Τίτλοι όπως «Ακέφαλο τόπλες σώμα σε μπαρ», που καθιέρωσαν τη New York Post ως το πιο διάσημο ταμπλόιντ της Νέας Υόρκης, σύντομα μπορεί να κάνουν την εμφάνισή τους και στην Καλιφόρνια, αφού η News Corp του Ρούπερτ Μέρντοχ (NWSA.O) ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τη “California Post”, τη μεγαλύτερη νέα ημερήσια εφημερίδα που λανσάρεται στις ΗΠΑ εδώ και σχεδόν 15 χρόνια.
Η νέα εφημερίδα θα έχει έδρα το Λος Άντζελες και αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2026. Όπως δήλωσε ο Σον Τζιανκόλα, διευθύνων σύμβουλος και εκδότης του New York Post Media Group, η “California Post” θα ενταχθεί στον όμιλο της Post και θα επιχειρήσει να κεφαλαιοποιήσει την κρίση στους Los Angeles Times, που χάνουν συνδρομητές και προσωπικό.
«Η νέα ταμπλόιντ θα προσφέρει μια γνώριμη συνταγή: δημοσιογραφία κοινής λογικής, νέα για διασημότητες, ψυχαγωγία και αθλητικά ρεπορτάζ σε πολλαπλές πλατφόρμες — από κινητά και υπολογιστές, μέχρι ήχο, κοινωνικά δίκτυα και έντυπη μορφή», δήλωσε ο Τζιανκόλα.
Όπως πρόσθεσε, το κοινό στην Καλιφόρνια είναι ήδη εξοικειωμένο με την παρουσία της Post: «Φτάνουμε ήδη σε 3 εκατομμύρια ανθρώπους στην αγορά του Λος Άντζελες και πάνω από 7 εκατομμύρια στην πολιτεία. Υπάρχει μια βάση που ήδη ασχολείται με το brand μας».
Ο ίδιος ο Μέρντοχ, επίτιμος πρόεδρος της News Corp, ενέκρινε το εγχείρημα. «Δεν ξεκινάς εφημερίδα χωρίς να πάρεις συμβουλές από έναν από τους πιο έμπειρους στον κλάδο», δήλωσε πηγή με γνώση του θέματος.
Η τελευταία φορά που η News Corp ξεκίνησε ημερήσια εφημερίδα στις ΗΠΑ ήταν το 2011, με την “Daily” για το iPad της Apple — μια προσπάθεια που έκλεισε μόλις ένα χρόνο αργότερα.
Ο Τζόναθαν Βέμπερ, βετεράνος της ειδησεογραφικής βιομηχανίας της Καλιφόρνια και ιδρυτής του San Francisco Standard, εκτιμά πως υπάρχει περιθώριο για μια ταμπλόιντ που θα εκφράζει πιο δεξιές, λαϊκιστικές απόψεις: «Οι εφημερίδες στην Καλιφόρνια ακολουθούν παραδοσιακή γραμμή. Ίσως υπάρχει χώρος για μια πιο πυγμαχική, εντυπωσιακή προσέγγιση».
Ωστόσο, προειδοποίησε και για τις προκλήσεις. «Η New York Post πουλάει σε περίπτερα για τους επιβάτες του μετρό. Στην Καλιφόρνια όμως, οι περισσότεροι οδηγούν».
Ο Τζιανκόλα απάντησε ότι η Post έχει πολύ μεγαλύτερη διαδικτυακή παρουσία από την έντυπη μορφή της. Τα brands του ομίλου – μεταξύ των οποίων το Page Six (για διασημότητες), το Decider (για ψυχαγωγία και streaming) και ο βασικός ιστότοπος της Post – προσέλκυσαν τον Ιούνιο 90 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες.
Η Post, σημείωσε, έχει επιτύχει κερδοφορία από το 2022 με στρατηγική «λιτής» ειδησεογραφίας και αξιοποίηση διαφημίσεων, podcasts, βίντεο και e-commerce.
«Το Λος Άντζελες και γενικά η Καλιφόρνια είναι ειδησεογραφικές έρημοι. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να καλύψουμε την πολιτεία με έναν τρόπο πιο στοχευμένο», είπε.
Ο Κεν Ντόκτορ, διευθύνων σύμβουλος της Lookout Local, συμφωνεί ότι το project της Post μπορεί να κερδίσει ένα τμήμα του πληθυσμού που νιώθει ότι δεν εκπροσωπείται στα υπάρχοντα media. «Η Καλιφόρνια κυριαρχείται από την Αριστερά, αλλά το 38% ψήφισε Τραμπ. Υπάρχει χώρος για μια πολιτισμικά συντηρητική έκδοση - και για κάτι λαϊκιστικό, που να ταιριάζει στην εποχή».
Ο ιδιοκτήτης των Los Angeles Times, Πάτρικ Σουν-Σιονγκ, έχει ήδη δηλώσει πως θέλει να προσθέσει πιο συντηρητικές φωνές στην εφημερίδα του, προκειμένου να αποκαταστήσει «την ισορροπία», όπως είπε, ενόψει μιας πιθανής εισαγωγής στο χρηματιστήριο μέσα στο 2025. Η εφημερίδα, με ιστορία 143 ετών, απέλυσε πάνω από το 20% του προσωπικού της τον Ιανουάριο του 2024.
Με πληροφορίες από Reuters