Μόνο σε μένα αρέσουν οι Απόκριες;

Μόνο σε μένα αρέσουν οι Απόκριες; Facebook Twitter
Είναι πράγματι ένα αιώνιο ερώτημα – θα διαλέξεις τον δρόμο της αρετής και θα ντυθείς χοτ ντογκ ή θα αποφασίσεις πως φέτος ήρθε η ώρα να ντυθείς π.χ. χανούμισσα; Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0

ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ανησυχεί κανείς ότι η πολιτική ορθότητα απειλεί την «ελληνική λεβεντιά» (η φράση ελληνική λεβεντιά με κάνει πάντα να σκέφτομαι δύο άντρες ντυμένους με φόρμα και τσαντάκι μπανάνα που χαιρετιούνται χτυπώντας ο ένας την πλάτη του άλλου με ελαφρά χτυπηματάκια κι αποκαλούν ο ένας τον άλλον «αγορίνα μου»), μπορεί να περιπλανηθεί για λίγη ώρα σε site που πουλούν αποκριάτικες στολές για παιδιά: στις στολές μπεμπέ περιλαμβάνονται ένας rasta man (έτσι τον αποκαλούν) με dreadlocks (ευτυχώς δεν έχουν βάψει το αγοράκι που τη φοράει με φούμο), μια Κινέζα (τη λένε κάτι σαν «πριγκίπισσα της Ανατολής») και μια στολή «νάνος».

Στις μεγαλύτερες ηλικίες τα κορίτσια μπορούν να ντυθούν περίπου 1 εκατομμύριο παραλλαγές πριγκίπισσας και τα αγόρια φαντάρος, αστυνομικός, πιλότος, SWAT team, νίντζα και οτιδήποτε έχει δίκαννο, μπαζούκα ή σπαθί.

Οι φίλοι μου με περιφρονούν όταν λέω πως μου αρέσουν οι Απόκριες. Τις βρίσκουν κιτς και καθόλου κουλ – πιθανώς γιατί έφαγαν το Πατρινό Καρναβάλι και το χανγκόβερ από τη Μαυροδάφνη με το κουτάλι ως φοιτητές.

Οι φίλοι μου με περιφρονούν όταν λέω πως μου αρέσουν οι Απόκριες. Τις βρίσκουν κιτς και καθόλου κουλ – πιθανώς γιατί έφαγαν το Πατρινό Καρναβάλι και το χανγκόβερ από τη μαυροδάφνη με το κουτάλι ως φοιτητές.

Κοιτώντας φωτό από ένα παλιό πάρτι, δεν τους αδικώ. Η πολιτική ορθότητα ήταν μια σχεδόν άγνωστη έννοια. Ένας φίλος μου είχε ντυθεί Μεξικάνος με σομπρέρο, ένας άλλος Σαουδάραβας με ρολόγια. H χειρότερη ήταν μια άγνωστη που είχε ντυθεί «σέξι γκέισα» με μάτια τραβηγμένα με eyeliner. Όπως χορεύαμε –το πάρτι γινόταν σε έναν χώρο εκδηλώσεων με σομόν κουρτίνες και πλακάκι που θύμιζε rooms to let πάνω από ένα σουπερμάρκετ στη Βουλιαγμένης– η άγνωστη χτυπούσε παλαμάκια και φώναζε «τσιν τσον τσιν τσον». 

«Εγώ ήθελα πάντα να σας ντύνω κάτι έξυπνο, πέρα από τα τετριμμένα», μου είπε πρόσφατα η μητέρα μου όταν συζητούσαμε τι στολή να αγοράσω για τον γιο μου που είναι 2 χρονών. Το αποτέλεσμα ήταν να ντύσει τον αδελφό μου λιοντάρι με χειροποίητη στολή (την οποία θυμάται ακόμα με μίσος) και μένα ποδοσφαιριστή με μπάλα, σφυρίχτρα και στολή.

Ήταν μια καταπληκτική ιδέα στη θεωρία, για να πατάξουμε την πατριαρχία από τα σπάργανα, μόνο που ήμουν 4 ετών και δεν με ενδιέφερε καθόλου το ποδόσφαιρο ή η πατριαρχία. Δεν ήμουν καν αυτό που κάποτε αποκαλούσαμε «αγοροκόριτσο» (κάποια στιγμή να αναλύσουμε αυτόν τον όρο μαζί με κανέναν ψυχίατρο), και το μόνο που ήθελα ήταν να ντυθώ πριγκίπισσα και να φορέσω γαλάζια σκιά ως τα φρύδια. Πέρασα όλο το πάρτι σκαρφαλωμένη σε ένα μονόζυγο. 

Χρόνια πριν, σε ένα ρεπορτάζ για αποκριάτικα, η ιδιοκτήτρια ενός βεστιαρίου, ανάμεσα σε στολές Τσάρλεστον, μαρκησίας και Εβίτα Περόν, μου είχε πει πως αρνείται να νοικιάσει αστείες στολές. «Τι να την κάνεις χρυσό μου τη στολή κότας; Το θέμα είναι να βάλεις κάτι να δείξεις θηλυκό, να ’ρχονται οι άντρες να σου μιλάνε». Είναι πράγματι ένα αιώνιο ερώτημα – θα διαλέξεις τον δρόμο της αρετής και θα ντυθείς χοτ ντογκ ή θα αποφασίσεις πως φέτος ήρθε η ώρα να ντυθείς π.χ. χανούμισσα; Εγώ μετά το φιάσκο με τον ποδοσφαιριστή διάλεγα πάντα το δεύτερο.

Η φίλη μου η Ρ. πόσταρε μια αποκριάτικη φωτό μου στον τοίχο μου στο Facebook για πλάκα στα γενέθλιά μου. Είχα μόλις πιάσει δουλειά σε μια μεγάλη μιντιακή εταιρεία όπου δούλευαν κατά 60% άντρες. Η φωτό μου ως μπουζουξού με ντεκολτέ με πούλιες και ξανθιά περούκα έκανε θραύση για όλους τους λάθος λόγους. Πενηντάρηδες συνάδελφοι με τους οποίους δεν είχαμε ανταλλάξει ούτε καλημέρα μου έστελναν μηνύματα να μου ευχηθούν «Κronia polla sto pio glyko moytraki tis εταιρίας» και στιχάκια στο chat: «Χρόνια πολλά σου εύχομαι για τα γενέθλιά σου, να ‘χεις πάντα χαμόγελο βαθιά μες στην καρδιά σου».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ