«Το πρόβλημα το έχουν όσοι δεν έχουν επαφή με τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, γιατί, όσο τη γνωρίζεις, καταρρέει το αφήγημα»

Δήμητρα Καμπέλη: «Το πρόβλημα το έχουν οι ομάδες που δεν έχουν επαφή με άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, γιατί, όσο τα γνωρίζεις, καταρρέει το αφήγημα» Facebook Twitter
Αυτήν τη στιγμή δεν πρέπει να έχει σημασία αν αρέσει και σε ποιον ο γάμος των ανθρώπων οποιασδήποτε ομάδας, γιατί μιλάμε για δικαιώματα, είναι ένα νομικό ζήτημα.
0


ΣΧΕΤΙΖΟΜΑΙ ΜΕ ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα σε όλους τους τομείς της κοινωνικής μου ζωής. Έχω φίλους, συνεργάτες, πρώην συμφοιτητές, συμμαθητές/συμμαθήτριες και φίλους/-ες της κόρης μου, πρόσωπα του ευρύτερου συγγενικού μου κύκλου, άτομα που ακολουθώ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκτιμώντας την επαγγελματική ή κοινωνική τους δραστηριότητα, που ανήκουν στην κοινότητα.

Η πιο κοντινή μου σχέση μετράει ήδη 35 χρόνια και εύχομαι να κρατήσει πολλά ακόμη. Είναι με τον πολύ στενό μου φίλο Κωστή που είναι 19 χρόνια με τον σύντροφό του, Μιχάλη, έχουν παντρευτεί στο εξωτερικό και υιοθετήσει δύο υπέροχα αγόρια: τον 10χρονο Harley-Γιάννη και τον 4χρονο Ricky-Μιχάλη. Κατοικούν στο εξωτερικό, αλλά επισκέπτονται συχνά φίλους και συγγενείς στην Κρήτη, οπότε περνάμε όσο το δυνατό περισσότερο χρόνο μαζί.

Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην πλευρά της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, οπότε πρέπει να μας πείσει η ίδια για τα δίκαια αιτήματά της, αλλά στη στάση που μια μερίδα της κοινωνίας και της πολιτείας κρατάει απέναντί της, υψώνοντας εμπόδια και προκαταλήψεις, περιθωριοποιώντας, εκφράζοντας ρητορική μίσους ή ακόμα και ρατσιστική/ομοφοβική βία.

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό σε όσους διαφωνούν ότι δεν έχουν δικαίωμα να εμποδίζουν την αποκατάσταση μιας αδικίας που έχει σοβαρές επιπτώσεις και ο νόμος έπρεπε να έχει φροντίσει εδώ και πολλά χρόνια.

Όλα αυτά τα χρόνια έχω συνειδητοποιήσει πώς είναι να παλεύεις για πράγματα που οι στρέιτ θεωρούμε αυτονόητα και πόσα πράγματα που εμείς απολαμβάνουμε ελεύθερα, χωρίς να ρωτήσουμε κανένα, για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα είναι από δύσκολα ως ακατόρθωτα. Από μια απλή βόλτα με τον/τη σύντροφό σου χωρίς φόβο ή τις ξέγνοιαστες διακοπές μιας ΛΟΑΤΚΙ+ οικογένειας μέχρι την αυτοδιάθεση, την ασφάλεια και την ελεύθερη επιλογή στη γονεϊκότητα.

Ο γάμος και η γονεϊκότητα ΛΟΑΤΚΙ+ ζευγαριών στην ουσία αφορά την πρόσβαση σε δικαιώματα χωρίς διακρίσεις και εμπόδια. Ρόλος του δικαιώματος είναι να προστατεύει άτομα που συνήθως δεν ανήκουν στην πλειοψηφία από ανισότητες και παραβιάσεις και να διασφαλίζει την αρμονική συμβίωση όλων μας. Τα δικαιώματα δεν μπορεί να δίνονται επιλεκτικά, «αυτό μου αρέσει, σου το παραχωρώ, το άλλο δεν μου αρέσει, σου το αφαιρώ».

Επιπλέον, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα δικαιώματα, ακόμα και ομάδων με τις οποίες δεν σχετιζόμαστε άμεσα, αφορούν πάντα το σύνολο μιας κοινωνίας και η διασφάλισή τους ή όχι έχει επίπτωση στη ζωή όλων μας. Οι αντίθετες απόψεις είναι σεβαστές, αρκεί να μην προσβάλουν, να μην είναι κακοποιητικές και να μην επιβάλουν περιορισμούς.

Για όσα επιχειρήματα της αντίθετης πλευράς έχουν ακουστεί, έχει αποφανθεί ήδη τεκμηριωμένα η επιστημονική και η νομική κοινότητα, οπότε θα πρότεινα ενημέρωση από τις σωστές πηγές και όχι από ψευδή αφηγήματα. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό σε όσους διαφωνούν ότι δεν έχουν δικαίωμα να εμποδίζουν την αποκατάσταση μιας αδικίας που έχει σοβαρές επιπτώσεις και ο νόμος έπρεπε να έχει φροντίσει εδώ και πολλά χρόνια.

Και το 1982 υπήρχαν άνθρωποι που αντιδρούσαν στον πολιτικό γάμο, και το 1956 υπήρχαν αντιδράσεις για την ψήφο των γυναικών, αλλά το νομικό πλαίσιο προηγήθηκε της αλλαγής των κοινωνικών αντιλήψεων. Στην περίπτωση των δικών μου φίλων, αυτό που μας στενοχωρεί όλους είναι ότι μας λείπουν πολύ, και σ’ εμάς και στις οικογένειές τους, καθώς η μη αναγνώριση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ οικογενειών τούς στερεί τη δυνατότητα να επιστρέψουν μόνιμα κοντά μας. Είναι ένα είδος ιδιότυπης ομηρίας που έχει επίπτωση και στις δύο πλευρές.

Πρέπει, επίσης, να γίνει αντιληπτό ότι υπάρχει μεγάλη μερίδα κόσμου που θέλει μια κοινωνία συμπερίληψης, χωρίς διαχωρισμούς και διακρίσεις, χωρίς ανθρωποφαγία, δολοφονίες χαρακτήρων και ρατσισμό. Όπου όλοι μας θα είμαστε ελεύθεροι και θα ζούμε χωρίς φόβο και ενοχές.

Τους το χρωστάμε ως κοινωνία, όπως το χρωστάμε και στις προηγούμενες γενιές ΛΟΑΤΚΙ+, που ταλαιπωρήθηκαν υπερβολικά από ένα άδικο σύστημα.

Αυτήν τη στιγμή δεν πρέπει να έχει σημασία αν αρέσει και σε ποιον ο γάμος των ανθρώπων οποιασδήποτε ομάδας, γιατί μιλάμε για δικαιώματα, είναι ένα νομικό ζήτημα. Δεν πρόκειται για γκάλοπ, και σίγουρα δεν μιλάμε σε επίπεδο πολιτικής προτίμησης ‒ κάτι ακόμα που έχει περάσει λάθος.

Σίγουρα είναι σημαντικό τα άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας να μη σηκώνουν μόνα τους το βάρος αλλά να έχουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον. Και είναι σημαντικό γιατί αν, στην περίπτωση του φίλου μου του Κωστή δεν μπορεί να ταυτιστεί κάποιος μαζί του, μ’ εμένα ίσως ταυτιστεί πιο εύκολα γιατί με ξέρει, ξέρει το προφίλ μου, έχω μεγαλύτερη διείσδυση σε αυτά τα κοινά, μπορώ να λειτουργήσω κάπως ως ενδιάμεσος.

Υποστηρικτικό περιβάλλον δεν σημαίνει μόνο ότι εγώ που αγαπώ τον φίλο μου τον στηρίζω, αλλά ότι το παλεύουμε μαζί. Στην ουσία αυτό σημαίνει «στηρίζω κάποιον». Η άρνηση που εκφράζουν κάποιοι θα έλεγα ότι οφείλεται στο ότι είναι κάτι που δεν τους αγγίζει, δεν ταυτίζονται, δεν τους πολυαφορά το θέμα. Τώρα, σε κάποιες πολύ απομονωμένες περιοχές και σε πιο σκληρό πλαίσιο, προφανώς κάποια άτομα ακόμα αναγκάζονται να ζουν διπλή ζωή, να κρατάνε αυτό το κομμάτι κρυφό.

Γενικά, θεωρώ ότι η πραγματικότητα είναι καλύτερη από αυτό που προβάλλεται. Το πρόβλημα εντοπίζεται στις ομάδες που δεν έχουν επαφή με άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας ‒ όσο τα γνωρίζεις, τόσο καταρρέει το αφήγημα.

Η Δήμητρα Καμπέλη είναι οικονομολόγος στο Ηράκλειο Κρήτης και φίλη ζευγαριού ανδρών με δύο παιδιά.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFΟ δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κοντεύω 60 κι ακόμα χρειάζεται να παλεύω για τα αυτονόητα…

Η κοινωνία είναι έτοιμη από καιρό / «Κοντεύω τα 60 κι ακόμα παλεύω για τα αυτονόητα...»

… για ίσα δικαιώματα, ορατότητα, αξιοπρέπεια, σεβασμό. Ο γάμος και η τεκνοθεσία για όλους δεν είναι το τέλος του δρόμου, θα είναι όμως μια πολύ σημαντική κατάκτηση. Βαρεθήκαμε τις αναμονές, τα πολιτικά παιχνίδια, την υποκρισία, τις κούφιες ηθικολογίες. Τελειώνετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νίκος Κατσούλης - Μαρία Πολίτη: «Είναι απαράδεκτο να μη στηρίζουμε με όλη μας τη δύναμη δύο ανθρώπους που αποφασίζουν να προσφέρουν την αγάπη τους σε παιδιά»

Η κοινωνία είναι έτοιμη από καιρό / «Είναι απαράδεκτο να μη στηρίζουμε δύο ανθρώπους που αποφασίζουν να προσφέρουν αγάπη σε παιδιά»

Ο Νίκος Κατσούλης και η Μαρία Πολίτη, ζευγάρι πολύτεκνων εκπαιδευτικών, προτρέπουν όσους αντιτίθενται στην ισότητα στον γάμο και την τεκνοθεσία να «αφήσουν ελεύθερη την αγάπη μέσα τους και θα δουν την αλήθεια».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοινωνική κατοικία: Μπορεί το παράδειγμα της La Borda να εφαρμοστεί στην Αθήνα;

Συνεταιριστική κατοικία / Μπορούμε να αντιγράψουμε τη Βαρκελώνη και να λύσουμε το στεγαστικό;

Ενώ στην Ευρώπη παρατηρείται αναζωπύρωση των συνεταιριστικών στεγαστικών κινημάτων, στην Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα, η στεγαστική κρίση οξύνεται. Το παράδειγμα της La Borda στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να δώσει τη λύση, χρειάζεται όμως πολιτική βούληση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας»

Βασιλική Σιούτη / Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας

Η κυβέρνηση αξιοποίησε τη ρύθμιση για τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα και να ενισχύσει την απήχησή της στο συντηρητικό κοινό, παρά τις διαφοροποιήσεις ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
ΕΠΕΞ Στην εποχή του Οφθαλμού

Ιλεκτρίσιτυ / Στην εποχή του Οφθαλμού

Οι κρίσεις ευνοούν την εξουσία, διατηρώντας ένα επίπεδο φόβου μες στην κοινωνία, νομιμοποιώντας μέτρα που ανακουφίζουν τον φόβο αυξάνοντας τον έλεγχο, και δημιουργώντας ευκαιρίες για τη διοχέτευση του κεφαλαίου.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM