«Picnic at Hanging Rock»: Η αγωνία και η έκσταση των χαμένων κοριτσιών

«Picnic at Hanging Rock»: Η αγωνία και η έκσταση των χαμένων κοριτσιών Facebook Twitter
Με βάση το ομώνυμο μυθιστόρημα της Τζόαν Λίντσεϊ, βασικός άξονας πλοκής είναι η μυστηριώδης εξαφάνιση το 1900 τριών μαθητριών και μιας δασκάλας ενός επίλεκτου κολεγίου εσώκλειστων θηλέων κατά τη διάρκεια ενός πικνίκ στο απόκοσμη, «ενεργειακή» δίνη γύρω από και εντός του περιώνυμου ηφαιστιογενούς βράχου που βρίσκεται 70 χιλιόμετρα έξω από τη Μελβούρνη.
0

Το Picnic at Hanging Rock (ελληνικός τίτλος: «Το Μυστικό του Βράχου των Κρεμασμένων») που είχε γυρίσει το 1975 στο αχανές και συχνά αλλόκοτο τοπίο της πατρίδας του ο επιφανής Αυστραλός σκηνοθέτης Πίτερ Γουίερ πριν φύγει για το Χόλιγουντ, είναι από εκείνες τις ταινίες που όποιος την έχει δει, η αιθέρια και παραισθητική υφή της του μένει στο μυαλό σαν έντονο όνειρο από απογευματινό λήθαργο που ξυπνάει κανείς απότομα και είναι ήδη σούρουπο.

Σα να έχεις πάρει παραισθησιογόνα και ο χρόνος είτε τσουλάει εντελώς ακανόνιστα είτε παραμένει ανεξήγητα παγωμένος, σα σταματημένο ρολόι υπό την επίδραση ισχυρού μαγνητικού πεδίου.


Με βάση το ομώνυμο μυθιστόρημα της Τζόαν Λίντσεϊ, βασικός άξονας πλοκής του οποίου είναι η μυστηριώδης εξαφάνιση το 1900 τριών μαθητριών και μιας δασκάλας ενός επίλεκτου κολεγίου εσώκλειστων θηλέων κατά τη διάρκεια ενός πικνίκ στο απόκοσμη, «ενεργειακή» δίνη γύρω από και εντός του περιώνυμου ηφαιστειογενούς βράχου που βρίσκεται 70 χιλιόμετρα έξω από τη Μελβούρνη, ο Γουίερ επεδίωξε και πέτυχε να προσδώσει στην ταινία μια υπνωτική ατμόσφαιρα που θυμίζει ιμπρεσιονιστικό πίνακα, φορώντας στις μαθήτριες ελαφρώς μεταποιημένα νυφικά που σε συνδυασμό με τις αντανακλάσεις και τα φίλτρα έδιναν την αίσθηση ότι τα κορίτσια έλαμπαν από ένα παράξενο εσωτερικό φως. Κάτι σαν τις φωτογραφίες του Ντέιβιντ Χάμιλτον, χωρίς τον κραυγαλέο ερωτισμό.

Σα να έχεις πάρει παραισθησιογόνα και ο χρόνος είτε τσουλάει εντελώς ακανόνιστα είτε παραμένει ανεξήγητα παγωμένος, σα σταματημένο ρολόι υπό την επίδραση ισχυρού μαγνητικού πεδίου.


Και όσοι και όσες όμως δεν έχουν δει την ταινία, είναι περίπου βέβαιο ότι κάπου έχουν πετύχει κλεμμένες κάποιες από τις αισθητικές της εμπνεύσεις, είτε στις ταινίες της Σοφία Κόπολα –ειδικά στην πρώτη («Αυτόχειρες Παρθένοι») και την τελευταία («Η Αποπλάνηση»)–, καθώς και σε άπειρες ανοιξιάτικες κολεξιόν μόδας γνωστών σχεδιαστών, ακόμα και σε κάποια βίντεο της Lana Del Ray, μεταξύ πολλών άλλων περιπτώσεων.

Ακόμα κι αυτοί που την έχουν δει πάντως, τους τρώει μια ζωή η απορία: Τι συνέβη τελικά; Τι είδους απόκοσμες δυνάμεις απελευθερώθηκαν σ' εκείνο το μέρος παρασύροντας τις τέσσερις γυναίκες σε κάποιο βίαιο τέλος;

Σ' ένα παράλληλο σύμπαν; Σ' έναν κόσμο μακριά από την καταπίεση που βίωναν ακόμα και τα πιο προνομιούχα κορίτσια εκείνη την εποχή (ή και σήμερα ακόμα); Ειδικά όσα επέλεγαν να εκφράσουν και ομοερωτικές ορμές;

 
Τώρα με τη νέα μίνι σειρά έξι επεισοδίων που μοιράζεται τον τίτλο της αλλά και την αίσθηση ενός κομψού διοράματος τρόμου, αγωνίας και έκστασης με την ταινία του Γουίερ και το βιβλίο της Λίντσεϊ (το οποίο στην αρχική του μορφή συμπεριλάμβανε και ένα τελευταίο, «επεξηγηματικό» τρόπον τινά, κεφάλαιο, το οποίο αφαιρέθηκε τελικά, υπάρχει όμως στο διαδίκτυο), προσφέρεται η ευκαιρία αν όχι να διαφωτιστούμε για το τι ακριβώς συνέβη, τουλάχιστον να παρακολουθήσουμε πιο λεπτομερώς τις αστυνομικές έρευνες και συγχρόνως να μάθουμε και κάποια καίρια στοιχεία από το ιστορικό των κεντρικών χαρακτήρων.

«Picnic at Hanging Rock»: Η αγωνία και η έκσταση των χαμένων κοριτσιών Facebook Twitter
Εξαιρετική και απόλυτα μαγνητική στο ρόλο η Νάταλι Ντόρμερ, η οποία είναι βετεράνος του «Game of Thrones» και σε παρασύρει να ταυτιστείς με τη σκοτεινή της αντίληψη.

Και ειδικά της αινιγματικής διευθύντριας του κολεγίου, της κυρίας Άπλγιαρντ, η οποία κρύβει ουκ ολίγους σκελετούς στην ντουλάπα της και δεσπόζει στη σειρά σαν αφέντρα πολυτελείας με σκιώδες παρελθόν και σκούρα αμφίεση ανάμεσα σε αγγέλους του Μποτιτσέλι, προκαλώντας δέος και σύγχυση στον θεατή καθώς μοιράζεται μόνο μαζί του κάποιες από τις πιο ενδόμυχες σκέψεις της.


Εξαιρετική και απόλυτα μαγνητική στο ρόλο η Νάταλι Ντόρμερ, η οποία, όπως πληροφορούμαι, είναι βετεράνος του Game of Thrones και σε παρασύρει να ταυτιστείς με τη σκοτεινή της αντίληψη ακόμα κι όταν η άποψή της περί παιδαγωγικής περιλαμβάνει λογύδρια σαν το ακόλουθο, το οποίο απευθύνεται σε ένα από τα κορίτσια που τόλμησε να γράψει ποίημα αμφιλεγόμενου και ενήλικου περιεχομένου:

«Το κακό θα μπει τελικά. Δεν μπορείς να πεις απλά "δεν αντέχω άλλο, αρκετά τώρα". Μπαίνει παντού. Έχω γνωρίσει τον αληθινό σου πατέρα. Έχει κέρατα και ουρά. Και μάτια γυρισμένα ανάποδα. Και πόδια με μικρές κίτρινες οπλές...».

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM