Η καταπολέμηση του χάσματος των φύλων στη μουσική βιομηχανία δεν είναι ένας ρόλος που παραδοσιακά έχει αναλάβει η Barbie, αλλά η εταιρεία χρησιμοποίησε την εμβληματική φιγούρα για αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

 

Και κάπως έτσι δημιουργήθηκε η Βarbie Music-Producer, την οποία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, η εταιρεία.

 

Η Mattel, η οποία συνεργάστηκε με την βετεράνο τραγουδοποιό και παραγωγό Έστερ Ντιν για την συγκεκριμένη σειρά, καθιστά την ψυχική ενδυνάμωση και την τόνωση των κοριτσιών πρωταρχικό θέμα και για την κούκλα.

 

«Έχει σχεδιαστεί για να εισαγάγει τα κορίτσια σε μια καριέρα που δεν εκπροσωπείται, όπου οι γυναίκες αποτελούν λιγότερο από το 3% των παραγωγών μουσικής. Οι κούκλες αυτές φωτίζουν τη σημασία του μεριδίου των γυναικών στη βιομηχανία.

 

»Η Barbie αναγνωρίζει όλα όσα εμποδίζουν τα κορίτσια να φτάσουν στα όριά τους και στοχεύει να εξισορροπήσει τους όρους του παιχνιδιού στο πλαίσιο του Barbie Dream Gap Project» αναφέρει η εταιρεία.

 

«Με περισσότερες από 200 καριέρες- προς το παρόν-, η Barbie γίνεται μουσικός παραγωγός για να δείξει στα κορίτσια επιπλέον πρότυπα σε αυτόν τον χώρο και να τις ενθαρρύνει να ακολουθήσουν καριέρες, με τις οποίες ενδεχομένως να μην είναι εξοικειωμένες».

 

Η Barbie, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1959, χρηματοδοτεί επίσης την υποτροφία «Girls Make Beats» για να δώσει πρόσβαση σε περισσότερα κορίτσια να παρακολουθήσουν μαθήματα μουσικής παραγωγής ενώ φιλοξενεί ένα ζωντανό webinar (διαδικτυακό σεμινάριο) με την Ντιν, ανοικτό για κορίτσια ηλικίας 5-17 ετών, για να ενθαρρύνει τις μελλοντικές μουσικούς παραγωγούς.

 

Το Σάββατο (18 Σεπτεμβρίου) στις 3 το μεσημέρι (ώρα Ελλάδας) η Barbie και το MTV θα φιλοξενήσουν μια ώρα από το MTV’s Saturday Music Video Block με μουσικές επιτυχίες που παράγονται αποκλειστικά από γυναίκες.

 

Όποιος θέλει μπορεί να το παρακολουθήσει στο Barbie.com/DreamGapto ενώ για περισσότερες πληροφορίες μπορεί κάποιος να εγγραφεί στο webinar «Girls Make Beats» με την Ντιν.

 

Μια μελέτη του USC-Annenberg το 2018 επεσήμανε τα τεράστια κενά μεταξύ των φύλων στη μουσική βιομηχανία, ειδικά στους τομείς της παραγωγής.

 

Η Barbie έγινε μουσική παραγωγός «για να τονίσει το χάσμα των φύλων στη βιομηχανία»
Mattel

 

Μια ενημερωμένη έκθεση τον Μάρτιο έδειξε ότι ενώ οι μαύροι άνδρες έχουν σημειώσει πρόοδο τα τελευταία χρόνια, οι γυναίκες σε μεγάλο βαθμό δεν έχουν ακολουθήσει.

 

Η δρ Στέισι Λ. Σμιθ, συγγραφέας της μελέτης, έγραψε πως «Υπάρχει παντού Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας, εκτός από τις γυναίκες στη μουσική, όπου οι φωνές των γυναικών παραμένουν σιωπηλές. Ενώ οι έγχρωμες γυναίκες αποτελούσαν σχεδόν το ήμισυ όλων των γυναικών καλλιτεχνών στα εννέα χρόνια που εξετάστηκαν (τα δεδομένα), χρειάζεται περισσότερη δουλειά για να συμπεριληφθεί κάποια σε αυτήν την επιχείρηση».

 

Η Barbie έγινε μουσική παραγωγός «για να τονίσει το χάσμα των φύλων στη βιομηχανία»
Mattel

 

Η Mattel αντιμετώπισε αυτό το χάσμα των φύλων κατά μέτωπο.

 

«Στο πλαίσιο του τρέχοντος Dream Gap Project, η Barbie είναι αφοσιωμένη στο να ισορροπήσει τα πεδία του παιχνιδιού για τα κορίτσια σε καριέρες όπου οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται, όπως η μουσική παραγωγή», δήλωσε για την Mattel, η Lisa McKnight.

 

Η Barbie έγινε μουσική παραγωγός «για να τονίσει το χάσμα των φύλων στη βιομηχανία»
Mattel

 

Αναδεικνύοντας την καριέρα της μουσικής παραγωγού με κούκλες, η Barbie υπενθυμίζει στα κορίτσια τις απεριόριστες δυνατότητές τους, συμπληρώνει, ενώ προσθέτει πως η συνεργασία με το Girls Make Beats οδηγεί τις προσπάθειές ένα βήμα παραπέρα, «υποστηρίζοντας τις γυναικείες φωνές από το στούντιο μέχρι τη σκηνή και δίνοντας στα κορίτσια τα εργαλεία, που θα τα βοηθήσουν να ακολουθήσουν ένα μέλλον ως μουσικές παραγωγοί».

 

 

Με πληροφορίες του Variety