Εστιατόρια με σκληρές πόρτες (μέρος 1ο)

Facebook Twitter
0

Tο Αmerican Psycho είναι μία ταινία που γυρίστηκε το 2000, βασισμένο σε βιβλίο που γράφτηκε το 1991 από τον τρισμέγιστο Βrett Easton Ellis, ενός από τους αγαπημένους μου συγγραφείς όλων των εποχών (κάτι που δεν σας νοιάζει καθόλου, το ξέρω), ο οποίος κοροϊδεύει/περιγράφει/σχολιάζει την κουλτούρα των γιάπηδων στη Νέα Υόρκη κατά τη δεκαετία του ’80.

Το βιβλίο περιέχει δολοφονίες, πόρνες, ναρκωτικά, νεκροφιλία, ακόμα και κανιβαλισμό. Η ταινία δεν φτάνει στα άκρα του κειμένου αλλά θεωρείται πετυχημένη, κυρίως λόγω του καταπληκτικού πρωταγωνιστή Christian Bale που ΕΙΝΑΙ ο American Psycho και μετά απ’ αυτή την ταινία εγώ τουλάχιστον, δε μπορώ να τον δω αλλιώς.

Το έργο είναι γνωστό για τη βία, όποιος όμως το έχει δει/διαβάσει ξέρει ότι έχει και χιούμορ, με κορυφαία σκηνή την αγανάκτηση του πρωταγωνιστή όταν βλέπει την κάρτα ενός συνάδελφού του την οποία θεωρεί καλύτερη: για έναν άνθρωπο εντελώς απορροφημένο από την εμφάνιση αυτό ισοδυναμεί με τεράστιο χτύπημα. Η σκηνή στο σενάριο περιγράφεται ως εξής:

 

Price pulls a card from an inside coat pocket and holds it up for their inspection: "PAUL OWEN, PIERCE & PIERCE, MERGERS AND ACQUISITIONS."

Bateman swallows, speechless.

The sound in the room dies down and all we hear is a faint heartbeat as Bateman stares at the magnificent card.

BATEMAN (V.O.)

Look at that subtle off-white coloring. The tasteful thickness of it. Oh my God, it even has a watermark...

His hand shaking, Bateman lifts up the card and stares at it until it fills the screen. He lets it fall. The SOUND RETURNS TO NORMAL.

CARRUTHERS

Is something wrong? Patrick...you're sweating.


Δεν είναι το μοναδικό χτύπημα που δέχεται ο Patrick Bateman. Τη ζωή του τη βλέπουμε μέσα από πάρτι, μπαρ, κλαμπ και πολλά εστιατόρια. Θα μπορούσε να περνάει τέλεια- αλλά όχι. Βρίσκεται σε μόνιμο άγχος για το αν είναι στο σωστό μέρος με τους σωστούς ανθρώπους. Δεν αρκεί να είναι σε ένα ακριβό εστιατόριο, πρέπει να είναι στο εστιατόριο της εβδομάδας (ή της μέρας). Τον απασχολεί αν θα έχει το σωστό τραπέζι. Σε κάθε γεύμα σκέφτεται το επόμενο.

Δε μαθαίνουμε μόνο για τα εστιατόρια, μαθαίνουμε και για το φαγητό. Σε αρκετές σκηνές γίνεται περιγραφή του μενού: ο Patrick δεν μας περιγράφει μόνο το πιάτο του αλλά και τα πιάτα όσων βρίσκονται μαζί του με μακροσκελείς προτάσεις σα να ακούμε τον σεφ. Η πρώτη σκηνή είναι σε εστιατόριο: παρακολουθούμε τον σερβιτόρο να περιγράφει τα specials της ημέρας, τα οποία είναι τα εξής:

Ραβιόλι με καλαμαράκι σε ζωμό λεμονόχορτου με προφιτερόλ κατσικίσιου τυριού

Σαλάτα Ceasar με ρόκα

Ρολό ξιφία με μαρμελάδα από κρεμμύδι

Ελαφρά ψημένο στήθος πέρδικας με coulis σμέουρου και ιβίσκο

Λαγός ελεύθερης βοσκής στη σχάρα με τηγανιτές πατάτες με βότανα

Πλέον, αυτή η περιγραφή δε μας φαίνεται τόσο ξένη. Μετά από το μπαράζ των Τop Chef και Masterchef, αυτές οι περιγραφές έχουν φτάσει και στη μεσαία τάξη. Μπορεί η μεσαία τάξη να μην τρώει έτσι, αλλά μπορεί να συνδέσει αυτές τις περιγραφές με μία εικόνα (φαγητά μέσα σε τσέρκια, τοποθετημένα καθ’ ύψος, μεγάλα πιάτα και σάλτσα σε σταγόνες) αλλά και να καταλάβει και την ειρωνεία που κρύβεται πίσω από την περιγραφή. Τι σημαίνει αυτό άραγε; Ότι η ανώτερη τάξη έχει ξεπέσει τα τελευταία χρόνια (αφού αυτοί οι κώδικες που έκαναν το φαγητό ξένη γλώσσα στους πληβείους έχουν σπάσει από την τηλεόραση κι έχουν προσφερθεί σε όλους) ή ότι η μεσαία έχει ανέβει; Ίσως σημαίνει ότι οι σεφ πρέπει να βρουν άλλο τρόπο για να κάνουν τα φαγητά τους να μοιάζουν έργα τέχνης –αν θεωρήσουμε ότι αυτό είναι πρόβλημα.

(συνεχίζεται αύριο με δύο παραδείγματα σκληρής πόρτας...)

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / «Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Ο κύριος Ρεμί τρώει σπίτι του πιο συχνά απ' ότι νομίζεις, προτείνει να παίρνεις καλύτερες φακές και λέει αυτό που ξέρουμε όλοι και δεν λέμε για το delivery.
ΡΕΜΙ
Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Το κρασί με απλά λόγια / Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Ο χαρισματικός οινοποιός Άρης Τσέλεπος μεταφέρει την Υρώ Κολιακουδάκη-Dip WSET και τον Παναγιώτη Ορφανίδη στη Napa Valley και στα αμπέλια της Καλιφόρνιας μέσα από μια συναρπαστική συζήτηση για το κρασί και τα μαθήματα που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα από μια από τις πιο εμβληματικές οινοπαραγωγικές περιοχές του κόσμου.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Θύμηση, μια νέα κρεμερία στο Παγκράτι

Γεύση / Θύμηση: Ο Νίκος και ο πατέρας του έφεραν ξανά το γαλακτοπωλείο στο Παγκράτι

Παίρνει στοιχεία από τα παλιά γαλακτοπωλεία αλλά δεν στέκεται εκεί. Προσθέτει γλυκά –λευκά, όπως αυτά που του αρέσουν– και πίτες. Αυτή η κρεμερία είναι μία από τις καλύτερες ιδέες που έχουμε δει στο χώρο της ζαχαροπλαστικής φέτος.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Τα σαλιγκάρια και ένα λάθος αιώνων που οφείλει να διορθωθεί

Nothing Days / Τα σαλιγκάρια και ένα λάθος αιώνων που οφείλει να διορθωθεί

Από την πιο αρχαία καλλιέργεια στην ιστορία μέχρι τις γκουρμέ, ακριβές εκδοχές τους, τα σαλιγκάρια κατέληξαν από βασική τροφή να γίνουν υποτιμημένη και σπάνια, και η αφορμή για τοξικά σχόλια στα social media.
M. HULOT
Οι γεύσεις του καλοκαιριού που φυλάξαμε για το χειμώνα

Γεύση / Φρυγανισμένα, λιόκαφτα, παστά, ξιδάτα: Έτσι μένει η γεύση του καλοκαιριού

Η τέχνη της συντήρησης των τροφών πάει χιλιάδες χρόνια πίσω και έχει ακόμα λόγο ύπαρξης γιατί μεταμορφώνει τα υλικά σε κάτι άλλο. Και αυτό το «άλλο» έχει γαστρονομική και συναισθηματική αξία.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Το πρώτο ελληνικό ουίσκι: Όταν μια παρέα φίλων εμφιάλωσε το όνειρό της

Radio Lifo / Aυτό είναι το πρώτο ελληνικό ουίσκι

Μια ομάδα εννέα φίλων, χωρίς καμία επαγγελματική σχέση με την ποτοποιία, κατάφερε με πείσμα και πολλή αγάπη για το ουίσκι να δημιουργήσει το πρώτο ελληνικό single malt whisky. Δύο από αυτούς, ο Γιάννης Χριστοφορίδης και ο Ντίνος Οικονομόπουλος, μιλούν στη Μερόπη Κοκκίνη γι' αυτό το «ταξίδι» από το κριθάρι και το νερό του Ταΰγετου μέχρι τα βαρέλια vinsanto και τις αμέτρητες δυσκολίες.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
«Το 2025 είναι εξαιρετική χρονιά για τον οινολόγο, ο καλλιεργητής όμως κλαίει»

Το κρασί με απλά λόγια / «Το 2025 είναι εξαιρετική χρονιά για τον οινολόγο, ο καλλιεργητής όμως κλαίει»

Πώς κύλησε ο φετινός τρύγος σε διαφορετικές γωνιές του κόσμου; Από τον βορρά ως τον νότο της Ελλάδας, αλλά και σε εμβληματικές περιοχές όπως το Μπορντώ, η Βουργουνδία και η Μεντόζα, οι Έλληνες οινολόγοι καταθέτουν την εμπειρία τους και μιλούν για τις προκλήσεις που φέρνει η κλιματική αλλαγή.
THE LIFO TEAM
Το Χάνι της Ρέρεσης είναι ένα από τα τελευταία της Ελλάδας

Γεύση / Παγόνια, αντίκες και μαγειρευτά σε ένα χάνι που αντέχει στον χρόνο

Το Χάνι της Ρέρεσης, ένα από τα τελευταία της Ελλάδας, παραμένει ανοιχτό για ταξιδιώτες και ντόπιους, με την κυρία Νίτσα να κρατά ζωντανή την παράδοση της φιλοξενίας σε ένα μαγειρείο που θυμίζει λαογραφικό μουσείο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
47’ στο Hygge με την Anne Meurling

Γεύση / Hygge: Ένας φούρνος που μυρίζει θαλπωρή στην Ιπποκράτους

Με νοσταλγία για τις συνταγές της πατρίδας της, μια Σουηδέζα φτιάχνει ψωμί, γλυκά, αέρινο βούτυρο και άψογη μηλόπιτα, δημιουργώντας ατμόσφαιρα βόρειας Ευρώπης - μόλις δυο βήματα από τη λεωφόρο Αλεξάνδρας.
M. HULOT
«Μα πώς γεμίζει αυτή η τρύπα;»: Πριν από 40 χρόνια, τα «Δυο Λουξ» ξάφνιασαν τα Χανιά

Θρυλικά Μπαρ / «Μα πώς γεμίζει αυτή η τρύπα;»: Πριν από 40 χρόνια, τα «Δυο Λουξ» ξάφνιασαν τα Χανιά

Ξέρετε πολλές τσαγερί που να έχουν εξελιχθεί σε ολοήμερα στέκια, να έχουν μισθώσει λεωφορεία για να δουν οι θαμώνες τους μια έκθεση σε άλλον νομό ή να βγάζουν μια βάρκα γεμάτη με μελομακάρονα για κέρασμα στον δρόμο; Και όμως, αυτό το μέρος υπάρχει και έχει ξενυχτήσει γενιές στο λιμάνι των Χανίων.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ