Για ακόμη μία χρονιά, η Ελλάδα επιβεβαιώνει τη δυναμική της στον ευρωπαϊκό τουρισμό, αναδεικνυόμενη πρωταθλήτρια στην προσέλκυση νέων ταξιδιωτών.
Η χώρα μας κατατάσσεται σταθερά μεταξύ των τεσσάρων κορυφαίων ευρωπαϊκών προορισμών, ενισχύοντας τη φήμη της ως ιδιαίτερα ελκυστικός ταξιδιωτικός προορισμός.
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (European Travel Commission – ETC), που καταγράφει τις βραχυπρόθεσμες προθέσεις ταξιδιών Ευρωπαίων που έχουν ταξιδέψει τουλάχιστον δύο φορές τα τελευταία τρία χρόνια, η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων για νέους ταξιδιώτες, συγκεντρώνοντας ποσοστό 24%.
Ταυτόχρονα, μεγάλο ποσοστό εκείνων που έχουν ήδη επισκεφθεί την Ελλάδα δηλώνουν πρόθεση να την επισκεφθούν ξανά. Συγκεκριμένα, στους επαναλαμβανόμενους ταξιδιώτες, η χώρα καταλαμβάνει την πέμπτη θέση με 16%.
Τουρισμός: Διακοπές και το φθινόπωρο
Όσον αφορά τους Ευρωπαίους που έχουν προγραμματίσει κάποιο ταξίδι έως τον Νοέμβριο, η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση των προτιμήσεών τους, με 6% να την επιλέγουν ως προορισμό.
Σε επιμέρους αγορές της Ευρώπης, η εικόνα είναι εξίσου θετική: Στην αναπτυσσόμενη τουριστική αγορά της Πολωνίας, η Ελλάδα για πρώτη φορά καταλαμβάνει την πρώτη θέση μαζί με την Ισπανία και την Ιταλία, συγκεντρώνοντας το 9% των προτιμήσεων, ποσοστό αυξημένο κατά 4% σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση – εξέλιξη που αποτυπώνει τη διαρκώς αυξανόμενη απήχησή της.
Ανάλογα υψηλές επιδόσεις καταγράφονται και σε άλλες βασικές ευρωπαϊκές αγορές:
- 2η θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο με 8% των προτιμήσεων
- 4η θέση στη Γαλλία και στο Βέλγιο με 6%
- 4η θέση στην Ιταλία με 5%
- 5η θέση στην Ολλανδία με 7%, στη Γερμανία με 6% και στην Αυστρία
Παράλληλα, η έρευνα δείχνει ότι ένας στους τρεις Ευρωπαίους σχεδιάζει να ταξιδέψει το φθινόπωρο. Αν και οι καλοκαιρινοί μήνες (Ιούλιος και Αύγουστος) παραμένουν οι πιο δημοφιλείς – με έναν στους δύο να τους επιλέγει και έναν στους επτά να ταξιδεύει τον Ιούνιο – το φθινόπωρο φαίνεται να κερδίζει έδαφος. Συγκεκριμένα, το 22% των Ευρωπαίων σκοπεύει να ταξιδέψει τον Σεπτέμβριο, το 8% τον Οκτώβριο και το 3% τον Νοέμβριο.
Η αυξανόμενη προτίμηση για φθινοπωρινές διακοπές αποδίδεται, μεταξύ άλλων, στις ηπιότερες θερμοκρασίες της εποχής, στη μικρότερη τουριστική κίνηση, αλλά και στη δυνατότητα εξεύρεσης καλύτερης σχέσης ποιότητας-τιμής (value for money), ιδιαίτερα σημαντικής για πολλούς ταξιδιώτες.