Γιόγκα, καμπύλες και ειλικρίνεια: Τα σημερινά μοντέλα γυρίζουν την πλάτη στο «heroin chic» των 90's

Γιόγκα, καμπύλες και ειλικρίνεια: Τα σημερινά μοντέλα γυρίζουν την πλάτη στο «heroin chic» των 90's Facebook Twitter
Η Kate Moss καπνίζει ενώ την ετοιμάζουν για φωτογράφιση στο περιοδικό "You", το 1995, στη Νέα Υόρκη. Φωτ: Catherine McGann/Getty Images
0

Όταν το Sports Illustrated Swimsuit Issue κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα, ήταν βασικά ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της σημερινής κατάσταση στον κόσμο του μόντελινγκ.

«Τώρα η βιομηχανία έχει να κάνει με το body positivity και την αποδοχή», λέει ο Craig Lawrence, διευθυντής του Ford Models και 31χρονος βετεράνος του κλάδου.

«Κοιτάξτε τα τέσσερα πρόσωπα στο εξώφυλλο: την [influencer] Kim Kardashian, την 70χρονη Maye Musk, την Ciara, μία τραγουδίστρια και τη Yumi Nu, η οποία είναι μοντέλο με καμπύλες από την Ασία. Το Sports Illustrated το έκανε βέβαια πριν γίνει μόδα. Και τώρα ο κόσμος ακολουθεί το ρεύμα».

Για δεκαετίες, τον κόσμο του μόντελινγκ όριζε ένα πολύ συγκεκριμένο μοτίβο: υπερβολικά αδύνατα μοντέλα να καταναλώνουν ναρκωτικά, αλκοόλ και τσιγάρα. 

Στο νέο τεύχος της βρετανικής Vogue, η Gisele Bündchen μίλησε για τα πρώτα χρόνια της καριέρα της και τη «διατροφή» της με κρασί και τσιγάρα. 

«Από έξω φαινόταν ότι είχα τα πάντα και ήμουν μόλις 22 ετών. Μέσα μου ένιωθα σαν να είχα πιάσει πάτο. Ξεκινούσα τη μέρα μου με μια μόκα Frappuccino με σαντιγί και τρία τσιγάρα και μετά έπινα ένα μπουκάλι κρασί κάθε βράδυ. Φανταστείτε τι μου έκανε αυτό στο μυαλό».

Και το 2013, η πρώην συντάκτρια της Vogue Australia, Kirstie Clements, έγραψε ένα κομμάτι με ιστορίες μοντέλων που λιμοκτονούσαν, τρώγοντας μεταξύ άλλων χαρτοπετσέτες για να είναι αδύνατες. Το σκάνδαλο κοκαΐνης της Κέιτ Μος το 2005 ήταν πρωτοσέλιδο για εβδομάδες και η Ναόμι Κάμπελ έχει μιλήσει ανοιχτά πολλές φορές για τον εθισμό της στην κοκαΐνη και το αλκοόλ.

Η Gisele Bündchen, φυσικά, «καθάρισε» το παρελθόν της για να γίνουν τελικά - μαζί με τον Tom Brady - ένα από τα πιο πειθαρχημένα ζευγάρια wellness στον κόσμο. Είδε έναν φυσικοπαθητικό γιατρό που της πρότεινε να αφαιρέσει τη ζάχαρη, τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά, την καφεΐνη, το αλκοόλ και τα τσιγάρα από τη διατροφή της.

Γιόγκα, καμπύλες και ειλικρίνεια: Τα σημερινά μοντέλα γυρίζουν την πλάτη στο «heroin chic» των 90's Facebook Twitter

Η Bella Hadid, από τα πιο περιζήτητα μοντέλα αυτή την στιγμή, είπε στο In Style τον Ιανουάριο ότι είναι πλέον νηφάλια. «Μου άρεσε το αλκοόλ και έφτασα στο σημείο που άρχισα να ακυρώνω προτάσεις που ένιωθα ότι δεν θα μπορούσα να ελέγξω τον εαυτό μου», είπε η 25χρονη, προσθέτοντας ότι πάθαινε κρίσεις πανικού στις 3 τα ξημερώματα και τις αντιμετώπιζε με αλκοόλ.

Η υγεία, όχι τα πάρτι μέχρι πρωΐας, είναι πλέον ο κανόνας.

«Υπήρχε μια εποχή που το "heroin chic" ήταν μέρος της δουλειάς», λέει ο Lawrence. «Στο πρώτο μου πρακτορείο, εκπροσωπούσαμε την Jaime King, η οποία ήταν πολύ ανοιχτή στο θέμα των ναρκωτικών. Και τότε εξιδανικευόταν».

«Πριν χρόνια, έβλεπες μοντέλα να κάνουν πάρτι, να μην ακολουθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Τώρα βλέπεις μοντέλα που ασχολούνται αποκλειστικά με τη γιόγκα, το fitness και την υγιεινή διατροφή», πρόσθεσε.

Η Lucie Beatrix ανήκε στην πρώτη κατηγορία. Όταν ζούσε σε διαμερίσματα μοντέλων στη Νέα Υόρκη, η 33χρονη από το Σεντ Λούις, που έκανε μόντελινγκ για μια δεκαετία, ζούσε με τσιγάρα και ένα μπουκάλι κρασί για δείπνο, ώστε να λιποθυμάει εύκολα.

«Το έμαθα από τις συγκάτοικούς μου», λέει η Beatrix, η οποία έχει φιλοξενηθεί μεταξύ άλλων στο εξώφυλλο του Elle Mexico. «Όσο πιο αδύνατη ήμουν, τόσο περισσότερα χρήματα έβγαζα. Το επικροτούσαν».

Όμως τα social media και η κοινωνική δικαιοσύνη έχουν αλλάξει την κοινωνία. Η άλλοτε απαιτητική βιομηχανία έχει κάνει πλέον άνοιγμα σε πολλά και διάφορα μεγέθη και εθνικότητες.

«Θυμάμαι ότι ενθουσιάστηκα όταν είδα το body positivity. Χάρηκα που έβλεπα κορίτσια με περισσότερα κιλά να τυγχάνουν αποδοχής αντί επίπληξης», προσθέτει η Beatrix, η οποία είναι σήμερα δηλώνει νηφάλια και έχει γίνει δρομέας.

Ο Craig Lawrence, που έχει γίνει μάρτυρας από κοντά το πώς άρχισαν να μπαίνουν οι καμπύλες στη βιομηχανίας της μόδας, παραδέχεται ωστόσο ότι όταν η Ashley Graham ήταν στο πρακτορείο του, δεν είχε επιτυχία από τη μια μέρα στην άλλη.

«Πήρε λίγο χρόνο», λέει. «Θυμάμαι τη Victoria’s Secret να λέει ότι δεν θα χρησιμοποιούσαν μοντέλα με καμπύλες γιατί το VS έχει να κάνει με τη φιλοδοξία. Προσωπικά, σκέφτομαι εκατομμύρια κορίτσια που μπορεί να μην θεωρούσαν τους εαυτούς τους ως μοντέλα και ξαφνικά οι πόρτες άνοιξαν. Πριν από δέκα χρόνια, η Yumi Nu μπορεί να μην ληφθεί υπόψη».

Επιπλέον σημείωσε ότι βασικός στόχος σήμερα είναι ο μεγάλος αριθμός followers στα social media.

«Πολλά από αυτά τα brands κοιτάζουν τους αλγόριθμους. Οι influencers έγιναν αυτό που ήταν οι ηθοποιοί τη δεκαετία του ’90 όταν τα περιοδικά άρχισαν να αντικαθιστούν τα μοντέλα με ηθοποιούς», είπε.

Η Lucie Beatrix σημείωσε ότι τα μοντέλα ενθαρρύνονται πλέον να μιλούν ανοιχτά για τα προβλήματά τους - κερδίζοντας ακόμη και εξώφυλλα περιοδικών ή καμπάνιες με την ειλικρίνειά τους.

«Όταν έχασα βάρος για να μην σπάσει το συμβόλαιό μου, έγινα απίστευτα αδύνατη και το επικροτούσαν παντού. Όταν βγήκα και είπα ότι έχω πρόβλημα, όλοι γύρω μου έλεγαν να μην το συζητάω. Τώρα είναι τελείως διαφορετικά», λέει.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

Διεθνή / Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

«Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς απόκρισης στις επικίνδυνες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι», τόνισε ο Βρετανός υπουργός Άμυνας
NEWSROOM
Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ