Ο Ρόμαν Πολάνσκι επιστρέφει αυτή τη βδομάδα στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα με την παγκόσμια πρεμιέρα του «An Officer and a Spy» στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

 

Η ένταξη του Πολάνσκι στο φεστιβάλ έχει επικριθεί σφοδρά καθώς ο σκηνοθέτης κατηγορήθηκε για το βιασμό μιας 13χρονης το 1977. Ο Πολάνσκι και η υπόθεση του βιασμού, βρέθηκαν ξανά στο προσκήνιο χάρη στο κίνημα #MeToo . 

 

Το επίσημο δελτίο για τους δημοσιογράφους που θα δοθεί στη Βενετία, περιλαμβάνει μια συνέντευξη με τον Πολάνσκι στην οποία λέει ότι η «δίωξή του» στα μέσα ενημέρωσης ξεκίνησε σχεδόν μια δεκαετία πριν από τη δίκη βιασμού, με τη δολοφονία της συζύγου του Σάρον Τέιτ. Τα αποσπάσματα δημοσιεύει το Deadline.

 

«Ο τρόπος που με βλέπουν οι άνθρωποι, η εικόνα μου, άρχισε να διαμορφώνεται με το θάνατο της Σάρον Τέιτ», λέει ο Πολάνσκι. «Όταν συνέβη αυτό, παρόλο που περνούσα ήδη μια τρομερή περίοδο, ο Τύπος ασχολήθηκε την τραγωδία και, αβέβαιος για το πώς να το αντιμετωπίσει, το κάλυψε με τον πιο απαράδεκτο τρόπο, υπονοώντας, μεταξύ άλλων, ότι ήμουν έναν από τους υπεύθυνους για τη δολοφονία της, αφήνοντας αιχμές σατανισμού».


«Για τον Τύπο, η ταινία μου "Το μωρό της Ρόζμαρι" ήταν απόδειξη ότι ήμουν σε επαφή με τον διάβολο! Πήρε αρκετούς μήνες, μέχρι που η αστυνομία τελικά βρήκε τους πραγματικούς δολοφόνους, τον Τσαρλς Μάνσον και την οικογένειά του. Όλα αυτά εξακολουθούν να με στοιχειώνουν σήμερα. Είναι σαν μια χιονοστιβάδα, που κάθε εποχή προσθέτει ένα άλλο στρώμα. Παράλογες ιστορίες από γυναίκες που δεν έχω δει ποτέ στη ζωή μου που με κατηγορούν για πράγματα που υποτίθεται ότι συνέβησαν περισσότερο από μισό αιώνα πριν», αναφέρει ο Πολάνσκι.

 

Τα σχόλια του Πολάνσκι σχετικά με τη δολοφονία της Τέιτ έρχονται ενώ το ενδιαφέρον για την υπόθεση έχει αναζωπυρωθεί χάρη στην ταινία "Κάποτε στο ...Χόλιγουντ" του Ταραντίνο.  Παρά την κριτική για την φεστιβαλική του επιστροφή, ο επικεφαλής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, υπερασπίστηκε την επιλογή του Πολάνσκι για το φετινό διαγωνισμό, επικαλούμενος τη σημασία του διαχωρισμού του καλλιτέχνη, από την τέχνη του.