«Μου έλεγαν πως είμαι τρελός»: O Σικελός ζαχαροπλάστης που κέρασε πανετόνε Πάπες και αστροναύτες

'People thought I was crazy:' The Sicilian man upending panettone tradition Facebook Twitter
0

Όταν σκέφτεστε τη Σικελία, είναι εύκολο να φανταστείτε τις παραλίες, την αρχιτεκτονική και ένα πλήθος από λιχουδιές όπως τα arancini, η caponata και τα cannoli. Αλλά το πανετόνε δεν θα ήταν από τα πρώτα πράγματα που θα σας έρχονταν στο μυαλό.

Το δημοφιλές χριστουγεννιάτικο γλυκό ψήνεται παραδοσιακά στη βόρεια Ιταλία, ιδίως στην πόλη του Μιλάνου, όπου και είχε φουρνιστεί για πρώτη φορά ένα πανετόνε με την πλέον παραδοσιακή, τότε πρωτόγνωρη. συνταγή του. Η γενέτειρά του επομένως απέχει σχεδόν 1.000 μίλια -το μήκος ολόκληρης της χώρας- από το Παλέρμο, την κύρια πόλη της Σικελίας. Αλλά όχι μακριά από το Παλέρμο, ο Nicola Fiasconaro ανατρέπει την παράδοση του πανετόνε- και εξάγει την πρωτοποριακή δημιουργία του σε όλο τον κόσμο.

Όλα ξεκίνησαν στο Castelbuono, ένα μικροσκοπικό χωριό που βρίσκεται ανάμεσα στη Μεσόγειο Θάλασσα και την Madonie, μια από τις υψηλότερες οροσειρές της Σικελίας. Σε αυτή την περιοχή, η οικογένεια Fiasconaro λειτουργεί εδώ και καιρό ένα παγωτατζίδικο και ένα μπαρ στην κεντρική πλατεία της πόλης. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ο Nicola ήταν ένας νεαρός ζαχαροπλάστης με έφεση στην καινοτομία: «Ο πατέρας μου συνήθιζε να αγοράζει 2.000 βιομηχανικά φτιαγμένα panettones από τον βορρά, για να τα πουλάει στο μπαρ μας κατά τη διάρκεια των διακοπών, αλλά εγώ τον προκάλεσα να φτιάξουμε τα δικά μας», θυμάται. 

'People thought I was crazy:' The Sicilian man upending panettone tradition Facebook Twitter

Σε μια χώρα όπου η παράδοση έχει ξεχωριστή θέση, ήταν μια τολμηρή ιδέα: «Κανείς δεν έφτιαχνε πανετόνε στη Σικελία. Ο κόσμος νόμιζε ότι ήμουν τρελός. Με ρώτησαν "Nicola, γιατί δεν φτιάχνεις cassata, cannoli, pignolate;" που είναι οι παραδοσιακές συνταγές που πάντα διέκριναν τη Σικελία. Αλλά σκέφτηκα ότι το πανετόνε δεν πρέπει να προέρχεται μόνο από το Μιλάνο, το Πιεμόντε ή το Βένετο, όπου γεννήθηκε αυτή η σχολή αρτοποιίας».

Έτσι προέκυψε το πρώτο πανετόνε της Fiasconaro. Ονομάστηκε "Mannetto", επειδή περιείχε manna - μια γλυκιά ρητίνη που εξάγεται από τη φλαμουριά, η οποία λειτουργεί ως φυσικό γλυκαντικό:  «Βόρεια κουλτούρα, αλλά συστατικά του Νότου», εξηγεί ο Fiasconaro. «Τη δεύτερη χρονιά άρχισα να βάζω μέσα δικά μας φουντούκια. Στην αρχή, όταν έφερνα το πανετόνε μου στο Μιλάνο ή στη Βερόνα, ήταν δύσκολο να μιλήσουν για τα τοπικά μου συστατικά, αλλά μετά από λίγο καιρό, ένα ή δύο χρόνια, άρχισε να τους αρέσει»

.

'People thought I was crazy:' The Sicilian man upending panettone tradition Facebook Twitter

Διεθνής εξαγωγή 

Η μεγάλη ευκαιρία ήρθε το 1995, όταν ο Fiasconaro παρακολούθησε μια έκθεση τροφίμων στη Νέα Υόρκη, το Fancy Food Show: «Δεν ήμασταν ακόμη γνωστοί στη Σικελία και ήμουν καλεσμένος στο περίπτερο μιας άλλης εταιρείας», λέει. «Έφερα δύο ή τρία πανέτονε και έναν μικρό κατάλογο. Ένας αγοραστής πέρασε και το δοκίμασε - και στη συνέχεια παρήγγειλε αμέσως ένα κοντέινερ με 7.000 πανετόνε»

Το εμπορευματοκιβώτιο έφτασε λίγες εβδομάδες αργότερα και το πανετόνε του Fiasconaro άρχισε να πωλείται σε περίπου 30 καταστήματα σε όλο το Νιου Τζέρσεϊ και τη Νέα Υόρκη. Από εκείνο το αρχικό φορτίο, η εταιρεία πλέον εξάγει σε 65 χώρες, με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Αυστραλία και τα ευρωπαϊκά έθνη να κατέχουν τα πρωτεία στις πωλήσεις: «Το πανετόνε πωλείται καλύτερα εκεί όπου η ιταλική κουλτούρα έχει βρει στέγη στο εξωτερικό», εξηγεί ο Fiasconaro, «αλλά τώρα επεκτεινόμαστε σε χώρες όπως η Ινδία και σε νέες περιοχές όπως η Μέση Ανατολή».

Με την πάροδο των ετών, το χειροποίητο πανετόνερ του Fiasconaro έχει αγκαλιάσει περαιτέρω τις σικελικές ρίζες του με την προσθήκη τοπικών φιστικιών, πορτοκαλιών και αμυγδάλων, καθώς και παραδοσιακών γλυκών κρασιών zibibbo και marsala. Σήμερα, περίπου το 30% των πανετόνε του Fiasconaro πωλείται στο εξωτερικό, από μια παραγωγή που κορυφώνεται σε περίπου 18.000 κιλά την ημέρα, κατά την περίοδο της μεγάλης ζήτησης. 

'People thought I was crazy:' The Sicilian man upending panettone tradition Facebook Twitter

Ο Fiasconaro αναγνωρίζει ότι αυτοί οι αριθμοί «δείχνουν» προς ένα βιομηχανικά παραγόμενο προϊόν, αλλά είναι ανένδοτος ότι όλα εξακολουθούν να ανήκουν σταθερά στη βιοτεχνική σφαίρα: «Είναι όλα φτιαγμένα στο χέρι, από 220 ζαχαροπλάστες, μέχρι και τη συσκευασία - είναι σαν κοσμήματα, αλλά στη ζαχαροπλαστική», λέει.

Αυτό σημαίνει ότι η παρασκευή του διαρκεί περισσότερο: ένα βιομηχανικό πανετόνε, σύμφωνα με τον Fiasconaro, μπορεί να παραχθεί σε μόλις 12 ώρες, ενώ τα δικό του μπορεί να χρειαστούν έως και τρεις ημέρες. Αυτό έχει να κάνει κυρίως με την απουσία μαγιάς και την εξάρτηση από το προζύμι, το οποίο απαιτεί μακρά ζύμωση: «Πρόκειται για την ίδια μέθοδο που χρησιμοποιούσαν μεγάλοι σεφ ζαχαροπλαστικής στο παρελθόν - δεν εφηύρα πραγματικά τίποτα», λέει.

Κατάλληλο για Πάπα

Σήμερα, ο Fiasconaro διαθέτει πανετόνα για όλα τα γούστα, συμπεριλαμβανομένων μερικών ασυνήθιστων συνταγών με μαρμελάδα κεράσι και ροζ σοκολάτα. Έχει επίσης συνεργαστεί με τον οίκο Dolce & Gabbana, τους διάσημους σχεδιαστές μόδας που κατάγονται επίσης από τη Σικελία, για μια ειδική σειρά πανετόνε σε συλλεκτική συσκευασία. 

Η εταιρεία λέει ότι έχει στείλει πανετόνε σε τρεις διαφορετικούς Πάπες, σε αρχηγούς κρατών, ακόμη και σε αστροναύτες: μια επιλογή από γλυκά Fiasconaro με βάση το πανετόνε, ταξίδεψε τον Οκτώβριο του 2007 σε μια αποστολή του διαστημικού λεωφορείου Discovery και ο Ιταλός αστροναύτης Paolo Nespoli τα απόλαυσε ενώ βρισκόταν σε τροχιά.

'People thought I was crazy:' The Sicilian man upending panettone tradition Facebook Twitter

Με την πάροδο των ετών, το κέικ έχει συγκεντρώσει αναγνώριση και βραβεία, αλλά ίσως η καλύτερη ένδειξη της ποιότητάς του είναι ο τρόπος με τον οποίο το αγκάλιασαν οι Μιλανέζοι: «Σήμερα πουλάμε περισσότερο πανετόνε στο Μιλάνο, την πατρίδα του πανετόνε , παρά στο Παλέρμο", αποκαλύπτει ο Fiasconaro. Ο ίδιος ανακηρύχθηκε Ιππότης της Εργασίας -μια κρατική τιμή για διακεκριμένους επιχειρηματίες- το 2020 από τον Ιταλό πρόεδρο Σέρτζιο Ματαρέλα, για τη συμβολή του στην τοπική οικονομία.

«Το σικελικό πανετόνε υπάρχει και γίνεται σύμβολο του "Made in Italy" στον κόσμο», λέει ο Fiasconaro.

«Μας κάνει υπερήφανους και δείχνει ότι το εξαγωγικό σύστημα στη νότια Ιταλία αρχίζει να αποδίδει καρπούς - δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο χαρούμενοι γι' αυτό».

Με πληροφορίες από CNN

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Η ICE σχεδιάζει άμεσες απελάσεις μεταναστών σε τρίτες χώρες χωρίς εγγυήσεις ασφαλείας

Διεθνή / ΗΠΑ: Η ICE σχεδιάζει άμεσες απελάσεις μεταναστών σε τρίτες χώρες χωρίς εγγυήσεις ασφαλείας

Η νέα πολιτική των ΗΠΑ επιτρέπει την απέλαση μεταναστών σε τρίτες χώρες με μόλις 6 ώρες ειδοποίηση και χωρίς εγγυήσεις κατά των βασανιστηρίων. Τι προβλέπει το υπόμνημα της ICE
LIFO NEWSROOM
Φαιντανύλη και Κίνα: Το Πεκίνο σφίγγει τα μέτρα – Αντιδρά στους δασμούς Τραμπ

Διεθνή / Φαιντανύλη και Κίνα: Το Πεκίνο αυξάνει τα μέτρα – Αντιδρά στους δασμούς Τραμπ

Η Κίνα επεκτείνει τον έλεγχο σε προδρόμους της φαιντανύλης και δηλώνει ανοιχτή σε συνεργασία με τις ΗΠΑ, παρά την ένταση που προκαλούν οι νέοι δασμοί του Τραμπ για τα οπιοειδή
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ: «Πλήρης εξουσιοδότηση» στους πράκτορες της ICE να αντιδρούν σε επιθέσεις

Διεθνή / Ντόναλντ Τραμπ: «Πλήρης εξουσιοδότηση» στους πράκτορες της ICE να αντιδρούν σε επιθέσεις

Ο Ντόναλντ Τραμπ έδωσε απόλυτη εξουσιοδότηση στις ομοσπονδιακές αρχές μετανάστευσης να προστατεύουν τον εαυτό τους μετά από συγκρούσεις με διαδηλωτές σε εφόδους στην Καλιφόρνια. Συλλήψεις, τραυματισμοί και οργισμένες αντιδράσεις πολιτικών
LIFO NEWSROOM
Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Διεθνή / Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Η μετεωρολογική υπηρεσία Aemet προειδοποιεί ότι σε περιοχές γύρω από τη Βαρκελώνη και την Ταραγόνα είναι πιθανό να πέσουν έως και 90 χιλιοστά βροχής μέσα σε μόλις μία ώρα
LIFO NEWSROOM
«Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Διεθνή / «Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Η νέα γενιά «superfake» επώνυμων τσαντών απειλεί τη βιομηχανία της πολυτελείας, καθώς οι Gen Z καταναλωτές στρέφονται σε ρεαλιστικά αντίγραφα με χαμηλότερο κόστος. Πώς το TikTok, οι influencers και η τεχνολογία αλλάζουν το παιχνίδι.
LIFO NEWSROOM