Το ghosting δεν είναι λύση. Προτιμώ την Άννα Βίσση

Το ghosting δεν είναι λύση. Προτιμώ την Άννα Βίσση Facebook Twitter
Η παρέα νομίζει ότι δακρύζω από την καψούρα μου για όσους δεν με αγάπησαν, ενώ δακρύζω από τη θλίψη μου για όσους δεν αγαπήθηκαν.
0

ΠΕΡΠΑΤΟΥΣΑ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ανάμεσα σε πλακάκια και μικρές λακκούβες στον πεζόδρομο του ανακαινισμένου κήπου του Ζαππείου, κρατώντας μια κόκκινη ομπρέλα. Ελάχιστες μοναχικές ψυχές έψαχναν το ταίρι τους κάτω από την ψιλή βροχή, όσο εγώ σάρωνα τα πλακόστρωτα με ένα τσιγάρο στο χέρι, αγωνιώντας να βγω στην έξοδο «Βίσση».

Το GPS του κινητού μου με καθοδηγούσε προς το Καλλιμάρμαρο και το κλίμα στην Αθήνα ήταν τροπικό. Στα ακουστικά μου έπαιζε το «Μαύρα γυαλιά», τέλειο soundtrack για το όλο σκηνικό και τη συναισθηματική μου κατάσταση. Το απολαμβάνω σαν να παίζω στο βιντεοκλίπ. Η στην ταινία θα μπορούσε να είναι πο(ρ)νοταινία.

Εν τω μεταξυ, αυτά τα βροχερά Σάββατα προτιμώ να τα περνάω στον καναπέ μου με βιβλία, σοκολάτες, τσιγάρα και τη Σουσού. Δεν μπορούσα όμως να μη γιορτάσω με τον Μ. τα γενέθλιά του μετά από τόσα χρόνια αγάπης. Λόγια στη βότκα βουτηγμένα και καπνίζω αναμένοντας την έναρξη της συναυλίας· είχα γίνει «Βίσση» προτού βγει η Βίσση.

Τόσο πολύ απεχθάνομαι τα ημίμετρα των σχέσεων και τα ημίμετρα γενικότερα. Αρρωσταίνω κοντά τους. Και αρρωσταίνουν και τα ημίμετρα κοντά μου γιατί είμαι έντονη και ως σκλάβα και ως αφέντρα και αυτά τα άτομα δεν τζινάβουν. Έχουν το ίδιο σύμπτωμα με τα άτομα που διακόπτουν μια ταινία λίγο πριν από το plot twist.

Και ξαφνικά η Άννα η Βίσση λέει: «Προτιμώ να μη μιλάμε, προτιμώ να με βλέπεις και να αλλάζεις γωνία». Τελικά, η ανάγκη που με έσπρωξε ως το Καλλιμάρμαρο ήταν θεραπευτική. Έψαχνα αντίδοτο. Τόσο πολύ απεχθάνομαι τα ημίμετρα των σχέσεων και τα ημίμετρα γενικότερα. Αρρωσταίνω κοντά τους. Και αρρωσταίνουν και τα ημίμετρα κοντά μου γιατί είμαι έντονη και ως σκλάβα και ως αφέντρα και αυτά τα άτομα δεν τζινάβουν. Έχουν το ίδιο σύμπτωμα με τα άτομα που διακόπτουν μια ταινία λίγο πριν από το plot twist.

Ο  φίλος Α. μου δείχνει μερικές φώτο που τράβηξε όσο ήμουν ανέμελη. Ταιριάζω τόσο πολύ στα αρχαία μάρμαρα με το δίχτυ καλσόν, τις μαύρες μου μπότες και την κόκκινη ομπρέλα. Μου ταιριάζει αυτή η ανεμελιά. Όσο ταιριάζει και το «Δώδεκα κι ούτε ένα τηλεφώνημα» στις αναπάντητες κλήσεις μου.

Η Βίσση κάνει ό,τι μπορεί για να μου ξύσει το τραύμα όσο συνειδητοποιώ ότι αν δεν είχαμε συναντηθεί με αυτά τα ημίμετρα δεν θα μπορούσαμε να νιώσουμε το «Ο μαύρος αναπτήρας, το μπλου τζιν σου, μικροπράγματα». Δεν θα τα έγραφε ο Νίκος και δεν θα τα τραγουδούσε η Άννα.

Άρα, γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο βρίσκομαι στο Καλλιμάρμαρο περικυκλωμένη από 60.000 αλήτισσες ψυχές και μακριά από τα «φαντάσματα». Γιατί εμείς συμπάσχουμε και το απολαμβάνουμε, ενώ αυτοί διεκδικούν «μετάλλιο σαδιστή» στην ερασιτεχνική κατηγορία.

«Δεν θέλω να ξέρεις πως για σένα δεν έχω όρεξη να φάω, έχω μείνει μισή»: τα νυχτερινά υπερφαγικά επεισόδια ανήκουν στο παρελθόν μου. Το πλήθος τραγουδάει «Τα μαθητικά τα χρόνια» που έχασα και τους μαθητικούς έρωτες που πένθησα. Θα τα άλλαζα όλα αυτά για ένα φιλί, ένα τσιγάρο κι έναν φραπέ στα δύο στο προαύλιο του γυμνασίου μου.

Το sms που άργησα να δω περίπου μία ώρα έγραφε: «Είμαι στο λιμάνι». Ή έτσι θα ’θελα να γράφει. «Είμαι στο κρεβάτι», έγραφε. «Γιατί, καρδιά μου, άργησες;» ρωτάει η τραγωδός, πλέον, Άννα Βίσση. Κι εγώ αναπολώ τα καράβια που βούλιαξαν πριν φτάσουν στο λιμάνι και τα κορμιά που «βούλιαξαν» πριν φτάσουν στο κρεβάτι.

Η μονογαμία είναι μια πρόθεση που συχνότερα διαψεύδεται και σπανιότερα επαληθεύεται. Είναι μια πρόθεση με εξαιρετικά αμφίβολο αποτέλεσμα. Είναι μια «θυσία». Κι όσο δεν πιστεύω στη μονογαμία κανενός, βρίσκω την ψυχή να φωνάξω «ένα σου λέω ένα, είμαι τρελή για σένα» και να το εννοώ. Αν και το ότι είμαι τρελή δεν εξασφαλίζει το ότι είμαι μονογαμική, αλλά αναδεικνύει πόσο μονογαμική μπορώ να γίνω.

Από την εισαγωγή του «Μην ψάχνεις την αγάπη» το σώμα μου με οδηγεί να καθίσω φρόνιμα στα αρχαία μάρμαρα. Ρεμβάζω τη Βίσση και πίσω της τα lazer στον ουρανό σχηματίζουν τη λέξη «καύλα». Η παρέα νομίζει ότι δακρύζω από την καψούρα μου για όσους δεν με αγάπησαν, ενώ δακρύζω από τη θλίψη μου για όσους δεν αγαπήθηκαν.

Η Άννα Βίσση μας ξεπροβόδισε: «Με μια καληνύχτα δεν τελειώνει η νύχτα». Βγήκα από το Καλλιμάρμαρο με μαύρα γυαλιά, μαύρα δάκρυα στα μάγουλα και αγκαζέ στο σταθερό μπράτσο του Μ. Ώσπου να κατέβουμε τα σκοτεινά σκαλοπάτια μια παρέα συζητούσε:

«Δεν είπε το “Παραλύω”».

«Ούτε τον “Πόνο της αγάπης”».

«Ευτυχώς», τους απάντησα. «Γιατί θα είχα κάνει stage diving στους VIP».

Αγκαλιάζω σφιχτά όλα τα αγόρια, τα φιλάω και φεύγω για νυχτερινή τσάρκα μέχρι την Πατησίων. Στην Κυψέλη η ανηφόρα μου με περιμένει…

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Ακροβατώντας / Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Μια μεγάλη έρευνα αποτυπώνει αυτή την αρνητική πραγματικότητα. Tο 17,5% των ερωτηθέντων δείχνει προτίμηση «σε ορισμένες περιπτώσεις» στη δικτατορία, ενώ το 28,4% του γενικού πληθυσμού αναγνωρίζει «καλές πλευρές στη δικτατορία της 21ης Απριλίου του 1967»!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Οπτική Γωνία / Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Μαρία Γαβουνέλη, μιλά στη LiFO για την πιθανότητα ευρύτερης σύρραξης μεταξύ της Ευρώπης και της Ρωσίας, την κλιμάκωση υβριδικών επιθέσεων και τη χρήση drones που παραβιάζουν κατάφωρα το διεθνές δίκαιο, ενώ εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες για την επιτυχία των συνομιλιών σχετικά με την «επόμενη μέρα» της Ουκρανίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι για την Ελλάδα και το ευρώ.

Έρευνα / Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι

Το ηθικo-πολιτικό ζήτημα γύρω από την υπόθεση Έπσταϊν, το ενδιαφέρον για το οικονομικό δράμα που ζούσε η Ελλάδα το 2015 και ο «αριστερός φίλος» για τον οποίο έλεγε ότι έστειλε το ιδιωτικό του αεροπλάνο στην Αθήνα για να τον μεταφέρει στη Νέα Υόρκη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους

Οπτική Γωνία / Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους. H δολοφονία του Μεχντί Κεσασί

Ο μόνος τρόπος να τιμήσει κανείς τα θύματα δολοφονιών είναι αποφεύγοντας τη συμβατική μιντιακή και πολιτική ρητορική, τον ευπώλητο εξωτισμό του κακού ή την υπερ-αστυνομική δημαγωγία.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Το γκροτέσκο ξεκίνημα της «Ιθάκης» του Τσίπρα

Οπτική Γωνία / Το γκροτέσκο ξεκίνημα της «Ιθάκης» του Τσίπρα

Από πρώην «ριζοσπάστης μαρξιστής» ο Αλέξης Τσίπρας αυτοπαρουσιάζεται στο βιβλίο του ως ένας πολιτικός που παίρνει τις κρίσιμες αποφάσεις του με βάση ουρανόσταλτα σημάδια της μοίρας και την «κραυγή ενός περιστεριού». Οι παλιοί του σύντροφοι διαψεύδουν πλήθος περιστατικών που περιγράφει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Οπτική Γωνία / Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αντιγόνη Γινοπούλου εξηγεί τι κρύβεται πίσω από την πρόωρη προσμονή των Χριστουγέννων αλλά και γιατί για πολλούς η γιορτινή περίοδος γίνεται πηγή άγχους αντί χαράς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια ξενάγηση στο νέο Ωνάσειο, στο πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο της Ελλάδας

Υγεία / Νέο Ωνάσειο: Το πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο της Ελλάδας

Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό μιλούν στη LiFO για τη λειτουργία του καινούργιου κέντρου με τα υβριδικά χειρουργεία, την υπερσύγχρονη παιδιατρική μονάδα, τα ρομποτικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας αλλά και το «Δωμάτιο Δύναμης», έναν διαφορετικό χώρο αναμονής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Περιμένουμε καρτερικά και αποσβολωμένοι την επόμενη καταστροφή»

Κλιματική Αλλαγή / «Περιμένουμε καρτερικά και αποσβολωμένοι την επόμενη καταστροφή»

Με αφορμή την COP30 που φιλοξενείται φέτος στην καρδιά του Αμαζονίου, συνομιλούμε με τον Γιώργο Δικαίο, κύριο ερευνητή της Έδρας UNESCO για την Κλιματική Διπλωματία (ΕΚΠΑ) και του ΕΛΙΑΜΕΠ, για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ