Το «Αφεντικό» ξεπούλησε

Το «Αφεντικό» ξεπούλησε Facebook Twitter
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν (ξε)πούλησε ολόκληρο τον κατάλογο του έργου του στην Sony Music αντί του ποσού των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
0

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ διέρρευσε μέσω ανώνυμων πηγών που μίλησαν στους New York Times και στο Billboard (ποτέ δεν βγαίνουν επίσημες ανακοινώσεις γι’ αυτά τα πράγματα) η πληροφορία ότι ο Μπρους Σπρίνγκστιν (ξε)πούλησε ολόκληρο τον κατάλογο του έργου του στην Sony Music αντί του ποσού των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτό θα πει “renegade” («ασυμβίβαστος»), έπιασα τον εαυτό μου να σαρκάζει πικρά, ανακαλώντας τον τίτλο (“Renegades: Born in the USA”) του βιβλίου που κυκλοφόρησε πρόσφατα με τις συνομιλίες του «Αφεντικού» με τον Μπαράκ Ομπάμα, όπως είχαν καταγραφεί στο κοινό τους podcast. 

Έχει κάτι το βαθιά άχαρο και ξενέρωτο και ελαφρώς θανατερό όλη αυτή η πρεμούρα που έχει πιάσει εσχάτως τους καλλιτέχνες που σημάδεψαν με τα τραγούδια τους τη ζωή μας να ξεπουλήσουν με μια ζαριά τα τραγούδια αυτά, πριν απομακρυνθούν σφυρίζοντας από το ταμείο.

Δεν είναι ο πρώτος ροκ σταρ που το κάνει ούτε θα είναι ο τελευταίος. Αντιστοίχως έχουν πράξει τα τελευταία χρόνια πολλοί επιφανείς δημιουργοί και ερμηνευτές κάποιας ηλικίας, από τον Πολ Σάιμον και τους Fleetwood Mac μέχρι τους Red Hot Chili Peppers και τον Ντίλαν, ο οποίος κατείχε μέχρι προχθές το σχετικό ρεκόρ με το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων που φέρεται να πήρε από τη Universal τον Δεκέμβριο του 2020 για το σύνολο των ηχογραφήσεων του.

Ακόμα και οι νεκροί το κάνουν, μέσω των πληρεξούσιων και των κληρονόμων τους. Τον περασμένο μήνα είχε ακουστεί ότι στα σκαριά βρίσκεται ανάλογη συμφωνία ύψους 200 εκατομμυρίων λιρών για τον κατάλογο του Bowie. 

Μοιάζει λίγο επηρεασμένη από μια τύπου «ποιος ζει, ποιος πεθαίνει» (ή «ας ξοφληθούμε όσο είναι καιρός») αντίληψη αυτή η διαδικασία, ενώ και το αποκαλυπτικό κλίμα των καιρών, με αποκορύφωμα την πανδημία, σίγουρα θα έχει παίξει κάποιο ρόλο.

Όπως σημειώνουν διάφορα σχετικά δημοσιεύματα, με την επικράτηση του streaming που τείνει να παγιωθεί, θα μπορούσαν θεωρητικά οι καλλιτέχνες να εξετάσουν μακροπρόθεσμα το ζήτημα, προσβλέποντας σε υψηλά κέρδη στην πορεία, και να μην αποχωριστούν τόσο άδοξα τα δικαιώματα του ίδιου τους του έργου. Δύσκολο να πεις όμως όχι σε τέτοια ποσά, ειδικά όταν βρίσκεσαι ηλικιακά σε μια φάση που θες να αφήσεις πίσω σου ξεκάθαρα και χειροπιαστά περιουσιακά στοιχεία. 

Έχει όμως κάτι το βαθιά άχαρο και ξενέρωτο και ελαφρώς θανατερό όλη αυτή η πρεμούρα που έχει πιάσει εσχάτως τους καλλιτέχνες που σημάδεψαν με τα τραγούδια τους τη ζωή μας να ξεπουλήσουν με μια ζαριά τα τραγούδια αυτά, πριν απομακρυνθούν σφυρίζοντας από το ταμείο. Δικά τους είναι, θα πει κανείς, ό,τι θέλουν τα κάνουν.

Δεν διαφωνώ, απλά κι εμείς, το κοινό, δικαιούμαστε να νιώθουμε λίγο άβολα με την ιδέα ότι όλη αυτή η συναισθηματική (και οικονομική) επένδυση δεκαετιών στο πρόσωπο ενός αγαπημένου τραγουδοποιού δεν ήταν εν τέλει παρά η συμμετοχή μας σε ένα εξαιρετικά επικερδές συνταξιοδοτικό πλάνο. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα αμήχανο ντοκιμαντέρ για τον Μπρους Σπρίνγκστιν και την E Street Band

Μουσική / Ένα αμήχανο ντοκιμαντέρ για τον Μπρους Σπρίνγκστιν και την E Street Band

Το τελευταίο ντοκιμαντέρ του Σπρίνγκστιν για τον δίσκο του «Letter to you» που κυκλοφόρησε στο Apple TV+ απαντάει άθελά του σε ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ροκ μουσικής: τη σχέση του με τους E Street Band.
ΤΟΥ ΘΥΜΙΟΥ ΤΖΑΛΛΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Daily / Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix «Titan: The OceanGate Disaster» για τις συνθήκες που οδήγησαν στο μοιραίο, τελευταίο ταξίδι του υποβρύχιου σκάφους Titan με προορισμό το ναυάγιο του «Τιτανικού», λειτουργεί ως παραβολή για τις συνέπειες της ύβρεως και της απληστίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Daily / Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρας και ως φυσιογνωμία, ο «μεσσίας της Σκεπαστής» - κάπως έτσι τον θυμάμαι – ήταν κατά κοινή ομολογία μια ξεχωριστή και ρομαντική περίπτωση μέσα στον άγριο κόσμο του «οπαδικού κινήματος».  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Daily / Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Μέχρι να επικυρωθεί και τυπικά ο διορισμός της και σε αναμονή του ερχομού της τον επόμενο μήνα, κυκλοφόρησε στα ελληνικά το βιβλίο της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ «Κέρδισε κάθε μάχη» του 2015, ένα υβρίδιο απομνημονευμάτων και εγχειριδίου αυτοβοήθειας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ