Το Instagram ενισχύει τη λειτουργία αναζήτησης για να ανταγωνιστεί το TikTok

Το Instagram ενισχύει τη λειτουργία αναζήτησης για να ανταγωνιστεί το TikTok. Facebook Twitter
0

Σε μία κρίσιμη φάση για τη «μάχη» των κοινωνικών δικτύων με τις μηχανές αναζήτησης, ο επικεφαλής του Instagram, Άνταμ Μοσέρι, παραδέχεται δημοσίως ότι η λειτουργία αναζήτησης περιεχομένου στην εφαρμογή είναι ανεπαρκής και υπόσχεται ουσιαστικές βελτιώσεις.

Μιλώντας στο podcast “Build Your Tribe”, ο Μοσέρι εξήγησε πως το Instagram ξεκινά πλέον σημαντικές επενδύσεις στη βελτίωση της αναζήτησης, επιδιώκοντας να ανταγωνιστεί πλατφόρμες όπως το TikTok και – σε ευρύτερο πλαίσιο – τη Google, καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες της Generation Z αναζητούν πληροφορίες μέσα από κοινωνικά δίκτυα.

«Αναγνωρίζουμε ότι η αναζήτηση περιεχομένου – κι όχι απλώς η αναζήτηση λογαριασμών – δεν είναι καλή στο Instagram», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Έχουμε απίστευτο υλικό, αλλά είναι δύσκολο να το βρεις. Αυτό πρέπει να αλλάξει».

Το φαινόμενο της μετατόπισης των διαδικτυακών αναζητήσεων από τις μηχανές όπως η Google σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram δεν είναι νέο. Ήδη από το 2022, στελέχη της Google παραδέχονταν ότι οι κοινωνικές εφαρμογές «τρώνε» μερίδιο από την αγορά της αναζήτησης και των χαρτών.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες:

  • Έρευνα της Bernstein Research (2024) ανέφερε ότι το 45% των Gen Z χρηστών προτιμούν τα social media για αναζητήσεις
  • Στη μελέτη HerCampus του 2024, το 51% των Gen Zers δήλωσαν ότι προτιμούν το TikTok από το Google Search, κυρίως λόγω του σύντομου video format

Αν και το Instagram εμφανίζεται ψηλά στις προτιμήσεις, ο ίδιος ο Μοσέρι παραδέχεται πως η πλατφόρμα δεν έχει “κερδίσει” ακόμα αυτή τη μάχη.

Ένα από τα βασικά πεδία στα οποία εστιάζει πλέον το Instagram είναι η αξιοποίηση των σχολίων για ενισχυμένες προτάσεις αναζήτησης, ακολουθώντας το παράδειγμα του TikTok, όπου τα προτεινόμενα queries εξάγονται απευθείας από τη συζήτηση των χρηστών.

«Πολλές φορές το πραγματικό ενδιαφέρον δεν είναι στο ίδιο το βίντεο, αλλά στα σχόλια. Εκεί βρίσκεται το πλαίσιο, η προέκταση, η αφορμή για έρευνα», σημείωσε.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον Μοσέρι, μια νέα έκδοση της εφαρμογής που ενσωματώνει δυναμικότερες αναζητήσεις μέσω σχολίων θα κυκλοφορήσει σύντομα.

Ο Μοσέρι αποκάλυψε ακόμη ότι μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των «καθημερινών» χρηστών (εκτός των δημιουργών περιεχομένου) δημοσιεύει στο βασικό Feed του Instagram. Αντιθέτως, η επικοινωνία μεταφέρεται στα Stories και στα DMs, κάτι που αλλάζει τη φύση της πλατφόρμας:

«Το Feed γίνεται ολοένα και περισσότερο ένας δημόσιος χώρος. Αντίθετα, οι προσωπικές αλληλεπιδράσεις μεταφέρονται σε stories και προσωπικά μηνύματα».

Η απόφαση του Instagram να επενδύσει στην αναζήτηση επιβεβαιώνει τη στρατηγική της Meta να μην αντιμετωπίζει πλέον τον ανταγωνισμό της ως «παραδοσιακά social media», αλλά ως νέου τύπου μηχανές αναζήτησης με ψυχαγωγικό περιτύλιγμα.

Όπως παραδέχεται ο Μοσέρι: «Είναι ένας μακρύς δρόμος, αλλά η αναζήτηση μπορεί να γίνει πολύτιμο εργαλείο, τόσο για τους χρήστες όσο και για τους δημιουργούς, επιτρέποντας στο περιεχόμενο να αναδύεται ξανά και να μη χάνεται μετά τις πρώτες 24 ή 48 ώρες».

Το αν η προσπάθεια αυτή θα φέρει καρπούς, θα κριθεί τους επόμενους μήνες — σε μια εποχή όπου το «ποιος κατέχει την αναζήτηση» σημαίνει εν τέλει ποιος κατέχει και τη γνώση.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Τech & Science / Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Μία χημική ένωση που βρίσκεται σε πληθώρα προϊόντων - από καλλυντικά και αρωματικά χώρου έως απορρυπαντικά και σαπούνια - μπορεί να στέλνει σήμα σε περιοχή του εγκεφάλου που ενεργοποιεί την έναρξη της εφηβείας
LIFO NEWSROOM
Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Τech & Science / Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Επιβεβαίωσε ο Λευκός Οίκος πως υπάρχει ενδιαφέρον για τη γιγαντιαία εταιρεία μικροτσίπ - Οι ΗΠΑ ζητούν μερίδιο σε αντάλλαγμα για παλαιότερες επιχορηγήσεις
LIFO NEWSROOM
Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Τech & Science / Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Οι μετοχές της Intel κατέγραψαν άνοδο άνω του 5% - Ο Τραμπ έχει ήδη συμφωνήσει με Nvidia και AMD να καταβάλουν το 15% των εσόδων τους από πωλήσεις κινεζικών AI chips στο αμερικανικό κράτος
LIFO NEWSROOM
Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Τech & Science / Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Η εταιρεία Curio δημιουργεί αρκουδάκια-chatbots με τεχνητή νοημοσύνη που συνομιλούν με παιδιά από 3 ετών - Πώς αλλάζουν τα παιχνίδια την έννοια του παιδικού παιχνιδιού και τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς;
LIFO NEWSROOM
Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Τech & Science / Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Ο Έλον Μασκ και ο Τζεφ Μπέζος εξερευνούν τον ανεφοδιασμό καυσίμων σε τροχιά, ώστε τα διαστημόπλοια να ταξιδεύουν πιο μακριά με λιγότερο βάρος στην εκτόξευση, ανοίγοντας τον δρόμο για φθηνότερες και μακρινότερες αποστολές στη Σελήνη και τον Άρη
LIFO NEWSROOM
Ιός του Δυτικού Νείλου, δάγκειος πυρετός και τσικουνγκούνια: Επιδημίες κουνουπιών στην Ευρώπη το 2025

Τech & Science / Επιδημίες κουνουπιών στην Ευρώπη το 2025: Ιός του Δυτικού Νείλου, δάγκειος πυρετός και τσικουνγκούνια

Η Ευρώπη βλέπει άνοδο στα κρούσματα του ιού του Δυτικού Νείλου, του τσικουνγκούνια και του δάγκειου πυρετού, καθώς η κλιματική αλλαγή διευκολύνει την εξάπλωση των κουνουπιών
LIFO NEWSROOM
Το YouTube θα εντοπίζει την ηλικία μας με Τεχνητή Νοημοσύνη – Αν κάνει λάθος, θα πρέπει να το αποδείξουμε

Τech & Science / Το YouTube θα εντοπίζει την ηλικία μας με Τεχνητή Νοημοσύνη – Αν κάνει λάθος, θα πρέπει να το αποδείξουμε

Με την Τεχνητή Νοημοσύνη το YouTube θα εντοπίζει ανηλίκους, μόνο που  Αν η πλατφόρμα κατατάξει κάποιον λάθος ως ανήλικο, θα πρέπει να αποδείξει την ηλικία του με ταυτότητα, κάρτα ή selfie
LIFO NEWSROOM