Παιδιά influencers πληρώνονται εκατομμύρια για να διαφημίσουν fast food στο Youtube

Παιδιά influencers πληρώνονται εκατομμύρια για να διαφημίσουν fast food στο Youtube Facebook Twitter
0

Ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα μιας μελέτης, σύμφωνα με την οποία, παιδιά με δημοφιλή κανάλια στο YouTube, γνωστά ως «kidfluencers», πληρώνονται για να προωθήσουν junk food στα βίντεό τους.

Ερευνητές από τη Σχολή Παγκόσμιας Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, ανέλυσαν τα πέντε βίντεο στο YouTube με τα περισσότερα views των kidfluencers, τα πιο δημοφιλή βίντεό τους και την παρουσία επώνυμων φαγητών στα βίντεο.

Η μελέτη δείχνει πώς οι διαφημιζόμενοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις νέες μεθόδους για την προώθηση των προϊόντων τους μέσω των παιδιών αυτών.

Τα βίντεο με τρόφιμα και ποτά προβλήθηκαν 1 δισεκατομμύριο φορές - και η συντριπτική πλειονότητα αυτών (90%) παρουσίαζε πρόχειρο φαγητό από ανθυγιεινές μάρκες, όπως η McDonald's, αποκαλύπτει η μελέτη. Οι ερευνητές ανέλυσαν βίντεο με τις περισσότερα views στο YouTube το 2019. Οι influencers ήταν μεταξύ των ηλικιών 3 και 14 ετών. Η ομάδα μελέτης σημείωσε ότι οι «πρωταγωνιστές» έπαιζαν με παιχνίδια ή κατανάλωναν τρόφιμα, όπως γεύματα γνωστής αλυσίδας ταχυφαγείου, παρακολουθώντας σχετικά με το χρόνο που αφιέρωσαν σε μια δεδομένη δραστηριότητα.


Από τα 418 βίντεο του YouTube που εμπίπτουν στα κριτήρια αναζήτησης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι 179 από τα βίντεο περιελάμβαναν φαγητό ή ποτό, με το 90% αυτών των περιπτώσεων να εμφανίζουν ανθυγιεινά επώνυμα είδη, όπως το γρήγορο φαγητό.

Οι «Kidfluencers» μαγνητοσκοπούνται συχνά από τους γονείς τους, να διεξάγουν επιστημονικά πειράματα, να κριτικάρουν παιχνίδια, να γιορτάζουν τα γενέθλια τους, ή να δοκιμάζουν φαγητό και να πληρώνονται από διαφημιστές. 

Ο πιο ακριβοπληρωμένος YouTube kidfluencer τα δύο τελευταία χρόνια, είναι ο Ryan Kaji, ένα 9χρονο αγόρι από το Τέξας.

 

Το YouTube διευκολύνει τους διαφημιστές


Οι εταιρείες γρήγορου φαγητού ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να εισαγάγουν τα προϊόντα τους σε αυτά τα βίντεο, τα οποία είναι εξαιρετικά δημοφιλή στα παιδιά. Πιστεύεται ότι η παρακολούθηση ανθυγιεινών διαφημίσεων για τρόφιμα, αυξάνει τις θερμίδες που τρώνε τα παιδιά προκαλώντας πόθο και κατευθύνοντάς τα υποσυνείδητα στο να τα αποζητούν και να τα αγοράζουν.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κυβέρνηση παίρνει αυστηρά μέτρα, απαγορεύοντας τη διαφήμιση πρόχειρου φαγητού στην τηλεόραση μέχρι κάποια συγκεκριμένη ώρα. Ωστόσο, οι εταιρείες έχουν αυξήσει δραματικά τη διαδικτυακή διαφήμιση ως απάντηση στην αυξανόμενη χρήση των κοινωνικών μέσων από τους καταναλωτές.

Οι ειδικοί όμως ανησυχούν και ισχυρίζονται πως οι αρχές θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για να περιορίσουν την έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού στο διαδίκτυο.

«Τα παιδιά βλέπουν ήδη αρκετές χιλιάδες διαφημίσεις τροφίμων στην τηλεόραση κάθε χρόνο και η προσθήκη αυτών των βίντεο στο YouTube μπορεί να κάνει ακόμη πιο δύσκολο για τους γονείς και τα παιδιά να διατηρήσουν μια υγιεινή διατροφή», δήλωσε η Marie Bragg, από τη Σχολή Παγκόσμιου Δημόσιου Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. «Η γοητεία του YouTube μπορεί να είναι ιδιαίτερα ισχυρή το 2020, καθώς πολλοί γονείς εργάζονται εξ αποστάσεως και πρέπει να αντιμετωπίσουν το δύσκολο έργο να έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι λόγω του Covid-19. Χρειαζόμαστε ένα περιβάλλον ψηφιακών μέσων που να υποστηρίζει την υγιεινή διατροφή αντί να την αποθαρρύνει».

Την ίδια ώρα, η Γαλλία εισηγήθηκε νέο νόμο για την προστασία των ανήλικων σταρ στα social media. Η νομοθεσία έχει στόχο την ρύθμιση των ωρών που μπορούν οι κάτω των 16 ετών και εργάζονται online και τι συμβαίνει με τα κέρδη τους.

Επίσης περιλαμβάνει το δικαίωμα στη λήθη, που σημαίνει ότι οι πλατφόρμες θα είναι υποχρεωμένες να αφαιρούν περιεχόμενο κατόπιν αιτήματος του παιδιού.

Η αλλαγή καθιστά την Γαλλία πρωτοπόρο στα δικαιώματα των παιδιών-σταρ στα social media, δήλωσε ο βουλευτής πίσω από το νόμο, Bruno Studer, σύμφωνα με την γαλλική Le Monde.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θα επιτεθούν οι ΗΠΑ κατά των πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν;

Διεθνή / Η βόμβα GBU 57 και τα βομβαρδιστικά B-2: Θα επιτεθούν οι ΗΠΑ κατά των πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν;

Οι ΗΠΑ ενισχύουν τη στρατιωτική τους παρουσία στη Μέση Ανατολή, τηρώντας μία ασάφεια ως προς την πιθανότητα να επιτεθούν κατά των πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν, καθώς ο Τραμπ εξετάζει την επέμβαση στον πόλεμο Ισραήλ-Ιράν
LIFO NEWSROOM
Ρωσία και Μέση Ανατολή: Η αντίδραση στην επιχείρηση «Rising Lion» του Ισραήλ και οι στρατηγικές επιπτώσεις

Ανάλυση / Ρωσία και Μέση Ανατολή: Η αντίδραση στην επιχείρηση «Rising Lion» του Ισραήλ και οι στρατηγικές επιπτώσεις

Η Ρωσία χαρακτηρίζει την κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή «επικίνδυνη» αλλά βλέπει και οφέλη, ενώ η στρατηγική της θέση δοκιμάζεται εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και της σύγκρουσης Ισραήλ-Ιράν
LIFO NEWSROOM
Κλιμακώνεται ο πόλεμος Ισραήλ - Ιράν: Ο Τραμπ απαιτεί «άνευ όρων παράδοση» της Τεχεράνης

Διεθνή / Κλιμακώνεται ο πόλεμος Ισραήλ - Ιράν: Ο Τραμπ απαιτεί «άνευ όρων παράδοση» της Τεχεράνης

Ο ισραηλινός στρατός συνεχίζει να στοχοποιεί κρίσιμες ιρανικές υποδομές, συμπεριλαμβανομένων εγκαταστάσεων που σχετίζονται με το πυρηνικό πρόγραμμα και συστημάτων εκτόξευσης βαλλιστικών πυραύλων
LIFO NEWSROOM
Οι ΗΠΑ στέλνουν μαχητικά αεροσκάφη στη Μέση Ανατολή καθώς κλιμακώνεται η σύγκρουση Ισραήλ–Ιράν

Διεθνή / Οι ΗΠΑ στέλνουν μαχητικά αεροσκάφη στη Μέση Ανατολή ενώ κλιμακώνεται η σύγκρουση Ισραήλ–Ιράν

Εξετάζεται και η ανάπτυξη πολεμικών πλοίων ικανών να αναχαιτίζουν βαλλιστικούς πυραύλους στην Ανατολική Μεσόγειο, όπως ανέφερε αξιωματούχος του Πενταγώνου
LIFO NEWSROOM
Η Τουρκία ανακοίνωσε τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό της – Αντέδρασε το ΥΠΕΞ

Διεθνή / Η Τουρκία ανακοίνωσε τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό της – Αντέδρασε το ΥΠΕΞ

Η Τουρκία με την κόκκινη γραμμή στον χάρτη τέμνει το Αιγαίο στη μέση διεκδικώντας αντίστοιχη υφαλοκρηπίδα, ενώ αγνοεί το Δίκαιο της Θάλασσας και τα κυριαρχικά δικαιώματα των ελληνικών νησιών.
LIFO NEWSROOM