Παιδικές αποκριάτικες στολές: H πύλη της Κόλασης

Παιδικές αποκριάτικες στολές: H πύλη της Κόλασης Facebook Twitter
Γιατί να βάζεις παιδιά να παίζουν αυτούς τους ρόλους του «σκληρού άντρα» και της «γυναίκας γατούλας» στην προσχολική ηλικία; Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΕ είχε προετοιμάσει για το πρώτο αποκριάτικο παιδικό πάρτι του γιου μου σε παιδότοπο. Όλα τα αγοράκια διάλεξαν να ντυθούν Spiderman – η ίδια στολή σε νάιλον παραλλαγές. Σε κάποια ανύποπτη στιγμή, και ενώ έψαχνα τον γιο μου στο βάθος του παιδότοπου ανάμεσα σε πολύχρωμα μπαλάκια, κυβάκια και δίχτυα, και την ώρα που μια παρέα από παιδάκια κατέβαιναν ανάποδα κάτι σκαλάκια ντυμένα με αφρολέξ, είδα κάτι που με έκανε να σαστίσω: πρέπει να ήταν γύρω στα τέσσερα ντυμένα με στολή «σέξι αστυνομικίνα».

Μπλε σκιά, λιπγκλός, μπλούζα με ντεκολτέ, χειροπέδες και πηλήκιο, μίνι φούστα. Προσπαθώ να μην κρίνω τους άλλους γονείς, αλλά κάπως δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι κάποιος έντυσε το παιδί του «σέξι αστυνομικίνα» στην ηλικία των τεσσάρων.

Δεν έχω ψευδαισθήσεις για τις αποκριάτικες στολές. Ως παιδί δεν ήθελα ποτέ να ντυθώ ποδοσφαιριστής (ναι, με έχουν ντύσει ποδοσφαιριστή) ή Ντόναλντ Ντακ (ντυνόταν η κολλητή μου κάθε χρόνο, δεν έχω καταλάβει γιατί – συγγνώμη Δ.) ή οτιδήποτε χιουμοριστικό του στυλ σταφύλι, αρακάς, πίτσα ή πιγκάλ τουαλέτας. Ήθελα να ντυθώ νεράιδα της νύχτας, Σπανιόλα, πριγκίπισσα και να φοράω γαλάζια σκιά ως τα φρύδια. Αλλά από αυτό μέχρι το τρίχρονο ή τετράχρονο «σέξι οτιδήποτε» η απόσταση είναι τρομακτική.

Νομίζω, δε, πως το γενικότερο πλαίσιο στην Ελλάδα με την παντελή έλλειψη σεξουαλικής αγωγής, την απουσία οποιασδήποτε εκπαίδευσης γύρω από την αυτοδιάθεση και τη συναίνεση το κάνει ακόμα χειρότερο όλο αυτό.

Η περιήγηση στον κόσμο των παιδικών αποκριάτικων στολών είναι κάτι σαν την πύλη για την Κόλαση, μια υπενθύμιση ότι, ναι, ζεις στην Ελλάδα: οι αγορίστικες στολές δείχνουν τα αγοράκια με στολή υπερ-ηρώα ή σαν αιμοβόρους φαντάρους που κραδαίνουν κάποιο μπαζούκας. Τα δε κοριτσάκια είναι στην καλύτερη η Μικρή γοργόνα και η Έλσα, στη χειρότερη «σέξι νοσοκόμα», «σέξι αστυνομικίνα», αρχαία Ελληνίδα με χλαμύδες και «ερωμένη του νίντζα» ή χανούμισσα.

Προφανώς κάποιος τις αγοράζει αυτές τις στολές, υπάρχει ζήτηση, αλλά, αλήθεια, αδυνατώ να καταλάβω με ποια λογική σεξουαλικοποιεί κανείς έτσι το παιδί του. Δεν υπάρχει τίποτα αστείο ή κουλ στο να ντύνεις «σέξι αστυνομικίνα» ή «σέξι νοσοκόμα» ένα 4χρονο. Ούτε και μου φαίνεται ωραίο το να ντύσω τον γιο μου φαντάρο με πλαστικό όπλο.

Νομίζω, δε, πως το γενικότερο πλαίσιο στην Ελλάδα με την παντελή έλλειψη σεξουαλικής αγωγής, την απουσία οποιασδήποτε εκπαίδευσης γύρω από την αυτοδιάθεση και τη συναίνεση το κάνει ακόμα χειρότερο όλο αυτό. Γιατί να βάζεις παιδιά να παίζουν αυτούς τους ρόλους του «σκληρού άντρα» και της «γυναίκας γατούλας» στην προσχολική ηλικία; Είναι σαν να τα επιβαρύνεις με κάτι που δεν το χρειάζονται ούτε στο ελάχιστο.  

Δεν είμαι πουριτανή. Ακόμα θυμάμαι τι φόραγα ως δεκαπεντάχρονο για να βγω με τις φίλες μου σε αποκριάτικο πάρτι σε χωριό στο Πήλιο τη δεκαετία του ’90: δωδεκάποντα μαύρα τακούνια με τετράγωνη μύτη, μπλούζα με την κοιλιά έξω και κολλητό μαύρο λίκρα παντελόνι, καφέ κραγιόν με περίγραμμα και eye liner· δεν θυμάμαι καν τι υποτίθεται πως είχα ντυθεί.

Ήμουν έτοιμη να βάλω φωτιά στα καλντερίμια του χωριού με τους 500 μόνιμους κατοίκους και να πάμε στο τοπικό κλαμπ που λεγόταν Βεργίνα (έτσι ήταν η δεκαετία του ’90, όλα λεγόντουσαν Βεργίνα), αλλά το λέγαμε με το επίθετο του ιδιοκτήτη που ήταν κάτι σαν Κυριακούλης ή Παπαδάκης(«Πάμε στον Κυριακούλη για τσιφτετέλια»). Είναι απολύτως φυσιολογικό να τα κάνεις αυτά στην εφηβεία ή ως ενήλικας, αν το θες και το επιθυμείς. Το να φορτώνεις όμως αυτούς τους ρόλους σε ένα παιδί προσχολικής ηλικίας είναι πολύ άδικο.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μικροπλαστικά: «Μέχρι και μια ολόκληρη πιστωτική κάρτα καταπίνουμε κάθε εβδομάδα»

Μικροπλαστικά / Μικροπλαστικά: «Μέχρι και μια ολόκληρη πιστωτική κάρτα καταπίνουμε κάθε εβδομάδα»

Είναι μικρά όσο ένας κόκκος ρυζιού και κάθε χρόνο παράγονται εκατομμύρια τόνοι. Ποιες είναι οι εξελίξεις για τη μείωση της μικροπλαστικής ρύπανσης; Τι συμβαίνει στην Ελλάδα; Πώς φτάνουν από το εργοστάσιο στο στομάχι μας;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Δημήτρης Παρασκευής: «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Οπτική Γωνία / «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Παρασκευής, εξηγεί γιατί κάθε φθινόπωρο αυξάνονται οι ιώσεις του αναπνευστικού, ποια είναι η εικόνα του Covid-19 στην Ελλάδα και ποια μέτρα πρέπει να πάρουμε εν όψει του χειμώνα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στέλιος Νέστωρ: «Ό,τι έκανα, δεν το έκανα για να ρίξω τη δικτατορία αλλά γιατί ντρεπόμουνα» 

Θεσσαλονίκη / Στέλιος Νέστωρ: «Δεν ήμουν από αυτούς που κάθονται σπίτι τους, βγάζουν λεφτά, τρώνε και πίνουνε» 

Μια πολιτική φυσιογνωμία που έδινε πάντα ηχηρό «παρών» στα πολιτικά και πολιτιστικά πράγματα της Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στη LiFO, ζωντανεύει ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της πόλης, από την Κατοχή και τη χούντα μέχρι την ίδρυση του Μεγάρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κοινωνική κατοικία: Μπορεί το παράδειγμα της La Borda να εφαρμοστεί στην Αθήνα;

Συνεταιριστική κατοικία / Μπορούμε να αντιγράψουμε τη Βαρκελώνη και να λύσουμε το στεγαστικό;

Ενώ στην Ευρώπη παρατηρείται αναζωπύρωση των συνεταιριστικών στεγαστικών κινημάτων, στην Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα, η στεγαστική κρίση οξύνεται. Το παράδειγμα της La Borda στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να δώσει τη λύση, χρειάζεται όμως πολιτική βούληση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας»

Βασιλική Σιούτη / Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας

Η κυβέρνηση αξιοποίησε τη ρύθμιση για τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα και να ενισχύσει την απήχησή της στο συντηρητικό κοινό, παρά τις διαφοροποιήσεις ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
ΕΠΕΞ Στην εποχή του Οφθαλμού

Ιλεκτρίσιτυ / Στην εποχή του Οφθαλμού

Οι κρίσεις ευνοούν την εξουσία, διατηρώντας ένα επίπεδο φόβου μες στην κοινωνία, νομιμοποιώντας μέτρα που ανακουφίζουν τον φόβο αυξάνοντας τον έλεγχο, και δημιουργώντας ευκαιρίες για τη διοχέτευση του κεφαλαίου.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ