Χριστούγεννα χωρίς μοναξιά: Ένα app φέρνει κοντά μοναχικούς ανθρώπους που ψάχνουν για παρέα

Χριστούγεννα χωρίς μοναξιά: Ένα app φέρνει κοντά μοναχικούς ανθρώπους που ψάχνουν για παρέα Facebook Twitter
0

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που μένουν μόνοι τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Οι περιορισμοί της πανδημίας έχουν επιδεινώσει το πρόβλημα. Κι όμως, υπάρχουν τρόποι για να βρουν παρέα οι μοναχικοί άνθρωποι που το αποζητούν. Αυτό τουλάχιστον πιστεύει ο Κρίστιαν Φάιν, σύμβουλος επιχειρήσεων και ιδρυτής της ψηφιακής πλατφόρμας «KeinerBleibtAllein», που σημαίνει, «Κανείς δεν μένει μόνος». 

«Από τη μία πλευρά η πανδημία προκαλεί μοναξιά, από την άλλη κάνει τη μοναξιά κάτι συνηθισμένο, λιγότερο τρομακτικό», λέει στην Deutsche Welle. Η πλατφόρμα του Κρίστιαν Φάιν λειτουργεί από το 2016 με το hashtag #KeinerBleibtAllein στο Twitter, το Facebook και το Instagram. Στόχος του είναι να δικτυώσει μοναχικούς ανθρώπους που αναζητούν λίγη παρέα για τις ημέρες των εορτών, καθώς και εκείνους που θέλουν να περάσουν τις ημέρες αυτές με καινούργια πρόσωπα στο γιορτινό τραπέζι.

«Η κοινωνική ζωή έχει παραλύσει, ξαφνικά έγινε κάτι πολύ συνηθισμένο να κλείνεται ο καθένας στο σπίτι του» παρατηρεί ο 36χρονος Φάιν. «Κι έτσι η μοναξιά δεν είναι πλέον ένα θέμα-ταμπού». Αλλά για πολλούς ανθρώπους παραμένει βασανιστικός ο φόβος ότι θα μείνουν μόνοι τους στις γιορτές. Το γνωρίζει και ο ίδιος από προσωπική εμπειρία. Το 2016, μετά από έναν χωρισμό, αναγκάστηκε να περάσει μόνος τα Χριστούγεννα. Εκείνη την ημέρα κάθισε στον υπολογιστή και άρχισε να περιγράφει τη μοναξιά του για πρώτη φορά στο hashtag #keinerbleibtallein. Πήρε τόσα πολλά μηνύματα που γρήγορα κατάλαβε ότι πρόκειται για ένα ευρύτερο κοινωνικό πρόβλημα.

Έτσι γεννήθηκε η ιδέα για μία ψηφιακή πλατφόρμα δικτύωσης, αρχικά μέσω Twitter. Τον επόμενο χρόνο οι ενδιαφερόμενοι έφτασαν τους 2.700. Το 2018 η Ευαγγελική Εκκλησία στη Γερμανία μνημόνευσε την πρωτοβουλία σε μία καμπάνια «κατά της μοναξιάς» και έναν χρόνο αργότερα οι αριθμοί απογειώθηκαν: το 2019 συνολικά 63.000 χρήστες αντάλλαξαν 80.000 μηνύματα, ενώ 6.000 ήταν εκείνοι που τελικά βρήκαν παρέα για τις ημέρες των Χριστουγέννων.

Βοήθεια από το Facebook

Ένας από τους πρώτους «οικοδεσπότες» που έδωσαν το παρών το 2018 ήταν ο Ρενέ Ράιχελτ, μηχανικός πληροφορικής. Θυμάται ότι τα Χριστούγεννα πολλές φορές και η μητέρα του μαγείρευε για μοναχικούς γείτονες, σήμερα ακολουθεί και ο ίδιος το παράδειγμά της. «Την πρώτη φορά είχα μαγειρέψει για έντεκα άτομα», λέει. «Κάποιοι ήταν γείτονες, αλλά υπήρχαν και νέα πρόσωπα, ήταν εύκολο για όλους να πιάσουν κουβέντα μεταξύ τους». Οι καλεσμένοι δεν του ήταν εντελώς άγνωστοι, καθώς ο Ράιχελτ είχε ήδη τη δυνατότητα, πριν γίνει η συνάντηση για φαγητό, να διαβάσει το προφίλ τους στο Facebook.

H πανδημία έχει αλλάξει και την σύνθεση της «παρέας». Παλαιότερα πολλοί θεωρούσαν την μοναξιά αποκλειστικό πρόβλημα των ηλικιωμένων. Άλλωστε, σύμφωνα με υπολογισμούς των ειδικών, στις ηλικίες μεταξύ 60 και 99 ετών είναι εκατομμύρια που απειλούνται με απομόνωση. 

Αλλά με την πανδημία τα δεδομένα άλλαξαν.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε το Γερμανικό Κέντρο Γεροντολογίας (DZA) τον Απρίλιο του 2021, πλέον ο κίνδυνος έχει αυξηθεί για όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας, γένους ή μορφωτικού επιπέδου. «Ειδικά τους νέους η μοναξιά τους επιβαρύνει περισσότερο, ντρέπονται πιο πολύ που είναι μόνοι».

Πηγή Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ