Οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και αναψυκτικών

Οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και αναψυκτικών Facebook Twitter
0

Ότι οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και εμφιαλωμένων ποτών, υποστηρίζει νέα παγκόσμια έρευνα.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές ανησυχούν για το περιβάλλον και περιορίζουν τις δαπάνες τους για κρέας και εμφιαλωμένα ποτά ενώ προσπαθούν να μειώσουν τα πλαστικά απορρίμματα, και η τάση αυτή αναμένεται να ενταθεί καθώς κλιμακώνονται οι ανησυχίες για το κλίμα. Περίπου το ένα τρίτο των ανθρώπων που ρωτήθηκαν σε 24 χώρες στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και την Ασία ανησυχούν για το περιβάλλον και οι μισοί εξ αυτών , ή 16% του παγκόσμιου συνόλου, λαμβάνουν δραστικά μέτρα για να μειώσουν το ενεργειακό αποτύπωμά τους.

«Βλέπουμε ήδη μικρές μειώσεις στις δαπάνες για κρέας, εμφιαλωμένα ποτά και για κατηγορίες όπως τα υγρομάντηλα», ανέφερε η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kantar σε έκθεσή της για την έρευνα. «Καθώς οι αγορές πλουτίζουν, αυξάνεται το βάρος που δίδεται σε θέματα περιβαλλοντισμού και πλαστικών. Στο μέλλον, θα μπορούσαμε να δούμε το μερίδιο των καταναλωτών με 'οικολογική συνείδηση' να ενισχύεται σε χώρες που έχουν αυξανόμενο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν».

Η έρευνα με δείγμα πάνω από 65.000 ανθρώπους έδειξε ότι οι καταναλωτές στη δυτική Ευρώπη είναι πιθανότερο να επιδιώξουν να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα, ενώ η πλειονότητα των ανθρώπων στην Ασία και τη Λατινική Αμερική έχει από περιορισμένο έως μηδαμινό ενδιαφέρον για το θέμα αυτό. Η Χιλή είναι η εξαίρεση στη Λατινική Αμερική και η χώρα με τους περισσότερους καταναλωτές που είναι ευαισθητοποιημένοι για περιβαλλοντικά θέματα στον κόσμο, με το 37% των ερωτηθέντων να προσπαθούν ενεργά να κάνουν την αλλαγή. Η Αυστρία και η Γερμανία βρίσκονται στη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά τους περισσότερο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, με τη Βρετανία να μην απέχει πολύ, ανέφερε η Kantar, προβλέποντας ότι οι πωλήσεις νωπού κρέατος στη Βρετανία θα μπορούσαν να μειωθούν έως και 4% τα επόμενα δύο χρόνια, εάν συνεχίσει να εξαπλώνεται ο περιβαλλοντισμός.

«Η έρευνά μας δείχνει ότι υπάρχει υψηλή ζήτηση για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα που έχουν ανταγωνιστική τιμή και είναι άμεσα διαθέσιμα». Σύμφωνα με την Kantar, το 48% των αγοραστών θέλει οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων να κάνουν περισσότερα για να μειωθούν τα πλαστικά απορρίμματα. Στην έκθεση σημειώνεται ότι περίπου 10 εταιρίες, μεταξύ των οποίων κολοσσοί όπως η Nestle, η Coca-Cola, η Unilever, η Walmart και η Carrefour,  έχουν υπογράψει δέσμευση για να είναι οι συσκευασίες τους επαναχρησιμοποιούμενες, ανακυκλώσιμες ή κομποστοποιήσιμες έως το 2025.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / Reuters

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ακόμη μία νεκρή θαλάσσια χελώνα στην Καλαμαριά: «Προκαλεί έντονο προβληματισμό» λέει η δήμαρχος

Περιβάλλον / Ακόμη μία νεκρή θαλάσσια χελώνα στην Καλαμαριά: «Προκαλεί έντονο προβληματισμό» λέει η δήμαρχος

«Πρόκειται για το δεύτερο παρόμοιο περιστατικό μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ως μεμονωμένο» τόνισε η Χρύσα Αράπογλου
LIFO NEWSROOM
Λαπωνία: Πρωτοφανές κύμα καύσωνα πλήττει τη χώρα - Η υπενθύμιση του Άγιου Βασίλη

Περιβάλλον / Πρωτοφανές κύμα καύσωνα στη Φινλανδία: «Βεβαιωθείτε ότι οι τάρανδοι έχουν νερό» λέει ο Άγιος Βασίλης

Αυτό το καλοκαίρι η βόρεια Φινλανδία βιώνει θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών Κελσίου - Οι ειδικοί εξηγούν ότι το αποτύπωμα της κλιματικής αλλαγής είναι ήδη εδώ
LIFO NEWSROOM
Ακραίος καύσωνας στη Μεσόγειο απειλεί τη θαλάσσια ζωή – Παράλληλες καταστροφές από κακοκαιρία στην Ασία

Περιβάλλον / Ακραίος καύσωνας στη Μεσόγειο απειλεί τη θαλάσσια ζωή – Παράλληλες καταστροφές από κακοκαιρία στην Ασία

Θερμοκρασίες ρεκόρ στη Μεσόγειο προκαλούν ανησυχία για τη θαλάσσια ζωή, ενώ καταρρακτώδεις βροχές και τυφώνες προκαλούν νεκρούς και καταστροφές στη Νότια Κορέα και τη Νοτιοανατολική Ασία
LIFO NEWSROOM
Παγκόσμια έκθεση: 389 εκατ. τόνοι διοξειδίου του άνθρακα από την αλόγιστη καύση φυσικού αερίου το 2024

Περιβάλλον / Παγκόσμια έκθεση: 389 εκατ. τόνοι διοξειδίου του άνθρακα από την αλόγιστη καύση φυσικού αερίου το 2024

Η Παγκόσμια Τράπεζα αποκαλύπτει αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την καύση φυσικού αερίου – Η πρακτική ισοδυναμεί σε ρύπους με το αποτύπωμα της Γαλλίας
LIFO NEWSROOM
Χαμένος παράδεισος: Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα καλοκαίρια στην Ευρώπη

Περιβάλλον / Οι «χαμένοι παράδεισοι» της Ευρώπης: Πώς η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα καλοκαίρια μας

Η έντονη ζέστη, οι υψηλές θερμοκρασίες αλλά και οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής κάνουν τους πιο περιζήτητους προορισμούς της ηπείρου, τόπους προς αποφυγή
LIFO NEWSROOM