Πώς οι όμορφοι άντρες της Ιαπωνίας αλλάζουν την εικόνα του σύγχρονου πατέρα

Πώς οι όμορφοι άντρες της Ιαπωνίας αλλάζουν την εικόνα του σύγχρονου πατέρα Facebook Twitter
0

Ένα νέο είδος υπερήρωα έχει κάνει την εμφάνισή του σε περιοδικά, εφημερίδες και σάιτ της Ιαπωνίας, ο «Ikumen», που δεν είναι άλλος από τον σύγχρονο πατέρα, ο οποίος ασχολείται έντονα με το παιδί του. 

Οι «Ikumen» είναι χαμογελαστοί, όμορφοι, με ωραίο στιλ, συμπονετικοί και με κατανόηση, κάνουν διάφορες δραστηριότητες με τα παιδιά τους, βοηθούν στις δουλειές του σπιτιού και τις περισσότερες φορές ταυτόχρονα δουλεύουν. 

Ο όρος, που είναι ένα συνδυασμός της λέξης «ikuji» (φροντίδα του παιδιού) και «ikemen» (ωραίος άντρας), ουσιαστικά ενσαρκώνει την μεγάλη αντίθεση με την παλιά, αναχρονιστική εικόνα του απόμακρου, εργασιομανούς πατέρα που όταν συναναστρεφόταν τα παιδιά του, ενέπνεε ενίοτε μέχρι και φόβο. 

Πώς οι όμορφοι άντρες της Ιαπωνίας αλλάζουν την εικόνα του σύγχρονου πατέρα Facebook Twitter

Το «ikumen» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από έναν διαφημιστή τη δεκαετία του 2000 και το 2010 το υπουργείο Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικής Πρόνοιας της Ιαπωνίας ξεκίνησε το εθνικό Ikumen Project, για να ενθαρρύνει τους άντρες να εμπλέκονται περισσότερο στην οικογενειακή ζωή. 

Στο πλαίσιο της ευρύτερης δράσης, διοργανώθηκαν συνέδρια και workshops και στους μπαμπάδες δόθηκε μέχρι και σχετικό εγχειρίδιο για να τους βοηθήσει να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες υποχρεώσεις της δουλειάς αλλά και του σπιτιού. 

Πώς οι όμορφοι άντρες της Ιαπωνίας αλλάζουν την εικόνα του σύγχρονου πατέρα Facebook Twitter
EPA

Σε αντίθεση με παλαιότερες καμπάνιες, το Ikumen Project απεικόνιζε τον πατέρα ως ηρωική φιγούρα, δίνοντας έμφαση στην αρρενωπότητά του και την γοητεία του. Στόχος να προωθηθεί η ιδέα πως αυτοί οι «ήρωες» δεν προστατεύουν απλώς την οικογένειά τους, αλλά ουσιαστικά μεγαλώνουν την επόμενη γενιά εργαζομένων, που θα σώσουν την χώρα. 

Πλέον οι Ikumen έχουν κατακλύσει τα μεγαλύτερα περιοδικά της Ιαπωνίας- διαφημίζουν παιδικά ρούχα ασορτί με εκείνα του πατέρα, ποζάρουν σε οικογενειακές φωτογραφίσεις, δίπλα από συνεντεύξεις διασήμων, πρωταγωνιστούν σε τηλεοπτικές σειρές, ακόμη και manga, ενώ έχει δημιουργηθεί μέχρι και διαγωνισμός Mr Ikumen. 

Βέβαια, πολλοί άντρες έχουν εκφράσει παράπονα για την συγκεκριμένη τάση, χαρακτηρίζοντάς την ως «ikumen illness», την εξάντληση δηλαδή που προκύπτει από την προσπάθεια να αντεπεξέλθουν σε υψηλά στάνταρ τόσο στο εργασιακό όσο και το οικογενειακό περιβάλλον. Γιατί μπορεί η κυβέρνηση να ενθαρρύνει την τάση, αλλά πολλοί εργοδότες δεν την στηρίζουν, οπότε κάποιος ikumen είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσει προβλήματα, μέχρι και κυρώσεις, στην δουλειά του αν βάλει σε προτεραιότητα την οικογένειά του. 

Αν και η αλλαγή στην συμπεριφορά των αντρών προχωρά ακόμη με αργούς ρυθμούς, η αλήθεια είναι πως ολοένα και περισσότεροι μπαμπάδες έχουν αρχίσει να εστιάζουν στα παιδιά τους και μπορεί να μην ανταποκρίνονται στην ηρωική εικόνα των ikumen, αλλά πλέον χαίρονται πολύ μεγαλώνοντας οι ίδιοι τα παιδιά τους, μοιράζονται συμβουλές με άλλους γονείς και συμμετέχουν σε σχετικά συνέδρια. 

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

Διεθνή / Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

«Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς απόκρισης στις επικίνδυνες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι», τόνισε ο Βρετανός υπουργός Άμυνας
NEWSROOM
Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ