Google και YouTube σταματούν τις πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Google και YouTube σταματούν τις πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση Facebook Twitter
Φωτ.: freepik
0

Η Google ανακοίνωσε πως θα σταματήσει να προβάλλει πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η απόφαση της Google σχετικά με το πολιτικό περιεχόμενο στους χρήστες της ΕΕ, αποτελεί απάντηση σε έναν επερχόμενο νέο κανονισμό που «εισάγει σημαντικές νέες λειτουργικές προκλήσεις και νομικές αβεβαιότητες για πολιτικούς διαφημιστές και πλατφόρμες».

Η Google δηλώνει ότι ο Κανονισμός για τη Διαφάνεια και τη Στόχευση της Πολιτικής Διαφήμισης «έχει έναν υπερβολικά ευρύ ορισμό για την πολιτική διαφήμιση» και είτε δεν θα δοθούν πιο συγκεκριμένες οδηγίες για την προβολή διαφημίσεων είτε οι οδηγίες αυτές δεν θα είναι πρακτικά εφαρμόσιμες τεχνικά. Ο κανονισμός αυτός αναμένεται να τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο και, σύμφωνα με την ΕΕ, αποσκοπεί στην ενίσχυση της ακεραιότητας των προεκλογικών εκστρατειών και στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και της ξένης παρέμβασης.

Εκτός της Google, δεν θα προβάλλονται πολιτικές διαφημίσεις στην ΕΕ ούτε στο YouTube, το οποίο ανήκει στον διαδικτυακό κολοσσό, ενώ παρόμοιοι κανονισμοί έχουν ήδη οδηγήσει στη διακοπή της προβολής πολιτικών διαφημίσεων στον Καναδά, τη Γαλλία και τη Βραζιλία.

Οι διαφημίσεις και η τεχνολογία διαφημίσεων της Google έχουν υποβληθεί σε έλεγχο από τις ευρωπαϊκές αρχές τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία αντιμετώπισε -αλλά τελικά απέφυγε- πρόστιμα για καταχρηστικές διαφημιστικές πρακτικές το 2019 και πέρυσι αντιμετώπισε αντιμονοπωλιακές κατηγορίες.

Πριν από δύο μέρες η Google ξεκίνησε αυτό που αποκάλεσε μια μικρή, χρονικά περιορισμένη δοκιμή για την παράλειψη αποτελεσμάτων από εκδότες ειδήσεων που εδρεύουν στην ΕΕ στην αναζήτηση, στις Ειδήσεις Google και στη ροή Discover.

Τα βασικά στοιχεία του νέου κανονισμού της ΕΕ

Οι νέοι κανόνες της ΕΕ αποσκοπούν στη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφημιστικής προβολής σε σχέση με εκλογές, δημοψήφισμα ή νομοθετική διαδικασία σε επίπεδο μπλοκ ή σε κράτος μέλος. Δεν επηρεάζουν το περιεχόμενο των πολιτικών διαφημίσεων ούτε άλλες πτυχές της πολιτικής διαφημιστικής προβολής, όπως η διεξαγωγή πολιτικών εκστρατειών, οι οποίες εξακολουθούν να υπόκεινται στους ειδικούς εθνικούς κανόνες των κρατών μελών.

Δεν καλύπτουν το περιεχόμενο υπό συντακτική ευθύνη καθώς και τις απόψεις που εκφράζονται υπό προσωπική ιδιότητα.

Σύμφωνα με τους κανόνες:

  • Οι πολιτικές διαφημίσεις πρέπει να διατίθενται με σήμα διαφάνειας και εύκολα ανακτήσιμη ανακοίνωση διαφάνειας. Πρέπει να προσδιορίζουν σαφώς τις πολιτικές διαφημίσεις ως τέτοιες και να παρέχουν ορισμένες βασικές πληροφορίες σχετικά με αυτές, μεταξύ άλλων τον ανάδοχό τους, τις εκλογές ή το δημοψήφισμα με το οποίο συνδέονται, τα ποσά που έχουν καταβληθεί και οποιαδήποτε χρήση τεχνικών στόχευσης.
  • Η στόχευση της επιγραμμικής πολιτικής διαφημιστικής προβολής θα επιτρέπεται μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Τα δεδομένα πρέπει να συλλέγονται από το υποκείμενο των δεδομένων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο αφού το υποκείμενο των δεδομένων δώσει ρητή και χωριστή συγκατάθεση για τη χρήση τους για πολιτική διαφημιστική προβολή. Ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπως δεδομένα που αποκαλύπτουν φυλετική ή εθνοτική καταγωγή ή πολιτικές πεποιθήσεις, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση προφίλ.
  • Για να προληφθούν εξωτερικές παρεμβάσεις, θα απαγορευθεί η παροχή υπηρεσιών διαφημιστικής προβολής σε αναδόχους τρίτων χωρών τρεις μήνες πριν από τη διεξαγωγή εκλογών ή δημοψηφίσματος.
Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 150 φίλους

Τech & Science / Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 150 φίλους

Η θεωρία των 150 φίλων του Robin Dunbar δείχνει πώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος περιορίζει τον αριθμό των σταθερών κοινωνικών σχέσεων, ενώ η προσωπική επαφή παραμένει απαραίτητη ακόμη και στην ψηφιακή εποχή
LIFO NEWSROOM
Τα μικροπλαστικά φτάνουν μέχρι τον εγκέφαλο - Ίσως συνδέονται με κατάθλιψη και καρδιοπάθειες

Τech & Science / Τα μικροπλαστικά φτάνουν μέχρι τον εγκέφαλο - Ίσως συνδέονται με κατάθλιψη και καρδιοπάθειες

Μικροπλαστικά βρέθηκαν στο αίμα, στον εγκέφαλο και στο έντερο των ανθρώπων - Νέες έρευνες συνδέουν τα πλαστικά σωματίδια με την κατάθλιψη, την άνοια και τον καρκίνο
LIFO NEWSROOM
Εγκεφαλική εξέταση προβλέπει τις σεξουαλικές παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Τech & Science / Εγκεφαλική εξέταση προβλέπει τις σεξουαλικές παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι μια απλή εγκεφαλική εξέταση θα μπορούσε να προβλέψει ποιοι ασθενείς θα εμφανίσουν σεξουαλικές παρενέργειες από αντικαταθλιπτικά φάρμακα, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο εξατομικευμένη θεραπεία κατά της κατάθλιψης
LIFO NEWSROOM
Microsoft: τέλος στην υποστήριξη των Windows 10 από την Τρίτη - Τι πρέπει να κάνουν οι χρήστες

Τech & Science / Microsoft: Τέλος στην υποστήριξη των Windows 10 από την Τρίτη - Τι πρέπει να κάνουν οι χρήστες

Οι υπολογιστές που θα συνεχίσουν να λειτουργούν με Windows 10 δεν θα λαμβάνουν κρίσιμες ενημερώσεις, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο παραβιάσεων και κακόβουλων επιθέσεων
LIFO NEWSROOM
Καρκίνος του μαστού: Αύξηση των περιστατικών καρκίνου σε νεότερες ηλικίες

Τech & Science / Καρκίνος του μαστού: Αύξηση των περιστατικών σε νεότερες ηλικίες

«Το φαινόμενο είναι ανησυχητικό, αφού συχνά οι νεότερες ηλικίες δεν περιλαμβάνοται στα προγράμματα προληπτικού ελέγχου, από την άλλη φαίνεται μία σημαντική μείωση της θνησιμότητας στις ασθενείς αυτών των ηλικιών», εξηγεί ο πρόεδρος της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας
LIFO NEWSROOM
Οι φόβοι της Silicon Valley: Γιατί οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας χτίζουν καταφύγια

Τech & Science / Οι φόβοι της Silicon Valley: Γιατί οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας χτίζουν καταφύγια

Από το υπόγειο συγκρότημα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ στη Χαβάη μέχρι τις επενδύσεις της Silicon Valley στη Νέα Ζηλανδία, η νέα τεχνολογική ελίτ φαίνεται να προετοιμάζεται για το απίθανο
LIFO NEWSROOM
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξεχωρίζουν την ανθρώπινη φωνή από εκείνη που έχει δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Τech & Science / Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξεχωρίζουν την ανθρώπινη φωνή από εκείνη που έχει δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Φαίνεται πως όσο η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουμε τι είναι αληθινό και τι όχι
LIFO NEWSROOM
Sora: Η εφαρμογή AI βίντεο της OpenAI έφτασε τις 1 εκατ. λήψεις πιο γρήγορα και από το ChatGPT

Τech & Science / Sora: Η εφαρμογή AI βίντεο της OpenAI έφτασε τις 1 εκατ. λήψεις πιο γρήγορα από το ChatGPT

Πολλά από τα βίντεο που παράγονται μέσω της Sora περιλαμβάνουν χαρακτήρες από ταινίες, τηλεοπτικές σειρές ή βιντεοπαιχνίδια, προκαλώντας νέα ερωτήματα γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα
LIFO NEWSROOM