Ανοίξαν τα σχολεία, αλληλούια!

Πότε θα ανοίξουν επιτέλους τα σχολεία; Facebook Twitter
Περιμένω κι εγώ, όπως σχεδόν όλοι οι γονείς που γνωρίζω, τα σχολεία να ανοίξουν με τα χέρια υψωμένα προς τον ουρανό, σαν βιβλικός ήρωας τη στιγμή της αποκάλυψης.
0


ΧΘΕΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 10 Σεπτεμβρίου το παιδί μου ζει την τελευταία ημέρα των διακοπών του και φτιάχνουμε μαζί ροζ μακαρόνια με παντζάρι. Έχουμε βάψει το μάρμαρο της κουζίνας, το τραπέζι και τον νεροχύτη. Το πάτωμα είναι γεμάτο ψίχουλα και ροζ λεκέδες. Σήμερα έχει αγιασμό. Τη Δευτέρα ξεκινάει σχολείο. Περιμένω κι εγώ, όπως σχεδόν όλοι οι γονείς που γνωρίζω, τα σχολεία να ανοίξουν με τα χέρια υψωμένα προς τον ουρανό, σαν βιβλικός ήρωας τη στιγμή της αποκάλυψης.

Υπάρχει ένα σημείο καμπής μετά την παιδική χαρά, το πάρκο, τη ζωγραφική, τα βιβλία δραστηριοτήτων και τα αυτοκόλλητα, και κυρίως μετά τις oκτώ συνεχόμενες ώρες Ρaw Ρatrol στην τηλεόραση, που οι γονείς ξεκινάμε τις «σπιτικές δημιουργικές δραστηριότητες»: ας φτιάξουμε πλαστικά βραχιολάκια με μικροσκοπικά πολύχρωμα λαστιχάκια που θα σκορπίσουν στο πάτωμα και θα τα βρίσκουμε στον εμετό της γάτας για μήνες/ Ας ζωγραφίσουμε με τέμπερες τα χαρτιά, το τζάμι και τον τοίχο / Ας φτιάξουμε ροζ μακαρόνια με παντζάρι / Ας φτιάξουμε άλλο ένα lego που θα πατήσουμε κατά λάθος με τις γυμνές μας πατούσες ένα βράδυ ουρλιάζοντας.

Πλέον ζούμε στην εποχή του ύστερου καπιταλισμού. Δουλεύουμε όλοι και δεν υπάρχουν απαραίτητα παππούδες και γιαγιάδες στην επαρχία ή οπουδήποτε. Επίσης, κάνουμε παιδιά μεγαλύτεροι, άρα οι γονείς μας είναι κι αυτοί μεγάλοι. Ποιο ζευγάρι 75 και 80χρονων έχει τις αντοχές για να προσέχει ένα 5χρονο παιδάκι για εβδομάδες ολόκληρες; 

Τα παιδιά στην Ελλάδα έχουν συνολικά δεκαεπτά εβδομάδες διακοπών. Σε αντίθεση με τις περισσότερες βορειοευρωπαϊκές χώρες, που οι εβδομάδες αυτές είναι μοιρασμένες στη διάρκεια του χρόνου, στην Ελλάδα οι δώδεκα από αυτές είναι μαζεμένες το καλοκαίρι.

Ναι, φυσικά και πήγαμε διακοπές.Φυσικά και δώσαμε το νεφρό μας για να πάει έναν μήνα summer camp, για να κάνει εκδρομές, κολύμπι, να φτιάξει σπιτική πίτσα και να κουρευτεί μόνος του με το ψαλίδι [«Τι να σας πω (παύση), κάναμε χαρτοκοπτική (παύση), Γύρισα το κεφάλι μου κι αυτός είχε ήδη αρπάξει το ψαλίδι», μου είπε στο τηλέφωνο η δασκάλα]. Κάπως έτσι πέρασαν έξι εβδομάδες.

Μας απέμειναν άλλες έξι, κατά τις οποίες δουλεύαμε και έπρεπε να επιστρατεύσουμε κάθε πιθανό τέχνασμα και τεχνική, καθώς και γιαγιάδες, παππούδες, ξαδέρφες και θείες. 

Τι έκανα εγώ σε δώδεκα εβδομάδες διακοπών τη μακρινή δεκαετία του ’90; Από τα 7 έως τα 14 περίπου πήγαινα κατασκήνωση στο Σούνιο ή στο Καπανδρίτι. Ζούσαμε σε σκηνές ή σε ξύλινα σπιτάκια. Πίναμε αραιωμένο γάλα ΝΟΥΝΟΥ, τρώγαμε βιομηχανικού τύπου μαρμελάδα και νερόβραστο φαγητό από υπερφυσικά καζάνια. Οι γονείς μου με αποχαιρετούσαν πρόθυμα, αλλά στα λιγοστά επισκεπτήρια με χάιδευαν, με αγκάλιαζαν σφιχτά και μου έφερναν απαγορευμένα πράγματα, όπως το περιοδικό «Σούπερ Κατερίνα» που περιείχε άρθρα όπως «Πώς να τον κάνεις να σε ερωτευτεί τρελά!» και «Ποιο είδος κουρέματος σου ταιριάζει αν έχεις τετράγωνο πρόσωπο». Μετά πήγαινα στη γιαγιά μου στην Κέρκυρα μέχρι να έρθουν οι γονείς μου για να κάνουμε όλοι μαζί διακοπές. Το βασικότερο απ’ όλα, βέβαια, ήταν πως η μητέρα μου δεν δούλευε – μέχρι τα 7 περνούσα τα καλοκαίρια μου κυρίως μαζί της.

Πλέον ζούμε στην εποχή του ύστερου καπιταλισμού. Δουλεύουμε όλοι και δεν υπάρχουν απαραίτητα παππούδες και γιαγιάδες στην επαρχία ή οπουδήποτε. Επίσης, κάνουμε παιδιά μεγαλύτεροι, άρα οι γονείς μας είναι κι αυτοί μεγάλοι. Ποιο ζευγάρι 75 και 80χρονων έχει τις αντοχές για να προσέχει ένα 5χρονο παιδάκι για εβδομάδες ολόκληρες; 

Και κάπως έτσι καταλήγεις να μαγειρεύεις ροζ μακαρόνια με παντζάρι παρέα με ένα πεντάχρονο σε ένα διαμέρισμα στα Ιλίσια.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοινωνική κατοικία: Μπορεί το παράδειγμα της La Borda να εφαρμοστεί στην Αθήνα;

Συνεταιριστική κατοικία / Μπορούμε να αντιγράψουμε τη Βαρκελώνη και να λύσουμε το στεγαστικό;

Ενώ στην Ευρώπη παρατηρείται αναζωπύρωση των συνεταιριστικών στεγαστικών κινημάτων, στην Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα, η στεγαστική κρίση οξύνεται. Το παράδειγμα της La Borda στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να δώσει τη λύση, χρειάζεται όμως πολιτική βούληση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας»

Βασιλική Σιούτη / Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας

Η κυβέρνηση αξιοποίησε τη ρύθμιση για τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα και να ενισχύσει την απήχησή της στο συντηρητικό κοινό, παρά τις διαφοροποιήσεις ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
ΕΠΕΞ Στην εποχή του Οφθαλμού

Ιλεκτρίσιτυ / Στην εποχή του Οφθαλμού

Οι κρίσεις ευνοούν την εξουσία, διατηρώντας ένα επίπεδο φόβου μες στην κοινωνία, νομιμοποιώντας μέτρα που ανακουφίζουν τον φόβο αυξάνοντας τον έλεγχο, και δημιουργώντας ευκαιρίες για τη διοχέτευση του κεφαλαίου.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM