Συνεχίζουν την απεργία οι πιλότοι της SAS - Ακυρώθηκαν 1.200 πτήσεις

Συνεχίζουν την απεργία οι πιλότοι της SAS - Ακυρώθηκαν 1.200 πτήσεις Facebook Twitter
0

Στην ακύρωση περισσότερων από 1.200 πτήσεις προχώρησε η αεροπορική εταιρία SAS καθώς συνεχίζονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις των πιλότων.


Η τρίτη κατά σειρά ημέρα της απεργίας των πιλότων της σκανδιναβικής αεροπορικής εταιρίας έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στις μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων με ακυρώσεις πτήσεων που ήταν προγραμματισμένες για Δευτέρα και Τρίτη.

Οι πιλότοι ξεκίνησαν την απεργία την Παρασκευή μετά την κατάρρευση των συνομιλιών με μισθολογικά αιτήματα με αποτέλεσμα να καθηλωθεί περίπου το 70% των πτήσεων και να επηρεαστούν σχεδόν 280.000 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων των πιο πρόσφατων ματαιώσεων.

«Λυπούμαστε βαθύτατα που οι πελάτες μας επηρεάζονται από την συνεχιζόμενη απεργία των πιλότων τώρα που η SAS ακυρώνει πτήσεις για την Δευτέρα και την Τρίτη», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.


«Η απεργία θα επηρεάσει επιπλέον 61.000 επιβάτες την Δευτέρα όταν θα ματαιωθούν 667 πτήσεις σε όλη τη σκανδιναβική επικράτεια. Την Τρίτη θα επηρεαστούν 49.000 επιβάτες και 546 αναχωρήσεις».

Το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις δεν δείχνει σήμερα να μπορεί να αρθεί και τόσο η SAS όσο και τα συνδικάτα των σουηδών και δανών πιλότων και η νορβηγική εργοδοτική οργάνωση NHO υποστηρίζουν ότι δεν έχουν ξεκινήσει νέες επαφές μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών.

Ο αερομεταφορέας που δημιουργήθηκε μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και ο οποίος είναι ιδιοκτησίας της σουηδικής και της δανέζικης κυβέρνησης, έχει δηλώσει έτοιμος να επιστρέψει στις διαπραγματεύσεις αλλά έχει προειδοποιήσει ότι η ικανοποίηση των αιτημάτων των πιλότων κινδυνεύει να πλήξει σοβαρά την εταιρεία.

Η σουηδική εργοδοτική ένωση της αεροπορικής βιομηχανίας έχει χαρακτηρίσει «ακραίο» το αίτημα των πιλότων και έχει δηλώσει ότι οι πιλότοι έχουν ζητήσει αύξηση κατά 13% του μισθού τους, παρότι κατά μέσον όρο οι μισθοί τους είναι ήδη υψηλοί και κυμαίνονται στα 8.700 ευρώ τον μήνα.

Η SAS Pilot Group, ένα συνδικάτο που εκπροσωπεί το 95% των πιλότων της εταιρείας στη Δανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, υποστηρίζει ότι η διαφωνία τους αφορά περισσότερα από τα μισθολογικά αιτήματα επισημαίνοντας το αίτημα για πιο αναμενόμενες ώρες εργασίας.

Έχοντας φλερτάρει με την χρεοκοπία το 2012 η SAS σημείωσε σταθερά κέρδη την τελευταία τετραετία. Ωστόσο η αύξηση στην τιμή των καυσίμων, οι ευμετάβλητες τιμές των νομισμάτων και η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν ασκήσει πιέσεις στις αεροπορικές εταιρείες, περιλαμβανομένης της SAS.

Αναλυτές της Sydbank εκτιμούν ότι η απεργία κοστίζει στην εταιρεία 60-80 εκατομμύρια σουηδικές κορώνες την ημέρα, ρυθμός με τον οποίον κινδυνεύει να εξαλειφθεί το αναμενόμενο καθαρό κέρδος για αυτόν τον χρόνο μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Reuters /AFP

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί χωρίς τον ΟΗΕ ο κόσμος θα ήταν πιο επικίνδυνος

LiFO politics / Γιατί χωρίς τον ΟΗΕ ο κόσμος θα ήταν πιο επικίνδυνος

Ο καθηγητής Ευρωπαϊκής και Συγκριτικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Κωνσταντίνος Λάβδας, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για τον ρόλο του ΟΗΕ, την κατάσταση στη Γάζα, και εξηγεί γιατί το Ισραήλ χάνει τη δημόσια στήριξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποίεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

Διεθνή / «Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποιεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

«Ενώ οι ψηφιακές συσκευές υπόσχονται να μας κρατούν συνδεδεμένους, στην πραγματικότητα συχνά κάνουν το αντίθετο», έγραψε η Πριγκίπισσα της Ουαλίας σε άρθρο που συνέγραψε με καθηγητή του Χάρβαρντ
LIFO NEWSROOM
Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Διεθνή / Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Η επιστροφή εκτοπισμένων στη Συρία φέρνει νέες τραγωδίες: εγκαταλελειμμένα εκρηκτικά σκοτώνουν παιδιά και ενήλικες στο Mrei’iyeh, καθιστώντας την εκκαθάριση νάρκων άμεση προτεραιότητα για την ανοικοδόμηση
LIFO NEWSROOM
Κίνδυνος για ζεστό νερό στην Ευρώπη: Το μέταλλο «άφνιο» και οι νέοι κανονισμοί στην ΕΕ

Διεθνή / Κίνδυνος για ζεστό νερό στην Ευρώπη: Το μέταλλο «άφνιο» και οι νέοι κανονισμοί στην ΕΕ

Η έλλειψη έγκρισης του χάφνιου και ζιρκονίου στους κανονισμούς ΕΕ απειλεί το 90% των θερμοσιφώνων και τα νοικοκυριά κινδυνεύουν με αυξημένα κόστη και περιορισμένη πρόσβαση σε ζεστό νερό από το 2027
LIFO NEWSROOM