14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter

14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση

0

«Θέλω οι άνθρωποι να λένε για το έργο μου: αυτός ο άνθρωπος είναι βαθιά συναισθηματικός, αυτός ο άνθρωπος αισθάνεται έντονα», έγραψε ο σπουδαίος σήμερα αλλά παραγνωρισμένος στην εποχή του Βίνσεντ Βαν Γκογκ σε μία από τις πολλές επιστολές του στον μικρότερο αδερφό του Τεό, έναν έμπορο τέχνης που πωλούσε έργα αναδυόμενων τότε ζωγράφων όπως του Μονέ και του Γκωγκέν και ο οποίος τον στήριξε οικονομικά για μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής του. «Για όνομα του Θεού, φέρε μου το χρώμα αμέσως. Η εποχή που ανθίζουν οι ορχιδέες είναι τόσο σύντομη και ξέρεις πως αυτά τα θέματα είναι από εκείνα που μπορούν να χαροποιήσουν τον οποιοδήποτε», γράφει σε μια δεύτερη επιστολή του στον αδερφό του. Η ανάγκη να προβάλει τον συναισθηματικό του κόσμο και η μοναδική του επικοινωνία με το φυσικό περιβάλλον είναι δύο από τα κυρίαρχα στοιχεία στην τέχνη του κορυφαίου ζωγράφου που συνυπάρχουν στα μοναδικά τοπία που άφησε πίσω στην σύντομη και πολυτάραχη ζωή του. 

14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Φθινόπωρο: Δρόμος με λεύκες το φθινόπωρο (τέλη Οκτωβρίου 1884). Ο πίνακας του Βαν Γκογκ απεικονίζει σκηνή από το μελαγχολικό ποίημα "Tristement" (Θλίψη) του Γάλλου ποιητή François Coppée, που εκφράζει τη θλίψη μιας χήρας. Ο Βαν Γκογκ είχε μια πολύ καλή έκδοση -του 1880- των ποιημάτων του Coppée η οποία αποτελεί απόδειξη για το εύρος των ενδιαφερόντων του που αγκάλιαζε τη σύγχρονη γαλλική ποίηση ως πηγή έμπνευσης για την τέχνη του. Στη τελευταία στροφή του ποιήματος εκφράζεται θλίψη για την έλευση του χειμώνα, ένα συναίσθημα που εκφράζεται πολύ συχνά και στην τέχνη του Βαν Γκογκ. Φωτογραφία: Maurice Tromp/Van Gogh Museum, Άμστερνταμ.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Φθινόπωρο: Βάζο με λουλούδια της τιμιότητας (φθινόπωρο- χειμώνας 1884-1885). Οι πρώιμες νεκρές φύσεις του Βαν Γκογκ σηματοδοτούν την ιδιαίτερη σχέση του με το χρώμα. Αυτή η συγκεκριμένη δουλειά σχετίζεται επίσης με ένα παλιό ολλανδικό έθιμο όπου διάφορες εικαστικές μελέτες της φύσης παρουσιάζονταν ως ηθικές αλήθειες. Τα φύλλα βελανιδιάς συμβολίζουν τη δύναμη ενώ η λουναρία είναι γνωστή στις Κάτω Χώρες ως το «νόμισμα του Ιούδα» λόγω της ομοιότητας των φύλλων της με ασημένια νομίσματα. Η απεικόνιση του Van Gogh που έχει ακριβώς 30 φύλλα είναι ένας υπαινιγμός για την προδοσία του Χριστού από τον Ιούδα στους Ρωμαίους για 30 αργύρια. Φωτογραφία: Van Gogh Museum, Άμστερνταμ
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Φθινόπωρο: Πεύκα στο ηλιοβασίλεμα (Δεκέμβριος του 1889). Μόλις έξι μήνες πριν από το θάνατό του, ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε αυτό το τοπίο με τα πεύκα που είχαν καταστραφεί από τις καταιγίδες, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο νοσοκομείο Saint-Rémy. Έκανε 20 έργα ζωγραφικής και σκίτσα των πεύκων μέσα και γύρω από το άσυλο. Ο Βαν Γκογκ γοητευόταν από τα δέντρα και σε πολλές επιστολές του εξέφρασε την πίστη του στις πνευματικές και ανθρωπομορφικές τους ιδιότητες. Περιστασιακά έβλεπε τη δική του κατάσταση να αντανακλάται στη δική τους και εμπνεόταν από τη δύναμή και την ικανότητά τους να υπομείνουν την οργή της φύσης. Φωτογραφία: Μουσείο Kröller-Müller - Μουσείο Rik Kl / Kröller-Müller, Otterlo, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Χειμώνας: Χωράφι με σβάρνα καλυμμένο με χιόνι, (Ιανουάριος 1890). Μεταξύ Σεπτεμβρίου 1889 και Ιανουαρίου 1890, ενώ διέμενε στο άσυλο Saint-Rémy, ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε 20 αντίτυπα της συλλογής του με μονόχρωμες αναπαραγωγές έργων του ζωγράφου της αγροτικής ζωής Jean-François Millet, τα οποία φώτισε με χρώμα. Η πλειοψηφία αυτών των αντίγραφων απεικόνιζαν αγρότες σε χωράφια. Η συγκεκριμένη σύνθεση ήταν ασυνήθιστη για το έργο του Millet καθώς απουσίαζαν τα γεωργικά στοιχεία. Φωτογραφία: Μουσείο Maurice Tromp / Van Gogh, Άμστερνταμ
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Χειμώνας: Ο κήπος της ενορίας στο Nuenen το χειμώνα (μέσα Μαρτίου 1884). Τα έξι σχέδια του κήπου που ο Βαν Γκογκ σχεδίασε το χειμώνα του 1884 είναι αρκετά μεγάλα, εξαιρετικά και πλούσια σε ατμόσφαιρα. Τα παλιά δένδρα έχουν μια απίστευτη ζωντάνια και ενέργεια, παρά το γεγονός ότι είναι χωρίς φύλλα στα μέσα Μαρτίου. Τα κλαδιά τους είναι σαν πλοκάμια και ενισχύονται δραματικά από την τεχνική του Βαν Γκογκ. Ζωγράφισε ένα πλαίσιο για το καθένα από τα έξι σχέδια, τα υπέγραψε και τα έστειλε στον αδελφό του Τεό ελπίζοντας ότι θα τα πουλούσε. Δεν πουλήθηκαν. Φωτογραφία: Rázsó András/Museum of Fine Arts, Βουδαπέστη.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Χειμώνας: Ο κήπος του πάστορα στο χιόνι (Ιανουάριος 1885). Αυτή η χειμωνιάτικη σκηνή του κήπου της ενορίας στο Nuenen, όπου ο Βαν Γκογκ έζησε με τους γονείς του για δύο χρόνια, ζωγραφίστηκε σε μια περίοδο έντασης καθώς ήταν απογοητευμένος από το γεγονός ότι δεν μπορούσε να βγει έξω να ζωγραφίσει. Αυτό το ατμοσφαιρικό κομμάτι απεικονίζει τη θέα από ένα δωμάτιο στον πρώτο όροφο του σπιτιού. Φωτογραφία: Μουσείο Hammer, Λος Άντζελες.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Κορμοί δέντρων στο χορτάρι (τέλη Απριλίου 1890). Τον Απρίλιο του 1890 ο Βαν Γκογκ ήταν ακόμα στο άσυλο του Saint-Paul de Mausole στο Saint-Rémy, όπου τον προηγούμενο μήνα ήταν σε βαθιά ψυχολογική κρίση, ανίκανος να αντιμετωπίσει τον έξω κόσμο. Αυτό το τοπίο θεωρείται ότι ήταν ο πρώτος πίνακας που επιχείρησε μόλις αισθάνθηκε αρκετά δυνατός για να βγει από το δωμάτιό του. Φαίνεται να παρατηρεί τις πιο ακραίες λεπτομέρειες: τα λαμπερά πράσινα φύλλα της νέας χλόης τα οποία ανταγωνίζονται με τα λευκά που τρεμοπαίζουν και τα κίτρινα λουλούδια και τις πικραλίδες. Φωτογραφία: Μουσείο Kröller-Müller, Otterlo, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Οπωροφόρα δέντρα που συνορεύουν με κυπαρίσσια (Απρίλιος 1888). Ο Βαν Γκογκ μαγευόταν από τις εικόνες μεγάλης ομορφιάς που έβλεπε στη φύση. Καθώς ο χειμώνας του 1888 έφευγε και ερχόταν η άνοιξη, εργάστηκε πυρετωδώς για να ολοκληρώσει μια σειρά από πίνακες που απεικόνιζαν οπωροφόρα δέντρα κοντά στην Αρλ. Σε μια επιστολή της 12ης Απριλίου 1888 στον συνάδελφο του καλλιτέχνη, Émile Bernard, ομολόγησε: «Δεν ακολουθώ καθόλου κάποιο συγκεκριμένο σύστημα με τα πινέλα μου. Χτυπάω τον καμβά με ακανόνιστες πινελιές τις οποίες αφήνω όπως είναι, με πηχτή στρώση μπογιάς, με ακάλυπτα σημεία στον καμβά - γωνίες εδώ και εκεί που μένουν αναπόφευκτα ημιτελείς ». Φωτογραφία: Μουσείο Kröller-Müller, Otterlo, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Η θέα του Saintes-Maries-de-la-Mer (1-3 Ιουνίου 1888). Στα τέλη Μαΐου του 1888, ο Van Gogh ταξίδεψε για λίγο στην παραθαλάσσια πόλη Saintes-Maries-de-la-Mer ψάχνοντας να ζήσει μία ακόμη πιο δυνατή εμπειρία φωτός και χρώματος από αυτή που είχε ήδη ζήσει στην Αρλ. Αν και σύντομη, η επίσκεψη του Βαν Γκογκ σε αυτό το χωριό ενίσχυσε σημαντικά την άποψή του για το νότο της Γαλλίας που του θύμιζε τα λαμπερά χρωματισμένα ιαπωνικά χαρακτικά που τόσο θαύμαζε. Φωτογραφία: Rik Klein Gotink/Kröller-Müller Museum, Όττερλο, Κάτω Χώρες.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Ο κήπος του ασύλου στο Saint-Rémy (Μάιος 1889). Τον Μάιο του 1889, μετά από αρκετές περιόδους θεραπείας στο νοσοκομείο της Arles, ο Van Gogh εισήχθη στο άσυλο Saint-Paul de Mausole στο Saint-Rémy-de-Provence, περίπου 24 χλμ. βορειοανατολικά της Arles. Ο Βαν Γκογκ ήταν πολύ ευχαριστημένος στην αρχή και περίπου στις 23 Μαΐου, μόλις δύο εβδομάδες μετά την εισαγωγή του, είπε στον Theo για «τους τέσσερις καμβάδες με κήπους που ετοίμαζε». Ο Βαν Γκογκ απεικονίζει εδώ το μονοπάτι που βρισκόταν κατά μήκος του εξωτερικού μέρους της βόρειας πτέρυγας των ανδρών στο άσυλο, όπου του είχε δοθεί η άδεια να δημιουργήσει ένα μικρό στούντιο. Φωτογραφία: Rik Klein Gotink/Kröller-Müller Museum, Όττερλο, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Νεκρή φύση με αγριολούλουδα και γαρίφαλα (καλοκαίρι 1887). Όταν ο Van Gogh βρισκόταν στο Παρίσι το καλοκαίρι του 1887, ζωγράφισε περίπου 35 εικόνες λουλουδιών, συμπεριλαμβανομένου και του παραπάνω έργου με καλοκαιρινά άνθη. Οι υψηλές αντιθέσεις στα χρώματα αποκαλύπτουν τα αποτελέσματα της διετούς προσπάθειάς του για χρωματική ισορροπία και λαμπρότητα. Ο Βαν Γκογκ είχε μια ρομαντική φιλία με την Agostina Segatori, την ιδιοκτήτρια ενός τοπικού εστιατορίου-καμπαρέ, του Le Tambourin. Άρχισε να καλύπτει τους τοίχους του καμπαρέ με τις νεκρές φύσεις του -ανάμεσά τους ήταν και η παραπάνω- με την ελπίδα να τις πουλήσει, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούσαν και ως σύμβολα αγάπης στην Madame Segatori. Φωτογραφία: Ιδιωτική συλλογή
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Σταροχώραφο (1888). Για δύο εβδομάδες τον Ιούνη του 1888 ο Βαν Γκονκ ζωγράφιζε τα χρυσά σταροχώραφα γύρω από την Arles. Παρόλο που ο Βαν Γκογκ θα θεωρούσε το συγκεκριμένο έργο του μελέτη, φαίνεται πως σχεδίασε σχολαστικά τη σύνθεσή του. Φωτογραφία: Honolulu Museum of Art, Χαβάη
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Αγροτόσπιτο στην Προβηγκία (Ιούνιος 1888). Τον Φεβρουάριου του 1888 ο Βαν Γκογκ μετακόμισε από το Παρίσι στην Προβηγκία όπου λίγους μήνες αργότερα γνώρισε μια δημιουργική κορύφωση επηρεασμένος από τις ηλιόλουστες καλλιέργειες, τη ζεστασιά και το δυνατό φως του Νότου της Γαλλίας. Έγραψε με ενθουσιασμό για τα φωτεινά λουλούδια που του επέτρεψαν να χρησιμοποιήσει βασικούς τόνους στα έργα του, όπως τις κόκκινες παπαρούνες που βλέπουμε στο παραπάνω έργο. Η αλλαγή αυτή του Βαν Γκογκ ακολούθησε τη δραματική στυλιστική στροφή που έγινε στο Παρίσι, όταν άρχισε να χρησιμοποιεί πρωτογενή χρώματα και άκαμπτη βαφή κατευθείαν από το σωλήνα που εφάρμοζε με σύντομες και αιχμηρές κινήσεις.Φωτογραφία: National Gallery of Art/National Gallery of Art, Ουάσινγκτον
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Σταροχώραφο με κυπαρίσσια (Σεπτέμβρης 1889). Τον Ιούνιο του 1889 ο Βαν Γκογκ εργαζόταν έξω από το άσυλο του Saint-Paul de Mausole και ανακάλυψε ένα νέο μοτίβο: τα αειθαλή κυπαρίσσια που φυτεύτηκαν για να προστατεύουν τις καλλιέργειες από τους άγριους ανέμους. «Είναι όμορφο ως προς τις γραμμές και τις αναλογίες σαν ένας αιγυπτιακός οβελίσκος» έγραψε στον Theo για το κυπαρίσσι. «Και το πράσινο έχει μια τόσο ωραία ποιότητα. Είναι μια σκοτεινή κηλίδα σε ένα ηλιόλουστο τοπίο. » Φωτογραφία: The National Gallery, Λονδίνο
Εικαστικά
0

Μαρούσα Θωμά

Γεννήθηκε στη Λέσβο. Υπεύθυνη του Lightbox στο LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

"Τι είμαι για τον περισσότερο κόσμο; Μια μηδαμινότητα ή ένας αλλόκοτος αντιπαθητικός άνθρωπος"

Εικαστικά / «Τι είμαι για τον περισσότερο κόσμο; Μια μηδαμινότητα ή ένας αλλόκοτος αντιπαθητικός άνθρωπος»

Σαν σήμερα, γεννήθηκε ο Βίνσεντ βαν Γκογκ. Aυτά είναι μερικά αποσπάσματα από τα σπαρακτικά γράμματα που έγραφε σε όλη του τη ζωή στον αδελφό του Τεό
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ