Λιγότερο ασφαλείς και ασυγκέντρωτοι νιώθουν έξι στους δέκα γονείς-οδηγοί στην Ευρώπη όταν τα παιδιά στο πίσω κάθισμα κάνουν φασαρία, σύμφωνα με έρευνα.

 

Περίπου το 63% των οδηγών δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στην οδήγηση όταν τα παιδιά στο πίσω κάθισμα είναι «άτακτα» ενώ ένας στους τρεις ενήλικες (29%), γνωρίζει ότι τέτοιου είδους καταστάσεις τους κάνουν λιγότερο ασφαλείς πίσω από το τιμόνι.

 

Αυτό έδειξε πρόσφατη έρευνα της Nissan η οποία υποστηρίζει ότι απόσπαση της προσοχής σημαίνει ότι έχουν πάρει τα μάτια τους από το δρόμο και τα χέρια τους από το τιμόνι. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι αυτοί που δηλώνουν ότι, χωρίς να το καταλάβουν, πέρασαν με κόκκινο το φανάρι, ξέχασαν να βγάλουν φλας, φρέναραν ξαφνικά ή μπήκαν σε άλλη λωρίδα.

 

Οι φωνές μέσα στο αυτοκίνητο βρίσκονται στην κορυφή των δυσάρεστων καταστάσεων που δημιουργούν τα παιδιά στο αυτοκίνητο (65%), ακολουθούμενες από τους τσακωμούς μεταξύ αδελφών ή φίλων (58%), το χτύπημα της πλάτης του καθίσματος του οδηγού (49%), το βγάλσιμο των ζωνών ασφαλείας (43%) και τη ρίψη παιχνιδιών μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου (39%).

 

Όλες αυτές οι καταστάσεις δημιουργούν άγχος και αγωνία στον οδηγό, ενώ παραδέχονται ότι μπορεί να φτάσουν στον προορισμό τους είτε με καθυστέρηση είτε με κακή διάθεση.

 

Αναλύοντας τα δεδομένα της έρευνας επισημαίνεται ότι σε αυτήν συμμετείχαν συνολικά 5.000 γονείς.


Άλλα συμπεράσματα είναι ότι ένας στους πέντε γονείς (20%) δήλωσε ότι η συμπεριφορά των παιδιών τους είναι χειρότερη στο αυτοκίνητο, από το να ντυθούν για το σχολείο (11%), τις διαδρομές για το σούπερ μάρκετ (17%), ή την ώρα για ύπνο (12%).


Οι μαμάδες (67%) δυσκολεύονται περισσότερο να συγκεντρωθούν κατά την οδήγηση με τα παιδιά που προκαλούν δυσάρεστες καταστάσεις στα πίσω καθίσματα, σε σύγκριση με τους μπαμπάδες (57%), ενώ οι μαμάδες, είναι πολύ πιο πιθανό να δώσουν το τιμόνι και τα κλειδιά σε κάποιον άλλο για να οδηγήσει.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ