O Μυστικός Δείπνος έγινε σε ένα διώροφο κτήριο λίγο έξω από τα τείχη της παλιάς πόλης της Ιερουσαλήμ. Οι πληροφορίες που βρίσκονται στη Βίβλο δεν είναι πολύ διαφωτιστικές για την τοποθεσία: Στους τουριστικούς οδηγούς αναφέρεται ένα συγκεκριμένο κτήριο στο οποίο συρρέουν τουρίστες για να νιώσουν λίγο από την ατμόσφαιρα εκείνης της μέρας. Δε μπορεί πάντως να είναι αυτό που διαφημίζεται αφού το παλιότερό του τμήμα είναι του 12ου αιώνα αλλά είναι πιθανό να βρίσκεται εκεί όπου βρισκόταν το αυθεντικό.


 

Δεν υπάρχουν πληροφορίες για το φαγητό στο Μυστικό Δείπνο, εκτός από το ψωμί και το κρασί. Σε πίνακες ανά τους αιώνες έχουν εμφανιστεί κι άλλες τροφές όπως ψάρι, χέλι, αρνί, ακόμα και χοιρινό. Τι μπορεί να έφαγαν οι σημαντικοί καλεσμένοι εκείνης της βραδιάς;

 

Ο Χριστός ήξερε ότι αυτό θα ήταν το τελευταίο του γεύμα κι εκεί ανακοίνωσε στους έκπληκτους Απόστολους ότι αυτός που θα τον προδώσει βρίσκεται ανάμεσά τους. Αυτή την έκπληξη προσπάθησε να αποτυπώσει ο Leonardo Da Vinci στον διάσημο πίνακα. Ενώ είναι γνωστό ότι ο προδότης αποκαλύφθηκε εκείνη τη στιγμή, μόνο δύο ευαγγέλια το αναφέρουν: του Ιωάννη και του Ματθαίου.

 

 

Ο Μυστικός Δείπνος υποτίθεται ότι έγινε την Μεγάλη Πέμπτη, αλλά σύμφωνα με νέα έρευνα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη πριν από τη σταύρωσή του.

Ο καθηγητής Κόλιν Χάμφρεϊς, του πανεπιστημίου του Κέμπτριτζ υποστηρίζει ότι οι αποκκλίσεις στα Ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά σε σύγκριση με τον Ιωάννη προέκυψαν επειδή χρησιμοποίησαν παλαιότερο ημερολόγιο από το επίσημο εβραϊκό.


Ενώ ο Ματθαίος, ο Μάρκος και ο Λουκάς έγραψαν ότι ο Μυστικός Δείπνος συνέπεσε με την έναρξη της εβραϊκής γιορτής του Πάσχα, ο Ιωάννης ισχυρίζεται ότι έλαβε χώρα πριν από το Πάσχα.


Ο καθηγητής υποστηρίζει ότι ο Μυστικός Δείπνος τελέστηκε την 1η Απριλίου 33 μ.Χ. Αν η θεωρία είναι σωστή, τότε η σύλληψη του Ιησού, η ανάκριση και χωριστές δίκες δεν πραγματοποιήθηκαν σε μία μόνο νύχτα. Ο Χάμφρεϊς πιστεύει ότι η θεωρία του αποδεικνύει ότι η ημέρα του Πάσχα θα πρέπει πάντοτε να είναι η πρώτη Κυριακή του Απριλίου.

 

Όπως μεταδίδει το BBC, στο νέο του βιβλίο "Το Μυστήριο του Μυστικού Δείπνου", ο καθηγητής χρησιμοποιεί  βιβλικά, ιστορικά και αστρονομικά στοιχεία  για να τεκμηριώσει την θεωρία του.


Ο ορισμός της νοστιμιάς, σύμφωνα με την εκκλησία

Το τι είναι νόστιμο και γιατί αποτελεί αντικείμενο μελέτης στα εργαστήρια των μεγαλύτερων πανεπιστημίων. Εκατομμύρια ξοδεύονται κάθε χρόνο από εταιρίες για να καταλάβουν τι είναι αυτό που κάνει "κλικ" στους ουρανίσκους των ανθρώπων. Εδώ όμως ανακάλυψα κάτι που σχεδόν με διασκέδασε: φαίνεται πως η θρησκεία έχει λύσει αυτά τα θέματα και μάλιστα τα έχει συμμαζέψει σε πέντε κατηγορίες. Ω, αν ήμασταν μόνο τόσο απλοί!


"Ἡ διάκριση τῶν φαγητῶν στὶς πέντες αὐτὲς κατηγορίες ἔγινε, προφανῶς, μὲ βάση τὴν ἡδύτητα (= νοστιμάδα) τῶν φαγητῶν. Δηλαδή: κριτήριο, μὲ τὸ ὁποῖο κατενεμήθησαν τὰ φαγητὰ στὶς πέντε αὐτὲς κατηγορίες, εἶναι ἡ νοστιμάδα τους.

 

Εἶναι φανερὸ ὅτι:

* τὰ πιὸ νόστιμα φαγητὰ γίνονται μὲ κρέας·

* ἀκολουθοῦν τὰ φαγητὰ ποὺ γίνονται μὲ αὐγά, τυρί, βούτυρο, γάλα καὶ τὰ προϊόντα τους·

* ἀκολουθοῦν τὰ φαγητὰ μὲ ψάρια·

* λιγότερο νόστιμα εἶναι τὰ λαχανικὰ καὶ τὰ ὄσπρια μὲ λάδι·

* ἀκόμη λιγώτερο νόστιμα εἶναι τὰ φαγητὰ τὰ ἀλάδωτα·

* καὶ ἀκόμη πιὸ λίγο νόστιμα τὰ ὠμὰ φυτικὰ φαγητά.


Μὲ τὴν νηστεία ὁ ἄνθρωπος παραιτεῖται κάθε φορὰ ἀπὸ ὡρισμένα φαγητά. Τηρώντας τὶς νηστεῖες, μαθαίνει: νὰ μὴν εἶναι «κοιλιόδουλος», νὰ μὴν ἀσχολεῖται μὲ τὸ τί κάθε φορὰ θὰ φάει· ἀλλὰ «Θεόδουλος», νὰ ποθεῖ νὰ πλουτίζει σὲ χαρίσματα καὶ ἀρετές.

Ἡ Ἐκκλησία, γιὰ νὰ ρυθμισθῇ καλὰ ἡ ζωὴ τῶν Χριστιανῶν καὶ νὰ μὴ γίνωνται ὑπερβολές, καθώρισε, τί πρέπει νὰ τρῶμε τὴν κάθε ἡμέρα καὶ ἐποχή."


Αυτό που είναι φανερό, είναι ότι ο κατάλογος χρειάζεται αναθεώρηση.