Κινδυνεύουν οι γυναίκες από το Bachelor και τον Αλέξη Παππά; Ε, όχι δα!

Κινδυνεύουν οι γυναίκες από το Bachelor και τον Αλέξη Παππά; Ε, όχι δα! Facebook Twitter
Κοιτώντας τον Παππά «βλέπουμε» έναν εργαζόμενο που σε καιρούς δύσκολους αποφάσισε να μη χάσει μία καλή –για τα δικά του standards- δουλειά.
0

«ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ μοιάζουν με δύο κρυστάλλινες σταγόνες, που αν μπορούσανε να γίνουνε υγρό θα έσταζε (!), θα πέρναγε από τα ζυγωματικά σου, μετά θα πήγαινε πιο κοντά στα χείλη σου, και μετά εκεί θα ερχόμουν εγώ, με τα δικά μου χείλη να λουστώ με όλη αυτή τη γεμάτη χρώματα ροή που έχεις μέσα σου».

Στο Θεό σας τώρα: πείτε, αν το παραπάνω απλώς το ακούγατε, χωρίς να έχετε εικόνα, τι θα πιστεύατε ότι είναι; Α) Ατάκα από βραζιλιάνικη σαπουνόπερα; Β) Λόγια από την ερωτική εξομολόγηση ενός πραγματικά ερωτευμένου ανθρώπου; Γ) Αράδα από κάποιο παλιό «Άρλεκιν»; Δ) Ρόλος από το “Bachelor”;

Για να μην το κουράζουμε, το «Δ» είναι η σωστή απάντηση. Και σαν κι αυτό το «Δ» κυλάει το νερό εδώ και κάμποσα επεισόδια στο πολυσυζητημένο –για όλους τους λάθος λόγους- reality σχέσεων του Alpha.

Το Bachelor μπορεί να κατηγορηθεί για πολλά και αν είναι να κοπεί, θα έπρεπε να κοπεί και γι’ αυτά. Για την ανύπαρκτη αισθητική. Για την υποβάθμιση προγράμματος, εν συνόλω. Για το κακό σενάριο (κάκιστο!). Για την κακοποίηση της ελληνικής γλώσσας. Για τη γελοιοποίηση των ρόλων και των δύο φύλων. Πάντως, όχι για ρίσκο των φεμινιστικών ιδεωδών.

Γενικώς, λογικά δεν υπάρχει τηλεθεατής πια που να πιστεύει ότι δεν πρόκειται για μυθοπλασία και μάλιστα πολύ φθηνή, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα μας. Εδώ και καιρό, στα timeline των χρηστών των social media φιγουράρει ένα ηλεκτρονικό ψήφισμα που καλεί τους τηλεθεατές –και τις τηλεθεάτριες, ειδικώς- να υπογράψουν για την άμεση διακοπή του συγκεκριμένου τηλεοπτικού προγράμματος.

Όπως αναφέρει το ψήφισμα, το οποίο ήδη μετρά περισσότερες από 14.000 υπογραφές, το πρόγραμμα «αναπαράγει σεξιστικά στερεότυπα, υποβιβάζει τη γυναίκα, προωθεί τον ανταγωνισμό και την επιθετικότητα ανάμεσα στις ομόφυλες, ενδυναμώνει την ιδέα του κυρίαρχου αρσενικού, προσβάλλει κάθε έννοια ισότητας των φύλων. Σε μια εποχή που η έμφυλη βία κορυφώνεται, εμείς ζητάμε ισότητα, συμπερίληψη, δημοκρατία».

Σε μια πρώτη ανάγνωση δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς με τα παραπάνω βλέποντας 20 γυναίκες να πέφτουν χαμηλά –κυριολεκτικά και μεταφορικά- για τα μάτια ενός οποιουδήποτε άντρα και όχι συγκεκριμένα του ηθοποιού που φέτος ανέλαβε πρωταγωνιστικό ρόλο στο reality. Ταπεινωτικές συμπεριφορές, αντιδράσεις φουλ εσωτερικευμένου μισογυνισμού, κακά κάκιστα ελληνικά, συνήθειες εκτός τόπου και χρόνου και ελληνικής καθημερινότητας, πολύ χαμηλό επίπεδο, συνολικά.

Γενικώς, αν θέλει κάποιος να βρει τρωτά σημεία στο πρόγραμμα, μπορεί να πάρει ένα σπιράλ τετράδιο μεγάλου μεγέθους και να αρχίσει να σημειώνει.

Από τηλεθέαση, πώς πάμε; Για πρόγραμμα που στο εξωτερικό, στις ΗΠΑ ειδικά, έχει αντέξει για περίπου 26 κύκλους, η μαύρη αλήθεια είναι ότι η ιστορία του... πολυάμορους εργένη δεν τραβάει στην ελληνική τηλεόραση.

Οι «εξελίξεις» (ποιαν φίλησε ο Αλέξης, σε ποιαν έδωσε τριαντάφυλλο, τι συζητάμε Θέε μου..!) βλέπονται κυρίως μέσω των compilation video που φτιάχνουν τα σαΐνια του διαδικτύου για να βγάλουν γέλιο – και όντως γελάμε.

Με αυτά που συμβαίνουν στην προκάτ έπαυλη του δήθεν πλούσιου Έλληνα γαμπρού, το αμερικανικό People, που αφιερώνει σελίδες επί σελίδων στα συμβαίνοντα της (αμερικανικής) εκδοχής του Bachelor, θα άφηνε τον τηλεοπτικό συντάκτη του άνεργο και σε βαθύ μαρασμό.

Κινδυνεύουν οι γυναίκες από το Bachelor και τον Αλέξη Παππά; Ε, όχι δα! Facebook Twitter
Aν μέσα στο πρόγραμμα, υπάρχουν γυναίκες που πιστεύουν στις «Τελετές Ρόδων», στο όνειρο του ιδανικού έρωτα, του «πρίγκιπα» που άργησε και του πλούσιου ροζ σύννεφου που τις κουβαλά, δεν υπάρχει καμία δύναμη στον κόσμο που θα τις κάνει να αλλάξουν βιοθεωρία. Καμία.

Ωστόσο, για να μιλήσουμε σοβαρά, κινδυνεύουν οι γυναίκες, και δη τα φεμινιστικά ιδεώδη, από το Bachelor και τον Αλέξη Παππά; Είναι γέννημα σκληρής πατριαρχίας η συγκεκριμένη εκπομπή; Τι πραγματικά παρακολουθούμε, αν αποφασίσουμε ότι αφιερώνουμε σ’ αυτή την εκπομπή ένα, δύο, δέκα βράδια;

Κατ’ αρχάς «βλέπουμε» μία παμπόνηρη παραγωγή, που θέλησε να εκμεταλλευτεί τον ντόρο γύρω από έναν συγκεκριμένο παίκτη του περσινού Survivor και εν μία νυκτί τον έχρισε «πρωταγωνιστή» του κιτς εγχειρήματος.

Κοιτώντας, τον Παππά δε, «βλέπουμε» έναν εργαζόμενο που σε καιρούς δύσκολους αποφάσισε να μη χάσει μία καλή –για τα δικά του standards- δουλειά. Λέει τις ατάκες του, κάνει αυτά που, βάσει script, πρέπει να κάνει (ταπεινωτικά και για τη δική του προσωπικότητα ή όχι, αδιάφορο) και πληρώνεται γι’ αυτό.

Τι άλλο «βλέπουμε»; Όντως, δύο δεκάδες γυναικών, που η κάθε μία για τους δικούς της λόγους, αποφάσισαν να γίνουν διάσημες για μία σεζόν. Κάποιες είναι ηθοποιοί κουβαλημένες από το εξωτερικό, λένε όσοι ξέρουν και 5 πρόσωπα παραπάνω στον χώρο του θεάματος. Κάποιες, ακόμη κι αν δεν πέφτουν ξερές για τον Παππά, ενδεχομένως πίστεψαν ότι θα αυξήσουν followers στα social τους, κοινώς μπήκαν στον χορό για να προωθήσουν τις δικές τους δουλειές, σε όποιο τομέα δραστηριοποιείται η κάθε μία. Κι αυτό δεκτό.

Και φτάνουμε στο σοβαρό ερώτημα: μπορούν αυτές οι κυρίες, με τις συμπεριφορές που εκδηλώνουν να γίνουν παράδειγμα για νέα κορίτσια; Μία πονηρή απάντηση θα ήταν «ναι», αλλά εξαρτάται και από το περιβάλλον στο οποίο έχουν ήδη μεγαλώσει αυτά τα κορίτσια. Αν ήδη, στο οικογενειακό πλαίσιο οι συμπεριφορές αυτές θεωρούνται «ok», τότε το τηλεοπτικό πρόγραμμα απλώς επιβεβαιώνει και ευλογεί τον κανόνα του σπιτιού τους...

Και κάτι ακόμα: αν μέσα στο πρόγραμμα, υπάρχουν γυναίκες που πιστεύουν στις «Τελετές Ρόδων», στο όνειρο του ιδανικού έρωτα, του «πρίγκιπα» που άργησε και του πλούσιου ροζ σύννεφου που τις κουβαλά, δεν υπάρχει καμία δύναμη στον κόσμο που θα τις κάνει να αλλάξουν βιοθεωρία. Καμία.

Με λίγα λόγια, το Bachelor μπορεί να κατηγορηθεί για πολλά και αν είναι να κοπεί, θα έπρεπε να κοπεί και γι’ αυτά. Για την ανύπαρκτη αισθητική. Για την υποβάθμιση προγράμματος, εν συνόλω. Για το κακό σενάριο (κάκιστο!). Για την κακοποίηση της ελληνικής γλώσσας. Για τη γελοιοποίηση των ρόλων και των δύο φύλων. Πάντως, όχι για ρίσκο των φεμινιστικών ιδεωδών.

Το Bachelor δεν είναι απλώς ένα κακόγουστο τηλεοπτικό αστείο που κάποιοι προσπαθούν να το "περάσουν" για υπερπαραγωγή". Είναι η καρικατούρα ενός κόσμου που σε λίγα χρόνια θα είναι πιο γραφικός κι από κεντητή «Καλημέρα» σε κάποιον τοίχο. Και με την «Καλημέρα» μπορείς και λίγο να χαμογελάσεις και να νοσταλγήσεις. Με τον δήθεν εργένη που ποινήν εκτίει για λίγα λεφτάκια, δεν μπορείς να ασχοληθείς ούτε στιγμή.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

10 θλιβερές διαπιστώσεις από την πιο βαθιά βουτιά της ελληνικής τηλεόρασης στο reality

TV & Media / 10 θλιβερές διαπιστώσεις από την πιο βαθιά βουτιά της ελληνικής τηλεόρασης στο reality

Από τα τραγικότερα ελληνικά που ακούστηκαν ποτέ από καταβολής ελληνικής τηλεόρασης, μέχρι τα χυδαία ομοφοβικά και σεξιστικά σχόλια και από την έλλειψη καθαριότητας και υγιεινής μέχρι το τέλος της αξιοπρέπειας, μια λίστα με τις παθογένειες της ελληνικής reality τηλεόρασης αυτή τη στιγμή που μιλάμε.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Άδειασε ο Αλ Σίσι την ελληνική κυβέρνηση για τη Μονή Σινά ή μήπως όχι; 

Ρεπορτάζ / Άδειασε ο Αλ Σίσι την ελληνική κυβέρνηση για τη Μονή Σινά ή μήπως όχι; 

Η κυβέρνηση, υποστηρίζει ο Αλ Σίσι, είχε αποδεχθεί την κυριότητα της Μονής του Σινά επί των 71 ακινήτων της, αλλά η αιγυπτιακή προεδρία στις ανακοινώσεις της αναγνωρίζει μόνο το θρησκευτικό και όχι το ιδιοκτησιακό καθεστώς της.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Οι Φρουροί του Κηφισού: Mια γειτονιά υπερασπίζεται έναν φυσικό παράδεισο

Περιβάλλον / Οι Φρουροί του Κηφισού: Mια γειτονιά υπερασπίζεται ένα φυσικό παράδεισο

Το τελευταίο φυσικό τμήμα του Κηφισού ρέει ακόμη ελεύθερο, δημιουργώντας μέσα στον αστικό ιστό έναν κρυφό παράδεισο, τον οποίο κάποιοι άνθρωποι αγωνίζονται να κρατήσουν ζωντανό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βραβεία Ιδρύματος Μπότση: Πώς βραβεύεις κάποιον που έβγαλε fake news;

Οπτική Γωνία / Βραβεία Ιδρύματος Μπότση: Πώς βραβεύεις κάποιον που έβγαλε fake news;

Παρότι δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιες βραβεύσεις του ιδρύματος Μπότση αμφισβητούνται, μετά τις φετινές απονομές, ακούστηκε από αρκετά χείλη ότι «το κακό παράγινε». Δίκαιες ή «προϊόν φθόνου» οι ενστάσεις; 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
CHECK ΜΑΡΙΑ ΕΠΕΞ Ιμπραϊμ Τραορέ: Είναι άραγε ο φιλόδοξος πρόεδρος της Μπουρκίνα Φάσο ο «Αφρικανός Τσε Γκεβάρα του 21ου αιώνα» ή ένας ακόμα δικτατορίσκος με πολύ προσεγμένη δημόσια εικόνα;

Οπτική Γωνία / Ιμπραΐμ Τραορέ: O «Τσε Γκεβάρα της Αφρικής» ή ένας ακόμα δικτατορίσκος;

Για κάποιους είναι η «φωνή των κολασμένων» της Μαύρης Ηπείρου και η ενσάρκωση του αντιαποικιοκρατικού ιδεώδους. Για άλλους, πάλι, ένας ακόμα τυχοδιώκτης στρατιωτικός που έγινε «λαϊκός ήρωας» με τη συνδρομή της AI.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Κουράστηκα να τη φροντίζω, λυτρώθηκε»: Ποιος δικαιούται να δολοφονεί από οίκτο; 

Οπτική Γωνία / «Κουράστηκα να τη φροντίζω, λυτρώθηκε από τα βάσανά της»: Ποιος δικαιούται να δολοφονεί από οίκτο; 

Το πότε και υπό ποιες συνθήκες κατανοούμε και συμπάσχουμε με έναν δολοφόνο αποκαλύπτει πολλά για τις αξίες και τις προτεραιότητές μας. 
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ΔΟΥΝΕΙΚΑ

Ρεπορτάζ / Σκάνδαλο παιδεραστίας στα Δουνέικα: Το αποκρουστικό πρόσωπο της «αγίας» ελληνικής κοινωνίας

Η υπόθεση παιδεραστίας στα Δουνέικα, ένα χωριό 900 κατοίκων κοντά στην Αμαλιάδα, τη δεκαετία του ’80, φέρνει στο φως όχι μόνο τα φρικιαστικά εγκλήματα «ευυπόληπτων πολιτών», αλλά και τη συνωμοσία της σιωπής και την υποκρισία που επικρατεί σε κλειστές κοινωνίες.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
σιούτη

Οπτική Γωνία / ΟΠΕΚΕΠΕ, μεταναστευτικό και Τέμπη ζορίζουν ξανά την κυβέρνηση

Το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων και η πιθανή επιστροφή προσφύγων από τη Γερμανία στην Ελλάδα έρχονται να προστεθούν στα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Σήμερα, όταν δεν είσαι σίγουρος τι ακριβώς επαγγέλλεσαι, πιθανότατα λες πως είσαι creative director

Κοκέτα / Σήμερα, όταν δεν είσαι σίγουρος τι ακριβώς επαγγέλλεσαι, πιθανότατα λες πως είσαι creative director

Ένας σιωπηλός ιός, μια πανδημία για την οποία δεν μιλά κανείς: μανάδες, κρύψτε τα παιδιά σας από τη μάχη του creative direction. Η Δανάη Ιωάννου σε μια επιτόπια έρευνα για το επάγγελμα που σαρώνει γύρω μας τους ανθρώπους σαν κρυφή πανδημία.
ΔΑΝΑΗ ΙΩΑΝΝΟΥ