Πώς οι όμορφοι άντρες της Ιαπωνίας αλλάζουν την εικόνα του σύγχρονου πατέρα

Πώς οι όμορφοι άντρες της Ιαπωνίας αλλάζουν την εικόνα του σύγχρονου πατέρα Facebook Twitter
0

Ένα νέο είδος υπερήρωα έχει κάνει την εμφάνισή του σε περιοδικά, εφημερίδες και σάιτ της Ιαπωνίας, ο «Ikumen», που δεν είναι άλλος από τον σύγχρονο πατέρα, ο οποίος ασχολείται έντονα με το παιδί του. 

Οι «Ikumen» είναι χαμογελαστοί, όμορφοι, με ωραίο στιλ, συμπονετικοί και με κατανόηση, κάνουν διάφορες δραστηριότητες με τα παιδιά τους, βοηθούν στις δουλειές του σπιτιού και τις περισσότερες φορές ταυτόχρονα δουλεύουν. 

Ο όρος, που είναι ένα συνδυασμός της λέξης «ikuji» (φροντίδα του παιδιού) και «ikemen» (ωραίος άντρας), ουσιαστικά ενσαρκώνει την μεγάλη αντίθεση με την παλιά, αναχρονιστική εικόνα του απόμακρου, εργασιομανούς πατέρα που όταν συναναστρεφόταν τα παιδιά του, ενέπνεε ενίοτε μέχρι και φόβο. 

Πώς οι όμορφοι άντρες της Ιαπωνίας αλλάζουν την εικόνα του σύγχρονου πατέρα Facebook Twitter

Το «ikumen» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από έναν διαφημιστή τη δεκαετία του 2000 και το 2010 το υπουργείο Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικής Πρόνοιας της Ιαπωνίας ξεκίνησε το εθνικό Ikumen Project, για να ενθαρρύνει τους άντρες να εμπλέκονται περισσότερο στην οικογενειακή ζωή. 

Στο πλαίσιο της ευρύτερης δράσης, διοργανώθηκαν συνέδρια και workshops και στους μπαμπάδες δόθηκε μέχρι και σχετικό εγχειρίδιο για να τους βοηθήσει να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες υποχρεώσεις της δουλειάς αλλά και του σπιτιού. 

Πώς οι όμορφοι άντρες της Ιαπωνίας αλλάζουν την εικόνα του σύγχρονου πατέρα Facebook Twitter
EPA

Σε αντίθεση με παλαιότερες καμπάνιες, το Ikumen Project απεικόνιζε τον πατέρα ως ηρωική φιγούρα, δίνοντας έμφαση στην αρρενωπότητά του και την γοητεία του. Στόχος να προωθηθεί η ιδέα πως αυτοί οι «ήρωες» δεν προστατεύουν απλώς την οικογένειά τους, αλλά ουσιαστικά μεγαλώνουν την επόμενη γενιά εργαζομένων, που θα σώσουν την χώρα. 

Πλέον οι Ikumen έχουν κατακλύσει τα μεγαλύτερα περιοδικά της Ιαπωνίας- διαφημίζουν παιδικά ρούχα ασορτί με εκείνα του πατέρα, ποζάρουν σε οικογενειακές φωτογραφίσεις, δίπλα από συνεντεύξεις διασήμων, πρωταγωνιστούν σε τηλεοπτικές σειρές, ακόμη και manga, ενώ έχει δημιουργηθεί μέχρι και διαγωνισμός Mr Ikumen. 

Βέβαια, πολλοί άντρες έχουν εκφράσει παράπονα για την συγκεκριμένη τάση, χαρακτηρίζοντάς την ως «ikumen illness», την εξάντληση δηλαδή που προκύπτει από την προσπάθεια να αντεπεξέλθουν σε υψηλά στάνταρ τόσο στο εργασιακό όσο και το οικογενειακό περιβάλλον. Γιατί μπορεί η κυβέρνηση να ενθαρρύνει την τάση, αλλά πολλοί εργοδότες δεν την στηρίζουν, οπότε κάποιος ikumen είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσει προβλήματα, μέχρι και κυρώσεις, στην δουλειά του αν βάλει σε προτεραιότητα την οικογένειά του. 

Αν και η αλλαγή στην συμπεριφορά των αντρών προχωρά ακόμη με αργούς ρυθμούς, η αλήθεια είναι πως ολοένα και περισσότεροι μπαμπάδες έχουν αρχίσει να εστιάζουν στα παιδιά τους και μπορεί να μην ανταποκρίνονται στην ηρωική εικόνα των ikumen, αλλά πλέον χαίρονται πολύ μεγαλώνοντας οι ίδιοι τα παιδιά τους, μοιράζονται συμβουλές με άλλους γονείς και συμμετέχουν σε σχετικά συνέδρια. 

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντόναλντ Τραμπ: «Πλήρης εξουσιοδότηση» στους πράκτορες της ICE να αντιδρούν σε επιθέσεις

Διεθνή / Ντόναλντ Τραμπ: «Πλήρης εξουσιοδότηση» στους πράκτορες της ICE να αντιδρούν σε επιθέσεις

Ο Ντόναλντ Τραμπ έδωσε απόλυτη εξουσιοδότηση στις ομοσπονδιακές αρχές μετανάστευσης να προστατεύουν τον εαυτό τους μετά από συγκρούσεις με διαδηλωτές σε εφόδους στην Καλιφόρνια. Συλλήψεις, τραυματισμοί και οργισμένες αντιδράσεις πολιτικών
LIFO NEWSROOM
Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Διεθνή / Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Η μετεωρολογική υπηρεσία Aemet προειδοποιεί ότι σε περιοχές γύρω από τη Βαρκελώνη και την Ταραγόνα είναι πιθανό να πέσουν έως και 90 χιλιοστά βροχής μέσα σε μόλις μία ώρα
LIFO NEWSROOM
«Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Διεθνή / «Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Η νέα γενιά «superfake» επώνυμων τσαντών απειλεί τη βιομηχανία της πολυτελείας, καθώς οι Gen Z καταναλωτές στρέφονται σε ρεαλιστικά αντίγραφα με χαμηλότερο κόστος. Πώς το TikTok, οι influencers και η τεχνολογία αλλάζουν το παιχνίδι.
LIFO NEWSROOM
Ο Μακρόν «αποδοκιμάζει» τους δασμούς Τραμπ και καλεί την Ευρώπη να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της

Διεθνή / Ο Μακρόν «αποδοκιμάζει» τους δασμούς Τραμπ και καλεί την Ευρώπη να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της

Ο Γάλλος πρόεδρος καλεί συγκριμένα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να "επιταχύνει την προετοιμασία αξιόπιστων αντιμέτρων, με την κινητοποίηση όλων των εργαλείων που έχει στη διάθεσή της"
LIFO NEWSROOM
Πώς ο πόλεμος Ισραήλ-Ιράν ωφελεί την Τουρκία και αλλάζει τις ισορροπίες στη Μέση Ανατολή

Ανάλυση / Ο πόλεμος Ισραήλ-Ιράν ωφελεί την Τουρκία και αλλάζει τις ισορροπίες στη Μέση Ανατολή

Ο πόλεμος Ισραήλ-Ιράν δημιούργησε νέες γεωπολιτικές ευκαιρίες για την Τουρκία - Πώς η Άγκυρα επιχειρεί να εκμεταλλευτεί την αποδυνάμωση της Τεχεράνης σε Ιράκ, Συρία και Νότιο Καύκασο
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ