The Best of Αργύρης Ζήλος εν τάχει!

The Best of Αργύρης Ζήλος εν τάχει! Facebook Twitter
5

 

 

Τον Αργύρη Ζήλο έχω να τον συναντήσω πολλά χρόνια. Τελευταία φορά θα ήταν πριν καμιά δεκαριά χρόνια στο σπίτι της ζωγράφου Χάρης Τσεκούρα, της κοινής μας φίλης, όπου ακόμη θυμάμαι τα ανέκδοτα που έπεφταν βροχή, το ένα μετά το άλλο, μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Θυμάμαι όμως και τη στιγμή που δόθηκε στον Αργύρη ν'ακούσει ένα ολοκαίνουργιο τραγούδι με τη Σαβίνα Γιαννάτου. Εκεί, μας παράτησε όλους, φόρεσε τα ακουστικά, έκλεισε τα μάτια του και ''χάθηκε'' κυριολεκτικά μεσ' στο κομμάτι, ακούγοντας το ξανά και ξανά πολλές φορές. Ήμουν σχεδόν σίγουρος πως αν έγραφε κριτική για εκείνο το επερχόμενο CD της Σαβίνας, θα το έβαζε ''πρόταση της εβδομάδας'' στο ''Αθηνόραμα'', όπως είχε κάνει και με δίσκους των Γιάννη Αγγελάκα - Νίκου Βελιώτη, του Θανάση Παπακωνσταντίνου και του Νίκου Χαλβατζή. 

 

Έτσι άκουγε και ακούει μουσική ο Ζήλος! Η διαδικασία ακρόασης ενός δίσκου από τον Ζήλο έχει περάσει κάπως στη σφαίρα του μύθου. Λέγεται πως στην οικία του υπάρχει μια ειδική πολυθρόνα, στην οποία κάθεται με τα ακουστικά του, ακούει ό,τι έχει να ακούσει με προσήλωση κι ύστερα κάθεται στο γραφείο του και γράφει την κριτική του.

 

Οι δισκοκριτικές του Αργύρη Ζήλου, ειδικά στο ''Αθηνόραμα'', ήταν μια πραγματική όαση! Δε θυμάμαι να διάβαζα κατ' ευθείαν καμιά άλλη σελίδα απ' το εν λόγω εβδομαδιαίο έντυπο, με το που έπεφτε στα χέρια μου, πλην του δισέλιδου του Ζήλου. Και τι απογοήτευση όταν δεν υπήρχε κριτική για κάποιο λαϊκοπόπ ή και έντεχνο CD...Διότι ο Ζήλος δεν χαριζόταν σε κανέναν, ακόμη κι αν τον εκτιμούσε πραγματικά! ''Τεμπέλη'' είχε χαρακτηρίσει τον Πουλικάκο από δισκογραφικής άποψης, ενώ από τα πυρά του δεν είχαν ξεφύγει καλλιτέχνες σαν τον Διονύση Σαββόπουλο, τη Μαρίζα Κωχ, τη Νένα Βενετσάνου, την Άλκηστη Πρωτοψάλτη και το τρίο Μποφίλιου - Ευαγγελάτος - Καραμουρατίδης.

 

Κάποτε, όταν είχαν πρωτοβγεί στην κυκλοφορία τα κινητά τηλέφωνα, το συνηθέστερο sms πολλών συναδέλφων ήταν οι επιγραμματικές κριτικές του, με το εισαγωγικό γραπτό σημείωμα, το ίδιο πάντοτε, ''Ο Ζήλος ζωγράφισε πάλι''! Αναφέρομαι βέβαια στις κριτικές του στα σκυλάδικα CD, πολλές απ' τις οποίες έμοιαζαν με σύντομα ευφυέστατα ανέκδοτα! Το βασικότερο ήταν, όμως, ότι ο Αργύρης Ζήλος, έχοντας αποδείξει σαράντα χρόνια στο χώρο, την αγάπη του γι' αυτό που λέμε πρωτοποριακή ή απλά καλή μουσική, κατάφερνε να προσεγγίζει, ακόμη και να ασχολείται με το σκυλολόι, με μια δέουσα πίκρα που κρυβόταν καλά κάτω από το φαρμακερό χιούμορ του!

 

 

 

ΒΕST OF 

Πάμε να θυμηθούμε εν τάχει μερικές από τις πιο καυστικές κριτικές του Αργύρη Ζήλου, πάντα από το περιοδικό ''Αθηνόραμα'':

 

ΧΑΡΗΣ ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗΣ - Φώναξε πιο δυνατά

Μα, κι οι γείτονες;

 

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ - Ποιος φοβάται τον Πάσαρη

Ξέρω γω; Θα σας γελάσω...

 

ΠΑΝΟΣ ΚΙΑΜΟΣ - Γύρνα σε μένα

Δε σφάξανε!

 

ΑΝΤΥΠΑΣ - Δώρο την καρδιά μου

Άντε τώρα να βγάλεις την υποχρέωση

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΝΟΣ - Στη μέση

Στην άκρη!

 

ΚΑΙΤΗ ΓΑΡΜΠΗ - Φίλα με

Κάτσε, ρε κοπέλα μου, να πιούμε ένα καφέ να το συζητήσουμε πρώτα!

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΚΑΙΟΣ - Χειροπέδες

Εγώ λέω να στις βάλουνε στο στόμα!

 

ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ - Πες μου θάλασσα

Πραγματικά, απ' τη μεριά της θάλασσας ίσως ακούσεις κάτι πιο ενδιαφέρον!

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ - Ένοχα βράδια

Ας πρόσεχες!

 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ - Μ'αγαπάς ή ν'αρχίσω να πίνω;

Φίλε, μεγάλο παιδί είσαι, δε θα σου πω εγώ τι να κάνεις!

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΗΛΙΑΔΗ - Ποτέ δεν έφυγες

Ποτέ δεν ήρθα!

 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ - Όταν φεύγω δεν ξαναγυρνάω

Κάτι είν' κι αυτό!

 

ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ - Κοινωνία ώρα...7

Στο εξώφυλλο απουσιάζει η μορφή του τραγουδιστή. Να γινόταν το ίδιο ως δια μαγείας και με τη μουσική του!

 

και το κορυφαίο:

 

ΔΑΚΗΣ - Θωρακισμένη Μερσεντές

Θα τη χρειαστείς, μεγάλε!

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

3 σχόλια