Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς

Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς Facebook Twitter
Μια νέα μελέτη, η οποία διεξήχθη από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του York, αποδεικνύει ότι όσα έχουν ειπωθεί από τους εχθρούς των βίαιων παιχνιδιών είναι αβάσιμα.
3

Στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, ο διάλογος για τη βία, αν και μεγάλος, δεν έχει οδηγήσει ποτέ σε κανένα συμπέρασμα. Και σαν δύο ομάδες σε κάποιο άλλο ρεαλιστικό παιχνίδι οι δύο αντίπαλοι παλεύουν: από την μια μεριά υπάρχει η φράξια που υποστηρίζει ότι τα βίαια παιχνίδια ωθούν σε πραγματικά ακραίες συμπεριφορές ενώ από την απέναντι πλευρά, εκείνοι που προασπίζονται, όχι απαραίτητα τα βίαια παιχνίδια, αλλά γενικότερα την εξόντωση "κακών" χαρακτήρων και την επίλυση προβλημάτων με μια δεξιότητα που μόνο τα παιχνίδια επιτρέπουν. Συχνά, έχουν συγκροτηθεί ομάδες υπεράσπισης των σκληρών παιχνιδιών, αλλά κάθε συζήτηση έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο, και συχνά το θέμα στροβιλίζεται στο κενό χωρίς κανένα σοβαρό αποτέλεσμα να τεκμηριώνει την όποια άποψη.

Μια νέα μελέτη, όμως, από τη Βρετανία η οποία διεξήχθη από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του York, αποδεικνύει ότι όσα έχουν ειπωθεί από τους εχθρούς των βίαιων παιχνιδιών είναι αβάσιμα και τελικά, ακόμη και τα πιο splatter, τα πιο απόκοσμα και τα πιο σκληρά παιχνίδια, δεν επηρεάζουν καθόλου τη συμπεριφορά στην καθημερινή ζωή κάποιου που παίζει μαζί τους.

Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς Facebook Twitter
Ο χρόνος αντίδρασης, ο ρεαλισμός, τα παιχνίδια μάχης και άλλοι παράγοντες λήφθηκαν υπόψη για να διευρυνθεί η εμβέλεια και η ακρίβεια της μελέτης του Πανεπιστημίου του York.

Οι επιστήμονες τελικά δεν έχουν καταφέρει να βρουν στοιχεία που να υποστηρίζουν τη θεωρία ότι τα βιντεοπαιχνίδια κάνουν τους παίκτες πιο βίαιους. Σε μια σειρά πειραμάτων, με περισσότερους από 3.000 συμμετέχοντες, οι ερευνητές απέδειξαν ότι οι ιδέες, οι ιστορίες, οι δράσεις και τα concept, ακόμη και των πιο σκληρών βίντεο παιχνιδιών δεν «ωθούν» τους παίκτες σε βίαιες συμπεριφορές και ότι η αύξηση του ρεαλισμού των βίαιων βιντεοπαιχνιδιών δεν αυξάνει κατ 'ανάγκη την επιθετικότητα στους παίκτες παιχνιδιών.

Η πρώτη αντίπαλη ομάδα που τάσσεται εναντίον των παιχνιδιών, υποστηρίζει ότι κυρίαρχο μοντέλο μάθησης στα παιχνίδια βασίζεται στην ιδέα ότι η έκθεση των παικτών σε έννοιες, όπως η βία ως πρωταρχικό συστατικό ενός παιχνιδιού, πιθανότατα καθιστά ευκολότερη τη χρήση αυτής της έννοιας και στην «πραγματική ζωή». Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του York στη Βρετανία διεύρυναν τον αριθμό συμμετεχόντων στο πείραμά τους, σε σύγκριση με προηγούμενες μελέτες. Διεξήγαγαν μια σειρά από αληθινές ασκήσεις με βίντεο παιχνίδια και ψυχολογικά τεστ σε περισσότερους από 3.000 εθελοντές. Όμως, μελετώντας τα αποτελέσματα, οι ερευνητές κατέληξαν ότι δεν υπάρχει κάποια αύξηση στις βίαιες αντιδράσεις των παικτών όταν παίζουν ακραία ρεαλιστικά παιχνίδια όπου χρειάζεται να εξολοθρεύουν χιλιάδες εχθρούς. Παράλληλα, παρατηρήθηκε μείωση σε σύγκριση με τους gamers που παίζουν όχι και τόσο ρεαλιστικά παιχνίδια.

Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς Facebook Twitter
Το τελικό πόρισμα της μελέτης καθιστά σαφές ότι τα βίαια βίντεο παιχνίδια δεν έχουν καμία σοβαρή επίδραση στους gamers σε ό,τι αφορά την πυροδότηση σκληρής και βίαιης συμπεριφοράς.

Σε ένα κομμάτι της έρευνας, οι παίκτες που συμμετείχαν έπαιζαν ένα ειδικά σχεδιασμένο παιχνίδι, πρώτου προσώπου, με στόχο να σκοτώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους εχθρούς. Σε αυτό το πρώτο κομμάτι οι ερευνητές εξέτασαν εάν οι παίκτες εμφάνισαν αυξημένη βιαιότητα όταν κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν αληθινές καταστάσεις καθώς και την επίδραση των ρεαλιστικών ή μη-ρεαλιστικών γραφικών στη συμπεριφορά τους.

Σε ένα άλλο μέρος της μελέτης, έπαιζαν ένα παιχνίδι όπου επέλεγαν να είναι είτε ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να αποφύγει συγκρούσεις με φορτηγά είτε ένα ποντίκι που έπρεπε να αποφύγει να πιαστεί από μια γάτα. Μετά το τέλος των παιχνιδιών, οι παίκτες έβλεπαν μια σειρά από εικόνες, όπως ένα λεωφορείο ή έναν σκύλο, τις οποίες έπρεπε να χαρακτηρίσουν με μια λέξη ή να λύσουν παζλ με συσχετισμούς λέξεων.

Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς Facebook Twitter
Ακόμη και τα πιο splatter, τα πιο απόκοσμα και τα πιο σκληρά παιχνίδια, δεν επηρεάζουν καθόλου τη συμπεριφορά στην καθημερινή ζωή κάποιου που παίζει μαζί τους.

Ο χρόνος αντίδρασης, ο ρεαλισμός, τα παιχνίδια μάχης και άλλοι παράγοντες λήφθηκαν υπόψη για να διευρυνθεί η εμβέλεια και η ακρίβεια της μελέτης. Οι ερευνητές κατέστησαν σαφές ότι τα αποτελέσματα σχετικά με τα παιδιά μπορεί να διαφέρουν από τα πιθανά ευρήματα με αυτά των ενηλίκων. Περαιτέρω έρευνα και πειράματα που ενθαρρύνονται να αντιμετωπίσουν τις θεωρίες βιντεοπαιχνιδιών σχετικά με τους ενήλικες είναι απαραίτητες για να καθοριστεί «εάν ένα διαφορετικό αποτέλεσμα είναι ίσως εμφανές σε πιο μικρούς και αθώους παίκτες». Όμως το τελικό πόρισμα καθιστά σαφές ότι τα βίαια βίντεο παιχνίδια δεν έχουν καμία σοβαρή επίδραση στους gamers σε ό,τι αφορά την πυροδότηση σκληρής και βίαιης συμπεριφοράς.

Τech & Science
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι «πυραμίδες της Πολωνίας»: Ανακαλύφθηκαν προϊστορικοί μεγαλιθικοί τάφοι 5.500 Ετών

Τech & Science / Οι «πυραμίδες της Πολωνίας»: Ανακαλύφθηκαν προϊστορικοί μεγαλιθικοί τάφοι 5.500 ετών

Αρχαιολόγοι στην Πολωνία έφεραν στο φως δύο εντυπωσιακά μεγαλιθικά ταφικά μνημεία ηλικίας άνω των 5.500 ετών - Οι «Πυραμίδες της Πολωνίας» αποκαλύπτουν μυστικά της Νεολιθικής Ευρώπης
LIFO NEWSROOM
Ανησυχία για το συγκρότημα που έφτιαξε η τεχνητή νοημοσύνη και σαρώνει στο Spotify

Τech & Science / Ανησυχία στη μουσική βιομηχανία για την μπάντα που έφτιαξε η τεχνητή νοημοσύνη και σαρώνει στο Spotify

Παρά τις αυξανόμενες πιέσεις για ρύθμιση, δεν υπάρχει ακόμη σαφές νομικό πλαίσιο που να υποχρεώνει τις πλατφόρμες να ενημερώνουν το κοινό για το αν η μουσική είναι δημιουργία AI
LIFO NEWSROOM
Μαύρες τρύπες: Οι επιστήμονες εντόπισαν τη μεγαλύτερη συγχώνευση που έγινε ποτέ

Τech & Science / Μαύρες τρύπες: Οι επιστήμονες εντόπισαν τη μεγαλύτερη συγχώνευση που έγινε ποτέ

Οι δύο μαύρες τρύπες, η καθεμία με μάζα 100 φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου, άρχισαν να περιστρέφονται η μία γύρω από την άλλη πριν από πολύ καιρό και τελικά συγκρούστηκαν, σχηματίζοντας μια ακόμη μεγαλύτερη μαύρη τρύπα
LIFO NEWSROOM
Αρχαίες πρωτεΐνες 29 εκατομμυρίων ετών αλλάζουν όσα ξέραμε για την εξέλιξη των ειδών

Τech & Science / Αρχαίες πρωτεΐνες 29 εκατομμυρίων ετών αλλάζουν όσα ξέραμε για την εξέλιξη των ειδών

Επιστήμονες ανέκτησαν πρωτεΐνες ηλικίας έως 29 εκατομμυρίων ετών από σμάλτο δοντιών απολιθωμάτων - Νέες ανακαλύψεις φωτίζουν τη διατροφή, το περιβάλλον και την εξέλιξη εξαφανισμένων ειδών
LIFO NEWSROOM
Επαναστατική ανακάλυψη: Εντερικά μικρόβια απομακρύνουν «παντοτινά χημικά» από το σώμα

Τech & Science / Επαναστατική ανακάλυψη: Εντερικά μικρόβια απομακρύνουν «παντοτινά χημικά» από το σώμα

Νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ δείχνει ότι συγκεκριμένα εντερικά μικρόβια απορροφούν επικίνδυνες χημικές ουσίες Pfas και τις αποβάλλουν μέσω των κοπράνων - Έρχεται νέο προβιοτικό συμπλήρωμα
LIFO NEWSROOM
Επιστήμονες εντόπισαν κομήτη που ένδεχεται να είναι παλαιότερος από τον Ήλιο

Τech & Science / Επιστήμονες εντόπισαν κομήτη που ενδέχεται να είναι παλαιότερος από τον Ήλιο

«Υπάρχει περίπου 66% πιθανότητα αυτός ο κομήτης να είναι παλαιότερος από το ηλιακό μας σύστημα και να περιπλανιέται στο διαστρικό διάστημα από τότε», σημείωσε ένας από τους επιστήμονες που συμμετείχαν στην ανακάλυψη
LIFO NEWSROOM