Ό,τι έχω ζήσει, από κάπου ακουγόταν η Βίσση

Ό,τι έχω ζήσει, από κάπου ακουγόταν η Βίσση Facebook Twitter
Κάποτε είχε αποδοθεί στην Άννα Βίσση και ο τίτλος της «Ελληνίδας Madonna», αλλά κάτι τέτοιο μοιάζει πλέον άκυρο και μακρινό.
0


ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ είναι κανείς ιδιαιτέρως ξινός και μίζερος για να μην εκτιμήσει τη χαρά και τον γνήσιο ενθουσιασμό του κόσμου που κατέκλυσε το Καλλιμάρμαρο (μόνιμο πλέον αθηναϊκό venue μεγάλων μουσικών εκδηλώσεων που προσελκύουν μεγάλο κοινό και μεγάλο κέρδος) για να δει και να ακούσει την Άννα Βίσση, ακόμα κι αν δεν το «έχει» με τα περισσότερα τραγούδια της. Ακόμα κι αν δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί πως «ό,τι έχει ζήσει, το 'χει πει η Βίσση».

Παρακολουθώντας αποσπάσματα από τις δύο συναυλίες που έσπασαν ρεκόρ προσέλευσης, έναν χρόνο σχεδόν μετά την τελευταία, επίσης θριαμβευτική, εμφάνισή της στο ίδιο «μνημείο», γίνεται αμέσως προφανής όσο και εθιστική η άνεσή της στη σκηνή, η εν γένει παρουσία της, ο δεσμός της με το κοινό. Έκατσα να δω μέχρι και την «γκεστ» εμφάνιση του Νίκου Καρβέλα, ο οποίος, φορώντας ένα μαύρο t-shirt της λονδρέζικης rave και trance φίρμας «Cyberdog», δήλωσε στο κοινό, χωρίς καμία αφορμή, ότι δεν την παλεύει με την «ανθρώπινη μαλακία» ή κάτι τέτοιο, πριν από το συναισθηματικό ντουέτο με την πρώην συμβία του αλλά αιώνια συνεργάτιδα και αδελφή ψυχή του.     

Η Άννα Βίσση έχει εμφανιστεί και στο Ηρώδειο, αλλά και παντού σχεδόν, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό της «απόλυτης Ελληνίδας (ποπ) σταρ» που τη συνοδεύει εδώ και χρόνια.      

Αντίθετα με άλλες συναυλίες και «αφιερώματα» που έχουν γίνει στο μαρτυρικό εσχάτως Καλλιμάρμαρο, η παραγωγή έμοιαζε εξόχως επαγγελματική, παρότι κάποιοι θεατές του «Οιδίποδα» στο Ηρώδειο το περασμένο Σάββατο δήλωσαν στα social media ότι το εκκωφαντικό live στο Καλλιμάρμαρο ακουγόταν μέχρι εκεί και μάλιστα «καμπάνα», προσδίδοντας έτσι μια νέα διάσταση στο έργο του Σοφοκλή, την οποία δεν είχε υπολογίσει στην προσέγγισή του ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Χουβαρδάς.  

Η Άννα Βίσση βεβαίως έχει εμφανιστεί και στο Ηρώδειο, αλλά και παντού σχεδόν, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό της «απόλυτης Ελληνίδας (ποπ) σταρ» που τη συνοδεύει εδώ και χρόνια. Κάποτε της είχε αποδοθεί και ο τίτλος της «Ελληνίδας Madonna», αλλά κάτι τέτοιο μοιάζει πλέον άκυρο και μακρινό. Αυτή ήταν πάντως η ονομασία (με την προσθήκη ενός ερωτηματικού) της μοναδικής μάλλον πανεπιστημιακής εργασίας που έχει ως αντικείμενο την ίδια και το κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο που, πέρα από την προσωπικότητα, το χάρισμα και το ταλέντο της, ενίσχυσε την εξέλιξή της σε «φαινόμενο» μακράς διάρκειας και πνοής. Συγγραφέας της ενδιαφέρουσας, αλλά μάλλον στεγνής και περιορισμένης αυτής προσέγγισης που έχει τίτλο «Anna Vissi: The Greek "Madonna"?» (2007) και μπορεί να βρει κανείς (στα αγγλικά) σε pdf στο διαδίκτυο είναι ο μουσικολόγος του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Ioannis Polychronakis, ο οποίος υποστηρίζει ότι η Άννα Βίσση διακρινόταν πάντα από μια «βαθιά συνειδητοποίηση της στρατηγικής στην καριέρα της».

Σημειώνει επίσης ότι «κατά τη διαδικασία κατασκευής της δημόσιας εικόνας της, έχει επιδέξια δώσει στη συζήτηση για την αυθεντικότητα της μουσικής της μια ηθική τροπή, μετατοπίζοντας το επίκεντρο της προσοχής από τον "αυθεντικό ήχο" στον "αυθεντικό χαρακτήρα" της… Οι διαφορετικές περσόνες που εμφανίζει μέσα στα χρόνια είναι συνώνυμες με τη "μοναδική" και "αυθεντική" Άννα Βίσση…». Ό,τι κι αν κάνει δηλαδή, όση «διεθνή» παρουσία κι αν έχει κατά καιρούς επιτύχει, όσα διαφορετικά μουσικά υβρίδια (ελληνικά, ξένα, ανατολικά, δυτικά, vintage, σύγχρονα) κι αν έχει αφομοιώσει στη μουσική της, παραμένει το κορίτσι της διπλανής (ελληνικής) πόρτας. Εν ολίγοις, δεν θα μπορούσε, και ενδεχομένως ούτε θα ήθελε να είναι – ή να παριστάνει– την «Ελληνίδα Madonna». 

Εξάλλου, η Madonna δεν έχει κάνει ποτέ «πίστα», που, όπως επισημαίνει ο συγγραφέας αυτής της μονογραφίας, είναι «ένα από τα πιο βασικά στοιχεία της ελληνικής show business, καθώς είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο η Άννα Βίσση και όλοι όσοι θέλουν να ακολουθήσουν μια επιτυχημένη καριέρα ως δημοφιλείς ερμηνευτές μπορούν να επιβεβαιώνουν κάθε βράδυ τη διασημότητά τους στην "Αθήνα τη νύχτα"».  

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Daily / Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Η επιδεικτική απουσία της «προοδευτικής» αντιπολίτευσης από την κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου έμοιαζε με σιωπηλό ξέσπασμα βρέφους που δεν γίνεται το δικό του, ασχέτως της αλγεινής εντύπωσης που προκάλεσε σε πολύ κόσμο η μερική μετάλλαξη της τελετής σε high-end κυβερνητικό σουαρέ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Mr. Scorsese»: Πέντε ώρες στο μυαλό και την ψυχή του Μάρτιν Σκορσέζε (και λίγες είναι)

Daily / «Mr. Scorsese»: Πέντε ώρες στο μυαλό και την ψυχή του Μάρτιν Σκορσέζε (και λίγες είναι)

Το ντοκιμαντέρ της Ρεμπέκα Μίλερ με τίτλο «Mr. Scorsese» είναι ένα πλούσιο, πανοραμικό, διαφωτιστικό, ενδελεχές, απολαυστικό «φιλμικό πορτραίτο» του μεγάλου Αμερικανού μαέστρου της οθόνης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ