The Best of Αργύρης Ζήλος εν τάχει!

The Best of Αργύρης Ζήλος εν τάχει! Facebook Twitter
5

 

 

Τον Αργύρη Ζήλο έχω να τον συναντήσω πολλά χρόνια. Τελευταία φορά θα ήταν πριν καμιά δεκαριά χρόνια στο σπίτι της ζωγράφου Χάρης Τσεκούρα, της κοινής μας φίλης, όπου ακόμη θυμάμαι τα ανέκδοτα που έπεφταν βροχή, το ένα μετά το άλλο, μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Θυμάμαι όμως και τη στιγμή που δόθηκε στον Αργύρη ν'ακούσει ένα ολοκαίνουργιο τραγούδι με τη Σαβίνα Γιαννάτου. Εκεί, μας παράτησε όλους, φόρεσε τα ακουστικά, έκλεισε τα μάτια του και ''χάθηκε'' κυριολεκτικά μεσ' στο κομμάτι, ακούγοντας το ξανά και ξανά πολλές φορές. Ήμουν σχεδόν σίγουρος πως αν έγραφε κριτική για εκείνο το επερχόμενο CD της Σαβίνας, θα το έβαζε ''πρόταση της εβδομάδας'' στο ''Αθηνόραμα'', όπως είχε κάνει και με δίσκους των Γιάννη Αγγελάκα - Νίκου Βελιώτη, του Θανάση Παπακωνσταντίνου και του Νίκου Χαλβατζή. 

 

Έτσι άκουγε και ακούει μουσική ο Ζήλος! Η διαδικασία ακρόασης ενός δίσκου από τον Ζήλο έχει περάσει κάπως στη σφαίρα του μύθου. Λέγεται πως στην οικία του υπάρχει μια ειδική πολυθρόνα, στην οποία κάθεται με τα ακουστικά του, ακούει ό,τι έχει να ακούσει με προσήλωση κι ύστερα κάθεται στο γραφείο του και γράφει την κριτική του.

 

Οι δισκοκριτικές του Αργύρη Ζήλου, ειδικά στο ''Αθηνόραμα'', ήταν μια πραγματική όαση! Δε θυμάμαι να διάβαζα κατ' ευθείαν καμιά άλλη σελίδα απ' το εν λόγω εβδομαδιαίο έντυπο, με το που έπεφτε στα χέρια μου, πλην του δισέλιδου του Ζήλου. Και τι απογοήτευση όταν δεν υπήρχε κριτική για κάποιο λαϊκοπόπ ή και έντεχνο CD...Διότι ο Ζήλος δεν χαριζόταν σε κανέναν, ακόμη κι αν τον εκτιμούσε πραγματικά! ''Τεμπέλη'' είχε χαρακτηρίσει τον Πουλικάκο από δισκογραφικής άποψης, ενώ από τα πυρά του δεν είχαν ξεφύγει καλλιτέχνες σαν τον Διονύση Σαββόπουλο, τη Μαρίζα Κωχ, τη Νένα Βενετσάνου, την Άλκηστη Πρωτοψάλτη και το τρίο Μποφίλιου - Ευαγγελάτος - Καραμουρατίδης.

 

Κάποτε, όταν είχαν πρωτοβγεί στην κυκλοφορία τα κινητά τηλέφωνα, το συνηθέστερο sms πολλών συναδέλφων ήταν οι επιγραμματικές κριτικές του, με το εισαγωγικό γραπτό σημείωμα, το ίδιο πάντοτε, ''Ο Ζήλος ζωγράφισε πάλι''! Αναφέρομαι βέβαια στις κριτικές του στα σκυλάδικα CD, πολλές απ' τις οποίες έμοιαζαν με σύντομα ευφυέστατα ανέκδοτα! Το βασικότερο ήταν, όμως, ότι ο Αργύρης Ζήλος, έχοντας αποδείξει σαράντα χρόνια στο χώρο, την αγάπη του γι' αυτό που λέμε πρωτοποριακή ή απλά καλή μουσική, κατάφερνε να προσεγγίζει, ακόμη και να ασχολείται με το σκυλολόι, με μια δέουσα πίκρα που κρυβόταν καλά κάτω από το φαρμακερό χιούμορ του!

 

 

 

ΒΕST OF 

Πάμε να θυμηθούμε εν τάχει μερικές από τις πιο καυστικές κριτικές του Αργύρη Ζήλου, πάντα από το περιοδικό ''Αθηνόραμα'':

 

ΧΑΡΗΣ ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗΣ - Φώναξε πιο δυνατά

Μα, κι οι γείτονες;

 

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ - Ποιος φοβάται τον Πάσαρη

Ξέρω γω; Θα σας γελάσω...

 

ΠΑΝΟΣ ΚΙΑΜΟΣ - Γύρνα σε μένα

Δε σφάξανε!

 

ΑΝΤΥΠΑΣ - Δώρο την καρδιά μου

Άντε τώρα να βγάλεις την υποχρέωση

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΝΟΣ - Στη μέση

Στην άκρη!

 

ΚΑΙΤΗ ΓΑΡΜΠΗ - Φίλα με

Κάτσε, ρε κοπέλα μου, να πιούμε ένα καφέ να το συζητήσουμε πρώτα!

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΚΑΙΟΣ - Χειροπέδες

Εγώ λέω να στις βάλουνε στο στόμα!

 

ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ - Πες μου θάλασσα

Πραγματικά, απ' τη μεριά της θάλασσας ίσως ακούσεις κάτι πιο ενδιαφέρον!

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ - Ένοχα βράδια

Ας πρόσεχες!

 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ - Μ'αγαπάς ή ν'αρχίσω να πίνω;

Φίλε, μεγάλο παιδί είσαι, δε θα σου πω εγώ τι να κάνεις!

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΗΛΙΑΔΗ - Ποτέ δεν έφυγες

Ποτέ δεν ήρθα!

 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ - Όταν φεύγω δεν ξαναγυρνάω

Κάτι είν' κι αυτό!

 

ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ - Κοινωνία ώρα...7

Στο εξώφυλλο απουσιάζει η μορφή του τραγουδιστή. Να γινόταν το ίδιο ως δια μαγείας και με τη μουσική του!

 

και το κορυφαίο:

 

ΔΑΚΗΣ - Θωρακισμένη Μερσεντές

Θα τη χρειαστείς, μεγάλε!

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ

σχόλια

3 σχόλια