«Το πρόβλημα το έχουν όσοι δεν έχουν επαφή με τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, γιατί, όσο τη γνωρίζεις, καταρρέει το αφήγημα»

Δήμητρα Καμπέλη: «Το πρόβλημα το έχουν οι ομάδες που δεν έχουν επαφή με άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, γιατί, όσο τα γνωρίζεις, καταρρέει το αφήγημα» Facebook Twitter
Αυτήν τη στιγμή δεν πρέπει να έχει σημασία αν αρέσει και σε ποιον ο γάμος των ανθρώπων οποιασδήποτε ομάδας, γιατί μιλάμε για δικαιώματα, είναι ένα νομικό ζήτημα.
0


ΣΧΕΤΙΖΟΜΑΙ ΜΕ ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα σε όλους τους τομείς της κοινωνικής μου ζωής. Έχω φίλους, συνεργάτες, πρώην συμφοιτητές, συμμαθητές/συμμαθήτριες και φίλους/-ες της κόρης μου, πρόσωπα του ευρύτερου συγγενικού μου κύκλου, άτομα που ακολουθώ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκτιμώντας την επαγγελματική ή κοινωνική τους δραστηριότητα, που ανήκουν στην κοινότητα.

Η πιο κοντινή μου σχέση μετράει ήδη 35 χρόνια και εύχομαι να κρατήσει πολλά ακόμη. Είναι με τον πολύ στενό μου φίλο Κωστή που είναι 19 χρόνια με τον σύντροφό του, Μιχάλη, έχουν παντρευτεί στο εξωτερικό και υιοθετήσει δύο υπέροχα αγόρια: τον 10χρονο Harley-Γιάννη και τον 4χρονο Ricky-Μιχάλη. Κατοικούν στο εξωτερικό, αλλά επισκέπτονται συχνά φίλους και συγγενείς στην Κρήτη, οπότε περνάμε όσο το δυνατό περισσότερο χρόνο μαζί.

Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην πλευρά της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, οπότε πρέπει να μας πείσει η ίδια για τα δίκαια αιτήματά της, αλλά στη στάση που μια μερίδα της κοινωνίας και της πολιτείας κρατάει απέναντί της, υψώνοντας εμπόδια και προκαταλήψεις, περιθωριοποιώντας, εκφράζοντας ρητορική μίσους ή ακόμα και ρατσιστική/ομοφοβική βία.

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό σε όσους διαφωνούν ότι δεν έχουν δικαίωμα να εμποδίζουν την αποκατάσταση μιας αδικίας που έχει σοβαρές επιπτώσεις και ο νόμος έπρεπε να έχει φροντίσει εδώ και πολλά χρόνια.

Όλα αυτά τα χρόνια έχω συνειδητοποιήσει πώς είναι να παλεύεις για πράγματα που οι στρέιτ θεωρούμε αυτονόητα και πόσα πράγματα που εμείς απολαμβάνουμε ελεύθερα, χωρίς να ρωτήσουμε κανένα, για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα είναι από δύσκολα ως ακατόρθωτα. Από μια απλή βόλτα με τον/τη σύντροφό σου χωρίς φόβο ή τις ξέγνοιαστες διακοπές μιας ΛΟΑΤΚΙ+ οικογένειας μέχρι την αυτοδιάθεση, την ασφάλεια και την ελεύθερη επιλογή στη γονεϊκότητα.

Ο γάμος και η γονεϊκότητα ΛΟΑΤΚΙ+ ζευγαριών στην ουσία αφορά την πρόσβαση σε δικαιώματα χωρίς διακρίσεις και εμπόδια. Ρόλος του δικαιώματος είναι να προστατεύει άτομα που συνήθως δεν ανήκουν στην πλειοψηφία από ανισότητες και παραβιάσεις και να διασφαλίζει την αρμονική συμβίωση όλων μας. Τα δικαιώματα δεν μπορεί να δίνονται επιλεκτικά, «αυτό μου αρέσει, σου το παραχωρώ, το άλλο δεν μου αρέσει, σου το αφαιρώ».

Επιπλέον, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα δικαιώματα, ακόμα και ομάδων με τις οποίες δεν σχετιζόμαστε άμεσα, αφορούν πάντα το σύνολο μιας κοινωνίας και η διασφάλισή τους ή όχι έχει επίπτωση στη ζωή όλων μας. Οι αντίθετες απόψεις είναι σεβαστές, αρκεί να μην προσβάλουν, να μην είναι κακοποιητικές και να μην επιβάλουν περιορισμούς.

Για όσα επιχειρήματα της αντίθετης πλευράς έχουν ακουστεί, έχει αποφανθεί ήδη τεκμηριωμένα η επιστημονική και η νομική κοινότητα, οπότε θα πρότεινα ενημέρωση από τις σωστές πηγές και όχι από ψευδή αφηγήματα. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό σε όσους διαφωνούν ότι δεν έχουν δικαίωμα να εμποδίζουν την αποκατάσταση μιας αδικίας που έχει σοβαρές επιπτώσεις και ο νόμος έπρεπε να έχει φροντίσει εδώ και πολλά χρόνια.

Και το 1982 υπήρχαν άνθρωποι που αντιδρούσαν στον πολιτικό γάμο, και το 1956 υπήρχαν αντιδράσεις για την ψήφο των γυναικών, αλλά το νομικό πλαίσιο προηγήθηκε της αλλαγής των κοινωνικών αντιλήψεων. Στην περίπτωση των δικών μου φίλων, αυτό που μας στενοχωρεί όλους είναι ότι μας λείπουν πολύ, και σ’ εμάς και στις οικογένειές τους, καθώς η μη αναγνώριση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ οικογενειών τούς στερεί τη δυνατότητα να επιστρέψουν μόνιμα κοντά μας. Είναι ένα είδος ιδιότυπης ομηρίας που έχει επίπτωση και στις δύο πλευρές.

Πρέπει, επίσης, να γίνει αντιληπτό ότι υπάρχει μεγάλη μερίδα κόσμου που θέλει μια κοινωνία συμπερίληψης, χωρίς διαχωρισμούς και διακρίσεις, χωρίς ανθρωποφαγία, δολοφονίες χαρακτήρων και ρατσισμό. Όπου όλοι μας θα είμαστε ελεύθεροι και θα ζούμε χωρίς φόβο και ενοχές.

Τους το χρωστάμε ως κοινωνία, όπως το χρωστάμε και στις προηγούμενες γενιές ΛΟΑΤΚΙ+, που ταλαιπωρήθηκαν υπερβολικά από ένα άδικο σύστημα.

Αυτήν τη στιγμή δεν πρέπει να έχει σημασία αν αρέσει και σε ποιον ο γάμος των ανθρώπων οποιασδήποτε ομάδας, γιατί μιλάμε για δικαιώματα, είναι ένα νομικό ζήτημα. Δεν πρόκειται για γκάλοπ, και σίγουρα δεν μιλάμε σε επίπεδο πολιτικής προτίμησης ‒ κάτι ακόμα που έχει περάσει λάθος.

Σίγουρα είναι σημαντικό τα άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας να μη σηκώνουν μόνα τους το βάρος αλλά να έχουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον. Και είναι σημαντικό γιατί αν, στην περίπτωση του φίλου μου του Κωστή δεν μπορεί να ταυτιστεί κάποιος μαζί του, μ’ εμένα ίσως ταυτιστεί πιο εύκολα γιατί με ξέρει, ξέρει το προφίλ μου, έχω μεγαλύτερη διείσδυση σε αυτά τα κοινά, μπορώ να λειτουργήσω κάπως ως ενδιάμεσος.

Υποστηρικτικό περιβάλλον δεν σημαίνει μόνο ότι εγώ που αγαπώ τον φίλο μου τον στηρίζω, αλλά ότι το παλεύουμε μαζί. Στην ουσία αυτό σημαίνει «στηρίζω κάποιον». Η άρνηση που εκφράζουν κάποιοι θα έλεγα ότι οφείλεται στο ότι είναι κάτι που δεν τους αγγίζει, δεν ταυτίζονται, δεν τους πολυαφορά το θέμα. Τώρα, σε κάποιες πολύ απομονωμένες περιοχές και σε πιο σκληρό πλαίσιο, προφανώς κάποια άτομα ακόμα αναγκάζονται να ζουν διπλή ζωή, να κρατάνε αυτό το κομμάτι κρυφό.

Γενικά, θεωρώ ότι η πραγματικότητα είναι καλύτερη από αυτό που προβάλλεται. Το πρόβλημα εντοπίζεται στις ομάδες που δεν έχουν επαφή με άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας ‒ όσο τα γνωρίζεις, τόσο καταρρέει το αφήγημα.

Η Δήμητρα Καμπέλη είναι οικονομολόγος στο Ηράκλειο Κρήτης και φίλη ζευγαριού ανδρών με δύο παιδιά.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFΟ δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κοντεύω 60 κι ακόμα χρειάζεται να παλεύω για τα αυτονόητα…

Η κοινωνία είναι έτοιμη από καιρό / «Κοντεύω τα 60 κι ακόμα παλεύω για τα αυτονόητα...»

… για ίσα δικαιώματα, ορατότητα, αξιοπρέπεια, σεβασμό. Ο γάμος και η τεκνοθεσία για όλους δεν είναι το τέλος του δρόμου, θα είναι όμως μια πολύ σημαντική κατάκτηση. Βαρεθήκαμε τις αναμονές, τα πολιτικά παιχνίδια, την υποκρισία, τις κούφιες ηθικολογίες. Τελειώνετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νίκος Κατσούλης - Μαρία Πολίτη: «Είναι απαράδεκτο να μη στηρίζουμε με όλη μας τη δύναμη δύο ανθρώπους που αποφασίζουν να προσφέρουν την αγάπη τους σε παιδιά»

Η κοινωνία είναι έτοιμη από καιρό / «Είναι απαράδεκτο να μη στηρίζουμε δύο ανθρώπους που αποφασίζουν να προσφέρουν αγάπη σε παιδιά»

Ο Νίκος Κατσούλης και η Μαρία Πολίτη, ζευγάρι πολύτεκνων εκπαιδευτικών, προτρέπουν όσους αντιτίθενται στην ισότητα στον γάμο και την τεκνοθεσία να «αφήσουν ελεύθερη την αγάπη μέσα τους και θα δουν την αλήθεια».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Gen Z και σεξουαλικότητα: Ρευστή, ελεύθερη και χωρίς ταμπέλες

Οπτική Γωνία / Gen Z και σεξουαλικότητα: Ρευστή και χωρίς ταμπέλες

Γιατί οι νέοι αμφισβητούν τα πρότυπα των millennials, τι είναι το «slowmance» και τι σημαίνει η αποδοχή της ταυτότητας φύλου για την ψυχική τους υγεία; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αντιγόνη Γινοπούλου εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Adrian Zduńczyk: «Χάρη στις νέες τεχνολογίες, η εξουσία μπορεί να επιστρέψει στον λαό»

Τεχνολογία / Adrian Zduńczyk: «Χάρη στις νέες τεχνολογίες, η εξουσία μπορεί να επιστρέψει στον λαό»

Ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως ειδικούς της νέας ψηφιακής επανάστασης που φέρνουν το Web 3.0, τα κρυπτονομίσματα, τα NTF και η τεχνολογία blockchain, μιλά στη LiFO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
CHECK Άδειασε ο Αλ Σίσι την ελληνική κυβέρνηση για τη Μονή Σινά ή μήπως όχι; 

Ρεπορτάζ / Άδειασε ο Αλ Σίσι την ελληνική κυβέρνηση για τη Μονή Σινά ή μήπως όχι; 

Η κυβέρνηση, υποστηρίζει ο Αλ Σίσι, είχε αποδεχθεί την κυριότητα της Μονής του Σινά επί των 71 ακινήτων της, αλλά η αιγυπτιακή προεδρία στις ανακοινώσεις της αναγνωρίζει μόνο το θρησκευτικό και όχι το ιδιοκτησιακό καθεστώς της.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Οι Φρουροί του Κηφισού: Mια γειτονιά υπερασπίζεται έναν φυσικό παράδεισο

Περιβάλλον / Οι Φρουροί του Κηφισού: Mια γειτονιά υπερασπίζεται ένα φυσικό παράδεισο

Το τελευταίο φυσικό τμήμα του Κηφισού ρέει ακόμη ελεύθερο, δημιουργώντας μέσα στον αστικό ιστό έναν κρυφό παράδεισο, τον οποίο κάποιοι άνθρωποι αγωνίζονται να κρατήσουν ζωντανό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βραβεία Ιδρύματος Μπότση: Πώς βραβεύεις κάποιον που έβγαλε fake news;

Οπτική Γωνία / Βραβεία Ιδρύματος Μπότση: Πώς βραβεύεις κάποιον που έβγαλε fake news;

Παρότι δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιες βραβεύσεις του ιδρύματος Μπότση αμφισβητούνται, μετά τις φετινές απονομές, ακούστηκε από αρκετά χείλη ότι «το κακό παράγινε». Δίκαιες ή «προϊόν φθόνου» οι ενστάσεις; 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
CHECK ΜΑΡΙΑ ΕΠΕΞ Ιμπραϊμ Τραορέ: Είναι άραγε ο φιλόδοξος πρόεδρος της Μπουρκίνα Φάσο ο «Αφρικανός Τσε Γκεβάρα του 21ου αιώνα» ή ένας ακόμα δικτατορίσκος με πολύ προσεγμένη δημόσια εικόνα;

Οπτική Γωνία / Ιμπραΐμ Τραορέ: O «Τσε Γκεβάρα της Αφρικής» ή ένας ακόμα δικτατορίσκος;

Για κάποιους είναι η «φωνή των κολασμένων» της Μαύρης Ηπείρου και η ενσάρκωση του αντιαποικιοκρατικού ιδεώδους. Για άλλους, πάλι, ένας ακόμα τυχοδιώκτης στρατιωτικός που έγινε «λαϊκός ήρωας» με τη συνδρομή της AI.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Κουράστηκα να τη φροντίζω, λυτρώθηκε»: Ποιος δικαιούται να δολοφονεί από οίκτο; 

Οπτική Γωνία / «Κουράστηκα να τη φροντίζω, λυτρώθηκε από τα βάσανά της»: Ποιος δικαιούται να δολοφονεί από οίκτο; 

Το πότε και υπό ποιες συνθήκες κατανοούμε και συμπάσχουμε με έναν δολοφόνο αποκαλύπτει πολλά για τις αξίες και τις προτεραιότητές μας. 
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ΔΟΥΝΕΙΚΑ

Ρεπορτάζ / Σκάνδαλο παιδεραστίας στα Δουνέικα: Το αποκρουστικό πρόσωπο της «αγίας» ελληνικής κοινωνίας

Η υπόθεση παιδεραστίας στα Δουνέικα, ένα χωριό 900 κατοίκων κοντά στην Αμαλιάδα, τη δεκαετία του ’80, φέρνει στο φως όχι μόνο τα φρικιαστικά εγκλήματα «ευυπόληπτων πολιτών», αλλά και τη συνωμοσία της σιωπής και την υποκρισία που επικρατεί σε κλειστές κοινωνίες.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ