Η ανακτημένη τιμή της Σάνεν Ντόχερτι

Η ανακτημένη τιμή της Σάνεν Ντόχερτι Facebook Twitter
H σύνδεση της ηθοποιού με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα παραμένει μοναδική στα χρονικά. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΠΟΝΑΕΙ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ όταν ο αποθανών ή η αποθανούσα εν προκειμένω είναι της ίδιας ή σχεδόν της ίδιας ηλικίας με σένα. Όπως ο Μάθιου Πέρι / Τσάντλερ ή όπως η Σάνεν Ντόχερτι / Μπρέντα, που έφυγε από τη ζωή στα 53 της, όσο ήταν και το «ταίρι» της στα «Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς», ο Λουκ Πέρι / Ντίλαν, όταν αποχαιρέτησε τα εγκόσμια πριν από πέντε χρόνια.

Ειδικά όταν αυτοί ήταν τόσο άρρηκτα –και ασφυκτικά, υποθέτει κανείς, για τους ίδιους– ταυτισμένοι με τους χαρακτήρες που ερμήνευσαν επί μακρόν σε δημοφιλείς σειρές, τις οποίες έχει συνδέσει απολύτως το κοινό με τα νιάτα του. Και τα νιάτα παραμένουν για πάντα έμβλημα και ορόσημο πολύτιμης ανεμελιάς και συναισθηματικής έξαρσης για όλους, και όχι μόνο γι’ αυτούς που αρνιούνται να μεγαλώσουν.

Το εκπληκτικό όμως στην περίπτωση της Σάνεν Ντόχερτι, η οποία είχε παίξει στους τέσσερεις μόνο από τους δέκα κύκλους του (original) «Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς» (πριν εκδιωχθεί λόγω «αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς»), είναι ότι η αναγγελία του θανάτου της προκάλεσε κύματα συγκίνησης και τρυφερότητας αντιστρόφως ανάλογα με το μίσος και τον χλευασμό που είχε δεχτεί την εποχή που έπαιζε την Μπρέντα.

Παρακολουθώντας την επικαιρότητα της ποπ/μαζικής κουλτούρας εκείνη την προ-ίντερνετ (παλαιολιθική δηλαδή) εποχή, και καθώς ο ρόλος άρχισε να καταπίνει την ηθοποιό, σύσσωμο το νεανικό κοινό του πλανήτη φαινόταν να μισεί με πάθος την Μπρέντα / Σάνον Ντόχερτι. Ή να αγαπά να την μισεί – το πηλίκο όμως για εκείνη ήταν το ίδιο.

Η «Μπρέντα» είχε καταστεί σύμβολο ποταπής συμπεριφοράς στο μονίμως ναρκοθετημένο εφηβικό σύμπαν, παράδειγμα (κοριτσιού) προς αποφυγή, ζωντανή προειδοποίηση, παραβολή της κακής κόρης.

Και η σύνδεση της ηθοποιού με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα παραμένει μοναδική στα χρονικά. Κάπου στην πορεία η Σάνεν Ντόχερτι και η Μπρέντα Γουόλς συγχωνεύθηκαν –σαν να πήγε στραβά κάποιο εργαστηριακό πείραμα επιστημονικής φαντασίας– στη συνείδηση του κοινού, ως αποτέλεσμα και της άστατης και κακομαθημένης περσόνας που προβαλλόταν προς τα έξω για την προσωπική ζωή της Ντόχερτι, σε σημείο που έγιναν ένα και το αυτό, και οι απανταχού haters δεν μπορούσαν να αποφασίσουν ποια από τις δύο ήταν χειρότερη.

Παρακολουθώντας την επικαιρότητα της ποπ/μαζικής κουλτούρας εκείνη την προ-ίντερνετ (παλαιολιθική δηλαδή) εποχή, και καθώς ο ρόλος άρχισε να καταπίνει την ηθοποιό, σύσσωμο το νεανικό κοινό του πλανήτη φαινόταν να μισεί με πάθος την Μπρέντα / Σάνον Ντόχερτι. Ή να αγαπά να την μισεί – το πηλίκο όμως για εκείνη ήταν το ίδιο. Η στάμπα ήταν ανεξίτηλη σε καιρούς που οι διασημότητες είχαν πολύ μικρότερο έλεγχο από σήμερα της δημόσιας εικόνας τους και του προσωπικού αφηγήματος που επιθυμούν να προβάλλουν στο κοινό. Επίσης, ήταν ακόμα τότε, και ενδεχομένως να εξακολουθεί να είναι, πολύ πιο αποδεκτό –ή και επιθυμητό– το να είσαι «κακό αγόρι» από το να είσαι «κακό κορίτσι».  

Δύσκολο –και άδικο– να διαχειριστείς τέτοιου είδους φήμη όταν είσαι μόνο είκοσι χρονών (δεκαεννιά όταν έκανε πρεμιέρα το «Μπέβερλι Χιλς»), παρότι ήταν στο κουρμπέτι από μικρή, και μάλιστα δυο χρόνια πριν ξεκινήσει να ενσαρκώνει την Μπρέντα, ήταν μία από τις Heathers στην ομώνυμη ταινία, που παραμένει μέχρι και σήμερα αξεπέραστη και κορυφαία στο είδος της νεανικής μαύρης (κατάμαυρης) κομεντί. Μετά τα «Χτυποκάρδια» είχε μια πολύ πιο ήπια τηλεοπτική διαδρομή στη σειρά «Μάγισσες», αλλά στην κοινή συνείδηση ήταν και θα είναι για πάντα η «Μπρέντα», εξαγνισμένη πλέον και αιώνια.   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Daily / Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Η επιδεικτική απουσία της «προοδευτικής» αντιπολίτευσης από την κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου έμοιαζε με σιωπηλό ξέσπασμα βρέφους που δεν γίνεται το δικό του, ασχέτως της αλγεινής εντύπωσης που προκάλεσε σε πολύ κόσμο η μερική μετάλλαξη της τελετής σε high-end κυβερνητικό σουαρέ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Mr. Scorsese»: Πέντε ώρες στο μυαλό και την ψυχή του Μάρτιν Σκορσέζε (και λίγες είναι)

Daily / «Mr. Scorsese»: Πέντε ώρες στο μυαλό και την ψυχή του Μάρτιν Σκορσέζε (και λίγες είναι)

Το ντοκιμαντέρ της Ρεμπέκα Μίλερ με τίτλο «Mr. Scorsese» είναι ένα πλούσιο, πανοραμικό, διαφωτιστικό, ενδελεχές, απολαυστικό «φιλμικό πορτραίτο» του μεγάλου Αμερικανού μαέστρου της οθόνης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ