως αυτοσκοπό τη δημιουργία του τοπίου και δεν το χρησιμοποιούσε ως «φόντο» στην αφήγηση μιας ιστορίας. Χάρη στον Μπρέγκελ και στη γήινη, αισθησιακή και ζωντανή απεικόνιση των τελετουργιών της ζωής στο χωριό έχουμε μια σημαντική πηγή πληροφοριών για την εξαφανισμένη, πλέον, λαϊκή κουλτούρα του 16ου αιώνα.

Οι πίνακές του είναι πνευματώδεις και διαθέτουν κωμική δύναμη, γεγονός που έκανε τους συμπατριώτες του να τον αποκαλούν «αστείο» και «κωμικό», θα ήταν όμως σφάλμα να παραβλέψουμε την οξεία κοινωνική κριτική και διαμαρτυρία που αποπνέουν, καθώς και την απεικόνιση της πραγματικότητας με ανθρωπισμό και σκέψη. Στα έργα του Μπρέγκελ οι παραδόσεις και τα τοπικά έθιμα είναι πρόφαση για σάτιρα, κάποιες φορές σκληρή, παρ' ότι ο ζωγράφος αντιμετωπίζει τους χωρικούς του με καλοσύνη.

Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - Two Monkeys, 1562 © Staatliche Museen zu Berlin, Gemäldegalerie / Christoph Schmidt
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - View of the Bay of Naples, 1563? © Rome, Galleria Doria Pamphilj
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Suicide of Saul, 1562 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Battle between Carnival and Lent, 1559 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - Children’s Games, 1560 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - Christ Carrying the Cross, 1564 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Tower of Babel, 1563 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Tower of Babel, μετά το 1563? © Museum Boijmans Van Beuningen, Photograph: Studio Tromp, Rotterdam
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Triumph of Death, μετά το 1562 © Museo Nacional del Prado
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Return of the Herd, 1565 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Peasant Wedding, 1567 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - Peasant Dance, 1568 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Gloomy Day, 1565 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - Hunters in the Snow, 1565 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Conversion of Saul, 1567 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Birdnester, 1568 © KHM-Museumsverband
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Adoration of the Kings, 1564 © The National Gallery, London 2018
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Painter and the Connoisseur, 1566 © The Albertina Museum Vienna
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Beekeepers, 1568 © Kupferstichkabinett der Staatlichen Museen zu Berlin
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter van der Heyden after Pieter Bruegel the Elder - Big Fish Eat Little Fish, 1557 © Albertina, Wien
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Temptation of Saint Anthony, 1556 © Ashmolean Museum, University of Oxford
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - View of the Ripa Grande in Rome, 1555/56 © Devonshire Collection, Chatsworth
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Pieter Bruegel the Elder - The Adoration of the Magi in the Snow, 1563 © Collection Oskar Reinhart ʻAm Römerholzʼ, Winterthur

Info

Bruegel

Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης, Βιέννη

Διάρκεια έκθεσης: 2 Οκτωβρίου 2018 - 13 Ιανουαρίου 2019 

Εικαστικά
0

Κορίνα Φαρμακόρη

Γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στη Σαλαμίνα. Σπούδασε Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και εργάζεται ως εκπαιδευτικός.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φθινοπωρινές αποδράσεις στην Ευρώπη; Μη χάσετε αυτές τις εκθέσεις 

Εικαστικά / Ετοιμάζετε ταξίδι στην Ευρώπη; 5 εκθέσεις που πρέπει να δείτε 

Το φθινόπωρο προβλέπεται έντονο καλλιτεχνικά στις ευρωπαϊκές χώρες. Μια επίσκεψη σε Λονδίνο και Λισαβόνα, στο Πράδο στη Μαδρίτη, στο Palazzo Pitti στη Φλωρεντία αλλά και στην τελευταία έκθεση του Πομπιντού στο Παρίσι, που θα μείνει κλειστό μέχρι το 2030, θα σας πείσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ