Συνθετικά καύσιμα στην ΕΕ από το 2035 - Με πρώτες ύλες νερό και διοξείδιο του άνθρακα

Συνθετικά καύσιμα στην ΕΕ από το 2035 - Πρώτες ύλες από νερό και διοξείδιο του άνθρακα Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash / Αρχείου
0

Από το 2035 τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κυκλοφορήσουν στην ΕΕ θα χρησιμοποιούν καύσιμα που θα παράγονται με πρώτες ύλες το νερό και διοξείδιο του άνθρακα.

Η απόφαση ήρθε στο πλαίσιο της αντιρρυπαντικής πολιτικής της Ένωσης που συμφωνήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέοι κανόνες θέτουν τους ακόλουθους στόχους:

  • 55% μείωση των εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και 50% για τα νέα φορτηγά από το 2030 έως το 2034 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021
  • 100% μείωση των εκπομπών CO2 τόσο για τα νέα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά από το 2035

Αξίζει να σημειωθεί ότι ουσιαστικά η αρχική διατύπωση του σχετικού Κανονισμού οδηγούσε στην πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών νέων οχημάτων στην ΕΕ από το 2035, βάζοντας τέλος τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα. Πάντως, τα πρακτικά βήματα για την υλοποίηση της συμφωνίας θα αποσαφηνιστούν ως το φθινόπωρο του 2024, πιθανότατα με την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας οχημάτων (εκείνων που θα κινούνται αποκλειστικά με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα, e-fuels) στον Κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα (Euro 6).

«Απόφαση ζωτικής σημασίας»

«Πρόκειται για απόφαση ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Πλέον, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, προστίθεται στο οπλοστάσιο της ΕΕ μια ακόμα νέα τεχνολογία - η χρήση συνθετικών καυσίμων - που θα επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση, θα μειώσει τις εκπομπές, όχι μόνο σε νέα οχήματα αλλά και στα περίπου 250 εκατ. συμβατικά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2030, ενώ θα δώσει εναλλακτικές λύσεις σε όσους πολίτες δεν θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Η βιομηχανία καυσίμων είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτή τη νέα πρόκληση της μετάβασης από τα ορυκτά στα ανανεώσιμα καύσιμα, τα οποία αποτελούν κομμάτι και της Στρατηγικής "Vision 2025" που έχει ήδη αρχίσει να υλοποιεί ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY», δήλωσε στο ΑΠΕ η διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων της HELLENiQ ENERGY Λιάνα Γούτα.

Σημειώνεται ότι τα λεγόμενα e-fuels παράγονται από υδρογόνο το οποίο εξάγεται από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης, για την οποία χρησιμοποιείται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Έπειτα, το λεγόμενο πράσινο υδρογόνο μετατρέπεται σε υγρό καύσιμο (βενζίνη, πετρέλαιο, κηροζίνη) μέσω CO2 που έχει ληφθεί από την ατμόσφαιρα. Δεδομένου ότι το διοξείδιο του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από την χρήση των e-fuels είναι εκείνο που δεσμεύτηκε για την παραγωγή τους, θεωρείται ότι τα καύσιμα αυτά είναι κλιματικά ουδέτερα. Πρόσθετα πλεονεκτήματα είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων χωρίς μετατροπές, αποθηκεύονται και μεταφέρονται εύκολα σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης, από το υφιστάμενο δίκτυο εφοδιασμού των καταναλωτών με καύσιμα.

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το κλιματικό κόστος του πολέμου στη Γάζα υπερβαίνει τις εκπομπές αερίων 100 χωρών

Περιβάλλον / Το κλιματικό κόστος του πολέμου στη Γάζα υπερβαίνει τις εκπομπές αερίων 100 χωρών

Η καύση ορυκτών καυσίμων προκαλεί κλιματική αναστάτωση, με ολοένα και πιο θανατηφόρα και καταστροφικά ακραία καιρικά φαινόμενα να αναγκάζουν ρεκόρ ανθρώπων να μεταναστεύσουν
LIFO NEWSROOM
«Περισσότερους θανάτους από τον καύσωνα» προβλέπουν οι ειδικοί μετά την ανησυχητική έκθεση του WMO

Περιβάλλον / «Περισσότερους θανάτους από τον καύσωνα» προβλέπουν οι ειδικοί μετά την ανησυχητική έκθεση του WMO

Ο Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός και το U.K. Meteorological Office προειδοποιούν ότι «έρχεται ρεκόρ ζέστης που θα ωθήσει τη Γη σε πιο θανατηφόρα και δυσάρεστα άκρα»
LIFO NEWSROOM
«SOS» για την υπερθέρμανση του πλανήτη: 80% πιθανότητες για νέο ετήσιο ρεκόρ θερμοκρασίας έως το 2029

Περιβάλλον / «SOS» για την υπερθέρμανση του πλανήτη: 80% πιθανότητες για νέο ετήσιο ρεκόρ θερμοκρασίας έως το 2029

Έκθεση του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού προβλέπει 80% πιθανότητες για νέο ρεκόρ θερμοκρασίας τα επόμενα πέντε έτη και αυξημένο κίνδυνο από ξηρασίες, πλημμύρες και πυρκαγιές - Πλησιάζει το όριο των +2°C
LIFO NEWSROOM
Οι ωκεανοί σκοτεινιάζουν: Ανησυχητική μείωση φωτισμένων ζωνών απειλεί τη θαλάσσια ζωή

Περιβάλλον / Οι ωκεανοί σκοτεινιάζουν: Ανησυχητική μείωση φωτισμένων ζωνών απειλεί τη θαλάσσια ζωή

Νέα επιστημονική μελέτη αποκαλύπτει πως περισσότερο από το ένα πέμπτο των παγκόσμιων ωκεανών έχει σκοτεινιάσει από το 2003 έως το 2022, με ανησυχητικές επιπτώσεις στη θαλάσσια ζωή, την αλιεία και τον πλανητικό κύκλο του άνθρακα
LIFO NEWSROOM
Φλόριντα: Καπετάνιος πυροβολούσε και δηλητηρίαζε δελφίνια - Φυλάκιση ενός μηνός και πρόστιμο 51.000 δολαρίων

Διεθνή / Φλόριντα: Καπετάνιος πυροβολούσε και δηλητηρίαζε δελφίνια - Φυλάκιση ενός μηνός και πρόστιμο 51.000 δολαρίων

Σε τουλάχιστον μία περίπτωση, ο Barfield άνοιξε πυρ ενώ στο σκάφος επέβαιναν δύο παιδιά δημοτικού, και σε άλλη, παρουσία περισσότερων από δώδεκα πελατών.
LIFO NEWSROOM
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Γαϊδούρια : Ζώα εργασίας ή σιωπηλά θύματα;/ Ιπποειδή: Ζώα εργασίας ή σιωπηλά θύματα;

Ρεπορτάζ / Γαϊδούρια: Ζώα εργασίας ή θύματα κακοποίησης;

Είναι τα ιπποειδή στην Ελλάδα εργάτες χωρίς δικαιώματα; Ποιες είναι οι συνθήκες διαβίωσής τους, ποια μέριμνα υπάρχει για τη φροντίδα τους και γιατί η νομοθετική προστασία τους βρίσκεται σε μια γκρίζα ζώνη; Μιλούν στη LiFO εκπρόσωποι φιλοζωικών οργανώσεων και τοπικοί φορείς.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Μια ομάδα μαθητών κατασκεύασε ρομπότ που καθαρίζει τις θάλασσες

Περιβάλλον / Πώς μια ομάδα μαθητών από τον Άλιμο έφτιαξε ρομπότ που καθαρίζει τον βυθό;

Το Greek Seabot είναι το υποβρύχιο ρομπότ που δημιούργησε μια μαθητική ομάδα από το ΕΠΑΛ Αλίμου για να βοηθήσει στον καθαρισμό των βυθών από πλαστικά και απορρίμματα. Μιλούν στη LIFO οι μαθητές για τα κίνητρά τους και το όραμά τους για ένα πιο καθαρό περιβάλλον.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ