Γιατί το Netflix σπάει τον μεγάλο του κανόνα μετά το «Roma»

Γιατί το Netflix σπάει τον μεγάλο του κανόνα μετά το «Roma» Facebook Twitter
0

Από τότε που κυκλοφόρησε το φιλμ «Beasts of No Nation» το 2015, το Netflix είχε έναν σαφή κανόνα για τις ταινίες του: Οι συνδρομητές δεν θα περίμεναν ποτέ για να τις δουν.

Εάν ένα νέο έργο έπαιρνε έγκριση για κυκλοφορία σε κινηματογράφους, θα έκανε ταυτόχρονη πρεμιέρα και για τους συνδρομητές.

Όμως αυτή η προσέγγιση ήρθε σε κόντρα με το γεγονός ότι οι περισσότερες αλυσίδες κινηματογράφων θέλουν να προβάλλουν τις ταινίες τους αποκλειστικά. Ως αποτέλεσμα, οι ταινίες του Netflix σπάνια έφταναν στους κινηματογράφους - και όταν το έκαναν ήταν μόνο ως παραχώρηση στους κανόνες των Όσκαρ που απαιτούν κινηματογραφική προβολή για ταινίες.

Αυτή τη χρονιά, το Netflix κατέχει τα δικαιώματα για το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, το οποίο θεωρείται φαβορί για τα βραβεία. Τους επόμενους μήνες, η εταιρεία θα κυκλοφορήσει επίσης την τελευταία ταινία των αδελφών Κοέν «The Ballad of Buster Scruggs» και ένα θρίλερ sci-fi με την Σάντρα Μπούλοκ.

Με αυτές τις πρεμιέρες να έρχονται, οι κανόνες  αλλάζουν, σηματοδοτώντας μια πιθανή και μάλλον αναγκαστική «ανακωχή» μεταξύ Netflix και κινηματογραφικών επιχειρήσεων.

Το «Roma» ξεκινά από τους κινηματογράφους και στο Netflix θα κάνει πρεμιέρα αρκετά αργότερα, στις 14 Δεκεμβρίου.

Για χρόνια, ο Τεντ Σαράντος, ο ελληνικής καταγωγής γενικός διευθυντής περιεχομένου του Netflix, υπερασπιζόταν τις αρχές της εταιρίας.

Αλλά η εταιρεία έχει τώρα περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε μακροπρόθεσμο χρέος και δεν έχει αποδείξει ότι το μοντέλο της θα είναι πια σταθερό και κερδοφόρο. Η απόσυρση του Netflix από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών τον Μάιο, λόγω των κανόνων που απαγορεύουν ταινίες χωρίς προγραμματισμένη κινηματογραφική κυκλοφορία στη Γαλλία, έκαναν ακόμη πιο σαφές πως το μέλλον ήθελε έναν συμβιβασμό.

Το «Roma» δεν είναι η μόνη ταινία του Netflix που προβάλλεται στις Η.Π.Α. πριν γίνει διαθέσιμη στο διαδίκτυο ενώ ρόλο εδώ παίζουν και οι εντυπωσιακές κινηματογραφικές ιδιαιτερότητες του φιλμ. Ο Κουαρόν γύρισε το έργο εκμεταλλευόμενος την προηγμένη τεχνολογία ήχου Dolby Atmos και οι σινεφίλ θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να απολαύσουν το φιλμ σε κινηματογράφους παρά στο σπίτι.

«Το να βλέπεις το Roma στη μεγάλη οθόνη είναι εξίσου σημαντικό με το να εξασφαλίζεις ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν την ευκαιρία να το βιώσουν ως εμπειρία στα σπίτια τους», δήλωσε ο Κουαρόν.

H νέα στρατηγική της εταιρείας είναι μια παραδοχή ότι o κινηματογράφος δεν μπορεί να αποκλειστεί, σύμφωνα με την ανάλυση του «Τhe Atlantic».

Αυτή η αναθεωρημένη προσέγγιση αποτελεί επίσης παραχώρηση σε μεγάλους καλλιτέχνες όπως ο Kουαρόν και ο Μάρτιν Σκορσέζε που ετοιμάζει για το Netflix το «The Irishman».

Αυτοί οι σκηνοθέτες δημιουργούν τις ταινίες τους για προβολή στις αίθουσες και αυτό είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς τους, ανεξάρτητα από το πόσο εξελιγμένες τηλεοράσεις κυκλοφορούν. Δεν πρόκειται μόνο για το μέγεθος της οθόνης ή για την ισχύ των ηχείων, αλλά και για την αίσθηση του να κλείνεσαι σε ένα χώρο όπου δεν μπορείς να κοιτάξεις αλλού, να διακόψεις την ταινία και να αφαιρεθείς από το κινητό σου.

Εάν το φιλμ του Κουαρόν τα πάει καλά στην κούρσα των Όσκαρ, το Netflix θα έχει κερδίσει το στοίχημα και θα έχει μια σοβαρή δικαιολογία που έσπασε τον κανόνα.

Το κύρος του θα τονωθεί και θα προσελκύσει επιπλέον κινηματογραφιστές, καθώς η εταιρία προωθεί τις προσπάθειές της να γίνει ένα σημαντικό στούντιο κινηματογράφου.

Η παύση των εχθροπραξιών με τα σινεμά ήταν το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτού του στόχου.

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM